memebuy23buy

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Vikakoodit näistä vehkeistä saa luettua, kuten miltä tahansa ohjainlaitteelta ja samalla voi seurata, mitä siellä Webastolla oikein tapahtuu.
    Ei löydy koko purkkia inpalla:think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Näin maallikkona arvioisin että vika olisi pumpussa, kun sieltä ei kuulu ollenkaan sitä webaston pa-pumpulle tyypillistä naksuntaa? :think

    Millä tavalla vika ilmenee jos ohjainkortti on rikki?
    Jos omatoimisesti haluat tutkailla, niin tee ensin sulakeresetointi (auto käynnissä tai heti sammuttamisen jälkeen sulake F47 kontissa pidetään irti vähintään 10 sek. ajan). Sitten moottorin viilennyttyä kokeilet lyödä tulille ja seuraat, mitä se tekee tai jättää tekemättä. Weban PA-pumpussa äärimmäisen harvoin vikoja. Jos PA-pumppu ei aktivoidu, joku muu vika yleensä estää sen käynnistymisen. Vikakoodit näistä vehkeistä saa luettua, kuten miltä tahansa ohjainlaitteelta ja samalla voi seurata, mitä siellä Webastolla oikein tapahtuu.

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Näin maallikkona arvioisin että vika olisi pumpussa, kun sieltä ei kuulu ollenkaan sitä webaston pa-pumpulle tyypillistä naksuntaa? :think

    Millä tavalla vika ilmenee jos ohjainkortti on rikki?

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Webasto meni rikki. Viikko sitten vielä pelasi. Tuon jälkeen akun miinusnapa on ollut irti ratin asennuksen ajan ja tulipa ajeltua tankkikin melko tyhjiin (range n. 60 km). Tuskin vaikuttavat mihinkään? Vian kuvaus siis sellainen, että ainostaan paloilmapuhallin(?) yrittää puhallella mutta pa-pumppu ei vain ala naksuttamaan.

    Ei päästy kiinni webastoon, jotta oltais saatu vikokoodeja ulos. Webasto tosin oli vikatilassa, kun yritettin lukea - liekkö vaikutusta asiaan? Ylivieskan Vieskan autosähkössä ja Immosella meinasivat, ettei koodeja pysty lukemaan autoon integroidusta webastosta. Neuvoivat ottamaan yhteyttä lähimpään bmw-huoltoon.

    Kuuluisko tuohon webastoon päästä käsiksi auton järjestelmän kautta? Monenlaista tietoa tuntuu asiasta löytyvän, kuten nimim. Ramzez kirjoitti: "Omassa seiskassa on alkuperäinen webasto, mutta mitään tietoja se ei anna ulos. Toimii kuitenkin moitteetta.". Clavurion: "Vikakoodit luentaan, jos toistuvasti jättää syttymättä/pitää nollailla. Väyläohjatut pitää yleensä luetuttaa merkkiliikkeen laittein ilmastointiyksikön kautta. Webastohuollotkin nostavat noiden kanssa usein kätensä pystyyn. "

    Onko näin, että merkkihuollossa saisivat luettua mahdolliset vikakoodit vai onko osien vaihto / mittominen ainoa tapa selvittää vian sijainti?
    Kyllä se vain vaikuttaa tieto siitä että paljonko tankissa on tavaraa. Jos opiskelija valo palaa niin ei ainakaan minulla lähde webasto käyntiin. Tuskin tuossa isompaa vikaa on kun kerran palopuhallin lähte pyörimään. Ei ainakaan täysin mykkänä ole.

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Webasto meni rikki. Viikko sitten vielä pelasi. Tuon jälkeen akun miinusnapa on ollut irti ratin asennuksen ajan ja tulipa ajeltua tankkikin melko tyhjiin (range n. 60 km). Tuskin vaikuttavat mihinkään? Vian kuvaus siis sellainen, että ainostaan paloilmapuhallin(?) yrittää puhallella mutta pa-pumppu ei vain ala naksuttamaan.

    Ei päästy kiinni webastoon, jotta oltais saatu vikokoodeja ulos. Webasto tosin oli vikatilassa, kun yritettin lukea - liekkö vaikutusta asiaan? Ylivieskan Vieskan autosähkössä ja Immosella meinasivat, ettei koodeja pysty lukemaan autoon integroidusta webastosta. Neuvoivat ottamaan yhteyttä lähimpään bmw-huoltoon.

    Kuuluisko tuohon webastoon päästä käsiksi auton järjestelmän kautta? Monenlaista tietoa tuntuu asiasta löytyvän, kuten nimim. Ramzez kirjoitti: "Omassa seiskassa on alkuperäinen webasto, mutta mitään tietoja se ei anna ulos. Toimii kuitenkin moitteetta.". Clavurion: "Vikakoodit luentaan, jos toistuvasti jättää syttymättä/pitää nollailla. Väyläohjatut pitää yleensä luetuttaa merkkiliikkeen laittein ilmastointiyksikön kautta. Webastohuollotkin nostavat noiden kanssa usein kätensä pystyyn. "

    Onko näin, että merkkihuollossa saisivat luettua mahdolliset vikakoodit vai onko osien vaihto / mittominen ainoa tapa selvittää vian sijainti?
    Last edited by H.Aulakoski; 07-10-2010, 08:21.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jölli View Post
    itellä weba ei kans käynnisty.nollattiin inpalla vikakodit mutta ei käynnisty silti,ei edes polttoainepumppu käynnisty.mutta inpalla sai pa-pumpun kyllä "naputtamaan".koetettiin sitten inpalla suoraan weban käynnistystä niin anto vaan jonku ERROR tekstin.mikämikävika?
    :think
    voisko vika olla esim. can väylässä?
    No kantsisiko se/ne vikakoodit ensin katsoa ennen nollausta?? Mikä idea tuossa muuten on?
    Sitähän varten ne jää muistiin että niistä pääsisi jyvälle asiassa. Eli uudelleen lukuun ja selitykset ylös.

