Originally posted by b@ss
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autonmaalaus
Collapse
X
-
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
-
-
täytyy hakea sellanen sittenE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
-
Jepjep.Last edited by J0N1; 24-07-2007, 21:55.Ostetaan e30 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154788
Ex louskut:
e34 525tds touring, e30 325iA cabrio, Astra gsi, Golf vr6, Escort rs turbo, Fiesta xr2i turbo ymsyms.
Comment
-
-
Originally posted by J0N1 View PostLuin kaikki postaukset mitä tähän oli tullut ja pakko sanoa että välillä nauratti kyllä
Näin "muutaman" auton tehneenä voin sanoa että huh
T: On niitä autoja täälläkin tehty, heti kun kävely luonnistui - kaikki ei vain mainosta sitä...
Ps. Laitahan mallia/esimerkkiä/neuvoa kuinka niitä autoja rakennetaan, niin ihmetellään sitten oikein urakalla.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by J0N1 View PostLuin kaikki postaukset mitä tähän oli tullut ja pakko sanoa että välillä nauratti kyllä
Näin "muutaman" auton tehneenä voin sanoa että huhE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
-
Jepjep.Last edited by J0N1; 24-07-2007, 21:54.Ostetaan e30 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154788
Ex louskut:
e34 525tds touring, e30 325iA cabrio, Astra gsi, Golf vr6, Escort rs turbo, Fiesta xr2i turbo ymsyms.
Comment
-
-
Nyt meni kyllä pointti ohi? Jokatapauksessa tähän asti huonoimpia tapaamiani rakentajia/maalareita ovat olleet ne, jotka sitä kättelyssä mainostavat ja naureskelevat muiden juttuja, tietävät kaikesta kaiken, mutta kuitenkaan ei ole mitään rakentavaa neuvoa tai tietotaitoa, kirjoista ja kuulluista opeteltujen lisäksi.
Eräskin ammattimaalari kyllä yritti esittää helkkarin kovaa tietäjää, mutta ei esimerkiksi viitsinyt hioa vanhaa pintaa rikki uuden alta yms. kun erehdyin sinne autoni kerran viemään. Yksi toinen taas oli niin tarkka, ettei meinannut autoani ottaa maalattavaksi, kun ei uskonut minun osaavan tehdä pohjia. Lopputuloksena lakka valunut aivan tolkuttomasti jne. muuta paskaa. Hajoitti vielä putkistonkin kostoksi kynnykseen ja sekin oli minun vika, kun auto oli matala.
Erään kerran menin yhtä spoileria katsomaan, puhelimessa sanottiin kun kysyin kieroudesta: "olen automaalari, tiedän kyllä ja hyvä on" Perillä odotti kumilenkkiäkin kierompi paskanpala, josta aurinko paistoi läpi. Mainitsin asiasta, niin pyh, pikkujuttuja, vähän tuohon sitä ja tuohon tätä. Tyhmänä pidetään, kun en ole ensimmäistä kertaa tosiaan mitään ostamassa.
Näitä juttuja riittää ensi viikolle asti, mutta ehkä pointtini selvisi. Paskat käsistään koittaa mainostaa ja elvistellä, oikeasti hyvien ei tarvitse.
Ps. Viimeksi mainostit olevasi ammattimaalari, mutta et saanut mtechin orginaalia muovilippaa kiinni-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Jepjep.Last edited by J0N1; 24-07-2007, 21:54.Ostetaan e30 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154788
Ex louskut:
e34 525tds touring, e30 325iA cabrio, Astra gsi, Golf vr6, Escort rs turbo, Fiesta xr2i turbo ymsyms.
Comment
-
-
Originally posted by J0N1 View PostMuovilippa varmasti ei liittynyt tähän aiheeseen millääntapaa, ja asennustaitojani en tiettävästi ole missään vaiheessa ole mainostanut?
"No, ilman sen suurempia ihmettelyjä sitten tein pohjat siihen ja vedin värit pintaan, kaikki sujui niinkuin AUTOMAALARILTA tämä osuus sujuu"
No, mutta se siitä. Kokemus tuo taitoa, ei nimikkeet. Lukuunottamatta high-design-firmoja, joista löytyy näitä oikeita automaalareita oikeasti. Ehkä olen saanut vain paskoja kokemuksia vuosien saatossa, mutta hirveästi en perusta mistään; "moi olen Pera Perä-Hikiältä ja olen muuten ammatiltani automaalari"-tervehdyksestä moikkauksen ohessa, ennen kuin on sanottavana mitään rakentavaa tekstiä tai mistä voi kysymättä päätellä, että tietoa löytyy + kaveri voi olla ammattilainen, vaikka sitä ei mainita missään. Silloin puhutaan Pro-tasosta. Tsekkaa vaikka Hemin tekstejä, ei turhia mainostele/päde, mutta silti huomaa että on ammattilainen.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Olkoon sanani mitättömät.Ostetaan e30 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154788
Ex louskut:
e34 525tds touring, e30 325iA cabrio, Astra gsi, Golf vr6, Escort rs turbo, Fiesta xr2i turbo ymsyms.
Comment
-
-
Originally posted by vwtyp1 View PostKyllä näitä on vaan nähty että kitti "vetäytyy" ja joihinkin paikkoihin tulee "pohjat" näkyviin ja peilaa jonkun tietyn ajan päästä maalauksesta kitatuista paikoista. Mistä tämä sitten voisi johtua? Enkä todellakaan tarkoita mitään takapihalla maalattuja autoja missä olisi tätä ongelmaa vaan ihan kunnolla tehdyissä.
Ilmiö syntyy myös sitä kautta kun ohennetta sisältävä värimassa(myös 2K kryllit jonkin verran) "imeytyy" kittikohtiin ja puhtaisiin peltipintoihin eri lailla ja rajapinnat tulee näkyviin joko lähes heti tai vasta 3-6kk:n kuluttua.
Tästä syystä kitattujen ja puhkihiottujen lakka-alueiden yli vedetään AINA
2K hiontapohjaväri joka estää ko.painumisilmiöt.
Eli jos jälkikäteen on joitain raja/hiomajälkiä noussut näkyviin, on automaalauksen tärkein yksittäinen toimenpide jätetty tekemättä, eli
2-komponenttinen hiontaväri on unohtunut välistä.
Itse kitti ei siis vetäydy mihinkään vaan sen päälliset värikerrokset.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postrajapinnat tulee näkyviin joko lähes heti tai vasta 3-6kk:n kuluttua.Tästä syystä kitattujen ja puhkihiottujen lakka-alueiden yli vedetään AINA 2K hiontapohjaväri joka estää ko.painumisilmiöt.ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
ex: e46 316 touring -02
ex: e39 523i -96
ex: e36 325i coupe avus edition -94
ex. e28 520i -85
ex. e21 316/2.0 -77
Comment
-
-
Kysynpä tässä topicissa. Tarkoitus olisi autosta maalata kyljet listoista alaspäin, alkuperäinen maalipinta on ehjä mutta haalistunut joten eikös sitä pysty käyttämään "pohjamaalina"? helmoihin tietysti vedän alkuperää kunnioittaen röpelö kiveniskusuojan päälle. Mutta nuo kyljet, riittäisikö siis jos hio pinnan mataksi, puhdistaa rasvanpoisto aineella ja viskaa pintavärin päälle (akryyli 2k)?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by vwtyp1 View PostEn anna ääneäni bilateeman värkille vaan sellaisella punaiselle säiliölle joka myy isojoen konehallin jälleenmyyjät. Pilateeman härvelilläkin saa pienemmät ruosteet pois mutta hermoja raastavan hidasta...ei tällä toisellakaan mitään ubernopeaa ole kyllä,menee joskus tukkoon ja "kraanat" on kulutustavaraa,mutta muuten lähtee loistavasti puhtaaksi painetta pitää vaan riittää,ei millään pikkukompuroilla...
Ja hiekkana ei mitään hienointa, vaan olikos se nyt 0,6-1mm raekokoa. Lähtee ruosteet paljon nopeemmin.BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostKysynpä tässä topicissa. Tarkoitus olisi autosta maalata kyljet listoista alaspäin, alkuperäinen maalipinta on ehjä mutta haalistunut joten eikös sitä pysty käyttämään "pohjamaalina"? helmoihin tietysti vedän alkuperää kunnioittaen röpelö kiveniskusuojan päälle. Mutta nuo kyljet, riittäisikö siis jos hio pinnan mataksi, puhdistaa rasvanpoisto aineella ja viskaa pintavärin päälle (akryyli 2k)?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment