Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zaci
    replied
    Miten tarkalleen teit tuon homman ? Itelläkin on todnäk. webaston pumppu sökö ja kattelin uuden maksavan noin 200e + työt.. Eli käynnistyy, lämmittää, pakokaasut tulee ja sammuttaa ittensä parin minuutin päästä. Letkut kylmät ja itse laite tulikuuma.

    Originally posted by Supra^ View Post
    Noniin, sakujen kanssa tsekattu asia. Ei pidä olla auton oma lisävesipumppu päällä kun webasto on. Webaston oma vesipumppu vaan. Mulla nyt olikin sellanen ongelma että webaston oma pumppu on paskana, surisee muttei pumppaa vettä, ja sen takia sammuu. Vika korjattu kytkemällä auton oma sähkönen lisäpumppu webastoon.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Toinen on auton oma joka kierrättää aina(?) vettä, saadaan pienilläkin kierroksilla hyttiin lämpöä.
    Kyllä, juurikin näin. Ei vissiin lämpösenä enää pyöritä lisäpumppua, mutta kylmänä/kunnes termostaatti aukeaa.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by maanlu View Post
    Ite tänään korkkasin tuon webaston kun se teki joskus sitä että lähti itsekseen päälle.ja sisäpuhallin ei lähtenyt päälle kun webaston käynnisti.
    tuossa ohjainlaitteen piirilevyssä oli useita lämpölaajenemisen johdosta irronneita juotoksia,saa nähdä auttoiko vaivaan.
    linkistä kuvia webaston sisältä.
    http://maanlu.1g.fi/kuvat/Cars/Webasto/
    Mielenkiintoisia kuvia. Hienoa että joku viitsii noita laittaa tänne!
    Jos tuo sun weba mykistyy täysin, tarkista tuo käyttöjännitejohto. Näyttäis että se on puoliksi poikki pari milliä liittimestä johtosarjaan päin?
    Tärinä on vielä pahempi paha aiheuttamaan juotosmurtumia ja johtojen poikki nitkuuntumisia lämpövaihtelujen ohella.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Sori. tuossa järjestelmässä on siis kaksi vesipumppua, enpä olekaan ajatellut asiaa noin. Tavallaahan toinen on "turha" miksiköhän toteutus on tuommoinen?
    Toinen on auton oma joka kierrättää aina(?) vettä, saadaan pienilläkin kierroksilla hyttiin lämpöä.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Noniin, sakujen kanssa tsekattu asia. Ei pidä olla auton oma lisävesipumppu päällä kun webasto on. Webaston oma vesipumppu vaan. Mulla nyt olikin sellanen ongelma että webaston oma pumppu on paskana, surisee muttei pumppaa vettä, ja sen takia sammuu. Vika korjattu kytkemällä auton oma sähkönen lisäpumppu webastoon.
    Sori. tuossa järjestelmässä on siis kaksi vesipumppua, enpä olekaan ajatellut asiaa noin. Tavallaahan toinen on "turha" miksiköhän toteutus on tuommoinen?

    Leave a comment:


  • Fallu
    replied
    oli just piuhan päässä auto sytytintä herjasi,pitänee vaihtaa kuhan kerkiää jospa sit rupeis weba pöhisee

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kyllä rupesi, eli oli sen pari minuuttia päällä täydellä teholla, jonka jälkeen puolteholle, jolla n. 1min, sen jälkeen jälki"jäähdytys" jolloin palaminen loppu. Tuossa ajassa kaikki webastolta tulevat letkut ihan tulikuumat.
    Jaaha.

    Mulla pari kerrtaa yrittää ja luovuttaa. Bensapumpulle ei tule virtaa yrityksen aikana. Vika koodeja ei saatu luettua ja nollauskaan ei auto kun ei lukitustilassa ole.

