memebuy23buy

Mikä on helmojen se oikea asennustapa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #31
    Originally posted by nut View Post
    Ei oo millään liimalla kiinni, vaan ihan napsahtaa siihen alareunaan kiinni samalla tavalla kun tavallisetkin. Kevyttä nitkuttelua ja pikkusen päästä auttaa vaikka ohuella ruuvarilla, tällä reseptillä ainakin itse nuota irrotellu.
    Stoppia sen ruuvarin kanssa, se on tarkoitettu ruuvien avaamiseen ja niiden listojen sunmuiden paneelien irroitukseen on omat työkalut joita kannattaa käyttää niin ei tule mitään ruuvarirupia niihin osiin

    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • AMP
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 534
      • Turku

      #32
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Stoppia sen ruuvarin kanssa, se on tarkoitettu ruuvien avaamiseen ja niiden listojen sunmuiden paneelien irroitukseen on omat työkalut joita kannattaa käyttää niin ei tule mitään ruuvarirupia niihin osiin



      Mistäs tollasia työkalu settejä löytyy? Oli vähän v mäistä irroitella e39 helma muoveja. Koitin puukosta viilailla sopivan työkalun niiden kiinnikkeiden tappien nosteluun mutta eihän siitä oikeen mitää meinannut tulla. Samassa tiimellyksessä lipsahti sitten se mora sormeenkin.. Näyttää ihan asialliselta setiltä...
      e65 730d

      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #33
        Kuvan setti Biltemasta, samantapaisia löytyy muistakin varaosaputiikeista...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          #34
          Ei nyt liity asennustapaan, mutta evotanko vaan, vai missä voi olla vika, kun tuntuu että original m-technic helma on 1cm liian lyhyt? Edestä kun laittaa kohilleen, takaa tulee helmassa kiinni oleva "lista" sentin liian eteen, jolloin edes ovi ei mene kiinni. Takaa kun laittaa kohilleen, niin edessä taas sama juttu.

          Missä vika, vai onko mulla E34 lang?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #35
            Originally posted by Peltsii View Post
            Ei nyt liity asennustapaan, mutta evotanko vaan, vai missä voi olla vika, kun tuntuu että original m-technic helma on 1cm liian lyhyt? Edestä kun laittaa kohilleen, takaa tulee helmassa kiinni oleva "lista" sentin liian eteen, jolloin edes ovi ei mene kiinni. Takaa kun laittaa kohilleen, niin edessä taas sama juttu.

            Missä vika, vai onko mulla E34 lang?
            Tietääkö kukaan?? Olis vähän kiire asian kanssa!
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #36
              Originally posted by Peltsii View Post
              Tietääkö kukaan?? Olis vähän kiire asian kanssa!
              Kattoppa kuinka iso rako sulla on etulokarin alareunan ja korin välissä... Villi veikkaus että lokari joskus vaihdettu ja asennettu väärään paikkaan. Aika justi sovitus niissä helmoissa muutenkin muistaakseni.
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • S4mpo
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 3
                • Vantaa

                #37
                Helppo, nopea ja hyvä tapa laittaa e36 m-look helmat kiinni on ruuvata ne pelkästään helman pohjaosassa olevista reijistä ip-ruuveilla kiinni. Istuu pysyy eikä irvistä. Ne kiinikkeet on ihan haista paska kamaa..

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #38
                  Originally posted by nut View Post
                  Kattoppa kuinka iso rako sulla on etulokarin alareunan ja korin välissä... Villi veikkaus että lokari joskus vaihdettu ja asennettu väärään paikkaan. Aika justi sovitus niissä helmoissa muutenkin muistaakseni.
                  Jep, tai sitten on takalokasuojan kaari vaihdettu vähän miten sattuu.

