Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postennemmin voisi miettiä miksi ei 10-15v vanhassa autossa olisi alustassa väljää.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Toinen kesä menossa nyt GY Eagle f1 AS2 renkailla (235/45R17). Rengasmelu on selkeästi kovempi kuin ekana kesänä ja mukaan on tullut myös jonkinlainen ulina varsinkin karhealla asfaltilla ajaessa. Urissa vetely on tosin tässä kuukauden aikana lieventynyt suunnilleen viime kesän tasolle, kun urat ovat hieman leventyneet ja tiet siloittuneet (kai?). Mun tapauksessa yksi suuri syy tuohon vetelyyn on huono urainen tie, mitä joudun ajamaan päivittäin. Jos tie on yhtään parempi, ei tuota uraherkkyyttä juurikaan huomaa. Renkailla on ajettu n. 10 000 km, pintaa jäljellä arviolta n. 6 milliä tms, kuluneet tasaisesti.Last edited by Bomb5; 11-05-2013, 16:16.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostToinen kesä menossa nyt GY Eagle f1 AS2 renkailla (235/45R17). Rengasmelu on selkeästi kovempi kuin ekana kesänä ja mukaan on tullut myös jonkinlainen ulina varsinkin karhealla asfaltilla ajaessa. Urissa vetely on tosin tässä kuukauden aikana lieventynyt suunnilleen viime kesän tasolle, kun urat ovat hieman leventyneet ja tiet siloittuneet (kai?). Mun tapauksessa yksi suuri syy tuohon vetelyyn on huono urainen tie, mitä joudun ajamaan päivittäin. Jos tie on yhtään parempi, ei tuota uraherkkyyttä juurikaan huomaa. Renkailla on ajettu n. 10 000 km, pintaa jäljellä arviolta n. 6 milliä tms, kuluneet tasaisesti.
No, se uraherkkyyshän yleensä ilmenee kuitenkin vain "urissa" ja uraisilla teillä ja on tietenkin seuraus, ei syy(17" kokoluokkahan ei saisi vielä tuntea uria lainkaan).
Eli Suomessa renkaan valinnassa vain pitää huomioida teiden uraisuus jos/kun haluaa renkaan mikä ei uria tunne.
Nyt kun renkaassa on vielä tuo 6mm pintaa, ei ihan vielä olla siinä pisteessä jossa ajokäytös muuttuu ihan hirveästi, mutta kun 18"-19" GY:llä lähestytään 4mm:n rajapyykkiä, näyttää ko.rengas "oikean karvansa".
Ok, ihan optimialustakulmilla vahingot voidaan minimoida, mutta kyllähän ne siinä kohtaa yleensä jo aika lailla rallattaa ja haistaa kaikki urat/kallistuksetkin.
Monet halvimmat Kiinalaisethan ei tähän pysty lainkaan....
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt kun renkaassa on vielä tuo 6mm pintaa, ei ihan vielä olla siinä pisteessä jossa ajokäytös muuttuu ihan hirveästi, mutta kun 18"-19" GY:llä lähestytään 4mm:n rajapyykkiä, näyttää ko.rengas "oikean karvansa".BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Eilen starttasi kolmas kesä goodyear renkailla, kilometreistä en tiedä. Pintaa takana noin 6mm ja renkaana 245/40 17 AS2 ja edessä 225/45 17 mallia GSD3, pintaa 5-6mm.
Eilisen 50km taipaleen perusteella menee kun sukkasillaan urissa, eli ei ainakaan huonontunut ole verraten uudet renkaat. Uutena huomasin selvästi lievän vetelyn urissa, mutta hyvin marginaalisen eli mitään radikaalia vastaohjausta ei tarvinnut tehdä missään tilanteessa. Selvennyksenä että eilinen siirtomatka on tien puolesta takuuvarmasti eteläsuomen top100 uraisimman tien joukosta, tie jossa oikeesti voidaan puhua urista. Moottoritiet on tuohon verrattuna lasermittarin kestävää tasannetta.
Mutta nyt huomaa selvästi lämpöisillä renkailla sen huonomman parin renkaista, eli keulassa olevat vanhat GSD3 renkaat. Pikaisen testiajon perusteella auto puskee todella voimakkaasti kaikissa tilanteissa, takapään pidon ollessa vieläkin tajuttoman hyvä. Eli auto on kaikkea muuta kun balanssissa, mutta sen verran hyvä mieli on jäänyt AS2 renkaista että luultavasti ne täytyy eteenkin päivittää tämän kesän aikana.
