Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • släjä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 290
    • kanala

    Originally posted by Ileee View Post
    Joo, noita olin itsekin suunnitellut alunperin, mutta kokoja ei tosiaan ole. 255/35 18 ei ole tarjolla.

    PS3:t ei vielä olekaan alla, ja harkitsen vielä mitkä tulevat alle. Yksi vaihtoehto on, että laittaisi joka nurkkaan 225/40 18 SuperSportit tai sitten originaalikokoiset Eagle F1 Asymmetric 2:t. Nuo ovat saaneet korkeita arvosteluja.
    Itselläni nuo ps3 "extra load" 18" ollut tässä 1½vuotta alla, kumi on käryänyt ja lähtöjä on harjoteltu, edelleen 6-7mm pintaa ympäriinsä. Pitokin on hyvää (syssyt ja kesät) ja kumin rakenne kunnossa.
    Itekki kattelin noita supersportteja (esim. f10 m5 ensiasennusgumed?), muttei saanut kokoja.
    Tuota hankookia en ota enään ikinä, ekat 500-1000km on niin tuskien taivalta että mielummin jätän väliin. Ne ei myöskään osannut käyttäytyä vesikeleillä vrt PS3. Täältä siis ääni ps3:lle, keston/pidon puolesta.
    F22 M235
    ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
    E46 328iA, E39 535iA

    Comment

    • Kartiopari
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 179
      • Hyvinkää

      Originally posted by Hemi View Post
      Tuossa muuten tuo uusimpien 19" UHP(Ultra High Performance) renkaiden testi, joka voi helpottaa valintaasi kadulle ja radalle
      (lueppa kommentit):

      http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
      Noissa kommenteissa kyllä ihmetyttää tuo G&Y:n märkäpito.. Omat kokemukset varsinkin kuluneilla renkailla sateella on melko päinvastaiset..? Kai sitä vois seuraavan täyden kierroksen kokeilla hankookkejakin. Toi hintaero on kuitenkin merkittävä..
      F33 435i X-drive Cabriolet -14

      Ex:E82 123d -08 M-Sport

      Ex:E82 120d -08

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by Hemi View Post
        nimenomaan ominaisuuksiensa vuoksi, ei markkinoinnillisista tai taloudellisista syistä(tulee ilmeisesti 2013-2014 monen ns.urheiluautomerkin ensiasennusrenkaaksi, kuten mm.Porsche, Maserati ja Aston Martin) :
        Tällä hetkellä Hankookilta ei löydy yhdenkään N-specs:nmukaista rengasta,joka taas on edellytys Porschen renkaaksi. Voi olla että sieltä sellainen joskus löytyy, mutta tuskin ihan lähivuosina.. Ja vaikka sieltä se N-merkintä joskus löytyisi, ei se vielä tee siitä ensiasennusrengasta Porscheen.
        Tuskin tulee Hankookista ihan hetkeen sen enempää Astonin kuin Porschenkaan ensiasennusrengasta - ainakaan ylivomaisten ominaisuuksiensa ansiosta.
        Ensiasennusrengastouhut ovat myös kaksisuuntaista bisnestä ja onhan se selvä,että kun Hankook maksaa Porschelle ja/tai Astonille, niin sen imago nousee välittömästi..joka taas on sen markkinoille varsin tervetullutta. Kuten se on jo tehnyt BMW:n kohdalla - maksamalla BMW:lle siitä että se voi mainostaa rengastaan BMW 3 sarjan ensiasennusrenkaana, on ehdoton imagonnostatus Hankookille - eli rahan arvoinen diili. En sitten tiedä myykö BMW 3-sarjaa kuten Porsche omia mallejaan kysyen asiakkaalta tilaushetkellä: "millä renkaalla haluat autosi...Hankookilla vai...."

        Kyse ei kuitenkaan ole sen muita paremmista ominaisuuksista, vaan rahasta jonka se maksaa yhteistyökumppanille, jonka se katsoo edistävän markkinointiaan.
        Niin yksinkertaista se on..

