Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mulla on ollut usammassakin tuonti-yksilössä tuollaiset runflättinä E61:ssä alla,
    koossa 225/50-17. Kululneena (4-5 mm) aivan kaameat ajaa. Eräässäkin autossa veteli niin paljon että syvissä urissa, jos rattia ei pitänyt kiinni,
    kääntyi ratti katunopeuksissa 45 astetta. Autoon tuli vaihdettua kaikki etupään tukivarretkin mutta ei juurikaan vaikuttanut vetelyyn. Sitten kun renkaat vaihtu niin autoa ei enää ajoltaan tunnistanut samaksi.
    Allekirjoitan tämän täysin, mutta arvaappa minkälainen ko.rengas on e46:ssa ja 19" kokoluokassa?
    Eli auto oli niin kammottava ja ihan oikeasti niin hengenvaarallinen ajetava että siitä oikeasti olisi välittömästi tienpäällä pitänyt kiskaista kilvet irti ja hinurin lavalla lähimpään rengasliikkeeseen.

    Tämä Bridgestonen mainosteksi ko.renkaasta on "lievästi" huvittava tämän ikimuistoisen kokemuksen jälkeen:

    • Huippuunsa kehitettyä ajotarkkuutta Formula Ykkösten teknologian ansiosta
    • Ylivertainen ajotuntuma ja hallinta
    • Loistava pito märällä kelillä tarjoaa ylivoimaisesti parhaan turvallisuuden

    Eli joo...todellakin huippuunsa kehitettyä ajotarkkuutta, mutta se kolikon kääntöpuoli...
    ja hallinta.....lisäksi märkäpidostaan tunnetusti heikko....

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by Yyz View Post
      Epäilivät että bridgestone käyttää venäjällä eri kumiseosta, kun oli jarrutustestissä muita kymmenen metriä jäljessä. (testihän oli venäläisten tekemä)
      Itse asiassa tulikin mieleen, että omat siltakivet ovat aidot BMW-renkaat. Eli niissä on se tähtimerkintä ja valmistumaa Saksa. Ilmeisesti niissä on siis vielä eri seos kuin muissa. Sinällään ei tuo kyllä reilua ole, että samaa rengasta tehdään eri seoksilla.
      Sen voin kyllä tunnustaa, että kyllä nuo RE050A:t kyllä hieman vetelee. Talvirenkaina on 225/50/17 Dunlopit ja niillä ei vetele lainkaan.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #33
        Hyvät kokemukset e39:in alla Good Year efficient grip koossa 225/50-17 ja 245/45-17. (vanteet 8 ja 9 tuumaset)
        Tiedän, ovat VÄÄRÄNKOKOISET.

        Mukavat ajaa kun eivät vetele urissa, ei liian löysät, kuten ei liian kovatkaan näille pomppuisille pikkuteille.
        Ovat hiljaiset ja kestävät näköjään hyvin.
        Viime kesänä tuli vajaa 20 000km ja pintaa vielä 5-6mm jäljellä.

        Serkulla Touringissa Eagle F1 asymmetricot 235/45-17, on kehunut kanssa kovasti ja tykkäsin itsekin kun kävin ajamassa.

        Aiemmin ollut misukkaa ja contia, ihan hyviä mutta eivät minun makuuni.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 992
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Micce///M View Post
          Kokemuksia nokian Z G2 renkaista? 17" luokassa, koot luokkaa 225/45 ja 255/40?
          Ei ole kyllä tuosta kokoluokasta kokemuksia, mutta:

          Pitää mielestäni todella hyvin kuivalla ja märällä tiellä.
          Itsellä tuntuu olevan aika uraherkät (205/55/R16 verrattuna samankokoisiin hakka7), mutta kaverin autossa ei niinkään (215/45R17).
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

            #35
            Edellisessä E90:ssä oli Goodyearin F1 asymmetricit. Loistavat renkaat, hyvä pito kuivalla ja märällä joka suuntaan. Eikä vedellyt urissa. Koko 225/45/17.

            Nykyisessä E92:ssa on Goodyearin Eagle F1:t Edessä 225/40/18, takana 255/35/18. Todella surkeat, vetelee urissa ja ainakin näissä lämpötiloissa pito on säälittävä. Kiinnostaisikin tietää onko jollain käytännön kokemusta mitkä renkaat tuossa kokoluokassa toimisivat E92:ssa? Tärkeintä olisi saada hillittyä tuota posketonta uravetelyä.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #36
              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Edellisessä E90:ssä oli Goodyearin F1 asymmetricit. Loistavat renkaat, hyvä pito kuivalla ja märällä joka suuntaan. Eikä vedellyt urissa. Koko 225/45/17.

