Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Comfort Access System - epävakaata toimintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #16
    En jaksa tälle iltaa noita koodeja tutkia mutta mostin viat ei liity tähän mitenkään. Kokeile resetoida se cas ilman virtoja tai lähellä olevaa avainta, moduuliin tulee jatkuva syöttö sulakerasialta. Tai siis ensin virrat päälle ja sitten pois & avain kauemmas, korimoduulin gateway pysyy päällä muistaakseni pari minuuttia virtojen sammutuksen jälkeen.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1231
      • Pori

      #17
      Tähän(kin) auttoi uusi antennivahvistin. Eli nyt rokkaa CAS ja kaukkari.
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 351
        • Paimio

        #18
        Hyvä homma että ratkesi. Itsellä samanlaista ongelmaa e91:n kanssa. Lueskelin tarkemmin e9x sähköistä (http://www.shrani.si/f/G/fL/2lp3YVG1...hicle-elet.pdf) ja sain sen käsityksen että näissä ei ovilta tulevat antennisignaalit kulje antennivahvistimen kautta vaan menevät suoraan Passive Go ohjausyksikölle ja sieltä Can-väylää pitkin CASille. Vikakoodejakin lueskelin, mutta tähän liittyviä koodeja ei löytynyt. Passive go purkki vastailee iloisesti ja INPAlla ajettu antennitestikin menee läpi. Otin vielä tuon purkin irti ja tarkastin juotokset ja vaihdoin elkotkin uusiin, mutta ei apuja... Mikähän tässä vielä voisi olla? Radio ja kaukosäätimet siis toimivat normaalisti, mutta CA tökkii...

        Edit. Vielä kun tuota dokumenttia tavasin uudestaan läpi, niin taitaa kuitenkin mennä myös e9x:ssä nuo antennisignaalit antennivahvistimen kautta. " The coded 125 kHz radio signal enables the ID transmitter to transmits coded 315 MHz high frequency validation signal that is received by the remote control receiver and forwarded to the CAS2, which determines if the ID Transmitter as valid and belongs to the vehicle."
        Last edited by Homebrew; 27-11-2014, 07:27. Reason: Linkki lisätty
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1231
          • Pori

          #19
          Originally posted by Homebrew View Post
          Hyvä homma että ratkesi. Itsellä samanlaista ongelmaa e91:n kanssa. Lueskelin tarkemmin e9x sähköistä (http://www.shrani.si/f/G/fL/2lp3YVG1...hicle-elet.pdf) ja sain sen käsityksen että näissä ei ovilta tulevat antennisignaalit kulje antennivahvistimen kautta vaan menevät suoraan Passive Go ohjausyksikölle ja sieltä Can-väylää pitkin CASille. Vikakoodejakin lueskelin, mutta tähän liittyviä koodeja ei löytynyt. Passive go purkki vastailee iloisesti ja INPAlla ajettu antennitestikin menee läpi. Otin vielä tuon purkin irti ja tarkastin juotokset ja vaihdoin elkotkin uusiin, mutta ei apuja... Mikähän tässä vielä voisi olla? Radio ja kaukosäätimet siis toimivat normaalisti, mutta CA tökkii...

          Edit. Vielä kun tuota dokumenttia tavasin uudestaan läpi, niin taitaa kuitenkin mennä myös e9x:ssä nuo antennisignaalit antennivahvistimen kautta. " The coded 125 kHz radio signal enables the ID transmitter to transmits coded 315 MHz high frequency validation signal that is received by the remote control receiver and forwarded to the CAS2, which determines if the ID Transmitter as valid and belongs to the vehicle."
          Otitko siis antennivahvistimen irti ja tsekkasit sen? Farkuissahan tuo usein saa kosteutta ja se tekee tehtävänsä. Myöskin takaluukun johtosarja kannattaa haitarikumin alta katsoa, saattaa olla johtoja poikki.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • Homebrew
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 351
            • Paimio