    Ja ei, webasto ei ole kiinni CAN-väylässä vaan K-väylässä. Jos webastoon ei pääse kiinni, voi epäillä vikaa väyläpiuhassa, virransyötössä tai itse kortissa...
    Last edited by Supa; 14-10-2009, 23:20.

    Leave a comment:


  • Jölli
    replied
    itellä weba ei kans käynnisty.nollattiin inpalla vikakodit mutta ei käynnisty silti,ei edes polttoainepumppu käynnisty.mutta inpalla sai pa-pumpun kyllä "naputtamaan".koetettiin sitten inpalla suoraan weban käynnistystä niin anto vaan jonku ERROR tekstin.mikämikävika?
    :think
    voisko vika olla esim. can väylässä?

    Leave a comment:


  • tuubi73
    replied
    webasto ei käynnisty

    Originally posted by Supra^ View Post
    Kokeile onko se pumppu paskana, sillä tavalla että syötät auton omaan kiertovesipumppuun virtaa ja laitat weban päälle. Jos se silloin toimii ongelmitta ni pumppu vaihtoon/kytke toi auton oma siihen. Mikäs weba sulla siinä on? Jos BBW46 ja korimalli E34 ni osaan kertoa kytkennät, muuten en.

    ostin äskettäin tuollaisen bmw 525i touring E34 vm.1992 bemarin ja siinä on webasto mutta se oli edellisellä omistajalla saanut vesi vahingon takakontissa olevaan webastin ohjaus yksikköön joku 1560 siin päällä lukee,ja edellinen omistaja oli ostanut purkaamolta uuden boksin mutta sen jälkeen webasto ei ole käynnistynyt joten osaisisko joku auttaa mua ja kertoo mistä vikaa kannattais alkaa etsiä ja löytyiskö tuohon sähkökytkentä kaaviota ni vian etsiminen olis helpompaa,netistä löytyy vain pelkkiä sähkökaavioita missä ei ole webastoa ollenkaa,joissain on mainittu seisonta lämmitin,mut ei webastoa,kaikki vinkit olis tervetulleita ja kytkentä kaaviot myös vaikka PDF muodossa. kiitos etukäteen jo

    Leave a comment:


  • tuubi73
    replied
    bmw 525i touring E34

    mistä löytyis sähkökaavio kuva bmw 525i E34 touring malliin tarvis sellainen mistä löytyis alkuperäis asennettu webasto ja sen johdotukset.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    Clavu, saisko siitä mun RIP-webasta tuohon alkup. varaosan?
    Minä muistelin, että siinä ei tullut vesipumppua mukana. Käy kurkkaamassa, onko siinä jäännöspussukassa vesipumppua.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Clavu, saisko siitä mun RIP-webasta tuohon alkup. varaosan?

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by henris View Post
    Vähän päivitystä. Eli vesipumppu taitaa olla rikki koska webasto pöhisee hyvin kun auto käynnissä. Mistä tota pumppua kannattis kysellä? Bmw:n merkkiliikkeeseen en mene ainakaan täällä Oulussa.
    Tuollaisen MTT Trading:ltä hommatun vesipumpun vaihdoin eilen erään E39 Webaston kylkeen. Siihen pitää ottaa tuo liitin lisäksi. Vanhasta pumpusta kiinteä piuha poikki ja liitos tuohon irtoliittimeen. Vanhasta pumpusta vaihdetaan myös alaosan letkuyhde. Alkuperäisessä lähtö on sivulle, tarvikkeessa suoraan alaspäin.

    On muuten kohtuullisen vittumainen homma tuo vesipumpun vaihto, kun Webasto on E39:ssä niin mukavassa paikassa. Käytännössä koko Weban saa kaivaa irti, kun vesipumpun piuhakin on viritetty itse polttimen ja sen kannattimen väliin. Ennen hommaan ryhtymistä kannattaisi vielä tuplavarmistaa diagnoosi. Kokeile vaikka kuskinpuoleisen raitisilmakotelon alta niitä Webastolle meneviä vesiletkuja. Toimivalla pumpulla niissä tuntee sormin pienen resonanssin ja puristamalla virtauksen. Tarvittaessa vielä piuhan päässä esim. Nikusella katsoo, onko sammumisen syynä ylikuumeneminen.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Oli se toi mtt treidinki. Ainaki eperspätseriin oli eri suuntaan tuo virtaliittimen tunneli mut sen ois vanhasta saanu, mulla vaan tuli se pumppu eri paikkaan ku on tuo lämppäri turhan korkeella niin ei tarvinnu säädellä. Kannattaa soittaa ja kysyy.

    Leave a comment:


  • Fallu
    replied
    Originally posted by henris View Post
    Vähän päivitystä. Eli vesipumppu taitaa olla rikki koska webasto pöhisee hyvin kun auto käynnissä. Mistä tota pumppua kannattis kysellä? Bmw:n merkkiliikkeeseen en mene ainakaan täällä Oulussa.
    käy kysäsee tuolta tullin varaosasta sitä pumppua http://www.tullinvaraosa.fi/

    Leave a comment:


  • henris
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    olikohan hmr-trading niin voin lämpimästi suositella. Sain vielä ledivalaisimen kaupan päälle niin näki asentaakki sen pumpun.
    Vai tarkotitko mtt-trading? Siellä näyttäs joku pumppu olevan, mutta käykö tuo suoraan alkuperäisen tilalle? Mun ymmärtääkseni tohon pitää tehdä jotain patentteja.

    Leave a comment:

Working...
X