        Ja sitten pari sanaa oikeista renkaista.. Olen pitkään käyttänyt autoissani Micheliniä ja Contia. Jokin aika sitten eräs harrastuspiireistä tuttu kaveri osti E92 M3:sen ja halusi samantien päivittää siihen vanteita. Niinpä kaveri tarjosi minulle M3:ssa olleita uudenkarheita Yokohama Advan Sport:ja. Hinta oli todella edullinen, joten tartuin tilaisuuteen. Suomessa Yokohamaa ei taida myydä kukaan, rengas-onlinesta ym. sitä saa. Vaikuttaa olevan varsin vertailukelpoinen rengas aikaisempiin Michelineihin ja Conteihin verrattuna - tosin uutena ostettaessa hintaluokkakin on sama. Mutta ehkä pointti tässä kohtaa onkin se, että jos jossain sattuu hyvään hintaan em. rengasta tarjolle, niin kannattaa harkita - tuntuu olevan hyvä rengas..jolla on BMW:n hyväksyntä mm. M3:seen, M5:seen ja M6:seen ja jota käytetään ensiasennusrenkaana kaukoidässä mm. 911 C4S:ssä - eli N-specs:tkin löytyy..toisin kuin Hankookilta..
        Last edited by jva; 19-08-2012, 19:25.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by jva View Post
          Tällä hetkellä Hankookilta ei löydy yhdenkään N-specs:nmukaista rengasta,joka taas on edellytys Porschen renkaaksi. Voi olla että sieltä sellainen joskus löytyy, mutta tuskin ihan lähivuosina.. Ja vaikka sieltä se N-merkintä joskus löytyisi, ei se vielä tee siitä ensiasennusrengasta Porscheen.
          Tuskin tulee Hankookista ihan hetkeen sen enempää Astonin kuin Porschenkaan ensiasennusrengasta - ainakaan ylivomaisten ominaisuuksiensa ansiosta.
          Ensiasennusrengastouhut ovat myös kaksisuuntaista bisnestä ja onhan se selvä,että kun Hankook maksaa Porschelle ja/tai Astonille, niin sen imago nousee välittömästi..joka taas on sen markkinoille varsin tervetullutta. Kuten se on jo tehnyt BMW:n kohdalla - maksamalla BMW:lle siitä että se voi mainostaa rengastaan BMW 3 sarjan ensiasennusrenkaana, on ehdoton imagonnostatus Hankookille - eli rahan arvoinen diili. En sitten tiedä myykö BMW 3-sarjaa kuten Porsche omia mallejaan kysyen asiakkaalta tilaushetkellä: "millä renkaalla haluat autosi...Hankookilla vai...."

          Kyse ei kuitenkaan ole sen muita paremmista ominaisuuksista, vaan rahasta jonka se maksaa yhteistyökumppanille, jonka se katsoo edistävän markkinointiaan.
          Niin yksinkertaista se on..

          Ja sitten pari sanaa oikeista renkaista.. Olen pitkään käyttänyt autoissani Micheliniä ja Contia. Jokin aika sitten eräs harrastuspiireistä tuttu kaveri osti E92 M3:sen ja halusi samantien päivittää siihen vanteita. Niinpä kaveri tarjosi minulle M3:ssa olleita uudenkarheita Yokohama Advan Sport:ja. Hinta oli todella edullinen, joten tartuin tilaisuuteen. Suomessa Yokohamaa ei taida myydä kukaan, rengas-onlinesta ym. sitä saa. Vaikuttaa olevan varsin vertailukelpoinen rengas aikaisempiin Michelineihin ja Conteihin verrattuna - tosin uutena ostettaessa hintaluokkakin on sama. Mutta ehkä pointti tässä kohtaa onkin se, että jos jossain sattuu hyvään hintaan em. rengasta tarjolle, niin kannattaa harkita - tuntuu olevan hyvä rengas..jolla on BMW:n hyväksyntä mm. M3:seen, M5:seen ja M6:seen ja jota käytetään ensiasennusrenkaana kaukoidässä mm. 911 C4S:ssä - eli N-specs:tkin löytyy..toisin kuin Hankookilta..
          Niin...minua pidettiin pari vuotta sitten hulluna kun totesin että Hankook tulee olemaan vielä mm.BMW:n ensiasennusrengas.
          Katsotaan nyt sitten taas se pari vuotta eteenpäin, tuliko näihin urheiluautomerkkeihin Hankook Europelta kumit alle vai ei.

