Onko noilla kulutusluokituksilla jotain tekemistä käytännössä? Eli. Greenmaxeissa on luokitus E. Eikös kuluneet renkaat muutenkin jo kuluta polttoainetta, kun vierintä vastus kasvaa:think
Liekkö kiinanpoika tulostelee lappuihin mitä kirjainta vaan, jos jossain E:näki.
Ajattelin vaan, että onko edes näin, että "kaljumpi" renkas kuluttaa/vastustaa enempi? Vai, onko tämä asia juurikin toisinpäin:think
Faktaa ei ole ha renkaista, mutta Michelinin mukaan loppuun kulunut ka rengas, kun se jälkiuritetaan, kuluttaa muistaakseni n. 5-10% vähemmän polttoainetta, kuin uusi. Tämä johtuu jotenkin renkaan kulutuspinnan vähäisemmästä elämisestä ja vähäisemmästä lämmöstä. En tiedä, päteekö sama henkilöauton renkaisiin.
Niin, vaikuttaako sitten eri rengaskoko oleellisesti tuohon taloudellisuuteen, niin kun Peltsii tuossa mainitsikin?
Vaikuttaa se. Tosin ei aina edes kovin "loogisesti", mutta eri kokoisilla ja samanmallisilla renkailla, on/voi olla eri polttoaineen kulutus luokitukset, niinkuin myös melu ja märkäpitokin.
Tarvis enskesälle pari uutta rengasta. Kysymys kuuluu että kumman merkin porukka valitsisi, GT Radial vai Minerva? Turha alkaa ehottaan mitään pirellejä, nokiaa tms laadukasta (ja kallista) Tiedän että molemmat (gt ja minerva) on varmasti paskimmasta päästä, mutta molempia ois tarjolla melko naurettavaan hintaan. Joten siksi jompi kumpi nuista. Mutta kumpi?
Tarvis enskesälle pari uutta rengasta. Kysymys kuuluu että kumman merkin porukka valitsisi, GT Radial vai Minerva? Turha alkaa ehottaan mitään pirellejä, nokiaa tms laadukasta (ja kallista) Tiedän että molemmat (gt ja minerva) on varmasti paskimmasta päästä, mutta molempia ois tarjolla melko naurettavaan hintaan. Joten siksi jompi kumpi nuista. Mutta kumpi?
Itelläni oli muutama vuos sitten entisessä A6:ssa GT Radiaalit ja koko oli ihan orkkis eli oiskohan ollu 215 50 16". Ei ainakaan mulla oo niistä mitään pahaa sanottavaa. Ei vedelly mihinkään ja kohtuu hiljasetkin olivat ja edulliset.
Olisiko suosituksia 255/35/18 + 225/40/18 renkaiksi E46 korimalliin.
Mahdollisimman pyöreäolkaiset ja ei tarvitse olla mihinkään rata-ajoon.
Nankang NS2. Ei vetele urissa, ei juuri mölyä ja ainoa miinus on varmaan pieni "hampaalle" kuluminen 19"-20" koossa jos ei jaksa patentoida cambereita melkein pystyyn.
Comment