Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Bmw Master; 01-07-2013, 11:45.
-
-
Nankang NS-2 kokona 245/40-18" tuli tilattua E31:n eturenkaiksi - kumman, ei vielä ole varmaa .Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMitkä tilasit? Mä tilasin Nokian Zlinet kun halvalla sai. Pitäisi olla parhaat renkaat maailmassa. Aiempi malli tuosta oli ZG2 ja ne oli Autobildin testivoittajat. On nuo Zlinetkin jotain meriittejä saanut testeissä.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/zLine.htm
Aika harvalle rengas on "maailman paras", mikäli se jo muutaman millin kuluneena vetelee niin rajusti että ajaminen on Suomessa jännittämistä ja ulvoo kuin viitasusi(vrt.mm."maailman parhaat" runflat tuotteet).
Näitä ominaisuuksia ei kuitenkaan näissä "maailman parhaissa" renkaissa arvostella lainkaan?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post"Maailman paras"...riippuen kuitenkin ihan siitä mitä ominaisuuksia kukin arvotaa ja mitä haluaa painottaa?
Aika harvalle rengas on "maailman paras", mikäli se jo muutaman millin kuluneena vetelee niin rajusti että ajaminen on Suomessa jännittämistä ja ulvoo kuin viitasusi(vrt.mm."maailman parhaat" runflat tuotteet).
Näitä ominaisuuksia ei kuitenkaan näissä "maailman parhaissa" renkaissa arvostella lainkaan?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post"Maailman paras"...riippuen kuitenkin ihan siitä mitä ominaisuuksia kukin arvotaa ja mitä haluaa painottaa?
Aika harvalle rengas on "maailman paras", mikäli se jo muutaman millin kuluneena vetelee niin rajusti että ajaminen on Suomessa jännittämistä ja ulvoo kuin viitasusi(vrt.mm."maailman parhaat" runflat tuotteet).
Näitä ominaisuuksia ei kuitenkaan näissä "maailman parhaissa" renkaissa arvostella lainkaan?
Kulmat on kohdallaan, edessä noin -50 minuuttia camberia tasaisesti ja 10 yhteisaurausta.Last edited by Supa; 02-07-2013, 19:58.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post1,5vuotta vanhat 245/45R19 NS2:set edessä ja tuntuu kyllä ulvova selkeästi niin että seiskaankin kuuluu sisälle. Viime kesänä ei moista ollut.
Kulmat on kohdallaan, edessä noin -50 minuuttia camberia tasaisesti ja 10 yhteisaurausta.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post1,5vuotta vanhat 245/45R19 NS2:set edessä ja tuntuu kyllä ulvova selkeästi niin että seiskaankin kuuluu sisälle. Viime kesänä ei moista ollut.
Kulmat on kohdallaan, edessä noin -50 minuuttia camberia tasaisesti ja 10 yhteisaurausta.
No juu tässä varmaan tullut se kumin kovettuminen. Tuntuu siltä että tuoreet Nankangit olisi hyvä ajaa loppuun ekassa kesässä, tai sitten myydä kesän ajojen jälkeen käytettynä ja ostaa uudet tilalle seuraavana keväänä :think
Vai onko ne kulunut hampaalle reunoista?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis edessä -0.50"-astetta, eli 50-minuuttia..ko?
Jos kumit ei tuota kestä niin johan on kumma, kun menee ihan hyvin tehtaan speksien sisään.
Ei mitään silmin nähtävää kulumista missään, reuna nyt tuntuu vähän sahalaitaiselta mutta niin se tuntuu mielestäni uudessakin ns2:ssa, paha sanoa.
Joku siellä kuitenkin ulvoo ja laakereita olen useaan otteeseen kuunnellut, jollei niiden vaihto (turhaa todennäköisesti) auta niin täytynee ostaa oikeat renkaat.Last edited by Supa; 03-07-2013, 20:48.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin, tokihan se pystymmässäkin voisi olla en sitä kiellä mutta ei tuo vajaa aste nyt minusta kyllä mikään ongelma pitäisi olla.
Jos kumit ei tuota kestä niin johan on kumma, kun menee ihan hyvin tehtaan speksien sisään.
Ei mitään silmin nähtävää kulumista missään, reuna nyt tuntuu vähän sahalaitaiselta mutta niin se tuntuu mielestäni uudessakin ns2:ssa, paha sanoa.
Joku siellä kuitenkin ulvoo ja laakereita olen useaan otteeseen kuunnellut, jollei niiden vaihto (turhaa todennäköisesti) auta niin täytynee ostaa oikeat renkaat.
Eli joka ainoa "läpikuvioidulla" renkaan sisäosalla varustettu rengas kuluu hampaalle ja alkaa viimeistään kesän jälkeen ulvomaan tällä kokoluokalla, jos camberit on tuo lähes aste edessä ja aurasta vähänkin liikaa(huom.60"-minuuttia=aste).
Tehtaan toleranssi toki sen asteenkin vielä sallii, mutta se on oikea 15"-16" rengaskokoluokille.
NS2 ei tätä camberia kestä lähellekkään, kuten ei moni muukaan rengas ilman että sisäkantti syöttyy hampaalle ja ulvominen alkaa.
Tuossa kutakuinkin sama toleranssialue kasimallin e39:stä, jossa se oikea etucamber leveälle 18" renkaalle liikkuu nimenomaan toleranssialueen plus suunnassa(mahdollisimman vähän negatiivista, eli 18" renkaalla mennään optimissa -0.10-0.20"-asteen välimaastossa):
Last edited by Hemi; 04-07-2013, 19:14.
Comment
-
-
Originally posted by MonacoBlueE90 View PostMillä valmistajilla on pyöreä-olkaista / kokoonsa nähden kapeaa rengasta ja koko 235/40/18 ja 265/35/18. Ja ei välttämättä tarvitse olla halvimmasta päästä vaan keskiverto rengas riittää.
Tuossa hieman venytetty ja huom.kuvasta kuinka iso osa kulutuspinnasta ottaa pyöritettäessä maahan kun rengasta ei ole kallistettu(eli kokoonsa nähden kapea ja näin ollen väärillä alustakulmilla sateella liukas kun kosketuspinta tiehen olematon/kun liikaa pystykallistusta):
Siis ilman vannettakin kohtuullisen pyöreäolkainen:
Last edited by Hemi; 04-07-2013, 19:25.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostPikkuisen venytetty NS2 on yksi pyöreäolkaisimmista, mutta voi sen muutenkin luonnehtia olevan kohtuullisen pyöreäolkainen ja nykyään lähempänä keskihintaista kuin ihan halpisrengasta:
Tuossa hieman venytetty ja huom.kuvasta kuinka iso osa kulutuspinnasta ottaa pyöritettäessä maahan kun rengasta ei ole kallistettu(eli kokoonsa nähden kapea ja näin ollen väärillä alustakulmilla sateella liukas kun kosketuspinta tiehen olematon/kun liikaa pystykallistusta):
http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/6419440285191
Tosin nämä saatetaan mieltää jo "premium" renkaiksi.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuossa hieman venytetty ja huom.kuvasta kuinka iso osa kulutuspinnasta ottaa pyöritettäessä maahan kun rengasta ei ole kallistettu
Comment
-
Comment