Originally posted by Bmw Master
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Talvirengaskeskustelu 3
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noh... 155/65R14 koossa tuli hakka8:T alle tähän työpaikan helvetinkoneeseen... Meteli on helvetillinen yli 40km/h vauhdissa mutta se nyt varmaan johtuu siitä että tää rakkine on Citroën c1, jossa ovipahvitkin on peltiä...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMillaisia kokemuksia täällä on Hakka 8:sta tähän asti? Varsinkin melu käytännössä kiinnostaa.
 
 Ei vissiin ollu ihan sitä mitä hait mutta tämmönen kokemus tällä kertaa. Jossain oikeassa autossa nuo voisi olla nastarenkaisiin ihan kohtuuhiljaset.-25 Toyota Proace City Verso
 -23 Nissan Leaf
 
 ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuolla "uusimmalla" Bemarifoorumilla on talvirengas keskusteluissa tullut esiin juurikin tuo HKPL8 "taajuushumina".Eli rengas pitää tietyllä nopeudella ylimääräistä huminaa.(Ilmeisesti kuitenkin automerkki ja mallikohtaista).Vaikka rengas muuten olisi nastarenkaaksi hiljainen.Nastoista(ko)?Kaikilla kasien omistajilla tuota ominaisutta ei kuitenkaan ole ollut.Originally posted by bimmerE34 View PostHKPL 8 on testejenkin mukaan markkinoiden hiljaisin nastarengas ja kaiken lisäksi siinä on eniten nastoja. Niin tyhmältä kun se tuntuukin..Last edited by Heguli 31; 22-10-2013, 20:16.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noniin, 225/40 R18 Kumhon KW22:et tilattu.
 Yritän muistaa tulla kertomaan, että miltä tuntuu ysikympin alla!F31 320iA M-sport LCI '17
 Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kuinkas paljon on hyvän kitkan käyttöikä, ajaako sillä 2 talvea, 15 tkm /talvi?
 
 Hyvällä nastallahan ajelee 2-3 talvea, 15 tkm talvessa pidon merkittävästi huonontumatta..
 
 Tässä vaan mietin josko sitä pitäs kitkoihin siirtyä.
 
 Kokemuksia bridgestone WS70 renkaasta?
 
 Koko olis 225/45 R18.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Peltsii View PostHakkapeliitta R:llä ajaa noin 60-80tkm.
 Joo, puolet tuosta kesärenkaana  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itsellä oli kyseinen rengas 17" koossa kahden talvikauden jälkeen loppu. Lumien tultua kolmannen talven alussa,piti ostaa uudet.Kilometrejä kertyi renkailla varmaan about 40tkm. Pintaa oli edessä,mutta takana oli jo kulutuspinta aika rajoilla ja pitoa ei yhtään.Originally posted by Peltsii View PostHakkapeliitta R:llä ajaa noin 60-80tkm.
 
 Omat kokemukset Nokian,bridgestonen,continentalin kitkoista on se,että kaksi talvea ovat ok,ja sitten pito heikkenee olennaisesti,vaikka pintaa olisikin vielä ajaa.Kahden talven jälkeen uusin itse aina talvirenkaat,oli nastat tahi kitkat.Last edited by b mutteri kasa; 26-10-2013, 19:02.BMW F11 530 dA VOLL
 Carbon-schwarz Metallic
 
 BMW E30 325i Sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin kyllähän niitä renkaita kannattaa välillä siirrellä takaa eteen, lisää mukavasti kilometrejä... :think-f11 530d xDrive -12 Spacegrau
 -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
 -Volvo S60 2.4i -04
 -LMC Munsterland LUX 495 -98
 
 https://www.instagram.com/jermus_h/
 
 Pohjanmaa - Connection
 
 Kaustinen connection
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Peltsii View PostMuistaakseni vajaassa 4mm vaihdettiin pois.. eihän se toki talvirengas enää ole, mutta kyllä sillä pitkään pääsee yli 5mm urasyvyydellä ja loput ajelee keväällä pois.
 Joo, 6mm pinnasta alaspäin kuluminen hidastuu selvästi ja pito myös... Sanoisin melkeenpä että takavedossa takana 30-40tkm ja edessä ehkä 50-60tkm :think Pari talvea ajelee kivasti, kun siirtää edestä taakse toiselle talvelle ja seuraavana kesänä ajelee ne loppuun, niin tulee tehokasta käyttöä  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Meilläpäin eräät taksimiehet ostaa syksyllä uudet kitkat.Niilä ajetaan talvi hyvällä pidolla.Kesällä sitten otetaan renkaista loput hyöty irti ja syksyllä taas uudet kitkat alle.Siitä paljonko pintaa oli jäljellä kumeja vaihdettaessa ei minulla ole tietoa.Eikä siitä paljonko niillä tuli veivattua.Mutta takseissa niitä kilomtrejä varmsti kertyy mukavasti.
 Comment
Comment