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by Hemi View Post
            Niin...minua pidettiin pari vuotta sitten hulluna kun totesin että Hankook tulee olemaan vielä mm.BMW:n ensiasennusrengas.
            Katsotaan nyt sitten taas se pari vuotta eteenpäin, tuliko näihin urheiluautomerkkeihin Hankook Europelta kumit alle vai ei.
            Kyllä Hankookit sinne rahalla saa - ihan varmasti. Eihän se ole kuin sopimuskysymys.. Hankook saa markkinoinnissaan sanoa että "mm BMW, Porschen ja Maseratin ensiasennusrengas"...ja sitten kun asiakas tilaa autoa, myyjä kysyy "mitkä renkaat haluat? Hankookit vai Michelinit.."

            Hankook ei tule Astonin ja Porschen ensiasennusrenkaaksi sen takia että se olisi niin hiton hyvä, vaan sen takia että Hankook neuvottelee molempia osapuolia tyytyttävän sopimuksen autovalmistajien kanssa.
            Näinhän se on esim Michelininkin osalta..ei Michelin niin ylivoimainen rengas ole että se sen takia olisi ollut jo vuosia useimpien Euroopassa myytyjen Porsche-mallien rengas, vaan jossain vaiheessa asiasta on neuvoteltu sopimus.

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              Originally posted by Hemi View Post
              Niin...minua pidettiin pari vuotta sitten hulluna kun totesin että Hankook tulee olemaan vielä mm.BMW:n ensiasennusrengas.
              Katsotaan nyt sitten taas se pari vuotta eteenpäin, tuliko näihin urheiluautomerkkeihin Hankook Europelta kumit alle vai ei.
              Hulluna sinua pidetään vieläkin. Aika usein olet kyllä ihan oikeassakin.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by jva View Post
                Ja sitten pari sanaa oikeista renkaista.. Olen pitkään käyttänyt autoissani Micheliniä ja Contia. Jokin aika sitten eräs harrastuspiireistä tuttu kaveri osti E92 M3:sen ja halusi samantien päivittää siihen vanteita. Niinpä kaveri tarjosi minulle M3:ssa olleita uudenkarheita Yokohama Advan Sport:ja. Hinta oli todella edullinen, joten tartuin tilaisuuteen. Suomessa Yokohamaa ei taida myydä kukaan, rengas-onlinesta ym. sitä saa. Vaikuttaa olevan varsin vertailukelpoinen rengas aikaisempiin Michelineihin ja Conteihin verrattuna - tosin uutena ostettaessa hintaluokkakin on sama. Mutta ehkä pointti tässä kohtaa onkin se, että jos jossain sattuu hyvään hintaan em. rengasta tarjolle, niin kannattaa harkita - tuntuu olevan hyvä rengas..jolla on BMW:n hyväksyntä mm. M3:seen, M5:seen ja M6:seen ja jota käytetään ensiasennusrenkaana kaukoidässä mm. 911 C4S:ssä - eli N-specs:tkin löytyy..toisin kuin Hankookilta..
                Kyllähän tuota Yokohamaa Suomesta saa..

                Paikallisella rengasyrittäjällä oli tuollaiset 19" kokoluokan kumit omassa mersun slk:ssa ja hänen tutun Z4:ssa alkukesän alla. Molempiin vaihtui sittemmin Hankookit tilalle

                Arkiajossa uraherkät ja äänekkäät hankookkiin verrattuna. Myös kylmällä renkaalla pito huonompaa kuin hankookissa. Varmasti ratapainotteisessa ajossa ihan toimivat nuo yokohamat mutta peruskäytössä lähes kelvottomat.

                Hankookit kun tuli tilalle niin kommentoi että ihan kuin eri autolla ajaisi
                Tarkennan tuon Hankookin mallin vielä kun en muista kummat tuli S1 vai V12. Yokohamat oli juuri nuo Advan Sportit. Ja kummatkin siis uusia sarjoja.
                Last edited by _nixu_; 20-08-2012, 07:39.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by _nixu_ View Post

                  Arkiajossa uraherkät ja äänekkäät hankookkiin verrattuna. Myös kylmällä renkaalla pito huonompaa kuin hankookissa. Varmasti ratapainotteisessa ajossa ihan toimivat nuo yokohamat mutta peruskäytössä lähes kelvottomat.

