Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Peltsii View Post
    Mahdotonta, vain Kiinalaisilla on sellaista rengasalan osaamista, että pystyvät kehittämään tuollaisen tuotteen
    Palataan asiaan ensi kesänä näiden renkaiden kanssa uudelleen asiaan ja katsotaan vasta sitten se osaaminen uudelleen.

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by bemu2000 View Post
      ennemmin voisi miettiä miksi ei 10-15v vanhassa autossa olisi alustassa väljää.
      Kaikki mikä koostuu kumista on 15v autossa vaihtokunnossa vaikka kilometrejä olisi ajettu 20. Ylipäätään hyvänä nyrkkisääntönä huolettomaan autoiluun on hankkia ennemmin paljon ajettu uusi kuin vähän ajettu vanha. Itsehän en ole tätä ohjetta noudattanut.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Toinen kesä menossa nyt GY Eagle f1 AS2 renkailla (235/45R17). Rengasmelu on selkeästi kovempi kuin ekana kesänä ja mukaan on tullut myös jonkinlainen ulina varsinkin karhealla asfaltilla ajaessa. Urissa vetely on tosin tässä kuukauden aikana lieventynyt suunnilleen viime kesän tasolle, kun urat ovat hieman leventyneet ja tiet siloittuneet (kai?). Mun tapauksessa yksi suuri syy tuohon vetelyyn on huono urainen tie, mitä joudun ajamaan päivittäin. Jos tie on yhtään parempi, ei tuota uraherkkyyttä juurikaan huomaa. Renkailla on ajettu n. 10 000 km, pintaa jäljellä arviolta n. 6 milliä tms, kuluneet tasaisesti.
        Last edited by Bomb5; 11-05-2013, 16:16.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Bomb5 View Post
          Toinen kesä menossa nyt GY Eagle f1 AS2 renkailla (235/45R17). Rengasmelu on selkeästi kovempi kuin ekana kesänä ja mukaan on tullut myös jonkinlainen ulina varsinkin karhealla asfaltilla ajaessa. Urissa vetely on tosin tässä kuukauden aikana lieventynyt suunnilleen viime kesän tasolle, kun urat ovat hieman leventyneet ja tiet siloittuneet (kai?). Mun tapauksessa yksi suuri syy tuohon vetelyyn on huono urainen tie, mitä joudun ajamaan päivittäin. Jos tie on yhtään parempi, ei tuota uraherkkyyttä juurikaan huomaa. Renkailla on ajettu n. 10 000 km, pintaa jäljellä arviolta n. 6 milliä tms, kuluneet tasaisesti.

          No, se uraherkkyyshän yleensä ilmenee kuitenkin vain "urissa" ja uraisilla teillä ja on tietenkin seuraus, ei syy(17" kokoluokkahan ei saisi vielä tuntea uria lainkaan).
          Eli Suomessa renkaan valinnassa vain pitää huomioida teiden uraisuus jos/kun haluaa renkaan mikä ei uria tunne.
          Nyt kun renkaassa on vielä tuo 6mm pintaa, ei ihan vielä olla siinä pisteessä jossa ajokäytös muuttuu ihan hirveästi, mutta kun 18"-19" GY:llä lähestytään 4mm:n rajapyykkiä, näyttää ko.rengas "oikean karvansa".
          Ok, ihan optimialustakulmilla vahingot voidaan minimoida, mutta kyllähän ne siinä kohtaa yleensä jo aika lailla rallattaa ja haistaa kaikki urat/kallistuksetkin.
          Monet halvimmat Kiinalaisethan ei tähän pysty lainkaan....

