Originally posted by Heguli 31
View Post
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
OK. Ajelin näillä 2,4-2,5 barin paineilla allevaihdon jälkeen rauhallisesti vain lähimmälle huoltoasemalle laittamaan lisää painetta. Mulla on vain positiivisia kokemuksia 2 talvelta samasta koosta hakkapeliitta 4:llä. Löysin juttua toiselta foorumilta, että hakkis 7:lla ja joillain muillakin nastarenkailla alkaisi vaeltamaan, jos on liikaa paineita. Lasken seuraavaksi 2,7/2,9 ja tunnustelen miten toimii. En ajatellu kuitenkaan alle 2,6 mennä missään tilanteessa.Last edited by Bomb5; 23-11-2013, 22:40.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
Ok, Tuulilasihan vastaavasti ostaa testinsä teknisen toteutuksen Vi bilägare lehdeltä Ruotsista.Originally posted by Bmw Master View PostTest World testaa renkaita kokoajan. Lehdet, esim. TM ostaa tuloksia joita saa julkaista. Eli TM toimittajat ei ole ajaneet metriäkään noilla renkailla, tuskin edes muita kuin kuvaajaa on käynyt paikanpäällä. Eli rek no täsmää kun Test Worldin kalustoa.
Test World on tehnyt Nokian 8:sin yliajotestit, joten Nokian renkaat on TW:n asiakas. Joten maksava asiakas on aina voit... eikun oikeassa vai miten se olikaan...Last edited by Antsah; 23-11-2013, 23:17.
Comment
-
Niinköhän noita saa millään paineella kovin suuntavakaiksi. Ainakin lehtien testien perusteella noissa HKPL:ssa ei ole vielä yksikään malli ollut kovin hyvät tuossa asiassa varsinkaan sulalla alustalla, yleensä ollut noissa asioissa HKPL testin häntäpäässä. Ei edes uusi HKPL 8 ole tähän asiaan muutosta tehnyt.Originally posted by Bomb5 View PostOK. Ajelin näillä 2,4-2,5 barin paineilla allevaihdon jälkeen rauhallisesti vain lähimmälle huoltoasemalle laittamaan lisää painetta. Mulla on vain positiivisia kokemuksia 2 talvelta samasta koosta hakkapeliitta 4:llä. Löysin juttua toiselta foorumilta, että hakkis 7:lla ja joillain muillakin nastarenkailla alkaisi vaeltamaan, jos on liikaa paineita. Lasken seuraavaksi 2,7/2,9 ja tunnustelen miten toimii. En ajatellu kuitenkaan alle 2,6 mennä missään tilanteessa.Last edited by Antsah; 23-11-2013, 23:20.
Comment
-
Hakkapeliitta 4:llä samassa koossa meni suoraan joka paikassa, kuivalla tai loskassa. Palaan asiaan, kun kokeilen noita pienempiä paineita.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Unohda master nordicit kokonaan!Originally posted by hj325hml View PostSamassa hintahaarukassa pyörii 17" pinnattu uusi master nordic 3 ja käytetyt esim. hakka 7:t noin 50-70% pinnalla.
Kumpi on järkevämpi hankinta e60:n alle?
Itse ostin yhden sarjan noita 2vk sitten,1 rengas kesti 8km kunnes repesi kyljestä.myös helvetin kovaääniset ja pidoltaan huonot ja kaikenlisäksi paskat ajaa.
Toinenkin rengasrikko noilla on sattunut parivuotta sitten ja silloinkin renkaan kylki repeytyi suoralla tiellä kesken ajon.
Nyt mennään nokian r kitkoilla ja erittäin hyvät renkaat tuntuis olevan
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
Tuli ostettua "uusi" kulkuneuvo ja mukana tuli Nokian Hakkapeliitta R2 kitkat koossa 245/45-19, erittäin positiivinen yllätys oli pidon osalta! Itse olen nastamiehiä, mutta yllätti kyllä kuinka "hyvin" näillä pystyi etenemään myös ns. nilpulla! Voi suositella kitkamiehille
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Eilen tuli emännän Kiaan vaihettua Talvirenkaat. Jotkut Dunlopit, uudet kylläkin ja sellaisilla kolmionmuotoisilla nastoilla. Hyi helvetti, että muuttu auto entistä kovaäänisemmäks. Jo 50km/h vauhissa nastat vollottaa ihan järkyttävästi. Tulis nyt ees perkele sitä lunta niin ei niin paljoo ketuttas ajella.
No eihän tuo Kia nyt muutenkaan oo hyvin äänieristetty mutta joku roti kuiteski! Olis vaan pitäny kitkat tohonki ottaa!
Omassa e60:ssä r2:t koossa 16" ja toimii omiin ajomieltymyksiin loistavasti, eli pehmeästi, vakaasti ja äänettömästi. Myöskin talviajokokemusta tuli lokakuussa itäsuomessa kun parissa päivässä tuli 30cm lunta/loskaa/jäätä. Hyvin noilla pärjättiin
e39 523i manu-96
-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
Nastat nouseet pintaan sisäänajon aikana ja nyt sitten ropisee. Alkuun tuntui että onpas hkpl7 hiljaiset, mutta äkkiä se ropina sieltä alkoi kuulumaan.Originally posted by Bomb5 View PostMyös nastat ropisee hyvin selkeästi. Muistan hämärästi, kun laitoin noi ekan kerran alle 3 viikkoa sitten, niin paineita oli ehkä ~2.5 bar, nastat eivät ääntäneet juuri lainkaan ja ajo oli muutenkin rauhallista ja leppoista, eikä uria tuntunut.