                  Hankookit kun tuli tilalle niin kommentoi että ihan kuin eri autolla ajaisi
                  Tarkennan tuon Hankookin mallin vielä kun en muista kummat tuli S1 vai V12. Yokohamat oli juuri nuo Advan Sportit. Ja kummatkin siis uusia sarjoja.
                  Ok..
                  Caymanin alla ovat toimineet siinä kuin Michelin Pilot Sportitkin. Ei uraherkkyyttä, ehkä aavistuksen hiljaisemmat kuin Michelinit - ei mitään valittamista, päinvastoin.

                  En kuitenkaan vielä näillä puheilla lähde Hankookia kokeilemaa, ellen saa muutamalla satasella Hankook sarjaa alle - liian kalliita kokeiluja nuo ovat jos rengas ei sitten toimikaan.

                  Muutenkin tuo renkaan ostaminen on oikeastaan aika järjetöntä puuhaa. Jos ostat itsellesi kengät, saat kyllä kokeilla niitä ennen ostopäätöstä..autoon kun ostat renkaat niin ei niitä paljon kokeilla. Ja kun kuitenkin tiedetään että sama rengas mikä yhden auton alla toimii, ei sitä välttämättä tee toisen auton alla ollenkaan.
                  2000-luvun alussa kun minulla oli SLK230K R170, niin se oli todella herkkä renkaille. Joku rengas toimi todella hyvin - toinen rengas ei toiminut sitten ollenkaan. Alustageometriansa takiahan tuo oli todella herkkä reagoimaan eri tavoin erilaisilla renkailla.
                  Last edited by jva; 20-08-2012, 08:06.

                  Comment

                  • Warra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 483

                    Mielipiteitä on näemmä monia, mutta heitänpä omia kokemuksia.

                    Viim. 10v aikana autoissani/paljon ajamissani autoissa on pyörinyt alla mm. (huom mallit ei tarkkoja välttämättä kun jotain voi aina unohtua).

                    Nokian NRHi
                    Fulda xxx jotain
                    Hankook K415
                    Hankook K425
                    Goodyear excellence
                    Bridgestone potenza
                    Michelin energy
                    Continental premium contact 3
                    Hankook V12
                    Nokian H

                    Kooissa 15-17", eli foorumiin nähden pienissä kooissa. Tällaisen arvion olen itse heittänyt renkaista:

                    Hankookit: Kaikki erinomaisen mukavia, hyvin pitäviä, kohtuullisen hiljaisia. Ei kauhean teräviä tuntumaltaan, ei uraherkkyyttä laisinkaan. Suosikkejani koska hinta halvempi kuin conti/misukka/nokian, mutta ominaisuudet omaan käyttööni paremmat.

                    Nokianit: Toiset ostin itse, toiset tuli priimakuntoisina nykyisen autoni mukana. Kovempi äänisiä kuin hankookit (jyriseviä ns.), hieman uraherkkiä, NRHi:n jälkeen kun vompatissa ostin hankookin K415, oli kuin olisi uudella autolla ajanut. Kaikki ominaisuudet paranivat radikaalisti. Suosikkini talvirenkaissa, mutta kesärenkaissa en osta enää koskaan nokiania. Toivottavasti seuraavassa käytetyssä autossani minkä ostan ei ole alla nokian

                    Continental: Hiljaisempi kuin Nokian, mutta uraherkin fuldan kanssa näistä kaikista. Hyvä pito muttei mukavuus suomen teillä mikään paras.

                    Misukka energy: Hiljainen ja mukava, tosin hankookit kivempia ajaa. Ei uraherkkyyttä 16" koossa ainakaan. Ihan hyvä.

                    Bridgestone: Jotakuinkin kuin continental, ei ihan yhtä uraherkkä ehkä.