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItsellä menee aina rengas kuin rengas vaihtoon kun pintaa on 4-3 mm jäljellä.Esim.itsellä kyseisessä sigun autossa pito heikkeni huomattavasti kun renkaissa oli 3 mm pintaa jäljellä (Pirelli P Zero Rosso)
Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
Eli mistä nyt sitten mitataankaan?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe vain usein tarkoittaa sitä, että kun näissä 17"-19" kokoluokissa pintaa ei ole uutenakaan kuin 7-8mm ja vaihtoraja tulisi jo 4mm:ssä, jää ajosuorite 1K€:n "premiumeilla" melkoisen niukaksi.
Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
Eli mistä nyt sitten mitataankaan?
Täytyy kyllä myöntää,että itsekkin olen todella yllättänyt että E9X kopassa ei omassa käytössäni (aina ollut kesärenkaat 19") ole kuluttanut mitenkään enemmän renkaita sisäkantista.Kun taas E60:ssa 20" rengastuksessa sisäkantti taas kului enemmän,tosin siinä autossa,en koskaan itse säädättänyt alustankulmia jne.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMonet halvimmat Kiinalaisethan ei tähän pysty lainkaan....
Motarilla piti pitää kahdella kädellä kiinni niin että kämmenet hikosi kun poukkoili mihinsattuu
Nyt menee suoraan ihan itekseen made in finland tuotteilla (CR)- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe vain usein tarkoittaa sitä, että kun näissä 17"-19" kokoluokissa pintaa ei ole uutenakaan kuin 7-8mm ja vaihtoraja tulisi jo 4mm:ssä, jää ajosuorite 1K€:n "premiumeilla" melkoisen niukaksi.
Kuitenkin tosielämässä isot kalliit renkaat vaihtuu vasta kun sisäkantista "kalju kiiltää".
Aika harvoin näissä isoissa kokoluokissa rengas tasaisesti loppuu koko kulutuspinnaltaan, vaan kyllä se sisäkantti usein saa siipeensä ensin.
Eli mistä nyt sitten mitataankaan?
Vaikka halpis renkailla itse ajankin, niin aika hyvin on kysyntää vielä 4-5mm pinnalla oleville "premium" luokan renkaille ja niistä maksetaan vielä samoja hintoja kuin halvoista kiinalaisista.
Jos ajaa kesässä esim. 20-30tkm, niin moni halpis rengas alkaa olla lähes loppu ja saa heittää kaatopaikalle. Hinta 19" koossa n.400-500e
Samoilla kilsoilla "premium" renkaissa voi olla pintaa vielä tuo 4-5mm ja niistä saa ehkä 300-400e. Uutena n.1000e
Hintaero ei jää ihan kamalaksi, vaikka vaihtaisi ajoissa uusiin... :think
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä voin sanoa että tasaisesti kuluneet 3mm pinnalla olevat 225/40R18 Sunnyt oli e46 alla hyvin mielenkiintoset ajella.
Motarilla piti pitää kahdella kädellä kiinni niin että kämmenet hikosi kun poukkoili mihinsattuu
Nyt menee suoraan ihan itekseen made in finland tuotteilla (CR)
Comment
-
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostNokian hakka black 225/45/17 koossa tuli aamusta autoon ja mitä nyt vajaa 20km ajelin, niin hiljaisilta tuntuivat. :think
Pitää raportoida lisää, kun tulee ajettua pitempää pätkää, eri olosuhteissa...
Rengasmelu ei ole paha, jarrutus märällä (kiitos eteen hypänneen peuran) ei jättänyt myöskään toivomisen varaa...
Vielä pitää odottaa niitä kovia vesisateita, että näkee kuinka rengas käyttäytyy, kun kumin ja asfaltin välissä on reilummin vettä.
Eilen kyllä vaikutti hetken, että pitää tulla purkamaan pettymystä, kun toinen takarengas oli aamusta tyhjänä, mutta rengasliikkeessä selvisi, että venttiilin neula ei pitänyt kunnolla ilmaa ja kumi tyhjeniki hilljokseen, noin 0,5bar oli kadonnut painetta su-ma yön aikana, mutta nyt venttiili on uusi ja kaikki ok.
Saa nyt sitten nähdä, että miten ovat kestäneet ajoa, kun kesä alkaa päättymään. :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostVähän jäi kyllä tekemällä tehty maku tuosta vertalusta kun renkaaksi on valittu Nokian joita ei monessakaan nettikaupassa ole edes myynnissä. Esim camskill.
Comment
-
Comment