Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Kolmekympissä tainnu olla voimaa +500hp?

    286hv ja 440nm ei ainakaan riitä tommosiin vaikka kuinka yrittäs, nangangilla siis.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Daa Daa View Post
      +1

      235/40-17 ns2:set oli e30 touringin alla asteen camberilla, kostealla kelillä pito irtosi vielä nelosella 80-90km/h vauhdista, kun lähti ohittamaan maantiellä.

      Todella turvallista perheen kanssa reissata kesäautolla.

      Kiertoon lähti nankikankit 6tkm ajettuina, nyt alla vredesteinit ultrac sessentat edessä ja nokian z g2:set takana. Pitoa löytyy nyt myös vesikelillä ja uskaltaa antaa paremmankin puoliskon kurvailla toukalla..
      Mistähän saippuasta pitää renkaan olla valmistettu jos se ihan aikuisten oikeasti irroittaa pidon kostealla kelillä vakio pikkukoneisella e30 touringilla 80-90kmh nopeudesta.
      Mistähän ne "nakikakia" selvästi vielä heikomman vesipidon halpisrenkaat on valmistettu ja kuinka niillä pärjää???
      Uskomatonta kuinka kuitenkaan "nankikankit" eivät koskaan testeissä ole näin huonot suhteessa muihin?

      Laitappa vaikka Youtubeen pätkää missä 80-90kmh vauhdista nelosella kaasulla sladittelet "nakikakeilla" kostealla asfaltilla oikeilla pyöränkulmilla pikkukoneisella e30 farkulla, niin saadaan sitä sitten kaikki ihmetellä?
      Niitä ufojakin kun niin moni väittää nähneensä, mutta jostain syystä ne aidot kuvatut pätkät puuttuvat?
      Erot testivoittaja contiin on kuitenkin märän kelin jarrutuksessa metrin/pari ja 50m:n kehällä sivuttaiskiihtyvyydessä 0.05g:n ero (märän kelin 1km ratakierroksessa eroa sekunti/pari).
      Millähän mopolla nuo Linglongit ja Wanlit suttaa 80-90kmh:n vauhdeista jos "nakikakillakaan" ei enään tahdo pysyä tiellä?

      Last edited by Hemi; 10-09-2014, 16:18.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by jukkae View Post
        Kolmekympissä tainnu olla voimaa +500hp?

        286hv ja 440nm ei ainakaan riitä tommosiin vaikka kuinka yrittäs, nangangilla siis.
        Joo, siis kun tuollainen e61 535d / +600Nm ja nelosella itse asiassa juuri ja juuri voi vilkauttaa luistonestovaloa 20" "nakikakilla" 80-90kmh vauhdsta kun nousee ns."kierrosten päälle", niin mitähän siinä käyttis e30 farkussa on oikein pellin alla?

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          Originally posted by Antsah View Post

          deemu79: talvirenkaille on oma topic *wink,wink*
          Jep, laitoin tänne kun "halpis" merkkiä ovat.. Laitan myös talvirengasketjuun.
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Pystyssä ja pystyssä.Kerroppa meille mitä se Vianorin viisas kone ja asentaja on sinne oikeasti laittanut esim. camperille?Mitään kongreettisia arvojahan et ole vieläkään kertonut.Ettei tarvi turhaa täällä katsomossa epäillä.
            -0.8 kummankin takasen camper, mielestäni varsin pystyssä madallettuun autoon?
            Edelleen ovat naurettavan liukkaat vesikelillä vaikka pintaa on vielä kuinka
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9995
              • KVLA

              Originally posted by pexodus View Post
              -0.8 kummankin takasen camper, mielestäni varsin pystyssä madallettuun autoon?
              Edelleen ovat naurettavan liukkaat vesikelillä vaikka pintaa on vielä kuinka
              No on oikeasti pystyssä.Tekisi mieli sanoa,että liiankin pystyssä,mutta nyt pito tai siis pidon puute ei ole varmasti camperista kiinni.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                On se kumma kun Nankangit lipsuu ja jyrisee niin aina on pyöränkulmissa vika, vaikka kaikki muut maailman renkaat halvimpia kiinalaisia lukuun ottamatta toimisivat aivan hyvin.

                Voisiko joku nyt kertoa miten ne kulmat pitäisi säätää? Hemi voisi myös kertoa mitä tekemistä jarrutuksella on vetopidon kanssa?
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  No on oikeasti pystyssä.Tekisi mieli sanoa,että liiankin pystyssä,mutta nyt pito tai siis pidon puute ei ole varmasti camperista kiinni.
                  -0.9 antaa "vakio"arvot tuo kone takacamperiksi kun valittuna sport alusta ja 21" vanne, omasta toiveestani otettu vielä pystympään, sen muistan että säätövara loppui tuohon nykyiseen arvoon.

                  Helvetin hyvä auto ajaa ja menee juuri minne käskee tuollaisillakin vannesuojilla mitkä nyt on!
                  Edelleen vaan märällä aivan sairaan liukkaat renkaat nämä Nankang AS-1, ei voi siis suositella kenellekään! Toisin kuin aiemmin olin kehunut, sen verran on liukkaat vedellä että ei paljoa hyvä kulutuskestävyys tai hiljaisuus(seiska ja tuplat) enää auta.