                    Goodyear: Isoista valmistajista yksi parhaita, kaikki ominaisuudet ihan hyviä, muttei parhaita.

                    Hankook V12 oli mielestäni ehkä paras rengas millä olen ajanut, oli koossa 225/45r17 ja hyvin toimi. Mukava, jämäkkä, hiljainen, erinomainen. Erittäin hyvä pito.

                    Talvirenkaissa olen kokenut myös laidasta laitaan tuotteita, yhdessä kakkosautossani oli alla hakkapeliitta 2:t joku melkein 10v vanhat, ja pintaa oli. Kun sitä testasi lumella, oli kuin olisi kesärenkailla ajanut. Aivan tajuttoman huono pito kun kumi kovettunut ja nastat kiillottunut. 4 talvea olen ajanut Nokianin kitkoilla, mielestäni R oli pidoltaan yllättävän mainio ja suurin ero esim. hakkapeliitta neloseen oli pidossa, jos oli maantie jäinen, niin hakkis 4 tarjosi paremmin infoa sivuttaispidon tilanteessa. Pienemmissä nopeuksissa ja kaikissa olosuhteissa mitä minä ajoin, R oli yhtä hyvän tuntuinen kuin hakkis 4, mutta mukavampi. Myös jäällä piti paremmin kuin jotkut vanhat nastarenkaat, kuten nuo kakkoset mistä mainitsin aiemmin (eihän tämä ole reilu vertailu tietenkään, koska uutena hakkis 2 on pitänyt jäällä hyvin)

                    Nyt Hakkapeliitta 7:t koossa 205/55r16. Hyvät renkaat, ja jollottaakin vähemmän kuin hakkapeliitta 2-5, jonka aikana itse ainakin enemmin pidin continentalin nastoista, gislavedeista tai jopa edellisen autoni bridgestonen nastarenkaista. Näillä mennään.

                    Todellisista halpiksista ei ole juuri kokemusta talvirenkaissa, nordmanit ostin kakkospärrään joskus ja olivat hinta/laadultaan oikein mainiot (perustui hakkis 4 kuvioon)

                    Seuraavan kerran kun ostan kesärenkaat, valinta tapahtunee kumho/hankook akselilla. Kumhoja olisi kiva kokeilla, ovatko millaiset kun käsittääkseni ominaisuuksiltaan aika vastaavia hankookkeihin nähden.
                    Last edited by Warra; 20-08-2012, 09:16.
                    E46 320i Facelift Touring M54b22
                    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      Originally posted by Warra View Post
                      Seuraavan kerran kun ostan kesärenkaat, valinta tapahtunee kumho/hankook akselilla. Kumhoja olisi kiva kokeilla, ovatko millaiset kun käsittääkseni ominaisuuksiltaan aika vastaavia hankookkeihin nähden.
                      Mulla oli Carrerassa joskus hetken aikaa Kumho:t, en muista enää tyyppiä, mutta tieliikenteessä ne olivat ihan kelvolliset, ei mitään suurempaa moittimista. Radalla ei Pilot Sportin veroiset, mutta se on sinänsä toisarvoinen asia, koska ei niitä sinne ole tarkoitettukaan.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by jva View Post
                        Ok..
                        Caymanin alla ovat toimineet siinä kuin Michelin Pilot Sportitkin. Ei uraherkkyyttä, ehkä aavistuksen hiljaisemmat kuin Michelinit - ei mitään valittamista, päinvastoin.

                        En kuitenkaan vielä näillä puheilla lähde Hankookia kokeilemaa, ellen saa muutamalla satasella Hankook sarjaa alle - liian kalliita kokeiluja nuo ovat jos rengas ei sitten toimikaan.

                        Muutenkin tuo renkaan ostaminen on oikeastaan aika järjetöntä puuhaa. Jos ostat itsellesi kengät, saat kyllä kokeilla niitä ennen ostopäätöstä..autoon kun ostat renkaat niin ei niitä paljon kokeilla. Ja kun kuitenkin tiedetään että sama rengas mikä yhden auton alla toimii, ei sitä välttämättä tee toisen auton alla ollenkaan.
                        2000-luvun alussa kun minulla oli SLK230K R170, niin se oli todella herkkä renkaille. Joku rengas toimi todella hyvin - toinen rengas ei toiminut sitten ollenkaan. Alustageometriansa takiahan tuo oli todella herkkä reagoimaan eri tavoin erilaisilla renkailla.
                        Hankookit on nyt alla ja mallia S1.

