Ehdottomasti huonoin puoli Kumhoissa on se, että joutuu kuuntelemaan kaikkitietävien ihmisten pätemistä siitä, että ajaa halvoilla ja hengenvaarallisilla Korealaisilla renkailla.
On kuitenkin kummallista, jos ajaa vaikkapa HP4 :lla tai HP5 :lla, niin silloin kaikki on OK ja ihmiset tulevat kehumaan miten hyvät renkaat olet ostannut vaikka renkaiden ominaisuudet ovat käytännössä samalla tasolla Kumhojen kanssa ...
Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!
Ehdottomasti huonoin puoli Kumhoissa on se, että joutuu kuuntelemaan kaikkitietävien ihmisten pätemistä siitä, että ajaa halvoilla ja hengenvaarallisilla Korealaisilla renkailla.
On kuitenkin kummallista, jos ajaa vaikkapa HP4 :lla tai HP5 :lla, niin silloin kaikki on OK ja ihmiset tulevat kehumaan miten hyvät renkaat olet ostannut vaikka renkaiden ominaisuudet ovat käytännössä samalla tasolla Kumhojen kanssa ...
Juuri näin, mutta entä kitkat?
Jos et satu ajamaan uusimmilla testivoittajakitkoilla, on Kumho joka tapauksessa parempi talvirenkaana ja ehkä suunnilleen tasoissa uusimman kitkan kanssa(+märän jään pito kuitenkin parempi).
Kitkat kelpaa...jopa "Saksankitkat" mutta Kumho ei?
Onko kyse siis oikeasti vain brändistä ja brändin uskottavuudesta?
Tuossa Suomen olosuhteissa tehty testi jossa Kumho kuitenkin oli parempi talvirenkaana kuin paraskaan kitka.
Tämän jälkeen on toki kitkarenkaat kehittyneet, mutta niin on tuo Kumhon KW22:kin:
Ehdottomasti huonoin puoli Kumhoissa on se, että joutuu kuuntelemaan kaikkitietävien ihmisten pätemistä siitä, että ajaa halvoilla ja hengenvaarallisilla Korealaisilla renkailla.
On kuitenkin kummallista, jos ajaa vaikkapa HP4 :lla tai HP5 :lla, niin silloin kaikki on OK ja ihmiset tulevat kehumaan miten hyvät renkaat olet ostannut vaikka renkaiden ominaisuudet ovat käytännössä samalla tasolla Kumhojen kanssa ...
Sama homma kitkojen kanssa. Uudet kitkat on hengenvaaralliset "kesärenkaat", mutta viisastelija ajaa 7 talvea vanhoilla kuluneilla Hakkapeliitoilla.
Mihin hintaan olette Kumhoja löytäneet? Mitä itse kyselin, niin hintaero Hankook Rs w419 oli aika pieni. Hankook on ainakin testien mukaan todella hyvä rengas.
Sama homma kitkojen kanssa. Uudet kitkat on hengenvaaralliset "kesärenkaat", mutta viisastelija ajaa 7 talvea vanhoilla kuluneilla Hakkapeliitoilla.
Mihin hintaan olette Kumhoja löytäneet? Mitä itse kyselin, niin hintaero Hankook Rs w419 oli aika pieni. Hankook on ainakin testien mukaan todella hyvä rengas.
Omat tilasin tuolta rengaskontti.fi :stä, 720e toimituksineen. Ensimmäistä kertaa tuolta tilailen, mutta toivotaan että tulisi renkaat pian perille!
Tuli huomattua, että noita Kumhoja ei tuohon 225/40 R18 kokoon myydä kovin monessa paikassa esim nämä "tunnetuimmat" eli Rengas-online ja Tyremate, kummassakaan ei ollut.
Omat tilasin tuolta rengaskontti.fi :stä, 720e toimituksineen. Ensimmäistä kertaa tuolta tilailen, mutta toivotaan että tulisi renkaat pian perille!
Tuli huomattua, että noita Kumhoja ei tuohon 225/40 R18 kokoon myydä kovin monessa paikassa esim nämä tunnetuimmat eli Rengas-online ja Tyremate, kummassakaan ei ollut.
Tilauksesta meni kolme päivää ja kumit oli Matkahuollossa noudettavissa.Tilailin tosin eri kokoiset kuin nuo sinun ja varmistin saatavuuden ennen tilausta.
Eikös RSI valmistus lopetettu jo joskus -90 luvun lopussa kun R astui kuvioihin Uusiokuminahan sitä saa mutta ei sen laadusta sen enempää...
Höpö höpö. Meillä on tuossa Minissä RSI:it ja niissä on DOT **07.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Tilauksesta meni kolme päivää ja kumit oli Matkahuollossa noudettavissa.Tilailin tosin eri kokoiset kuin nuo sinun ja varmistin saatavuuden ennen tilausta.
Nastoille äänet täältä jos takavetoisista kysymys....Eri asia tietysti jos tykkää ajella nytkyttämällä luistonestoa/absia vasten koko talven 24/7.
Asut/liikut ilmeisesti jäähallissa? Muualla Etelä-Suomessa tien pinta on kyllä välillä märkää tai kuivaa asfalttia. Kyllä se valo mittaristossa vilkkuu ihan nastoillakin
Molemmilla rengastyypeillä pärjää suomen talvessa, kyse on mitä ominaisuutta kukin painottaa eniten.
Tämä keskustelu ei taida koskaan tulla yksimieliseen päätökseen, eikä sen toki tarvikkaan, eikä pidäkkään.
Kitkoilla itse ajelen ja en tiedä olisinko koskaan hankkinutkaan kyseisiä renkaita jos ei edellisen auton mukana olisi tullut valmiina. Ajattelin tuolloin, että pakko hankkia nastarenkaat heti, kun lunta tulee maahan koska kriteeri oli että täälläpäin tarvii ne piikit väkisinkin ja aina ollut nastat joka autossa tuohon saakka. Lumi tulikin sitten yllättäen ja kitkat oli pakko vaihtaa alle, että pääsen ensi tilassa vaihtamaan rengasliikkeeseen kunnon Nokiat(totta kai tuohon aikaan)alle ja yllätys oli melkoinen ensi "myräkkään" mentäessä... jumalauta!! Pitoahan riittää vaikka kuinka ja meno oli todella hiljaista. Joten kitkat jäivät silloin alle ja niillä sitten mentiin useampi talvi ja hyvin pärjäsi joka kelillä etuveto focuksella.
Nyt kyllä e39:iin haaveilen nastoista nykyisten kitkojen tilalle, kun ovat aika "lötköt" 65 profiilisena ainakin, joten haluaisin nauttia talvellakin hiukan nopeammasta ohjauksesta ja sporttisemmasta tuntumasta, kuitenkaan tikimästä pidosta kelillä, kun kelillä.
En ole varma, että pystyykö matalaprofiiliset kitkat (17"-18") kokoluokassa tarjoamaan näitä ominaisuuksia? Kokemuksia?
Comment