Originally posted by jannmann
View Post
Mitä noihin rengas+vanne paketin painoihin tulee, niin on huomioitava lisäksi, että uudemmissa autoissa käytetään usein runflat renkaita. Ja ne taas ovat normaaleja renkaita painavimpia. Eri merkkien saman kokoisten renkaiden välillä on myös paljon painoeroja. Kyllähän rengas+vanne paketti vaikuttaa auton suorituskykyyn. Jo pelkästään leveämmät renkaat ja vantee vaikuttavat ilmanvastukseen jne.. Täytyy huomioida moni asia, ei pelkkä vanteiden paino!
Itse ainakin olen ratkaissut homman niin, että hankin mahdollisimman laadukkaat ja kevyet vanteet. Sellaiset, joihin perse ja lompakko kestää. Ja en murehdi asiaa sen enempää. Mulle on ihan yksi ja sama, onko siitä vanteiden keveydestä mitään hyötyä vai ei. Hankin silti mahdollisimman laadukkaat vanteet autooni.
Laatuvanteissa minulle kestävyys ja viimeistely ratkaisee eniten. Halpis 20" kromivanne voi mennä helposti paskaksi, jos ajat sillä johonkin terävään kuoppaan. Itselläni ei taas ole koskaan ollut laatuvanteiden kanssa ongelmia, että olisivat menneet kieroon omassa käytössäni.
Comment