              Nykyisessä E92:ssa on Goodyearin Eagle F1:t Edessä 225/40/18, takana 255/35/18. Todella surkeat, vetelee urissa ja ainakin näissä lämpötiloissa pito on säälittävä. Kiinnostaisikin tietää onko jollain käytännön kokemusta mitkä renkaat tuossa kokoluokassa toimisivat E92:ssa? Tärkeintä olisi saada hillittyä tuota posketonta uravetelyä.
              Millaiset rengaspaineet?
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 651

                #37
                Originally posted by Dunky View Post
                Millaiset rengaspaineet?
                Olen testaillut erilaisilla paineilla eikä niillä suurta vaikutusta ole ollut. Tällä hetkellä on BMW:n oman ohjeen mukaiset suurelle kuormalle tarkoitetut paineet.

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #38
                  Itsellä oli myös M3:ssa GY Eagle F1 orkkis 18" koossa ja varmasti huonoimmat renkaat mitkä olen koskaan omistanut. TODELLA äänekkäät, huono märkäpito ja vetelevät urissa kovasti.

                  Comment

                  • Cock
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 752
                    • Tsadi

                    #39
                    Ensi kesäksi tuli toukkaan hommattua Contin CSC 3 koossa 225/40 ja 255/35-18. Alustan puolesta ei ole ainakaan ongelmia odotettavissa, koska kaikki puslat/nivelet taas vaihdettu uusiin vaikka vanhoissakaan ei mitään vikaa ollut, ja kulmat hierotaan firman vehkeillä kondikseen.

                    Saas nähdä, kun ostin auton 3 vuotta sitten niin autossa oli csc2 alla, ja niillä auto oli ihan karmee ajettava mutta toisaalta alustassakin oli nahkahousun jäljiltä vähän sanomista.

                    Jos on paskat niin ei muuta kuin puukko kylkeen ja Stenan kierrätyskonttiin, ei köyhdy jeniäkään. Sitten palataan Korealaiseen
                    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                    Audi A6 C7 S-Line ABT

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #40
                      Originally posted by FlyingFinn View Post
                      Kiinnostaisikin tietää onko jollain käytännön kokemusta mitkä renkaat tuossa kokoluokassa toimisivat E92:ssa? Tärkeintä olisi saada hillittyä tuota posketonta uravetelyä.
                      Et varmaan löydäkkään.Suomen tiet ovat menneet aivan paskaan kuntoon.Urat ovat aivan järkyttävän kokoisia esim.Tre-Hki motarilla huomasin auton radikaalin ohjauksen muuttumisen (urissa vetely) mitä ei viime syksynä ollut oikeestaan ollenkaan...Kyllä tiet missä itse nyt keväällä ejellut on olleet niin huonossa kunnossa,että ihan sama onko oma pirssi alla ja 19" renkaat,tai työauto jossa 16" renkaat,niin samaa vetelyä havaittavissa
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by b mutteri kasa View Post
                        Et varmaan löydäkkään.Suomen tiet ovat menneet aivan paskaan kuntoon.Urat ovat aivan järkyttävän kokoisia esim.Tre-Hki motarilla huomasin auton radikaalin ohjauksen muuttumisen (urissa vetely) mitä ei viime syksynä ollut oikeestaan ollenkaan...Kyllä tiet missä itse nyt keväällä ejellut on olleet niin huonossa kunnossa,että ihan sama onko oma pirssi alla ja 19" renkaat,tai työauto jossa 16" renkaat,niin samaa vetelyä havaittavissa
                        Taaskaan ei todellakaan pidä paikkaansa. Oikea rengas, alusta kunnossa ja kulmat kohdallaan, eikä tasan varmasti tunne nykyisiä uria lainkaan oli koko mikä tahansa 15"-19" välillä.
                        Tästä yhtälöstä vain ei voi poimia rusinoita pullasta, vaan kaikki kolme muuttujaa on oltava kohdallaan mikäli vetelystä halutaan täydellisesti eroon.