                  Edessä pintaa 6mm, takana 5mm
                  Myös jarruttaessa luistaa, sport asennolla menee kurviin kylkimyyryä rajoitusten puitteissakin vielä lisähuomiona että 3tkm sitten laitettu alustaan 1,5ke uutta oem osaa, että varmaan sieltäkään ei vesikelin huonoa pitoa voi etsiä
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by pexodus View Post
                    Nankang AS-1
                    Nuo Nankangin comfort kategorian renkaat on surkeita märällä. Veljellä oli joskus Nankang xr611 ja niillä 520ia e34:sen sai sladiin kaasusta märällä asfaltilla.
                    Last edited by Bmw Master; 15-09-2014, 12:58.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by pexodus View Post
                      Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
                      Originally posted by pexodus View Post
                      -0.8 kummankin takasen camper, mielestäni varsin pystyssä madallettuun autoon?
                      Edelleen ovat naurettavan liukkaat vesikelillä vaikka pintaa on vielä kuinka
                      No, tämäkään ei nyt oikein täsmää?
                      Ne camberithan piti olla tehtaan antamien toleranssien sisällä, jota tuo -0.8-astetta ei todellakaan ole.
                      Eli olisiko sinulla laittaa kuvaa ko.suuntaustodistuksesta niin saadaan kaikki oikein urakalla ihmetellä miten ne on edes voitu saada tähän tasoon ilman modifikaatioita?

                      Originally posted by pexodus View Post
                      Edelleen vaan märällä aivan sairaan liukkaat renkaat nämä Nankang AS-1...
                      Ahaa, tämä olikin kokonaan uusi tieto, että kyse ei siis olekkaan NS-2:sta?
                      Last edited by Hemi; 15-09-2014, 17:06.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        Minä en kyllä ymmärrä mikä noista nankangeista tekee naurettavan luikkaat sateella. Ei mulla muovissa ainakaan normaali ajolla irtoa ns-2:t tiestä vaikka kuinka tulis vettä taivaalta. Ja ovat kuitenkin jo 2 kesää ajetut. Toki saahan ne sutimaan kun lipsauttaa kytkintä tai tekee muuta ei normiajoon sopivaa.

                        EDI jaa olikin eri nankangista kyse.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          Originally posted by Hemi View Post
                          No, tämäkään ei nyt oikein tästää?
                          Ne camberithan piti olla tehtaan antamien toleranssien sisällä, jota tuo -0.8-astetta ei todellakaan ole.
                          Eli olisiko sinulla laittaa kuvaa ko.suuntaustodistuksesta niin saadaan kaikki oikein urakalla ihmetellä miten ne on edes voitu saada tähän tasoon ilman modifikaatioita?



                          Ahaa, tämä olikin kokonaan uusi tieto, että kyse ei siis olekkaan NS-2:sta?

                          No se todistus on taas siellä Helsingissä mutta kyllä ne vaan sen vianorin uuden koneen mukaan ninenomaan on vakioarvot SPORT alustalla ja 21" renkailla, normialustalla ja 18" oli jotain muuta, en muista enää mitä!

                          Mikäs tässä -0.8 arvossa nyt on niin kummallista? nytkö se pitäisi ollakin -2 että syy huonoon pitoon olisikin camper eikä paska rengas?

                          Ja NS-2 ei saa 21" joten siksi ovat AS-1 joka on monesti mainittu aiemmin minun toimesta.
                          Ihmettelen suuresti miten edes luulit näitä NS-2:ksi?
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Minä olen ajanut jo useampia sarjoja NS-II kumeja loppuun eikä kyllä pidon kanssa ole ollut ongelmia.

                            Yhden auton alla oli ostaessa Michelinin PS2 kumit ja minun ajotavalla näiden eroksi NS-II verrattuna jäi misukoiden karmea ajettavuus ja nankangin herkkyys kulua hampaalle.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Tänään säädettiin e91 kulmat ja pitäisi ainakin renkaiden kulumisen kannalta olla kulmat kohdallaan

                              Edit. Renkaina siis 235/35-19 ja 265/30-19, alustana sachs/eibach, yllätyin noista takacambereista että miten hyvin ne sai säädettyä.
                              Attached Files
                              Last edited by jumbo; 17-09-2014, 16:49.
                              M550d

                              Comment

                              • savukone
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 124
                                • Turku

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Tänään säädettiin e91 kulmat ja pitäisi ainakin renkaiden kulumisen kannalta olla kulmat kohdallaan

                                Edit. Renkaina siis 235/35-19 ja 265/30-19, alustana sachs/eibach, yllätyin noista takacambereista että miten hyvin ne sai säädettyä.
                                Tuon raportin perusteella takacambereihin ei ole edes koskettu...

                                Edit: No okei toi oikee puoli on menny minuutin enemmän pakkasen puolelle
                                E39 530dA M-Sport Individual -03

                                ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