            #20
            Originally posted by Juspa View Post
            Otitko siis antennivahvistimen irti ja tsekkasit sen? Farkuissahan tuo usein saa kosteutta ja se tekee tehtävänsä. Myöskin takaluukun johtosarja kannattaa haitarikumin alta katsoa, saattaa olla johtoja poikki.
            En vielä ottanut antennivahvistinta irti, pitäisi yrittää ehtiä.. Johtosarjaa jo kertaalleen korjattu, voi olla että sielläkin taas jotain häikkää. Tänään vielä katsastuksessa pomppas kun toinen etuiskari vuotaa ja takapyörän laakeri väljä.. Alkaa olemaan taas vikalistaa..
            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
            Ex. E91 330d -07

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Otappa yhteyttä jos paikkakunta pitää kutinsa ellei siis korjaajaa ole tiedossa.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Homebrew
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 351
                • Paimio

                #22
                Originally posted by Homebrew View Post
                En vielä ottanut antennivahvistinta irti, pitäisi yrittää ehtiä.. Johtosarjaa jo kertaalleen korjattu, voi olla että sielläkin taas jotain häikkää. Tänään vielä katsastuksessa pomppas kun toinen etuiskari vuotaa ja takapyörän laakeri väljä.. Alkaa olemaan taas vikalistaa..
                No nyt on antennivahvistinta kurkittu, päällisin puolin vaikutti kuivalta eikä näkynyt jälkiä että vettä olisi mennyt sisään reunoista. Vahvistimen ja CASin välinen liikenne tuntuu myös olevan ok, koska kaukosäätimet toimivat hyvin. Vielä tarkennuksena vikakuvaukseen, kuskin ja matkustajan puoleisista ovista CA toimii lähes täydellisesti, kuskin paikalta ja takaluukun ulkopuolelta nihkeästi. Kokeilin tuota takaluukun kytkintä painella useasti ovet lukittuna ja ehkä joka kymmenes kerta avaus toimii. CA-purkin suunnalta kuuluu aina releiden naksuntaa kun kytkimestä painaa. Kun tuota CA-purkkia tutkin, niin siellä on tosiaan useampia releitä, joilla ilmeisesti ohjataan avaimelle lähtevä ID-pyyntö eri antenneille vuorotellen. Tuli vaan mieleen josko noista releistä joku tai jotkut alkavat olemaan tiensä päässä ja ID-pyyntö ei tulekaan joka kerralla oikein kaikille antenneille ja sitä kautta avaimelle. Sinällään ongelma voisi olla tuossa kun autolla kuitenkin on jo melkein 300tkm mittarissa ja releiden elinikä on kuitenkin rajallinen (vuosi sitten juuri vaihdoin ecun releen, joka oirehti myös niin että joskus toimi ja toisinaan ei). Tuon saattaisi saada tarkemmin selville jos pääsisi mittaamaan ulkopuolelta avaimelle tulevaa signaalia. Ehkäpä pitää ottaa taas CA-purkki irti ja katsoa jos löytyisi sopivia releitä kokeiltavaksi. Tai sitten ottaa riski ja tilata käytetty CA-purkki ja toivoa parasta. Vai löytyisikö joltain ylimääräistä E9x sopivaa CA-purkkia kokeiltavaksi?
                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                Ex. E91 330d -07

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  #23
                  Päivää, lainaanpa topiccia.

                  Mulla reistaa vain ja ainoastaan kuskin puolen kahva ja sekin 50/50, eli toimii ja ei toimi. Varsinkin lukitseminen onnistuu aika huonolla prosentilla. Radio pelaa ok ja vahvistin on katsottu kuivaksi pari kk sitten, avaimen patteri myös ok.

                  Onko näissä ollut jotain kosketus- tms. ongelmaa, joka aiheuttaisi vain yksittäisen kahvan oikuttelun? Meniskö jollain kahvan purulla tms. kuntoon, ettei koko kahvaa tarvi uusia. Onko millainen homma purkaa?

                  Kiitokset tietäjille.
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    #24
                    e60:ssähän ei kahvaa tarvitse uusia vaan oven sisältä se carrier osa... realoemstä näkee tuon hyvin. Viimeksi kun CA vermeitten kanssa taistelin niin RG:ssä oli vinkki, että CAS modulin resetointi voi auttaa asiaan ja niinhän se teki. Eli kys. autossa toimi vähän niin ja näin CA ovien avaus.

