Kuitenkaan paraskaan kitkarengas ei talvirenkaana yllä edes nastarenkaiden keskikastiin.
Viimevuotisessa testissä TM:n mukaan käytetyt kitkat kuitenkin pitivät paremmin kuin saman verran käytetyt nastat. Eli väittämä pitää kyllä paikkansa jos vaihtaa uudet nastat alle joka syksy. Mulla ei kyllä rahapussi kestä moista
Viimevuotisessa testissä TM:n mukaan käytetyt kitkat kuitenkin pitivät paremmin kuin saman verran käytetyt nastat. Eli väittämä pitää kyllä paikkansa jos vaihtaa uudet nastat alle joka syksy. Mulla ei kyllä rahapussi kestä moista
Kuinka paljon käytetyt ja missä olosuhteissa käytetyt? Olivatko molemmat edellisen vuoden oman tyyppinsä parhaita?
Olivatko molemmat kulutettu autoissa millä testit tehtiin(mm.camberkulmien vaikutus kulumiseen)?
Missä kohtaa ja millä kilometreillä "käytetyt" kitkat muuttuu pitävimmiksi kuin nastat? Missä olosuhteissa? Entä tästä eteenpäin?
Minulla on omassa kinnerissä Nokian HKPL7 235/45R17 kokoisena ja voin sanoa,että ei todellakaan ole meluisat renkaat.Parhaat talvirenkaat varmasti "kaikilla mittareilla",joilla olen ikinä ajanut.
Kuinka paljon käytetyt ja missä olosuhteissa käytetyt? Olivatko molemmat edellisen vuoden oman tyyppinsä parhaita?
Olivatko molemmat kulutettu autoissa millä testit tehtiin(mm.camberkulmien vaikutus kulumiseen)?
Missä kohtaa ja millä kilometreillä "käytetyt" kitkat muuttuu pitävimmiksi kuin nastat? Missä olosuhteissa? Entä tästä eteenpäin?
Jooh...huoh... Noissa videoissa olevat "talvi"renkaat on käytännössä kesärenkaita, joihin on vaan paistovaiheessa lisätty merkki M+S dorkia Jenkkejä varten. Oikean talvirenkaan kanssa noilla ei ole mitään tekemistä. Kuten joku jo edellä mainitsi, jopa Nankangeissa on M+S merkintä dorkia varten. Eikä ole ainoa rengasmerkki, jossa puhtaasta kesärenkaasta löytyy ko. merkki...
Noissa videoissahan toisessa autossa on nämä ns. All season-kesärenkaat, ja toisessa "kitka"renkaat, Jotka nyt ei kuitenkaan ole ihan Pohjoismaisten kitkojen tasolla....
Minulla on omassa kinnerissä Nokian HKPL7 235/45R17 kokoisena ja voin sanoa,että ei todellakaan ole meluisat renkaat.Parhaat talvirenkaat varmasti "kaikilla mittareilla",joilla olen ikinä ajanut.
Niin, parhaiten pitää ensimmäisen talven ja parhaiten myöskin leijaa ajossa asfaltilla.
Ennen käytin aina Nokian talvirenkaita kun asuin pohjoisemmassa ja oli takaveto aina alla, mutta jos teitä on uhtään aurailtu ja/tai tarvii ajella sulalla kelillä moottoritietä yms. etelä-suomen liikenteeseen kuuluvaa, niin ajotuntuma ja melu on saanut vaihtamaan Gislavediin.
Jos ajaisin jostain mielenhäiriöstä johtuen etuvedolla, niin silloin valinta olisi Continental tai Bridgestone
Kannatta lukea täydellinen artilkkeli ja katsoa mittaukset. Tuossa lyhennelmässä on vähän puurot ja vellit sekaisin.
Edellisessä Tuulilasissa oli vastaava testi, pitänee vielä tarkistaa, mutta minulla jäi kyllä sellainen kuva, että ei ne kuluneet kitkat missään vaiheessa kyllä kuluneita nastoja paremmat olleet.
Kellään linkkiä siihen videoon, jossa joku henkilöauto ajaa seinää vasten takarenkaat suttaavana vuoroin kitkoilla ja vuoroin nastoilla. Sitten sitä sutivaa autoa yritetään poikkeuttaa sivuun tönäsemällä autoa sivusuunnassa. Nastarenkailla varustettu auto ei lipeä, mutta se kitkakärry muljahtaa iloisesti sivuttain.
Kitkarenkaissa ei ole sivuttaispitoa, ja kun se kerran menetetään, seuraava osoite on ulos tieltä ja/tai vastaantulijan ajoneuvo.
UG 195/95-15 e36:ssa. Hyvät, halvat ja hiljaiset. Mieli tekisi kokeilla noranza evo2 seuraavaksi.
päijätkumilta lupasivat tuon UG Extreme 195/65-15 koon asennettuna 380e hintaan. jotenkin kuvio ei näytä niin hyvältä mitä noranzan.
Vertailin Nordman 4 ja Noranza 2 kumeja, niin nasta on Noranzassa ruomattavasti rajumpi kulmikas ja tulee selvästi ulommas. Nordman 4:ssä lamellit on nappulan pohjalle asti, kun taan Noranzassa vain puoleen väliin. voisi kuvitella, että Noranza olisi uutena huomattavasti tukevampi, mutta pito heikkenee rajusti loppua kohti :think
UG 195/95-15 e36:ssa. Hyvät, halvat ja hiljaiset. Mieli tekisi kokeilla noranza evo2 seuraavaksi.
Voin suositella noita noranza 2evoja, emännän S60 alla oli viimetalven tuossa samassa koossa. Järkevän hintaiset, todella hyvä pito ja hiljaiset, ainakin S60 alla.
kellään kokemuksia Bridgestone Noranza 2 tai GoodYear UG Extreme renkaista 15-16" kokoluokassa?
Itselläni on farkussa Noranza 2:t ja olen ollut tyytyväinen. Liikkeelle lähdössä ovat hieman liukkaan oloiset, mutta jarrutuspito on hyvä. En tiedä mikä tuohon vaikuttaa, mutta näin olen havannoinut. Voihan se tietty olla ettei tuon "tonnikeijun" lähdettämiseen pidä mikään rengas. Kiihdyttäminen kun tapahtuu 2 renkaalla kun taas jarruttaminen kaikilla 4:llä. koko renkaissa 225/45-17.
Comment