Hemi, Kyllähän kitti vedetään yleensä happomaalin päälle, jos oikein hyvää haluaa. Näin ei sitten pääse kosteus pakkelin ja pellin väliin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autonmaalaus
Collapse
X
-
Originally posted by ukir85Hemi, Kyllähän kitti vedetään yleensä happomaalin päälle, jos oikein hyvää haluaa. Näin ei sitten pääse kosteus pakkelin ja pellin väliin.
Eikös tossa aiempana perusteltu jo aika hyvin miks pakkeli puhtaalle pellille..
Eise kosteus edelleenkään sinne väliin pääse jos maalattu ja ruostesuojattu hyvin.. Kyllä tällainen käytäntö on alan liikkeissä.
Comment
-
-
ukir85: Mikä olikaan kitin funktio? ....Oikaisu. Miten ihmeessä pystyt kitillä oikaisemaan jotain aluetta jonka pohjalla on ja pysyy ehjä 1-K happopohja?
Ensinnäkin pelti alkaa paistamaan joka tapauksessa kitin rajapinnoilla ja raakavaiheessa kaikissa vähän korkeammissa kohdissa. Toisekseen kitin rajapintaa ei mitenkään saa täysin liukuvaksi mikäli alla on pehmeä=(sulanut?) happopohja. Kittirajat tulee vuoden sisällä näkyviin ilman puolen millin "betonointia"(=2-K hiontavärikerrosta)...jne.jne.
Usko nyt hyvä ihminen että korroosio vaatii happea, jota peltipinta ei todellakaan saa kittikerroksen, hionta/pohjavärikerroksen, pintavärin ja 2-K kirkaslakan lävitse. Mitään kitin ja pellin väliin kondensioituvaa kosteutta ei todellakaan ole edes mahdollista tulla mikäli kitti on tukevasti kiinni pellissä.
Jos/kun kitin alle sotketaan yksikin 1-K värikerros, niin se on aivan varma että kitti ei enään parin vuoden kuluttua ole 100%:sti pellissä kiinni ja hiusmurtumia syntyy mm.lämmönvaihtelujen seurauksena. Näistä hiusmurtumista se happi pääsee peltipinnalle jonka jälkeen alkaakin sitten kitatun alueen loppulaskenta. Kun näitä "kittivikaisia" autoja kaivelet, niin huomaat että lähes jokaisessa tapauksessa "on haluttu hyvää" ja kittauksen alta löytyy jokin sulanut sutilla tai poppapullosta sutattu 1-K pohja.
Eli: Vain puhtaalle pellille tai/ja ehjälle läpikuivuneelle orgkkismaalipinnalle...hyvin karhennettuna.
Comment
-
-
Originally posted by Hemiukir85: Mikä olikaan kitin funktio? ....Oikaisu. Miten ihmeessä pystyt kitillä oikaisemaan jotain aluetta jonka pohjalla on ja pysyy ehjä 1-K happopohja?
Ensinnäkin pelti alkaa paistamaan joka tapauksessa kitin rajapinnoilla ja raakavaiheessa kaikissa vähän korkeammissa kohdissa. Toisekseen kitin rajapintaa ei mitenkään saa täysin liukuvaksi mikäli alla on pehmeä=(sulanut?) happopohja. Kittirajat tulee vuoden sisällä näkyviin ilman puolen millin "betonointia"(=2-K hiontavärikerrosta)...jne.jne.
Usko nyt hyvä ihminen että korroosio vaatii happea, jota peltipinta ei todellakaan saa kittikerroksen, hionta/pohjavärikerroksen, pintavärin ja 2-K kirkaslakan lävitse. Mitään kitin ja pellin väliin kondensioituvaa kosteutta ei todellakaan ole edes mahdollista tulla mikäli kitti on tukevasti kiinni pellissä.
Jos/kun kitin alle sotketaan yksikin 1-K värikerros, niin se on aivan varma että kitti ei enään parin vuoden kuluttua ole 100%:sti pellissä kiinni ja hiusmurtumia syntyy mm.lämmönvaihtelujen seurauksena. Näistä hiusmurtumista se happi pääsee peltipinnalle jonka jälkeen alkaakin sitten kitatun alueen loppulaskenta. Kun näitä "kittivikaisia" autoja kaivelet, niin huomaat että lähes jokaisessa tapauksessa "on haluttu hyvää" ja kittauksen alta löytyy jokin sulanut sutilla tai poppapullosta sutattu 1-K pohja.