                  Multa löytyy E34:n M-Tech helmojen original poraussapluunat jos joku niitä tarvitsee lainaan. Original M-Tech helmojen asennusohjeetkin löytyy yllättävänkin nopeasti netin syövereistä jos niitä on joku vailla
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    #39
                    Originally posted by S4mpo View Post
                    Helppo, nopea ja hyvä tapa laittaa e36 m-look helmat kiinni on ruuvata ne pelkästään helman pohjaosassa olevista reijistä ip-ruuveilla kiinni. Istuu pysyy eikä irvistä. Ne kiinikkeet on ihan haista paska kamaa..
                    ...ensin pitää kuitenkin muistaa rälläköidä vanhat alle jäävät rauta helmat pois tieltä

                    (Liimaamalla itse noita helmoja on tullut asennettua tai korkeintaan päädyistä yhdellä ruuvilla ja kuitu-helmat usein vaatii vielä kynnykseen yhden kiinnityspisteen)
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki

                      #40
                      Originally posted by nut View Post
                      Kattoppa kuinka iso rako sulla on etulokarin alareunan ja korin välissä... Villi veikkaus että lokari joskus vaihdettu ja asennettu väärään paikkaan. Aika justi sovitus niissä helmoissa muutenkin muistaakseni.
                      Jeppistä, tuli hiukan mittailtua ja tutkittua. Vasemmalle helma menee, oikealle ei, koska lokari on liian edessä Eli nyt siis ainoa konsti on siirtää lokaria taaksepäin. Onko se hitsaamalla kiinni jostain, ja kuinka iso homma sitä on siirtää muutamia millejä?

                      Mittasin noi helmatkin, oikean puolen helma on kaikenlisäksi 3mm lyhyempi kuin vasemman Ja original teileä. Ja listojen muovikiinnikkeillä+takapäähän ruuvi+liimaa ois toi helmojen asennus, näyttelyautoa/entisöintiä ei olla tekemässä joten kalliille porausjigeille ja kiinnikkeille ei tarvetta..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2509
                        • Länsirannikko

                        #41
                        Originally posted by S4mpo View Post
                        Helppo, nopea ja hyvä tapa laittaa e36 m-look helmat kiinni on ruuvata ne pelkästään helman pohjaosassa olevista reijistä ip-ruuveilla kiinni. Istuu pysyy eikä irvistä. Ne kiinikkeet on ihan haista paska kamaa..
                        ...ja seuraava omistaja kiittää, selkääs sietäisit. Noi itseporautuvat menee ihan samaan kategoriaan rosvoliittimien ja pakkeli-kanaverkko -ruostekorjausten kanssa.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Matti_83
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 491
                          • Korpilahti

                          #42
                          Hyvä keksintö nuo ip-ruuvit, mutta kannattaa nyt kuitenkin hieman miettiä mihin niitä laittaa. Pehmenee helmat aika nopeasti jos noilla vetää.
                          BMW E38 730 manuaali
                          ex E30 318i -91 cabrio

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2335
                            • Uusimaa

                            #43
                            Vanhaa aihetta ylös...

                            Eli jos autossa on ns. rautahelmat, ja haluaisi laittaa TÄLLAISET tavaliset muovihelmat, niin täytyykö todellakin rälläköidä vanhat helmat tieltä pois? Vai jääkö rautahelmat alle?

                            Onko asennus paha homma normitekijältä?
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • @Biimer
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 506
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by JKK View Post
                              Vanhaa aihetta ylös...

                              Eli jos autossa on ns. rautahelmat, ja haluaisi laittaa TÄLLAISET tavaliset muovihelmat, niin täytyykö todellakin rälläköidä vanhat helmat tieltä pois? Vai jääkö rautahelmat alle?

                              Onko asennus paha homma normitekijältä?
                              EI ei todellakaan tarvi rälläkkää muovihelmojen asennuksessa. Eikö tätä hommaa varten ollu jotku sapluunat reikien poraamista varten????

                              E: Tuossa ohjetta lontooksi: http://www.geocities.com/e36rulz/M3S...rtInstall.html
                              Last edited by @Biimer; 15-10-2009, 22:27.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16587
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by JKK View Post
                                Vanhaa aihetta ylös...

                                Eli jos autossa on ns. rautahelmat, ja haluaisi laittaa TÄLLAISET tavaliset muovihelmat, niin täytyykö todellakin rälläköidä vanhat helmat tieltä pois? Vai jääkö rautahelmat alle?
                                Mahtaa vahvistaa rakennetta jos alkup. helman rälläköi pois ?

                                Comment

                                Working...
                                X