                        Taitaa olla SLK yhtä lailla hieman kranttu renkaista ja tarkka oikeista kulmista kuten moni BMW. Tosiaan pelkästään RF renkaiden vaihto tavallisiin parantaa ominaisuuksia reilusti. Saati sitten kuin saa optimikumit alle

                        Yokohamat vaikutti koville ja varmasti reippaammassa ajossa lämmettyään toimivat paremmin. Eihän tuollaisessa kruiserissa(slk) edes tarvitse mitään ratarenkaita..
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          Originally posted by _nixu_ View Post

                          Taitaa olla SLK yhtä lailla hieman kranttu renkaista ja tarkka oikeista kulmista kuten moni BMW.
                          Joo, ainakin SLK R170 oli todella tarkka siitä että kulmat oli oikeissa säädöissä. En tiedä toista autoa joka olisi yhtä kranttu kulmien säädöille kuin mitä SLK R170 oli. R171 ei ole minulle kovin tuttu, joten siitä en osaa sanoa mitään varmaa - varmasti on mahdollista että se on lähes yhtä kranttu kuin edeltäjänsä.

                          Yokohamasta sen verran että olet oikeassa kun arvelet lämpötilan vaikuttavan sen ominaisuuksiin/tuntumaan. Se on se ainoa selkeä ero minkä olen huomannut Pilot Sportin ja Advan Sportin välillä että lämpötila vaikuttaa siihen millainen tuntuma renkaissa on. Sen huomaa erityisesi kun kelit viilenevät syksyllä. Pilot Sport ei niinkään reagoi kylmään..Advan Sport reagoi..ja silloin sen todella huomaa miten Yokohama muuttuu kun se alkaa lämpiämään ajossa. Pilot Sportissa en tätä ole niin selvästi huomannut. Kesäkeleillä eroa ei ole.

                          Toinen seikka minkä olen huomannut Advan Sportissa olevan tärkeämmän tuntuinen asia kuin esim taas Pilot Sportissa, on paineet. Pilotissa kun paineet kun on "sinnepäin" niin se toimii, eikä eroa juuri huomaa..Yokohama on paineiden suhteen selvästi tarkempi.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10057
                            • KVLA

                            Originally posted by jva View Post
                            Ja kun kuitenkin tiedetään että sama rengas mikä yhden auton alla toimii, ei sitä välttämättä tee toisen auton alla ollenkaan.
                            Tämä on erittäin tärkeä pointti,kun yleensäkkin keskustellaan renkaista,tai rengastesteistä ja niiden tuloksista.

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Tämä on erittäin tärkeä pointti,kun yleensäkkin keskustellaan renkaista,tai rengastesteistä ja niiden tuloksista.
                              Kyllä se näin on..ja tietysti aina voidaan taittaa peistä siitä, onko autovalmistajien rengassuosituksille mitään muuta perustettu kuin rengasvalmistajan ja autovalmistajan välinen bisnesmielessä tehty sopimus - mutta vaikka se bisnestä onkin, niin kyllä ne rengasmallit mitä autovalmistaja suosittaa on kuitenkin katsottu että ne ovat sellaisia mitä suurinpiirtein toimii..

                              Tosin poikkeuksiakin tästä on.. Ainakin se mitä olen aiemmin kertoillut siitä kun ostin E92 335i:n jossa siis oli Potenza rf:t alla. Niillä se oli aika hankala ajettava monessakin mielessä - tavallisella Potenzalla kuin eri auto.
                              Tietysti silloin elettiin 2006/2007 taitetta, nyt eletään 2012, joten uskon että runflat-teknologia on saattanut kehittynyt tuosta ajasta isoja askeleita.. Kokemuksia siis ei ole, mutta uskoisin että kehitystyötä on varmasti tehty sillä saralla?!

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Eikös nuo runflatit ole poistumaan päin uusissa autoissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