Ostin tänään traileriin uudet vanteet kesärenkaille ja niille pyöräytettiin päälle hyllystä tietenkin Michelinit. Riittää siinä taas persaukisilla hämmästeltävää, vaikka hinta oli moninkertainen verrattuna kiinapaskoihin.
Maistuu niin suussakin makealta tuo Michelin, kun sen lausuu Ranskalaisittain "Michlään". Hymyssä suin saa kiskoa traileriakin, kun tietää sielläkin pyörivän alla kunnon renkaat
Toivottavasti et tästä eteenpäin ota kyytiin muutakun purkuun meneviä patteriautoja, on meinaan kyyti sen verran uraherkkää että ajoonlähtö on hengenvaarallista suomen autobaanoilla.
Toivottavasti et tästä eteenpäin ota kyytiin muutakun purkuun meneviä patteriautoja, on meinaan kyyti sen verran uraherkkää että ajoonlähtö on hengenvaarallista suomen autobaanoilla.
Ei taida trailerissa olla 19" sporttimisukat?
13"-14" misukuita en ainakaan minä ole koskaan nähnyt kenenkään moitittavan uraherkiksi, vai?
On muuten aivan tautinen vetopito näissä. Siis paikaltaan lähdettäessä ja suoraan kiihdytettäessä. Lintta menee näillä reippaasti alle 5 s sataseen (g-tech mittarin mukaan) kun aiemmin jäätiin selvästi päälle 5 sek. Hyvä kun jaksaa edes vähän malliksi sutia
Mikä on renkaan " koko ja leveys?
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
tilasin huhtikuun lopulla Hankookin Evo S1:set koossa 225/40/18 ja 255/35/18 tuohon linttaan. Hyviltä vaikuttaa, uria ei tunnu ollenkaan, kohtuu hiljaiset. Ongelmana että täristävät tasaisesti vähän koko ajan. Kävin painottamassa uudelleen, eikä ollut kuin max 5gr heittoa. Samalla asennusliike totesi ainakin parista renkaasta että näyttääpä olevan selkäheittoa, siis säteittäistä. Katsottiin vanteet läpi ja ne olivat suorat.
Olenkin tässä väkertämässä reklamaatiota hankahousupojille, mutta ajattelin ennen tätä aikaa ja hermojavievää prosessia ennen tarkistaa että onko teidän mielestä jopa 5 mm heitto normaalia, kuten asentaja sanoi. Luulen että tärinä johtuu siitä, koska edelliset "huippurenkaat" Bridgestone Potenza RE050 RUNFLAT ei täristäneet samalla tavalla ja auton kulmat säädettiin talvella.
Nuo uraohjautuvat Runflat-renkaat muuten pitäisi kieltää liikenneturvallisuuden vaarantamisen vuoksi.
tilasin huhtikuun lopulla Hankookin Evo S1:set koossa 225/40/18 ja 255/35/18 tuohon linttaan. Hyviltä vaikuttaa, uria ei tunnu ollenkaan, kohtuu hiljaiset. Ongelmana että täristävät tasaisesti vähän koko ajan. Kävin painottamassa uudelleen, eikä ollut kuin max 5gr heittoa. Samalla asennusliike totesi ainakin parista renkaasta että näyttääpä olevan selkäheittoa, siis säteittäistä. Katsottiin vanteet läpi ja ne olivat suorat.
Olenkin tässä väkertämässä reklamaatiota hankahousupojille, mutta ajattelin ennen tätä aikaa ja hermojavievää prosessia ennen tarkistaa että onko teidän mielestä jopa 5 mm heitto normaalia, kuten asentaja sanoi. Luulen että tärinä johtuu siitä, koska edelliset "huippurenkaat" Bridgestone Potenza RE050 RUNFLAT ei täristäneet samalla tavalla ja auton kulmat säädettiin talvella.
Nuo uraohjautuvat Runflat-renkaat muuten pitäisi kieltää liikenneturvallisuuden vaarantamisen vuoksi.
Kokeiltiinko renkaita pyöräyttää vanteella eri asentoon selkäheiton poistamiseksi?
tilasin huhtikuun lopulla Hankookin Evo S1:set koossa 225/40/18 ja 255/35/18 tuohon linttaan. Hyviltä vaikuttaa, uria ei tunnu ollenkaan, kohtuu hiljaiset. Ongelmana että täristävät tasaisesti vähän koko ajan. Kävin painottamassa uudelleen, eikä ollut kuin max 5gr heittoa. Samalla asennusliike totesi ainakin parista renkaasta että näyttääpä olevan selkäheittoa, siis säteittäistä. Katsottiin vanteet läpi ja ne olivat suorat.
Olenkin tässä väkertämässä reklamaatiota hankahousupojille, mutta ajattelin ennen tätä aikaa ja hermojavievää prosessia ennen tarkistaa että onko teidän mielestä jopa 5 mm heitto normaalia, kuten asentaja sanoi. Luulen että tärinä johtuu siitä, koska edelliset "huippurenkaat" Bridgestone Potenza RE050 RUNFLAT ei täristäneet samalla tavalla ja auton kulmat säädettiin talvella.
Nuo uraohjautuvat Runflat-renkaat muuten pitäisi kieltää liikenneturvallisuuden vaarantamisen vuoksi.
5mm heitto ei ole normaalia, eikä vanteella pyöräyttäminen mitään auta jos se on kunnolla noussut vanteelle, sillä saadaan lähinnä vanteen ja renkaan painot kohdilleen. Uusiksi pois vanteelta, rasvaa väliin, jos tavallinen rasva ei auta niin michelin tigreä väliin ja painetta 600kpa, jos vielä heittää, renkaassa vika.
tilasin huhtikuun lopulla Hankookin Evo S1:set koossa 225/40/18 ja 255/35/18 tuohon linttaan. Hyviltä vaikuttaa, uria ei tunnu ollenkaan, kohtuu hiljaiset. Ongelmana että täristävät tasaisesti vähän koko ajan. Kävin painottamassa uudelleen, eikä ollut kuin max 5gr heittoa. Samalla asennusliike totesi ainakin parista renkaasta että näyttääpä olevan selkäheittoa, siis säteittäistä. Katsottiin vanteet läpi ja ne olivat suorat.
Ostin viime keväänä 235/45R17 ja 265/40R17 Evo S1:t ja silloin kun menivät alle niin olivat pyöreät eikä auto täristänyt minusta yhtään. Nyt tänä keväänä on ollut yli 120 km/h mittarinopeudessa ainakin välillä tärinää, joskus melko voimakastakin. Harvoin vaan tulee ajettua noin lujaa tässä kaupungissa joten ei ole juuri tullut tutkittua tarkemmin onko tuota aina.
Eilen menin sitten tasapainottamaan renkaita. Kaikissa oli 20-30g heitto tasapainossa, mutta toinen eturengas oli lisäksi selvästi soikea, eli selkäheittoa pari kolme milliä ehkä (vaikea arvioida tarkkaan). Muut näytti tosi pyöreiltä. Tuota heittävää käännettiin pari kertaa vanteella mutta ei se siitä paremmaksi tullut. Vanne oli asentajan mielestä pyöreämpi eli siinä ei ainakaan noin isoa heittoa näyttänyt olevan. Sen tarkemmin ei vannetta tutkittu. En siis sulje vielä pois vanteen vaikutusta, mutta en tiedä sillä nyt viimeaikoina mihinkään osuneeni ja vuotta aiemmin siihen tuo rengas kyllä asettui ihan OK.
Mikä lie vikana, pitää kai ostaa uusi rengas jossain vaiheessa jos vielä tärrää.
Comment