............
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pari viikkoa on e39:n alla pyörineet nuo Pirellin wintercarvingit ja hyvät ovat.
Hieman ehkä äänekkäät paljaalla asfaltilla mutta muut ominaisuudet ovat kohdallaan ja pitoa löytyy. Ihan hyvä ostos kokoluokassa 235/45/17", 07 valmistetut uudet renkaat, hintaa 99e/kpl + rahti ja asennusE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamaan rahaa olisi saanut Kumho kw22 joka olisi jo ollut oikeasti hyvä rengas...
Ja mistä sen tietää vaikka näistäkin tulee hyvät talvirenkaat kunhan vaan saan ajettua sisään ja säädän paineet enempi kohdalleen.G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
-
Laitetaas nyt sitten tähän topiciin vähän kyselyä. Eli kuljettimena E46 330d touring ja alla on pyörinyt aina kitkat. Ajossa tuo on ollut nyt kolmena talvena. Ensimmäisen talven alla oli ns. saksan kitkat. Niilläkin meni ihan kohtalaisesti eteenpäin, kun talvi oli lähempänä kesäkelejä. Nyt viimeiset 2 talvea on sitten alla ollut Nokian Hakka R:t. koko on 225/45/17.
Käytännössä noilla on pärjäillyt ihan kohtuullisesti, mutta muutaman kerran on liikkeelle lähtö jäänyt haaveeksi kun alla on sattunut olemaan jäätä tai jään päällä vielä irtolunta. Kaksi kertaa olen jäänyt jopa autokatokseen jumiin, kun takarenkaiden kohdalle on syntynyt pieni kuoppa ja pakkautunut lumi "hiotunut" jääksi.. Ei oikeen enää houkuttele talviajaminen noilla kumeilla. Kaiken lisäksi, tästä irtoaa naapureille liian makeat naurut.
Olen miettinyt, että jos vaihtaisi alle pykälää kapeammat renkaat ja vaihtais vielä mahdollisesti nastoihin. Onko tuosta käytännössä sanottavaa hyötyä? Kokemusta kenelläkään? Vai onko tuo perä niin kevyt ilman kyytiläisiä / kuormaa, että rangastuksella ei pitoa paranneta olennaisesti. Lähinnä kiinnostaa onko kukaan tehnyt vastaavaa vaihdosta ja voisi näin ollen antaa käyttökokemukseen pohjautuvaa tietoa. Mutuilusta en niinkään ole kiinnostunut.
Comment
-
-
Originally posted by Pitkä-Jussi View PostLaitetaas nyt sitten tähän topiciin vähän kyselyä. Eli kuljettimena E46 330d touring ja alla on pyörinyt aina kitkat. Ajossa tuo on ollut nyt kolmena talvena. Ensimmäisen talven alla oli ns. saksan kitkat. Niilläkin meni ihan kohtalaisesti eteenpäin, kun talvi oli lähempänä kesäkelejä. Nyt viimeiset 2 talvea on sitten alla ollut Nokian Hakka R:t. koko on 225/45/17.
Käytännössä noilla on pärjäillyt ihan kohtuullisesti, mutta muutaman kerran on liikkeelle lähtö jäänyt haaveeksi kun alla on sattunut olemaan jäätä tai jään päällä vielä irtolunta. Kaksi kertaa olen jäänyt jopa autokatokseen jumiin, kun takarenkaiden kohdalle on syntynyt pieni kuoppa ja pakkautunut lumi "hiotunut" jääksi.. Ei oikeen enää houkuttele talviajaminen noilla kumeilla. Kaiken lisäksi, tästä irtoaa naapureille liian makeat naurut.
Olen miettinyt, että jos vaihtaisi alle pykälää kapeammat renkaat ja vaihtais vielä mahdollisesti nastoihin. Onko tuosta käytännössä sanottavaa hyötyä? Kokemusta kenelläkään? Vai onko tuo perä niin kevyt ilman kyytiläisiä / kuormaa, että rangastuksella ei pitoa paranneta olennaisesti. Lähinnä kiinnostaa onko kukaan tehnyt vastaavaa vaihdosta ja voisi näin ollen antaa käyttökokemukseen pohjautuvaa tietoa. Mutuilusta en niinkään ole kiinnostunut.
Pitoa riittää jäälläkin, mutta ajokäytös kuitenkin looginen ja täsmällinen.
Testeissä ei markkinoiden hiljaisin(marginaalit kuitenkin todella pienet), mutta käytännössä kuitenkin todella hiljainen nastarengas.
Ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ja paha enään kuvitella miten talvirengas tästä enään käytännön tasolla voisi paljon parantua.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKoon muutoksesta ei ole hyötyä (muutakuin lompakolle), mutta nastat tekee ihmeitä. Itsekkin ajoin 3 talvea kitkoilla ja olihan niissä pitoa. Nyt uudet Goodyear ultra grip extreme nastat ja pito on ihan eri planeetalta kuin kitkoilla. Autona e36 Touring, eli ei hirveästi eroa e46:sta. En ole jäänyt kiinni kertaakaan, eikä ole ollut edes lähellä.
Jos meinaat kokoa pienentää, niin 205/55-16 olisi sopiva.
Taidampa tehdä niin, että kun nykyisissä kitkoissa on kilometrit täynnä, niin testataan nasttoitettuja. Jos sekään ei auta, niin ajellaan vaan kesäisin ja talvet sitten vaikka potkukelkalla. Saahan siihenkin emännän tarvittaessa kyytiin.
Comment
-
-
Originally posted by Pitkä-Jussi View PostMuuten tuo voisi olla toimiva, mutta 16" vanne ei mene tuohon 330:een kun rälläkällä.
Taidampa tehdä niin, että kun nykyisissä kitkoissa on kilometrit täynnä, niin testataan nasttoitettuja. Jos sekään ei auta, niin ajellaan vaan kesäisin ja talvet sitten vaikka potkukelkalla. Saahan siihenkin emännän tarvittaessa kyytiin.
Comment
-
-
Originally posted by Pitkä-Jussi View PostLaitetaas nyt sitten tähän topiciin vähän kyselyä. Eli kuljettimena E46 330d touring ja alla on pyörinyt aina kitkat. Ajossa tuo on ollut nyt kolmena talvena. Ensimmäisen talven alla oli ns. saksan kitkat. Niilläkin meni ihan kohtalaisesti eteenpäin, kun talvi oli lähempänä kesäkelejä. Nyt viimeiset 2 talvea on sitten alla ollut Nokian Hakka R:t. koko on 225/45/17.
Käytännössä noilla on pärjäillyt ihan kohtuullisesti, mutta muutaman kerran on liikkeelle lähtö jäänyt haaveeksi kun alla on sattunut olemaan jäätä tai jään päällä vielä irtolunta. Kaksi kertaa olen jäänyt jopa autokatokseen jumiin, kun takarenkaiden kohdalle on syntynyt pieni kuoppa ja pakkautunut lumi "hiotunut" jääksi.. Ei oikeen enää houkuttele talviajaminen noilla kumeilla. Kaiken lisäksi, tästä irtoaa naapureille liian makeat naurut.
Olen miettinyt, että jos vaihtaisi alle pykälää kapeammat renkaat ja vaihtais vielä mahdollisesti nastoihin. Onko tuosta käytännössä sanottavaa hyötyä? Kokemusta kenelläkään? Vai onko tuo perä niin kevyt ilman kyytiläisiä / kuormaa, että rangastuksella ei pitoa paranneta olennaisesti. Lähinnä kiinnostaa onko kukaan tehnyt vastaavaa vaihdosta ja voisi näin ollen antaa käyttökokemukseen pohjautuvaa tietoa. Mutuilusta en niinkään ole kiinnostunut.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Tässäpä renkaita miettiville tarinaa HKPL 7:sta:
Hommasin saksankitkojen tilalle nuo, koska kitkat olivat aika yllättävät kovemman kumiseoksen vuoksi. Kyllähän ne lumella piti ihan hyvin ja asvaltilla oli hyvä ajaa.
Autona on E91 touring ja rengaskoko 205/55/16 ja renkailla nyt ajettu kolmisen tuhatta.
+ Yllättävän hiljaiset
+ pitoa riittää ja jäisellä suoraan ajettaessa
- pienoinen vollotus n. 80 vauhdissa (riippuu aika paljon tien pinnasta), ei kuitenkaan niin pahasti kuin HKPL4:ssa.
- suuntavakaus huonohko, ottaa tien pitkittäisiin uriin aika helposti. Saksankitkoissa ei samoja ongelmia.
- märällä ja jääkalvon pinnoittamalla asvaltilla esim- risteyksissä aika huono pito. Ikäänkuin ajelisi pelkillä piikeillä eli tuntuu kuin lamellit ja ja muu kumi ei tukisi menoa. Liekkö tuo nastojen lisäys tehnyt tuon...eikäs niitä saanut uusimman lain mukaan laittaa enemmän vai muistanko väärin?
- ohjausvaste todella hidas kovemmsissa vauhdeissa, toisaalta pitoa riittää pehmeyden vuoksi. En tiedä miten paljon tämä sitten vaikuttaa tuohon suuntavakavuuteen...?
Loppukaneettina voisi sanoa hienovaraisesti, että kokeilen seuraavaksi jotain muuta vaikka ihan hyvät nuokin on.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment