memebuy23buy

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Torsti
    replied
    Terve
    Nyt alkoi omankin ropposen T100 HTM oikuttelemaan lähtee kyllä ähräämään ja naputus kuuluu,mutta sammuu viimeistään kun auton puhallin kytkeytyy toimintaan-yleensä jo aikaisemmin.Weba toimii myös mulla paremmin kun auton on ajanut lämpimäksi,ei kuitenkaan ajastettua toiminta-aikaa.
    Autoon vaihdettiin uudet ylä-ja alavesiletkut pari viikkoa sitten ja aika pian sen jälkeen tää temppuilu alkoi.Saattaahan se olla niinkin että sinne on jäänyt ilmaa mutta auton lämpömittari pököttää siinä norm. puolessa välissä ja ei koskaan ole ylempänä käynytkään,lämmintäkin tulee kabiiniin ajan kanssa.100ah akku latautuu 25000 c-tekillä joten se on pois suljettu.Olisiko jollain ideoita vai pompottelenko suorinta tietä testeriin.Mä en ymmärrä noista yhtään mitään mutta laitteen 5 vuotta sitten asentaneelle voisin vihjata jos täältä vinkkejä tulisi.5v.toiminut moitteetta.

    e36 323 touring -98
    Last edited by Torsti; 08-12-2010, 17:35.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    No on se taas vittu tuon BBW46:n kanssa.. kun saa yhden vian korjattua niin toinen tulee tilalle..

    stoorihan on tälläkertaa sellainen että kovemmilla pakkasilla (niinkuin nyt) webasto lähtee kyllä polttamaan mutta sammuu ylikuumenemisen takia joten vesihän siellä ei kierrä, ja kyseessähän on E34:n orkkis asennus weba jossa on vesipumpun lisäksi 2 venttiiliä onjailemassa vesikiertoa, pikkupakkasilla/ lämpimällillä keleillä ei ole ko. ongelmaa..
    Asiaa tuli tutkittua hieman tarkemmin.

    kylmänä: vesipumppu pyörii, lähtee polttamaan mutta lähtöletku tuntuu ihan kylmältä ja poltto loppuu noin minuutin kuluttua, samalla sammuu vesipumppukin ja menee vikatilaan.

    Heti ajon jälkeen toimii normaalisti ja kierrättää myöskin vettä, mutta esim. tunnin seisomisen jälkeen ei toimikaan, mystistä... :think

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Riittämätön jännite akussa aiheuttaa moista temppuilua :think
    Samaa ajatelmaa. INPA:lla ton ongelman kyllä mielestäni saisi kiinni, tai varmistamalla ettei jännite pääse notkahtamaan esim. käyttämällä lisälaturia akulle tuon ajastetun lämmityksen aikana.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Riittämätön jännite akussa aiheuttaa moista temppuilua :think

    Leave a comment:


  • Speed79
    replied
    Täällä semmoinen ongelma e39 520d webaton kanssa että ajastamalla/ajossa yrittää käynnistyä muta hetken päästä sammuu, yrittää uudestaan koko ajastuksen ajan, polttoainepumppu pumppaa sen hetken ihan ok, nestettä on tarpeeksi ja mielenkiintoisin asia on se että vika ilmeni kun tuli kovemmat pakkaset, oletin että kun tankissa oli vielä välikelin dieseliä (mitä se sitten onkaan) niin polttoaineputkessa olisi juoksematonta dieseliä josta sammuminen johtuu.

    Tämän takia otin auton yöksi sisään jotta hyhmääntynyt dieseli muuttuisi takaisin juoksevaksi, aamulla ajoin auton, ulos pakkasta -20c kytkin webaston päälle ja toimi kuin unelma tätä jatkui seuraavaan aamuun kunnes auto oli yön kylmässä tallissa niin aamusta ei taaskaan toiminut kuin hetken ja webasto yritti aina vaan uudestaa lähteä käyntiin kyykkäämisen jälkeen, toistin tempun kahteen kertaan mutta edelleenkin kun auto on yhden yön kylmässä webasto temppuilee mutta lämpimästä ulos ajettaessa webasto toimii kunnolla, onko kellään ollut vastaavia ongelmia?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    No on se taas vittu tuon BBW46:n kanssa.. kun saa yhden vian korjattua niin toinen tulee tilalle..

    stoorihan on tälläkertaa sellainen että kovemmilla pakkasilla (niinkuin nyt) webasto lähtee kyllä polttamaan mutta sammuu ylikuumenemisen takia joten vesihän siellä ei kierrä, ja kyseessähän on E34:n orkkis asennus weba jossa on vesipumpun lisäksi 2 venttiiliä onjailemassa vesikiertoa, pikkupakkasilla/ lämpimällillä keleillä ei ole ko. ongelmaa..

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Nyt on aika ikävä ongelma tuon BBW46:n kanssa. Ei lähde päälle millään yön jälkeen, ei saa bensaa. Pumppu naputtaa normaalisti. Sitten kun pari kertaa koittaa käynnistää niin suostuu lähtemään päälle. Eli vähän kuin vuotaisi bensat letkuista takaisin tankkiin.. Mistähän sitä vikaa nyt sitten...

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    aivan..

    Originally posted by Enska2 View Post
    Eikö 1095 Celsius astetta vielä riitä veden höyrystymiseen??? Tuo lämpötila on siis hehkulla kuten videosta voi todeta. Vaikka ilma tuossa desimetrin matkalla muutaman sata astetta jäähtyykin, riittää se vielä ihan hyvin höyrystämään palotilaan tihkuvan veden.
    Jep eli hyvä selvennys, tosiaan tulppa siellä kyllä on kohtuu lämmin.. eikai tässä auta kuin nykiä laite pois ja katsoa mitä on syönyt varsinkin jos kerrran oikein strattailee ym ym.. informoin lisää kun saan vekottimen irti.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Tarkoitatko että webasto polttaisi oikein, mutta vuotaisi vettä jotenkin palotilaan? ei se vesikään höyrysty jos ei jostain ensin lämpiäisi.. videolla kone aivan kylmä, eikä varmasti 2min lämpeä höyryämispisteeseen. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan
    Eikö 1095 Celsius astetta vielä riitä veden höyrystymiseen??? Tuo lämpötila on siis hehkulla kuten videosta voi todeta. Vaikka ilma tuossa desimetrin matkalla muutaman sata astetta jäähtyykin, riittää se vielä ihan hyvin höyrystämään palotilaan tihkuvan veden.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Eli juutuuppi video, pareempaa laatua saa kun hiukan säätää siitä alareunasta..

    Eli näkyy inpalta miten käynnistyy, ja kuinka savuttaa ja miten sammuu+muutama vikakoodi.
    Ainakin diagnostiikan mukaan näyttää toimivan normaalisti. Jo videon alussa palotapahtuma on vakioitunut ja mennyt täysteholle, hehku sammutettu toimien liekkivahtina normaalisti ja jäähdytysnesteen lämpötila nousee.

    Eli todennäköisimmin Webassa jotain mekaanisesti pielessä, esim. palotila karstainen, höyrystin tukossa, imuletku tukossa. Purkaisen sen murkulan ja tutkisin vielä tarkemmin.

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    ahaa..

    Originally posted by Enska2 View Post
    Olisko tuo savu enemmänkin vesihöyryä? Sauhua tulee vaikka pa-pumppu on ollut pois päältä toista minuuttia. Lämmönvaihdin puhki?

    Ja on tuossa puhurissakin vikaa (error frequency 162 !). Tuossa vikalistassa herjaa kylläkin katkosta (open circuit). Liittimessä hapettumaa/johto katki?

    Tuo GP vika on varmaan tullut aikaisemmin (74 degrees) eikä liittyne tähän ongelmaan.

    Eikö tuolla INPA:lla saa nollattua noita vikakoodeja?
    Saa inpalla nollattua, ei ollu kumpikaan herja 2päivää vanhempi.
    Jaa tuollaista vesihöyryongelmaa ei ole tullut mieleenkään..

    Tarkoitatko että webasto polttaisi oikein, mutta vuotaisi vettä jotenkin palotilaan? ei se vesikään höyrysty jos ei jostain ensin lämpiäisi.. videolla kone aivan kylmä, eikä varmasti 2min lämpeä höyryämispisteeseen. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Olisko tuo savu enemmänkin vesihöyryä? Sauhua tulee vaikka pa-pumppu on ollut pois päältä toista minuuttia. Lämmönvaihdin puhki?

    Ja on tuossa puhurissakin vikaa (error frequency 162 !). Tuossa vikalistassa herjaa kylläkin katkosta (open circuit). Liittimessä hapettumaa/johto katki?

    Tuo GP vika on varmaan tullut aikaisemmin (74 degrees) eikä liittyne tähän ongelmaan.

    Eikö tuolla INPA:lla saa nollattua noita vikakoodeja?

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    ei oo

    Kellään mitään ideoita??

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    video lisätty

    Eli juutuuppi video, pareempaa laatua saa kun hiukan säätää siitä alareunasta..

    Eli näkyy inpalta miten käynnistyy, ja kuinka savuttaa ja miten sammuu+muutama vikakoodi..

    Jos joku jaksaa kokonaan kattoa.. jos sais sen pelittämäänkin joskus..


    eli http://www.youtube.com/watch?v=GI8S1c10oxk

    Leave a comment:


  • jp_olli
    replied
    Yleensä noita ohjainasteita ei juuri tarvitse vaihdella, ellei syystä tai toisesta ole tullut "tunnit" täyteen.

    Jäi tuossa edellisessä vastauksessa juuri tämä seikka mainitsematta. Ehkä kuormitusta on ollut jossain vaiheessa liikaa paloilmapuhaltimen puolella.

    Kortti on testattu (osatestit ja koepoltto) eri rungossa, kuin jossa se nyt on paikoillaan. Voisin mitata puhallinmoottorin ottaman virran tuosta omasta testirungosta, jos siitä saisi jotain vertailuarvoja.

    Leave a comment:

Working...
X