Kaikki on suhteellista ja riippuu mihin on tottunut.Originally posted by Heguli 31 View Post
Ps.Eikö tästä keskusteltu jo jossain aiemmin,että nuo 60-sarjan sirkkelit on E39:n alla paskat ajella.
Comment
-
Täsmennän sen verran,että jos ajelet rengasliikkeessä laitetuilla 2,4-2,5bar paineilla,niin kovemmilla pakkasilla paineiden pudotus tuonne 2bar pintaan on se kompastuskivi.Eli nuo paineet on fiksattava kovemmilla pakkasilla riitäviksi,tai voi olla renkaiden ostoa edessä.Originally posted by Bomb5 View PostOK. Ajelin näillä 2,4-2,5 barin paineilla allevaihdon jälkeen rauhallisesti vain lähimmälle huoltoasemalle laittamaan lisää painetta. Mulla on vain positiivisia kokemuksia 2 talvelta samasta koosta hakkapeliitta 4:llä. Löysin juttua toiselta foorumilta, että hakkis 7:lla ja joillain muillakin nastarenkailla alkaisi vaeltamaan, jos on liikaa paineita. Lasken seuraavaksi 2,7/2,9 ja tunnustelen miten toimii. En ajatellu kuitenkaan alle 2,6 mennä missään tilanteessa.
Comment
-
Joo tämä 0,1 bar / 10 C ilmiö on tiedossa ja seurailenkin ilmanpaineita renkaista läpi vuoden kesällä ja talvella. Itseasiassa täällä pääkaupunkiseudulla nyt alkaa kylmemmät ilmat, niin en taida tehdä mitään säätöä. Olen huomannut myös, että rengasliikkeissä joutuu yleensä erikseen pyytämään, että laittavat kunnolla ilmaa renkaisiin. Haluaakohan ne myydä joka vuosi uutta rengasta, kun niin vähän laittavat ilmaa, vai onko bemari jotenkin erikoistapaus? Ihme, että asiakkaan täytyy nykypäivänä ite osata laittaa tai pyytää oikea määrä ilmaa renkaisiin, ettei ne hajoa. Mulle laittoivat hallissa irrallaan oleviin vanteisiin 2,3 bar noihin hakkapeliitta 7, kun kävin ne hakemassa. Sanoin, että laita kuitenkin 3 bar, niin ei tartte ite pumpata ennen vaihtoa. No, se laitto. Omalla tutulla mittarilla sitten mittasin vaihdon aikaan, niin näytti tuon 2,4-2,5 bar.Originally posted by Heguli 31 View PostTäsmennän sen verran,että jos ajelet rengasliikkeessä laitetuilla 2,4-2,5bar paineilla,niin kovemmilla pakkasilla paineiden pudotus tuonne 2bar pintaan on se kompastuskivi.Eli nuo paineet on fiksattava kovemmilla pakkasilla riitäviksi,tai voi olla renkaiden ostoa edessä.
Last edited by Bomb5; 24-11-2013, 13:43.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Kun sanoo laita 3bar ovat ihan kauhuissaanOriginally posted by Bomb5 View PostOlen huomannut myös, että rengasliikkeissä joutuu yleensä erikseen pyytämään, että laittavat kunnolla ilmaa renkaisiin. Haluaakohan ne myydä joka vuosi uutta rengasta, kun niin vähän laittavat ilmaa, vai onko bemari jotenkin erikoistapaus? Ihme, että asiakkaan täytyy nykypäivänä ite osata laittaa tai pyytää oikea määrä ilmaa renkaisiin, ettei ne hajoa.
Comment
-
Joo, näin ainakin Vianorilla! "3 baaria, niin paljon?"Originally posted by Bmw Master View PostKun sanoo laita 3bar ovat ihan kauhuissaan
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Itse taas huomannut toisinpäin, eli asiakas kauhistelee kun sanon että laitoin 3bar.
Kovin pienillä paineilla yleensä ajellan, jotkut kun vielä tänäkin päivänä katsovat esim. tankinluukusta "oikeat" paineet...
-f11 530d xDrive -12 Spacegrau
-e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
-Volvo S60 2.4i -04
-LMC Munsterland LUX 495 -98
https://www.instagram.com/jermus_h/
Pohjanmaa - Connection
Kaustinen connection
Comment
-
Miksi autotehtaat laittaa sinne väärät paineet? Miksi rengasliikkeissä sanovat, että kuluu keskeltä jos laittaa 3 bar? Miksi rengasvalmistajat käskevät käyttää autonvalmistajan paineita?Originally posted by JermuS View Postjotkut kun vielä tänäkin päivänä katsovat esim. tankinluukusta "oikeat" paineet...
Comment
Comment