Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun alhainen varaustaso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    #91
    Agm+

    Kävin akkuliikkeessä ja sanoivat, että 14,8V latauksella akku ei tule koskaan täyteen. Täytyy ladata 15,5V:lla niin akku tulee täyteen. Jos auto on ns. nukahtanut, voiko esilatauksen jälkeen ladata huoletta 15,5V:lla, eikä aiheuta auton komponenteille vaurioita? Auto 535dx 2015 ja n. 16 asteen lämmössä autotallissa.

    Comment

    • peeämwee
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1822
      • I sink hell

      #92
      Originally posted by peeämwee View Post
      En sitä lämpöä tosiaan veikannut akun tappajaksi. Anyway, eilen aamulla latasin akun täyteen. Käynnistin auton ja akkulaturin varaustaso tipahti 3:een valoon kahdeksasta. Akku taitaa olla kaputt. Sitten kun ostaa uuden akun kannattaa varmaan koodata pois jarruenergian talteenotto?
      Ei näköjään uusissa autoissa akut kestä kun on sähkötipehööriä enemmän kuin tarpeeksi.
      Laitetaan vähän updatea tänne omasta vainoharhailusta akun suhteen. Auto täytti 3vee 11/20. Kun nämä tiukemmat pakkaset alkoi täällä etelässä 2kk sitten? Latasin auton. Nyt en tarkkaan muista, mutta veikkaan siitä olevan vähintään 1kk, ja eilen kun tulin duunista Hyvinkäältä annoin vähän popoa ja ajelin muutenkin pienimmillä vaihteilla jotta akku latautuisi. Tänään iskin sen kiinni laturiin, ja 2,5h jälkeen akku oli täynnä. Alles gut siis.
      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
      http://velkakello.fi/

      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by Reiska56 View Post
        Kävin akkuliikkeessä ja sanoivat, että 14,8V latauksella akku ei tule koskaan täyteen. Täytyy ladata 15,5V:lla niin akku tulee täyteen. Jos auto on ns. nukahtanut, voiko esilatauksen jälkeen ladata huoletta 15,5V:lla, eikä aiheuta auton komponenteille vaurioita? Auto 535dx 2015 ja n. 16 asteen lämmössä autotallissa.
        No ei sitten ihan asioista perillä olla akkuliikkeessäkään. 14,8V on täysin riittävä AGM:lle kun auto on lämpimässä tallissa (16c). Riippuen vähän akun valmistajasta tuossa lämpötilassa riittää jo 14,6V. Sitten jos sitä pakkasessa oltaisiin lataamaassa, niin korkeampi jännite olisi paikallaan. AGM ottaa normi akkua herkemmin liian korkeista jännitteistä. Eli älä lataile 15,5v AGM lämpimässä tallissa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