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            Originally posted by Hemi View Post
            Nyt kun renkaassa on vielä tuo 6mm pintaa, ei ihan vielä olla siinä pisteessä jossa ajokäytös muuttuu ihan hirveästi, mutta kun 18"-19" GY:llä lähestytään 4mm:n rajapyykkiä, näyttää ko.rengas "oikean karvansa".
            Itsellä menee aina rengas kuin rengas vaihtoon kun pintaa on 4-3 mm jäljellä.Esim.itsellä kyseisessä sigun autossa pito heikkeni huomattavasti kun renkaissa oli 3 mm pintaa jäljellä (Pirelli P Zero Rosso)
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              Eilen starttasi kolmas kesä goodyear renkailla, kilometreistä en tiedä. Pintaa takana noin 6mm ja renkaana 245/40 17 AS2 ja edessä 225/45 17 mallia GSD3, pintaa 5-6mm.

              Eilisen 50km taipaleen perusteella menee kun sukkasillaan urissa, eli ei ainakaan huonontunut ole verraten uudet renkaat. Uutena huomasin selvästi lievän vetelyn urissa, mutta hyvin marginaalisen eli mitään radikaalia vastaohjausta ei tarvinnut tehdä missään tilanteessa. Selvennyksenä että eilinen siirtomatka on tien puolesta takuuvarmasti eteläsuomen top100 uraisimman tien joukosta, tie jossa oikeesti voidaan puhua urista. Moottoritiet on tuohon verrattuna lasermittarin kestävää tasannetta.

              Mutta nyt huomaa selvästi lämpöisillä renkailla sen huonomman parin renkaista, eli keulassa olevat vanhat GSD3 renkaat. Pikaisen testiajon perusteella auto puskee todella voimakkaasti kaikissa tilanteissa, takapään pidon ollessa vieläkin tajuttoman hyvä. Eli auto on kaikkea muuta kun balanssissa, mutta sen verran hyvä mieli on jäänyt AS2 renkaista että luultavasti ne täytyy eteenkin päivittää tämän kesän aikana.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Itsellä menee aina rengas kuin rengas vaihtoon kun pintaa on 4-3 mm jäljellä.Esim.itsellä kyseisessä sigun autossa pito heikkeni huomattavasti kun renkaissa oli 3 mm pintaa jäljellä (Pirelli P Zero Rosso)
                Se vain usein tarkoittaa sitä, että kun näissä 17"-19" kokoluokissa pintaa ei ole uutenakaan kuin 7-8mm ja vaihtoraja tulisi jo 4mm:ssä, jää ajosuorite 1K€:n "premiumeilla" melkoisen niukaksi.
                Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
                Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
                Eli mistä nyt sitten mitataankaan?

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Se vain usein tarkoittaa sitä, että kun näissä 17"-19" kokoluokissa pintaa ei ole uutenakaan kuin 7-8mm ja vaihtoraja tulisi jo 4mm:ssä, jää ajosuorite 1K€:n "premiumeilla" melkoisen niukaksi.
                  Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
                  Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
                  Eli mistä nyt sitten mitataankaan?
                  Kyllä itsellä niin edessä 235/35R19 ja takana 265/30R19 tasaisesti kuluu.Silmämääräisesti katsottuna edellisistä renkaista sisäreuna ollut kulunut yhtään sen enempää kuin muu rengas koko leveydeltään.Itsellä oli renkaat vianorissa säilytyksessä ja siellä mitattiin kulutuspinta eturenkaasta 3 mm ja takana 2 mm.Itselle se ja sama kestääkö rengas yhden tai kaksi kesää,kunhan pitoa löytyy,eikä ole nulju alla.

                  Täytyy kyllä myöntää,että itsekkin olen todella yllättänyt että E9X kopassa ei omassa käytössäni (aina ollut kesärenkaat 19") ole kuluttanut mitenkään enemmän renkaita sisäkantista.Kun taas E60:ssa 20" rengastuksessa sisäkantti taas kului enemmän,tosin siinä autossa,en koskaan itse säädättänyt alustankulmia jne.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Monet halvimmat Kiinalaisethan ei tähän pysty lainkaan....
                    Kyllä voin sanoa että tasaisesti kuluneet 3mm pinnalla olevat 225/40R18 Sunnyt oli e46 alla hyvin mielenkiintoset ajella.
                    Motarilla piti pitää kahdella kädellä kiinni niin että kämmenet hikosi kun poukkoili mihinsattuu
                    Nyt menee suoraan ihan itekseen made in finland tuotteilla (CR)
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Se vain usein tarkoittaa sitä, että kun näissä 17"-19" kokoluokissa pintaa ei ole uutenakaan kuin 7-8mm ja vaihtoraja tulisi jo 4mm:ssä, jää ajosuorite 1K€:n "premiumeilla" melkoisen niukaksi.
                      Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
                      Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
                      Eli mistä nyt sitten mitataankaan?

                      Vaikka halpis renkailla itse ajankin, niin aika hyvin on kysyntää vielä 4-5mm pinnalla oleville "premium" luokan renkaille ja niistä maksetaan vielä samoja hintoja kuin halvoista kiinalaisista.

                      Jos ajaa kesässä esim. 20-30tkm, niin moni halpis rengas alkaa olla lähes loppu ja saa heittää kaatopaikalle. Hinta 19" koossa n.400-500e

                      Samoilla kilsoilla "premium" renkaissa voi olla pintaa vielä tuo 4-5mm ja niistä saa ehkä 300-400e. Uutena n.1000e

                      Hintaero ei jää ihan kamalaksi, vaikka vaihtaisi ajoissa uusiin... :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Supa View Post
                        Kyllä voin sanoa että tasaisesti kuluneet 3mm pinnalla olevat 225/40R18 Sunnyt oli e46 alla hyvin mielenkiintoset ajella.
                        Motarilla piti pitää kahdella kädellä kiinni niin että kämmenet hikosi kun poukkoili mihinsattuu
                        Nyt menee suoraan ihan itekseen made in finland tuotteilla (CR)
                        En tarkoittanut Sunnyja, vaikka nekin on monesti loogisemmat ajella kuin vastaavat 1K€:n premiumit viimeisillä milleillä.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17536
                          • Turku

                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3988
                            • Suomi

                            Originally posted by Juhaska View Post
                            Nokian hakka black 225/45/17 koossa tuli aamusta autoon ja mitä nyt vajaa 20km ajelin, niin hiljaisilta tuntuivat. :think
                            Pitää raportoida lisää, kun tulee ajettua pitempää pätkää, eri olosuhteissa...
                            Viikonloppuna tuli yli 1300km ajoa, kyseiset kumit alla ja en kyllä löydä vielä moitittavaa ostoksesta...
                            Rengasmelu ei ole paha, jarrutus märällä (kiitos eteen hypänneen peuran) ei jättänyt myöskään toivomisen varaa...
                            Vielä pitää odottaa niitä kovia vesisateita, että näkee kuinka rengas käyttäytyy, kun kumin ja asfaltin välissä on reilummin vettä.

                            Eilen kyllä vaikutti hetken, että pitää tulla purkamaan pettymystä, kun toinen takarengas oli aamusta tyhjänä, mutta rengasliikkeessä selvisi, että venttiilin neula ei pitänyt kunnolla ilmaa ja kumi tyhjeniki hilljokseen, noin 0,5bar oli kadonnut painetta su-ma yön aikana, mutta nyt venttiili on uusi ja kaikki ok.

                            Saa nyt sitten nähdä, että miten ovat kestäneet ajoa, kun kesä alkaa päättymään. :think
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Vähän jäi kyllä tekemällä tehty maku tuosta vertalusta kun renkaaksi on valittu Nokian joita ei monessakaan nettikaupassa ole edes myynnissä. Esim camskill.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Vähän jäi kyllä tekemällä tehty maku tuosta vertalusta kun renkaaksi on valittu Nokian joita ei monessakaan nettikaupassa ole edes myynnissä. Esim camskill.
                                Ei kai ne voineet verrata esim. Zlineä hakka blackiin kun hintaero rahdin jälkeen on 100%... Hakka renkaita ei juurikaan myydä Kekkoslovakian ja neuvostoliiton ulkopuolella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