                    Toki ei olisi ensimmäinen kerta, että noita murtuneita johtoja löytyy myös oven johtonipusta...

                    Comment

                    • Benighted
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 281
                      • Klaukkala

                      #25
                      Originally posted by ptikkala View Post
                      e60:ssähän ei kahvaa tarvitse uusia vaan oven sisältä se carrier osa... realoemstä näkee tuon hyvin. Viimeksi kun CA vermeitten kanssa taistelin niin RG:ssä oli vinkki, että CAS modulin resetointi voi auttaa asiaan ja niinhän se teki. Eli kys. autossa toimi vähän niin ja näin CA ovien avaus.

                      Toki ei olisi ensimmäinen kerta, että noita murtuneita johtoja löytyy myös oven johtonipusta...
                      Jees kiitoksia, tuosta CAS-resetistä löytyikin threadin alkupäästä. Pitääpä kaivella joku osaaja käsiin, joskos tuon saisi tehtyä. Tutkaillaan sitten lisää.
                      F11 530xdA M-Sport 2014
                      Ex. E39 530iA Touring 2001
                      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        #26
                        Nyt kun tuota accessia renkkasin enemmänkin toissapäivänä, niin myös takaovi alkoi reistaamaan. Etuovi lakkasi myös kokonaan toimimasta, ei ole toiminut siis enää kertaakaan. Samoin aamulla ja työpäivän jälkeen joka startilla heittää increased battery dischargea, kerran oli vetänyt myös aktiiviohjauksen yms. sähköjä sekaisin, esim. takaluukku ei auennut kahvasta ollenkaan. Vikakoodit nollamalla bmwhatilla alkoi muut paitsi ca kahvoista toimia. Takakahva toimii nyt siis joskus/todella huonosti ja etukahva ei lainkaan. Apparin puolelta kaikki ok.

                        Mikäs helvetti tässä nyt on? Voisiko tuo kuskin kahva olla jotenkin oikosulussa tms? Oisko Pk-seudulla ketään, kuka osaisi tuota tsekata?
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • Benighted
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 281
                          • Klaukkala

                          #27
                          Originally posted by Benighted View Post
                          Nyt kun tuota accessia renkkasin enemmänkin toissapäivänä, niin myös takaovi alkoi reistaamaan. Etuovi lakkasi myös kokonaan toimimasta, ei ole toiminut siis enää kertaakaan. Samoin aamulla ja työpäivän jälkeen joka startilla heittää increased battery dischargea, kerran oli vetänyt myös aktiiviohjauksen yms. sähköjä sekaisin, esim. takaluukku ei auennut kahvasta ollenkaan. Vikakoodit nollamalla bmwhatilla alkoi muut paitsi ca kahvoista toimia. Takakahva toimii nyt siis joskus/todella huonosti ja etukahva ei lainkaan. Apparin puolelta kaikki ok.

                          Mikäs helvetti tässä nyt on? Voisiko tuo kuskin kahva olla jotenkin oikosulussa tms? Oisko Pk-seudulla ketään, kuka osaisi tuota tsekata?
                          Auttaiskos testimielessä ottaa jokin sulake irti, joka disabloisi koko CA:n? Voisi sitten tsekkailla, mitä laite meinaa.

                          Akku tuosta alkaa olla vaihtokunnossa, mutta ei kai se tuolla tavoin pitäisi reistata, että CA menee huonommaksi ja huonommaksi?

                          Vikakoodeja tänään, nuo samat parilla bonuksella tulee joka kerta, kun akku kyykkää. Näistä ei taida mikään suoranaisesti liittyä tuohon CA:n toimintaan? :think

                          0. Motor Control:
                          <--------------------------->
                          Engine / Motor:
                          - Fault: unknown failure
                          - Code: 003EED
                          <===========================>

                          4. Instrumentation:
                          <--------------------------->
                          Instrument cluster / Kombiinstrument:
                          - Fault: Terminal shutdown
                          - Code: 00A559
                          <===========================>

                          5. Light/Rain Control:
                          <--------------------------->
                          Light / Licht:
                          - Fault: unkown failure
                          - Code: 00E518
                          - Fault: sorry, unknown DTC fault
                          - Code: 009CC5
                          <===========================>

                          11. Audio / Navigation / Communication:
                          <--------------------------->
                          Phone / Telefon:
                          - Fault: Ring break diagnosis error
                          - Code: 00D690
                          <===========================>

                          16. Body:
                          <--------------------------->
                          Automatisches Front Steering:
                          - Fault: driver's steering wheel angle
                          - Code: 006140



                          EDIT: tällaista löytyi, katotaanpa mitä masiina sanoo jos nyppää F36 irti:


                          Rear fuse box near battery
                          F51 - Alarm, Comfort access door, electrochromic mirror
                          F53 - Comfort Access, Outer door handle electronic modules (build 9/2004 - 9/2006)

                          Front Fuses (behind glovebox)
                          F36 - Comfort Access control module, outer door handle electronic modules
                          Last edited by Benighted; 31-07-2015, 09:02.
                          F11 530xdA M-Sport 2014
                          Ex. E39 530iA Touring 2001
                          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                          Comment

                          • MakeJ
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 324
                            • Hml

                            #28
                            Täälä vastaavia ongelma CAS:n kanssa. Viime talvena tuli jatkuvasti "battery discharge" ilmoitusta käynnistäessä ja välillä oli kellot nollilla. Talvella otin F36 sulakkeen pois jolloin CAS oli pois pelistä ja ei tullut enään virhettä. Keväälllä laitoin sulakkeen taas paikalleen ja nyt "battery discharge" ilmoitusta ei ole tullu kuin sattunnaisesti. Muuten CAS tuntuu pelittävän ok. Joku kahva ilmeisesti herättelee välillä autoa turhaa. Jotenkin tuntuu, että kostealla säällä ongelmia olis ollut useammin. Kuinka ongelma kahvan saisi selvitettyä?
                            E60 535dA LCI -07 M-sport
                            E39 530dAT -99 "M-sport"

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              #29
                              Originally posted by MakeJ View Post
                              Täälä vastaavia ongelma CAS:n kanssa. Viime talvena tuli jatkuvasti "battery discharge" ilmoitusta käynnistäessä ja välillä oli kellot nollilla. Talvella otin F36 sulakkeen pois jolloin CAS oli pois pelistä ja ei tullut enään virhettä. Keväälllä laitoin sulakkeen taas paikalleen ja nyt "battery discharge" ilmoitusta ei ole tullu kuin sattunnaisesti. Muuten CAS tuntuu pelittävän ok. Joku kahva ilmeisesti herättelee välillä autoa turhaa. Jotenkin tuntuu, että kostealla säällä ongelmia olis ollut useammin. Kuinka ongelma kahvan saisi selvitettyä?
                              Oliko sulla ongelmaa kahvojen toiminnan kanssa? Kaipa noita johtoja voisi yksi kerrallaan irrotella..? Tosin muistan joskus lukeneeni, että joku olisi noita jollain diagnostiikkasoftalla pystynyt seuraamaan. En kyllä kuollaksenikaan muista missä tuosta oli juttua, eikä mulla ole yhtään kokemusta noista INPA yms. kuvioista :|

                              edit: tuli mieleen, että mulla nuo on prakannut nyt sen puoli vuotta kun auton oon omistanut, alkanut tosiaan kuskin ovesta. Nyt pesin auton muutama päivä sitten ja sen jälkeen toiminta meni ihan sekaisin, battery dischargea joka käynnistyksellä jos tauko yli 5h ja koko kuskin kahva pimeänä kaikista CAS-toiminnoista. Liekö siellä kuskin kahvassa siis kosteutta/kontaktihäiriötä. Jatketaan tutkailua....
                              Last edited by Benighted; 31-07-2015, 11:09. Reason: lisäinfoa
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • Benighted
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 281
                                • Klaukkala

                                #30
                                Tjaa nyt on menty kolmatta päivää ilman valitusta, kun sulake irti. Katotaan joskus myöhemmin, saisko nuo kahvat korjailtua jossain. Tämä lienee aika selvä, että kontaktivikaa siellä jossain on - todennäköisesti kuskin kahvassa.
                                F11 530xdA M-Sport 2014
                                Ex. E39 530iA Touring 2001
                                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