    Prkl.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Rupesiko lämmittämään kun tuo vesipumppu rikki?
    Kyllä rupesi, eli oli sen pari minuuttia päällä täydellä teholla, jonka jälkeen puolteholle, jolla n. 1min, sen jälkeen jälki"jäähdytys" jolloin palaminen loppu. Tuossa ajassa kaikki webastolta tulevat letkut ihan tulikuumat.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sand View Post
    maanlu:n ottamaan kuvaan merkattu lämpötilaelementti:
    Thanks! Onko sinulla tarkempaa tietoa komponentin ominaisuuksista?

    Leave a comment:


  • sand
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pystyitkö muuten tulkitsemaan, mikä oli polttimen runkoon nojaava lämpötilaelementti ja saiko siitä jotain irti komponentin speksien tunnistamiseksi?
    maanlu:n ottamaan kuvaan merkattu lämpötilaelementti:
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Noniin, sakujen kanssa tsekattu asia. Ei pidä olla auton oma lisävesipumppu päällä kun webasto on. Webaston oma vesipumppu vaan. Mulla nyt olikin sellanen ongelma että webaston oma pumppu on paskana, surisee muttei pumppaa vettä, ja sen takia sammuu. Vika korjattu kytkemällä auton oma sähkönen lisäpumppu webastoon.
    Rupesiko lämmittämään kun tuo vesipumppu rikki?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Sähköisen vesipumpun pitää toimia aina kun webasto on käytössä.
    Noniin, sakujen kanssa tsekattu asia. Ei pidä olla auton oma lisävesipumppu päällä kun webasto on. Webaston oma vesipumppu vaan. Mulla nyt olikin sellanen ongelma että webaston oma pumppu on paskana, surisee muttei pumppaa vettä, ja sen takia sammuu. Vika korjattu kytkemällä auton oma sähkönen lisäpumppu webastoon.

    Leave a comment:


  • arzi
    replied
    Taitaa olla käyttäjässä vika kun en sa millään webastoa ajastettu, vaikka ohjeet on luettu sataan kertaan kahan sivuilta.Eli Webasto toimii ,mutta käynnistysaikaa en pysty tallentamaan?:think Neuvoja??

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Sähköisen vesipumpun pitää toimia aina kun webasto on käytössä.
    Eli webaston oma pumppu ei riitä? ookoo, no eipä taida olla webastossa sekään vika, vaan auton sähköissä, vesipumppu vetää muutenkin omaa rumbaa.

    Entäs nuo webaston magneettiventtiilit (2kpl) jotka päästää veden moottorille/pois moottorilta? Kun webaston laittaa päälle niin se lyö virtaa niihin jonka johdosta ne sulkeutuvat?! jos niiden liittimiä ei kytke ollenkaan niin niidenhän pitäisi olla auki kokoajan, mutta letku venttiililtä koneelle on kuitenkin aivan kylmä, kun taas ennen venttiiliä tulikuuma. Onko tämäkin oireilu tuon auton oman kiertovesipumpun toimimattomuuden syytä, ei jaksa kierrättää vettä ollenkaan?

    Ja entäs jos kokeilumielessä syötän virtaa jostain muualta tuolle auton omalle kiertovesipumpulle, eikö ne auton omat vesiventtiilit kuitenkin ole kiinni ja lämmin vesi ei näinollen kuitenkaan pääse kabiinin puolelle? Eli ohjaako webasto myös vesiventtiileitä?

    EDIT: luin brittien sivuilta noiden vesiventtiilien toiminnan, eli auto sammuneena ne pitäisi olla 100% auki, eli eipä varmaan ohjaa.
    Last edited by Supra^; 05-11-2007, 19:53.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Noniin, webasto käytetty huollossa, ja itse laite toimii mutta vesi ei pääse kiertämään. Magneettiventtiili ei aukea-> moottori ei lämpene. Vesi ei myöskään pääse auton omalta kiertovesipumpulta eteenpäin, mikäs tässä avuksi? Pitäiskö ton sähköpumpun pyöriä kun webasto on päällä?
    Sähköisen vesipumpun pitää toimia aina kun webasto on käytössä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