Hankook IPike RS on täksi talveksi kasvanut nastamäärä 180 nastaan eli samanlainen piikkisika kuin HKPL8. 5.sija uusimman Tuulilasin nastarengasvertailussa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View Postsigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
-
E46 sedaniin pitäisi valita näistä talvipyörät:
Koko molemmissa 225/45/17
Kumpia suosittelette, ja perustelu? Itsehän en ole koskaan ajanut runflat nastapyörillä. Autossa on melko mukava alusta. Se miksi arvon tätä kun on hieman kokemuksia runflat kesärenkaista ettei ne ole mitenkään mukavia ajaa, ja kulutuskin nousee. Mitenhän rankkoja ne on talvirenkaina? Runflat ominaisuutta en kyllä tarttisi kun on oikea varapyörä ja vaihtovälineet tietysti mukana.
Vaihtoehto 1
Nokian hakkapelitta 7 Runflat paistoleima 2010 pintaa 10mm, kuin uudet.
Valmiiksi vanteilla ja tasapainossa.
Vaihtoehto 2
Goodyear ice grip tms paistoleima 2008 pintaa 6mm. Muutama nasta puuttuu. Käsin kopeloiden melko pehmeät vielä. Irtopyörät, tarttisivat rengastyöt toisille vanteille.Last edited by Antti O; 13-09-2014, 17:51.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostE46 sedaniin pitäisi valita näistä talvipyörät:
Koko molemmissa 225/45/17
Kumpia suosittelette, ja perustelu? Itsehän en ole koskaan ajanut runflat nastapyörillä. Autossa on melko mukava alusta. Se miksi arvon tätä kun on hieman kokemuksia runflat kesärenkaista ettei ne ole mitenkään mukavia ajaa, ja kulutuskin nousee. Mitenhän rankkoja ne on talvirenkaina? Runflat ominaisuutta en kyllä tarttisi kun on oikea varapyörä ja vaihtovälineet tietysti mukana.
Vaihtoehto 1
Nokian hakkapelitta 7 Runflat paistoleima 2010 pintaa 10mm, kuin uudet.
Valmiiksi vanteilla ja tasapainossa.
Vaihtoehto 2
Goodyear ice grip tms paistoleima 2008 pintaa 6mm. Muutama nasta puuttuu. Käsin kopeloiden melko pehmeät vielä. Irtopyörät, tarttisivat rengastyöt toisille vanteille.
Noi gudiöörit voi melkeen heittää jo roskalavalle. Nastatkin jo sen verran pinnassa että keväällä puuttuu varmaan jo puolet nastoista, jos vähänkin enemmän tulee ajoa. Ei pitäisi olla vaikea valinta.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNoi gudiöörit voi melkeen heittää jo roskalavalle. Nastatkin jo sen verran pinnassa että keväällä puuttuu varmaan jo puolet nastoista, jos vähänkin enemmän tulee ajoa. Ei pitäisi olla vaikea valinta.
Comment
-
-
Mielenkiintoista vertailla noita Tuulilasin ja TM:n rengastestejä, olivat näköjään saaneet nuo renkaat aivan samaan järjestykseen.
Eli molemmissa terävin kärki:
1. Hakka 8
2. Conti
3. Pirelli
4. Goodyear
Ja myös Hankook, Dunlop, Michelin ja BS olivat samassa järjestyksessä molemmilla (TM:ssä Gislaved oli viides mutta sitä ei ollut Tuulilasin testissä).
Comment
-
-
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=32 Joku voisi lisätä vielä renkaiden mallit ja loppupisteet kun ne unohtui.
Mielenkiintoista luettavaa. Takavuosien huippu nastarengas (Nokian HKPL4, nykyään Nordman) ei pärjää edes kiinalaiselle Maxxis kitkarenkaalle. Aika moni taitaa noitakin ostaa ja henkseleitään paukuttaen kehuvat hyvää pitoa ja haukkuvat kitkarenkaita.
Nokian HKPL8 oli viime talven testeissä hiljainen, nyt taas meluisa kuten Nokian kuuluukin olla.
Michelinin kitka pitää paremmin jäällä jarrutuksessa kuin Michelin nasta, Goodyearin kitka ja nasta hyvin lähellä toisiaan.
Niin ne renkaat kehittyy ja kohta voi nastarenkaat unohtaa kokonaan.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNiin ne renkaat kehittyy ja kohta voi nastarenkaat unohtaa kokonaan.
Ja ettei nyt ihan lähde kitkarengas taas keulimaan, niin parhaan nastan jarrutusmatka jäällä oli 7 m lyhyempi kuin parhaan kitkan"....
Tämän suuruisia eroja ei saada aikaiseksi kesärengastesteissä huonompien ja parhaimpien välillä.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostHeh, ite meinannu noi Sunnyn kitkat hommata harrasteeseen. Taitaa olla kesärengas m+s leimalla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJa ettei nyt ihan lähde kitkarengas taas keulimaan, niin parhaan nastan jarrutusmatka jäällä oli 7 m lyhyempi kuin parhaan kitkan"....
Hankookin nasta joka on aika hyvä rengas, on jäällä jarrutuksessa samaa tasoa kuin Goodyearin kitka.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNiinpä niin, mutta nuokin erot oli taka vuosina suurempia. Takavuosien paras nastarengas ei pärjää nykypäivän kitkoille.
Taisi kuitenkin nyt sitten olla kaikilla kriteereillä lumisen kelin parhaat pidot nastarenkailla, josta tämä kertoo.
Toki myös nastasäännöt ovat erilaisia nyt näissä renkaissa kuin aiempina vuosina.
..."Kitkarenkaissa kumi ja lamellit joutuvat hoitamaan pidon jäällä, lumella ja asfaltilla. On helppoa optimoida pito yhdelle, mutta vaikeaa kaikille. Siksi pitää tehdä kompromisseja. Nastoissa nastat hoitavat pidon jäällä. Pidon optimointiin lumella jää enemmän pelivaraa"...
Comment
-
Comment