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          #42
                          Viikon alla pyörineet Pirelli p Zero rossot 234/45 17 vetelee paljon urissa verrattuna talvi kitkoihin 225/55 16 ( 2 nokia rsi ja kaksi michelin ) jotka ei vedellyt yhtään, meneekö renkaitten piikkiin ( alusta vakio , ei m-sport ) on han nuo isommat, leveämmät ja kovemmat.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Originally posted by aripaa View Post
                            Viikon alla pyörineet Pirelli p Zero rossot 234/45 17 vetelee paljon urissa verrattuna talvi kitkoihin 225/55 16 ( 2 nokia rsi ja kaksi michelin ) jotka ei vedellyt yhtään, meneekö renkaitten piikkiin ( alusta vakio , ei m-sport ) on han nuo isommat, leveämmät ja kovemmat.
                            Menee ehdottomasti ihan ko.renkaan tyyppiominaisuuksien piikkiin.
                            Eli P rossot ovat yhdet tämän hetken markkinoiden nopeita reagointia/ohjauksen "terävyyttä" painottava tuote jolla se kerää tältä saralta roikkuvat testipisteet kotiin.
                            Ikvä kyllä tämän kolikon kääntöpuolelta löytyy sitten AINA kasvanut uraherkkyys ja se on lähes kaikissa Pirelleissä aina näkynyt.
                            Italiassa ja keskieuroopassa tällä ei juuri ole merkitystä, mutta täällä missä tiet ovat talven jälkeen uraiset, sillä olisi merkitystä.
                            Kaikkea vain ei voi saada samassa paketissa, eikä ilmaisia aterioita ole rengasmaailmassakaan jaossa.

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #44
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Taaskaan ei todellakaan pidä paikkaansa. Oikea rengas, alusta kunnossa ja kulmat kohdallaan, eikä tasan varmasti tunne nykyisiä uria lainkaan oli koko mikä tahansa 15"-19" välillä.
                              Tästä yhtälöstä vain ei voi poimia rusinoita pullasta, vaan kaikki kolme muuttujaa on oltava kohdallaan mikäli vetelystä halutaan täydellisesti eroon.
                              No tästähän sitten selvitään,kun ensi viikolla on uusi alusta alla ja luonnollisesti suuntaus tehtynä.Renkaat tosin pysyvät samana.

                              Eroa itsellä syksyyn (jolloin tälläistä vetelyä ei ollut havaittavissa) oli se,että takarenkaat vaihtuivat Continental -> Pirelli ja n. 15 tkm enemmän mittarissa (mittarissa tällä hetkellä n.120tkm) Eli renkaat,alusta ja kulmat vaikuttavat,mutta omassa tapauksessani en usko että kulmat ovat pielessä,enkä usko alustankaan olevan niin ehtoo puolella että vetely johtuisi siitä.Itselle painaa enemmän vaakakupissa nopea renkaan reagointi,kuin urissa vetely.Vetely on kumminkin tähänkin asti ollut tiekohtaista.Tällä hetkellä missä ajanut,niin Hki-Tre motari pahin.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Vesa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 363
                                • Oulu

                                #45
                                Goodyear EfficientGrip

                                Tuli hankittua ao. kumit sigun e39:iin koossa 235/40/18". Ainakin uutena erittäin positiivinen kokemus. Ovat hiljaiset, erittäin mukavat ja vetelemättömät. Suhteessa pehmeän kumiseoksen talvirenkaisiin (Kumho KW-22 koossa 225/50/17") ovat mukavammat!

                                Pari edellistä kesää tuli ajettua vielä Nankang NS2:lla (235/45/17"). Hintaansa nähden hyvät renkaat mutta hieman kuluneena alkavat ujeltaa (luulin, että pyöränlaakerissa vika) ja eivät pysy oikein tasapainossa (pyörii suhteessa vanteeseen). Märkäpidossa ja pidossa ylipäätään en huomannut mitään ongelmia.

                                Siirtyminen 17":sta 18":aan ei muuten tunnu missään ajomukavuuden / uraherkkyyden osalta, päinvastoin. e39 näyttäisi sietävän hyvin "isoja" rengaskokoja kunhan alusta on tikissä ja alla on oikeat renkaat. Ensi kesäksi ehkä sitten 19":t alle...
                                Nykyiset:
                                BMW F11 535DA xDrive -15
                                Toyota Yaris Hybrid -20

                                Exiä noin 60 kpl...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