Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • caltsu
    replied
    Originally posted by erkkap View Post
    Hieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?

    Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.

    Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.

    Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think
    On elektromeka hengissä, oma laite oli siellä 4kk korjattavana.
    No ei se kuntoon tullut kun uusi korttipohja olisi pitänyt löytää joten ostin uuden weban ja pyysin lähettämään vanhan takaisin.
    Yhteydenpito tosiaan onnistui vaihtelevalla menestyksellä

    Leave a comment:


  • Torsti
    replied
    Netin syövereistä lainattua

    Arctic Battery Heater (ABH)
    "Toinen ongelma, akun riittävyys jäi vielä olemaan. Ongelmahan akuilla on lämpötilan laskiessa kaksitahoinen: se sekä antaa että ottaa sähköä huonommin kuin lämpimänä. Optimilämpötila on noin 20 plusastetta, sen lämpöinen akku ottaa vastaan sen mitä laturi syöttää. Nollassa akun virran vastaanottokyky on noin 15 ampeeria, -25:ssä 2 ampeeria. Viimeksi mainitussa lämpötilassa akku siis latautuu tunnin ajomatkalla 2 ampeerituntia, saman määrän kuin auton käynnistys ottaa energiaa. Noin puolen tunnin esilämmitys lisälämmittimellä on kuluttanut akusta viitisen ampeerituntia, joka siis jää vajeeksi. Akun varaus ei kestä tällaista tilannetta kovin pitkään", selvittää Siekkinen

    Vaikka weba mulla on toiminut nyt hyvin niin joko kikkailen noitten omavalmiste eristeiden kanssa tai ostan ton ABH lämppärin.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Sulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?
    Eikös weba normaalisti ottaisikaan niin paljoa virtaa, ei ollut hehkutusta, pelkästään weba ja auton puhallin päällä ja koko ajan otti sen 22-25 A, Sitä en nyt tiedä että pitäisikö tohon ajatella se akun lataus samalla kun akulle työsi ennen webaa 4-7 A eli sellaista 17A olisi weba ottanut.
    Juu, sen tiesinkin että jännitteen pitäisi lähennellä 13V kun on täysi akku.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Päässyt tyhjentymään liian monta kertaa tai muuten vain kuollut akku.. Pitäis olla sellainen 12.8v yön yli ladattuna yli 10a laturilla. Sen kai tiesitkin. Sulla ilmeisesti jumittaa joku puhallin tai pumppu webassa kun vie noin paljon virtaa. Vai hehkuttiko silloin kun virrankulutus oli suuri tai oliko sisäpuhallin päällä?

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Pidän tätä kyllä ihan mahdollisena. Itellä ollu samanlaisia ongelmia muutamaan otteeseen. Eikä näköjään ylläpitolaturilla saa akkua täyteen, ainakaan kovalla pakkasella. Niin kuin aiemmin totesin, niin itellä näytti akun napajaännite 12v suoraan ajon jälkeen ja tuolla vielä lähti hyvin käyntiin, tosin hieman laiskan puoleisesti. Mitähän se weba vaatikaan toimintajännitteeksi?
    Itsekkin tämän asian kanssa tapellut viime talvesta lähtien, kun pakkanen menee yli -20 niin turha webastoa yrittää käynnistellä. Sen verran olen mittaillut jännitteitä että yksi aamu akussa oli 11,9V ja laitoin weban päälle --> kävi päällä jännite tippui 11,3V ja weba sammui.

    Noh, asiasta riemastuneena kävin kaverilta 350A buusterin joka antaa pelkässä lataus asennossa maksimissaan 40A. Ei muuta kun laturi autoon kiinni, siinä viisaria seurasin niin sellaista 4-7 A jaksoi akku ottaa virtaa vastaan. Seuraavaksi kokeilin että jaksaisiko laturi työntää virtaa jos laitan weban samalla päälle, kyllä se pysyi mutta aika raakasti weba virtaa imaisee kun viisari laturissa pomppasi 25:een ampeeriin.

    En nyt tiedä onko minulla tossa akussa vikaa mutta nyt en ole saanut sitä latautumaan yli 12V, yhden vuorokauden oli lämpimässä tallissakin, tosin silloin ei ladattu akkua mutta sen jälkeen auto pyöri about 5h ja jännite ei silti ollut kuin 11,9 - 12,1 V, akkukaan ei ole kuin vuoden vanha 100Ah Exide (aijemmin jossakin ketjussa muistelin sen olleen Varta mutta muistin väärin, taidan ostaakkin Vartan ton akun tilalle :think)

    Leave a comment:


  • erkkap
    replied
    Hieman asian vierestä; onko Elektromeka hengissä, nettisivut ei toimi, posti ei toimi ja puhelimeenkaan ei saa ketään, tietääkö kukaan?

    Yllättäen weba-ongelma, tuli viime keväänä korjattu weba em. paikasta, toimi jonkin aikaa mutta kesän jälkeen ollut täysin mykkä. Oli muuten toista vuotta korjattavana ja laitekin ehti vaihtua tänä aikana.

    Ei sano mitään manuaalikaapelillakaan, jolla yritin sitä tutkia. Täytynee kaivaa pois paikaltaan ja tutkia pöydällä.

    Ei WSE1:lle mene privakaan, ***kele:think

    Leave a comment:


  • Torsti
    replied
    Originally posted by rle View Post
    Oletko Torsti saanut ratkaisua ongelmaasi? Minulla on samanlainen ongelma ettei webasto pysy käynnissä esilämmittimenä. Navissa vilahtaa käynnistettäessä valo ja webasto sammuu samantien. Joskus satunnaisesti pysyy päällä. Käynnistän gsm käynnistimellä.
    Ctekki näyttää että akku olisi täynnä. On ollut latauksessa joka yö. Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?

    Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.

    Jotenkin luulen ongelmien johtuneen ala-ja ylävesiletkujen vaihdon jälkeen tehdystä ilmaamisesta joka saattoi eka kerralla mennä vähän reisille.
    e36 kyseessä ollen koitettiin uudelleen yli tunti Hemin pullopatentilla.Sen jälkeen löin lämmittimen tulille ja sisäpuhallinkin toimi hetken ennen sammumistaan.Tämä oli viimeinen kerta kun se on ryppyillyt ja on nyt kohta sen 3 viikkoa toiminut moitteetta.Vikakoodeja ei luettu kun se jannu sanoi että tuo heti jos ongelmia tulee uudestaan.
    Silloin kun weba häröili oli kyllä aika rapeet kelit mutta auto starttasi kylmänä samantein käyntiin joten kai sisäpuhaltimenkin olisi weban yhteydessä pitänyt jaksaa rallattaa.
    Varmuuden vuoksi leikkasin 10mm routamatosta 2kertaiset lämmöneristeet akun ympärille plus 2kertaisena takatilan kaukalon muotoisena sinne takahutlarin pohjalle.On koirallakin mukavampi könytä sinne nyt vilttiensä päälle.Ongelma on siis mystisesti korjaantunut mutta katellaan taas kun kelit kylmenee....

    jaa,toimihan toi jo joulunpyhien -28 pakkasessa.
    Last edited by Torsti; 05-01-2011, 16:42.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by rle View Post
    Kyllä auto on lähtenyt hyvin käyntiin. Voiko jännite laske sisäpuhaltimen käynnistyessä niin alas, että se sammuttaa webaston?
    Pidän tätä kyllä ihan mahdollisena. Itellä ollu samanlaisia ongelmia muutamaan otteeseen. Eikä näköjään ylläpitolaturilla saa akkua täyteen, ainakaan kovalla pakkasella. Niin kuin aiemmin totesin, niin itellä näytti akun napajaännite 12v suoraan ajon jälkeen ja tuolla vielä lähti hyvin käyntiin, tosin hieman laiskan puoleisesti. Mitähän se weba vaatikaan toimintajännitteeksi?

    Leave a comment:


  • anttiboy
    replied
    Originally posted by anttiboy View Post
    Mikähän tuossa webastossa voi olla vikana, auton lykkäsin käyntiin ja hyrrös varmaan pari min ja sammui.. Eilen teki samoin mutta toissapäivänä suhis iloisesti varmaan 25min.. Ei oo koodattu vaan toimii nimenomaan lisälämittimenä tällä hetkellä. Sori hakua ei pysty hyvin käyttämään kun kännykällä kirjoittelen... PA-pumppu naputtaa tai ainakin naputusta olen kuulevani auton ulkopuolelle


    Edit: webasto lähtee kerran aamulla eli ensimmäisellä käynnistyksellä hyrräämään, mutta ei sitten toista kertaa jos auto ei jäähdy esim jotain 4.

    Muutaman päivän lueskellut juttuja tästä ja pikkuhiljaa omia johtopäätöksiä..
    ->
    Voisiko vika viitata ohjainkorttiin?



    Tänään taas aamulla hyrräsi iloisesti kun ajamaan lähdin ja sammui kun auton sammutin... toista kertaa tänä päivänä ei sitten herännytkään, ei tajua ei

    Leave a comment:


  • rle
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Oot kuitenkin saanut auton käyntiin? Jos sen saa vielä startattua, niin kyllä Webastokin sillä pitäisi toimia. Minä joudun sammuttamaan sen ensin että saan yhden startin vielä tuosta akusta.
    Kyllä auto on lähtenyt hyvin käyntiin. Voiko jännite laske sisäpuhaltimen käynnistyessä niin alas, että se sammuttaa webaston?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by rle View Post
    Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?
    Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.
    Oot kuitenkin saanut auton käyntiin? Jos sen saa vielä startattua, niin kyllä Webastokin sillä pitäisi toimia. Minä joudun sammuttamaan sen ensin että saan yhden startin vielä tuosta akusta.

    Leave a comment:


  • rle
    replied
    Originally posted by Torsti View Post
    Ei ole kellokytkintä.Lämmittimen saa kyllä kakestakin heti päälle tai vaihtoehtoisesti ajastamalla lähtöajankohdan jolloin auton pitäisi olla lämpimänä.
    Malli on Thermo Top C 5.2kw.
    Hyvä pointti toi että vika voisikin olla kaukosäätimessä sillä siihen tulee kuittaus OK vaikka laite pysyisi mykkänä.Epäilen kuitenkin vian olevan muualla.Silloin kun se oirehtii niin se joko on täysin mykkä tai touhuaa muutaman minuutin ja sammuu ilman mitään ennalta arvattavaa,kuin kanan lento,viime viikolla samantein kun auton puhallin vilautti käyntiin lähdön merkiksi valojaan.Eilen illalla se lähti aivan normaalisti annoin sen lämmittää pari tuntia jos se oli nokeentunut noista yrityksistä.Tänään tulin duunista ja ei ollut lämmittänyt lähtöajankohdaksi mutta rupesi heti kakesta käskettynä puhisemaan ja lämmitti auton ilman ongelmia.Mitään ihmeellistä sen äänimaailmasta en ole huomannut sen ryppyillessä.Menee vain mykäksi.Se miten vikatilasta selviää sulakkeiden kanssa,en tiedä.Mulla on ainoastaa ohjeet kaken koodaukseen sitä mustaa 1A sulaketta irtikäyttämällä.Se tässä sapettaa kun ei koskaan tiedä milloin se suvaitsee toimia.

    Oletko Torsti saanut ratkaisua ongelmaasi? Minulla on samanlainen ongelma ettei webasto pysy käynnissä esilämmittimenä. Navissa vilahtaa käynnistettäessä valo ja webasto sammuu samantien. Joskus satunnaisesti pysyy päällä. Käynnistän gsm käynnistimellä.
    Ctekki näyttää että akku olisi täynnä. On ollut latauksessa joka yö. Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?

    Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.

    Leave a comment:


  • anttiboy
    replied
    Mikähän tuossa webastossa voi olla vikana, auton lykkäsin käyntiin ja hyrrös varmaan pari min ja sammui.. Eilen teki samoin mutta toissapäivänä suhis iloisesti varmaan 25min.. Ei oo koodattu vaan toimii nimenomaan lisälämittimenä tällä hetkellä. Sori hakua ei pysty hyvin käyttämään kun kännykällä kirjoittelen... PA-pumppu naputtaa tai ainakin naputusta olen kuulevani auton ulkopuolelle


    Edit: webasto lähtee kerran aamulla eli ensimmäisellä käynnistyksellä hyrräämään, mutta ei sitten toista kertaa jos auto ei jäähdy esim jotain 4.

    Muutaman päivän lueskellut juttuja tästä ja pikkuhiljaa omia johtopäätöksiä..
    ->
    Voisiko vika viitata ohjainkorttiin?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tuo C-tek ei muuten ole sitten kaikille akkutyypeille todellakaan mikään hyvä laturi. Mä tiedän asiasta aika vähän, mutta tietyntyyppiset akut pitäisi ladata roimalla virtamäärällä ja C-tek tappaa sellaisen akun käyttöiän puoleen tai allekin. Hemmetti kun on taas lähde kadonnut muistin syövereihin... Oliskohan ne ollut lyijyhyytelöakkuja, joille tuo c-tek ei sopinut ollenkaan.... Tämmönenkin juttu saattaa selittää lyhyttä käyttöikää. Noita auton akkuja kun on nykyään aika monella eri tekniikalla tehtyjä. Kannattaa varmistua siitä, että on oikeanlainen laturi/akkuyhdistelmä käytössä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Totta, eipä akku tahdo ottaa latausta vastaan kylmänä. Itelläkin alkanut parivuotias Exide temppuilla, eikä uskalla webastoa laittaa lämmittämään ilman et oli lataukseen kytketty samalla. Muutenki pitänyt c-tekkiä kiinni aina välillä yön yli kiinni mutta ei tunnu olevan apua. Kävin akkufirmassa kysymässä mitä tolle tehdään ja mitattiin paljonko puskee jerkkua pihalle, n. 300A jakso tuupata ja napajännite oli n. 12v eli aika tyhjän oloinen vaikka viikolla ollu joka yö latauksessa ja pidempi reissukin tehty juuri. Jätin ton akun sitten tonne akkufirmaan muutamaksi päiväksi lämpimään ja lataukseen kunnon laturilla. Hakiessa jännite oli n. 14v ja jakso tuupata n. 700A.

    Tommonen kunnon parin päivän elvytyslataus lämpimässä silloin tällöin tekee kyllä hyvää akulle kuin akulle, ja tuota pitäis tehä uudesta lähtien muutaman kerran vuodessa.
    Täällä kanssa 2 vuotias Exide samassa tilassa. Ookko katsonut mittarilla kuinka tuo c-tekki toimii? Mulla on vastaava bilteman 7A, ihan ok muuten. Jos se ollut ylläpidossa ja käynnistää webaston se ei annakkaan tuota 7A vaan jotain 5A luokkaa, en tiedä kuinka oikein pihtimittari sen lukee. Jos taas otan laturin töpselin irti ja laitan takaisin, antaa sitten 7A. Tuo "äly" aloittaa isoimmalla virralla, mutta ei osaa antaa sitä jos virran tarve kasvaa eli ei tue webastoa ihan kuin voisi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