Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuppu
    replied
    Originally posted by Torsti View Post
    Saatat hyvinkin olla oikeassa.Vien akun kuormitustestiin kaverille huomenna.Webasto on toiminut moitteetta nyt kun mun ajohugeja duuniin on ollut 100km suuntaansa.
    Taitaa se tuollaisessa Touringissa akku sijaita auton kylmimmässä paikassa,eikä siinä mitkään c-tekit EHKÄ auta jos auto seisoo viikonlopun yli 20 pakkasessa.Ainahan se laturiin on ollut kytkettynä kun olen tykännyt lähteä tosi lämpimällä autolla ja käyttänyt pitkiäkin lämmitysaikoja, mutta ehkä se 25000 c-tek ei vaan auta jos akku ei ole vastaanottavainen.No huomenna se selviää.Kiitos neuvoista.
    Totta, eipä akku tahdo ottaa latausta vastaan kylmänä. Itelläkin alkanut parivuotias Exide temppuilla, eikä uskalla webastoa laittaa lämmittämään ilman et oli lataukseen kytketty samalla. Muutenki pitänyt c-tekkiä kiinni aina välillä yön yli kiinni mutta ei tunnu olevan apua. Kävin akkufirmassa kysymässä mitä tolle tehdään ja mitattiin paljonko puskee jerkkua pihalle, n. 300A jakso tuupata ja napajännite oli n. 12v eli aika tyhjän oloinen vaikka viikolla ollu joka yö latauksessa ja pidempi reissukin tehty juuri. Jätin ton akun sitten tonne akkufirmaan muutamaksi päiväksi lämpimään ja lataukseen kunnon laturilla. Hakiessa jännite oli n. 14v ja jakso tuupata n. 700A.

Tommonen kunnon parin päivän elvytyslataus lämpimässä silloin tällöin tekee kyllä hyvää akulle kuin akulle, ja tuota pitäis tehä uudesta lähtien muutaman kerran vuodessa.

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Mulla tuli taas uusi vaiva. Ei webastoon, mutta siitä johtuva kuitenkin. Webasto kun lämmittelee moottorin vedet lähes käyntilämpötilaan, luulee moottorinohjauskin, että kone on lämmin oikeasti. No tästä seuraa semmonen kiva ilmiö, että cel valo alkaa palamaan, kun katit ovat kylmät, eivätkä luonnollisesti ala heti toimimaan toivotulla tavalla. Asiaan vaikuttaa varmasti myös schmiedmannin putkisto, jossa katit ovat vaihteiston paikkeilla ja lämpenevät alkuperäisiä huomattavasti hitaammin muutenkin.

Leave a comment:

• Torsti
    replied
    Mulla akku läpäisi kuormitustestin heittämällä joten vika on tai oli jossain syvemmällä.
    Webasto on toiminut nyt viikon ihan ongelmitta mutta vien sen vikadiagnoosin purkuun joulun jälkeisenä keskiviikkona varmuuden vuoksi.Ilmoittelen sitten tänne tietenkin.

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Olisko ilmaa letkuissa tai vesipumppu kaput. Kuulosta siltä että kone menee part load tilaan ja nesteen jäähdyttyä riittävästi alkaa taas polttaa täydellä teholla.

Leave a comment:

• QnQQ
    replied
    webasto

mulla ku lyö webaston päälle nii se 10min jauhaa oikee. sit hiljenee ja kohta taas yrittää alkaa kovemmin ja taas hiljenee.. sitä jatkuu seuraavat 20 min. misä vika? vesipumppu vai kortti?mistä saa uudet osat? autona 530d e39 -00

Leave a comment:

• Axum
    replied
    Onko merkitystä minnekkäpäin liekkivahdissa oleva reikä osoittaa?

Leave a comment:

• Torsti
    replied
    Saatat hyvinkin olla oikeassa.Vien akun kuormitustestiin kaverille huomenna.Webasto on toiminut moitteetta nyt kun mun ajohugeja duuniin on ollut 100km suuntaansa.
    Taitaa se tuollaisessa Touringissa akku sijaita auton kylmimmässä paikassa,eikä siinä mitkään c-tekit EHKÄ auta jos auto seisoo viikonlopun yli 20 pakkasessa.Ainahan se laturiin on ollut kytkettynä kun olen tykännyt lähteä tosi lämpimällä autolla ja käyttänyt pitkiäkin lämmitysaikoja, mutta ehkä se 25000 c-tek ei vaan auta jos akku ei ole vastaanottavainen.No huomenna se selviää.Kiitos neuvoista.

Leave a comment:

• Perlenbacher
    replied
    Kaikki sulakkeet irti 10sec niin ainakin nollautuu. Voisithan tuota kokeilla. Kuulostaa kyllä kieltämättä huonolta akulta, mutta eikö se ollut suljettu pois... Lainaa jostain kunnon muuntajalaturi ja pistät sen kiinni akkuun ja sitten webastoa päälle. Jos ongelma toistuu niin onpahan ainakin 100 varmasti suljettu pois sekin homma. Entä jos laitat sisäilmanpuhaltimen ihan pienelle? Onko automaatti-ilmastointi? Jos manuaali niin laita propelli kokonaan pois päältä. Tai sitten puhaltimen sulake irti.
    Last edited by Perlenbacher; 16-12-2010, 15:03.

Leave a comment:

• Torsti
    replied
    Ei ole kellokytkintä.Lämmittimen saa kyllä kakestakin heti päälle tai vaihtoehtoisesti ajastamalla lähtöajankohdan jolloin auton pitäisi olla lämpimänä.
    Malli on Thermo Top C 5.2kw.
    Hyvä pointti toi että vika voisikin olla kaukosäätimessä sillä siihen tulee kuittaus OK vaikka laite pysyisi mykkänä.Epäilen kuitenkin vian olevan muualla.Silloin kun se oirehtii niin se joko on täysin mykkä tai touhuaa muutaman minuutin ja sammuu ilman mitään ennalta arvattavaa,kuin kanan lento,viime viikolla samantein kun auton puhallin vilautti käyntiin lähdön merkiksi valojaan.Eilen illalla se lähti aivan normaalisti annoin sen lämmittää pari tuntia jos se oli nokeentunut noista yrityksistä.Tänään tulin duunista ja ei ollut lämmittänyt lähtöajankohdaksi mutta rupesi heti kakesta käskettynä puhisemaan ja lämmitti auton ilman ongelmia.Mitään ihmeellistä sen äänimaailmasta en ole huomannut sen ryppyillessä.Menee vain mykäksi.Se miten vikatilasta selviää sulakkeiden kanssa,en tiedä.Mulla on ainoastaa ohjeet kaken koodaukseen sitä mustaa 1A sulaketta irtikäyttämällä.Se tässä sapettaa kun ei koskaan tiedä milloin se suvaitsee toimia.

Leave a comment:

• Perlenbacher
    replied
    Pari kysymystä helpottamaan apua sun ongelmaan:

1. Onko sulla ollenkaan kellokytkintä webassa, mistä saat sen samantien käyntiin. Käsitin että vika olis kaukosäätimessä T100
    2. Koita etsiä että mikä webasto sulla on, katsele pellin alle ja käy manuaalit läpi.
    3. Kuvaile mahd. tarkasti tuota häiriötä. Mitä tarkoitat että se sammuu itsestään? Meneekö kerrasta poikki? Muttuuko webaston käyntiääni hetki ennen sammumista 1min-30sec? Kuuluuko outoja ääniä?

Jos näillä eväillä =)

Leave a comment:

• Torsti
    replied
    Kyllä toi mullakin sen ajastetun toiminta-ajan näyttää toimivan kunhan auto on jo ajettu lämpimäksi.Mihinkä toi viittaisi.Kertokaa viisaammat.
    Kuka näitä HML kautta Kanta-Häme sektorilla korjailee,tai Vantaalla kun siellä olen työaikoina.Karuja kelejä tiedossa tälläkin viikolla ja kyllä toi tarttis saada kuntoon.

Leave a comment:

• Perlenbacher
    replied
    Ota irti jos ehjänä lähtee, sitten teräsharjalla puhdistus.

Leave a comment:

• Axum
    replied
    Vika juontaakin näköjään liekkivahtiin.. ei tipahda "kirkkaana" jännite yhteen volttiin 20 sekunnissa vaikka pitäisi vaan jää 9-10 voltin pintaan.. eli vaikuttaisi ainakin nokiselta ellei jopa rikki :think

Milläs olette noita puhdistelleet?, tietenkin ebaysta saisi 54 eurolla uuden anturin.

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Mun vika korjaantui melkein itsestään, kun vaihdoin koneen uuteen Löysin saksan ebaystä Mersun osanumerolla olevan uuden thermotop C:n. Posteineen kone maksoi 300e. Vaihdoin vanhasta koneesta aivot tuohon ja johan alkoi tomimaan. Taitaa olla vaan hehku paskana tosta toisesta. Jos sen sais ehjättyä, niin sen vois laittaa kakkosautoon.... Hehkuja oli ebayssä myytävänä, mutta mulla ei oo ihan selvillä, mikä se malli tarkalleen on. Osaiskos joku antaa Thermotop e:n hehkun osanumeroa? Volsun tiskiltä noita on kuulemma joskus saanut, mutta viimeisimmän tornarin mukaan hinta oli 70e ja saatavuus 0kpl...

Leave a comment:

• MakeH
    replied
    Ei sinne kummoistakaan ilmakuplaa tarvitse jäädä kun oireilee.

Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