Eli: Vain puhtaalle pellille tai/ja ehjälle läpikuivuneelle orgkkismaalipinnalle...hyvin karhennettuna.
Sitten kun on kitattu ja hiottu ja on omasta mielestä suora. Maalaat päälle 2K-pohjavärin ja huomaat kohdassa vielä heittoja. Tässä vaiheessa joutuu sitten kittaamaan karhennetun 2K-pohjan päälle. Näin tein ainakin omalle autolla. Heitot huomaa myös paljon paremmin kun pinnassa on kiiltävä 2K-pohja.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by loyalJoo, tossa täytyy olla varovainen, ettei hio pintaa puhki. Sen jälkeen tosissaan, myllytetään pinta hiovalla hiomatahnalla, mutta pitää olla siinäkin varovainen, ettei mee puhki. Myös hiomatahnan karkeus kannattaa todellakin tutkia...
Ei ennen lakkausta tehdä mitään tietenkään, koska massaa ei saa hioa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokKuinka pian maalattua pintaa voi hioa? Nyt tuli juuri tuo appelsiinipinta ongelma ja todennäköisesti liian kuuma auringonpaiste oli syyllinen. Kun olin pinnan vetänyt jälki oli lähes virheetön, mutta kun seuraavan kerran tuli paikalle niin oli vetänyt pinnan appelsiiniksi. Kannattaako koittaa hioa vesipaperilla vai hiomatahnalla? Jos joku tietää hyvän hiomatahnan niin vinkkejä otetaan vastaan.
Maalipinnan pitäisi kuivua kunnolla eli n. 2viikkoa, ennen kuin sitä ruvetaan hiomaan.Last edited by Mikso; 07-08-2006, 17:55.
Comment
-
-
pakkelista
pakkelihan kutistuu hieman kuivuessaan ja varsinkin kesällä kuumassa auringonpaisteessa. joten kannattaa käyttää kuumailmapuhallinta kitin kuivaamiseen. nopeuttaa työtä eikä tule jälkeenpäin kitatun alueen rajalle näkyviin "viivaa". äläkää sitten puhaltako liian kuumaa, ettei pakkeli kiehu ennen kuivumistaan!!
Comment
-
-
tuli tuossa maalattua uudella ruiskulla metalli musta puskuri... lakka tuntui jotenkin paksulta ja muutenkaan ei oikeen tuntunut hyvältä vetää. mitkäs nyt olis viralliset paineet värimassan ja lakan ruiskutukseen? ja paljonko lakkaa olisi hyvä ohentaa? massaan tuli mulla ohenninta 2:1 ja lakkaan kovetinta 2:1 + n.15% ohenninta. mipan värit. molemmat vedin n.3bar paineilla... menikö ihan pieleen?
Comment
-
-
ootteko ikinä koittanu maalata noilla teollisuus maaleilla?
maalasin ite mattamustaks auton, v***u se maali kuivu jo ilmas
arvakkaapa oliko lopputulos hyvä? 3 yritys onnistu aika hyvin (tolla maalilla).. mutta ei tarpeeks hyvin, heti huomaa missä kohtaa lopetin ja laitoon lisää maalia ruiskuun
no ainaki tuli mattamustaksja eihän sitä pimees huomaa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuli tuossa maalattua uudella ruiskulla metalli musta puskuri... lakka tuntui jotenkin paksulta ja muutenkaan ei oikeen tuntunut hyvältä vetää. mitkäs nyt olis viralliset paineet värimassan ja lakan ruiskutukseen? ja paljonko lakkaa olisi hyvä ohentaa? massaan tuli mulla ohenninta 2:1 ja lakkaan kovetinta 2:1 + n.15% ohenninta. mipan värit. molemmat vedin n.3bar paineilla... menikö ihan pieleen?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by Toffe_Vsa View Postootteko ikinä koittanu maalata noilla teollisuus maaleilla?
maalasin ite mattamustaks auton, v***u se maali kuivu jo ilmas
arvakkaapa oliko lopputulos hyvä? 3 yritys onnistu aika hyvin (tolla maalilla).. mutta ei tarpeeks hyvin, heti huomaa missä kohtaa lopetin ja laitoon lisää maalia ruiskuun
no ainaki tuli mattamustaksja eihän sitä pimees huomaa.
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment