Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    #46
    villiveikkaus = ohjainkortti/hehku vika
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • JuhLa
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 94
      • Rovaniemi

      #47
      e39 540: orkkiswebasto. Osaako joku kertoa miten osa nr.5 (SHUT-OFF VALVE) toimii? Eli onko milloin kiinni ja mikä tuota venttiiliä ohjailee? http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65
      e87
      e36

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #48
        Originally posted by JuhLa View Post
        e39 540: orkkiswebasto. Osaako joku kertoa miten osa nr.5 (SHUT-OFF VALVE) toimii? Eli onko milloin kiinni ja mikä tuota venttiiliä ohjailee? http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65
        Esilämmityskäytössä IHKA:n ohjaamana tuo venttiili ohjaa nestekierron niin, että käytännössä vain sisätilat lämpiävät. Tuon lisäksi siellä on täysin mekaaninen takaiskuventtiili.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JuhLa
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 94
          • Rovaniemi

          #49
          Näin vähän arvelinki.

          Clavurion: Tiedät vissiin jonkun verran näintä webastoista? Lukasin noita vanhoja topiceja ja yhdessä käsittelittä 530d webaston moottorilämmitys ongelmaa. Noh sieltä hyppäs esiin sama venttiili, jonka joku toinen käyttäjä (en muista nickiä) oli korvannu putkella ja alko toimimaan.

          Siinä muistaakseni puhuttiin että venttiili toimisi mekaanisesti? Tuossa minun tapauksessahan siihen tulee sähköliitin. Toimiskohan silti sama "suora putki" minullaki, vai aiheutuukohan tuosta jotain muuta ongelmaa? Lähinnä tuon sähköisenohjauksen johdosta?

          Noh joka tapauksessa nyt on ogelma että tuon venttiilin jälkeen putki kylmä --> eipä moottori lämpee. En sitten tiiä onko tärkeää, mutta putket menee vähän erillälailla kun real:n kuvissa. Kuitenki merkkiliikeestä saadun kaavion mukaan.

          Vielä yksi kysymys, tuo venttiili ilmeisesti liityy tähän webaston uudelleen koodaukseen jota merkkiliike ei tee?
          e87
          e36

          Comment

          • Mosselman69
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 3
            • Jyväskylä

            #50
            Itsellä kanssa samanlaisia murheita.

            kyse on e39 -01 ja orkkis weba. Toimii hienosti kun ensin ajaa auton lämpöiseks.. tai on yön yli lämpöisessä tallissa.

            Tuli kokeiltua tuon sähköisen (SHUT-OFF VALVE)n pakko ohjaamista ulkoisella virralla ja vaikutti siten että käynnistys yrityksiä tuli lisää. Aiemmin siis yritti yhden kerran tuloksena ainoastaan hirvittävä pössäkkä.. Tämä ilmiö siis kun auto on yön yli ulkona kylmässä..

            En tiedä vaikuttaako kun lämmönsäätö ei toimi. Työntää siis vaan kuumaa vaikka namiska sinisellä.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #51
              Originally posted by bemu2000 View Post
              nyt taas vähän valottui ongelma, kun tuli pakkasta lisää...

              eli webasto toimii ihan normaalisti, jos on alle -10C, mutta vähäkään enemmän, niin ei inahda. tänäänkin polttoainepumppu naksutti muutaman kerran ja sitten kuului vinkaisu ja se sammui, jonka jälkeen lähti sammutus tuuletus käyntiin.

              kellään arvauksia mikä voisi olla vikana? polttoainepumppu ei siis lähde kovemmalla pakkasella syöttämään, tai niin kun tänään pysähtyi keskekaiken ennen sytytystä.

              lisää tutkimusta...

              laitoin kylmänä yleismittarin akulle ja näytti 12.2V. webasto käyntiin, niin vännite laski n.11,7V pintaan ja eihän se taas startannut.

              akkulaturi kiinni ja webasto käyntiin, niin n.12,5-13V pysyi jännite ja yllättäen starttasi...

              pitääkö jännitteen todellakin pysyä yli 12V, että webasto käynnistyy, vai olisko webaston päässä jotain maadoitus/jotain muuta johto ongelmaa??
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Mad_Mike
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 177
                • Oulun seutu

                #52
                Originally posted by bemu2000 View Post
                lisää tutkimusta...

                laitoin kylmänä yleismittarin akulle ja näytti 12.2V. webasto käyntiin, niin vännite laski n.11,7V pintaan ja eihän se taas startannut.

                akkulaturi kiinni ja webasto käyntiin, niin n.12,5-13V pysyi jännite ja yllättäen starttasi...

                pitääkö jännitteen todellakin pysyä yli 12V, että webasto käynnistyy, vai olisko webaston päässä jotain maadoitus/jotain muuta johto ongelmaa??
                Akun vaihto vois auttaa asiaa. Kannattaa laittaa AGM akku.
                530XD LCI M-Sport

                ex E39 530iA M-Sport
                ex E39 530dAT

                Comment

                • JuhLa
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 94
                  • Rovaniemi

                  #53
                  bemu2000: Webaston alijännite 11.7-11.5V. Itsellä webasto sammu tuossa 11.5V --> akku laturilla täyteen ja vielä varmuuden vuoksi ylläpidolla pidin ja niin kävi webasto 30min.
                  Uusi akku tilalle ja nyt pelittää, vieläkö keksis miten tuon moottorin saa lämpeen samalla.
                  e87
                  e36

                  Comment

                  • zeniitti
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 575
                    • 127.0.0.1

                    #54
                    Taitaa olla selvä juttu. Ajossa webasto toimii, mutta jos kellolla MID:sta ajastaa, niin ei lähde käyntiin. Olisiko akun jänniten liian heikko. Kyseessä ei ole oma auto, joten en pääse jännitettä mittaamaan.

                    Voiko tuota jännitevahdin rajaa jotenkin muuttaa vai onko niin syvällä webaston syövereissä moinen? Kyseessä -02 525d tehtaan webastolla, lämmittimeksi webasto piti retrofitata.

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #55
                      Originally posted by zeniitti View Post
                      Taitaa olla selvä juttu. Ajossa webasto toimii, mutta jos kellolla MID:sta ajastaa, niin ei lähde käyntiin. Olisiko akun jänniten liian heikko. Kyseessä ei ole oma auto, joten en pääse jännitettä mittaamaan.

                      Voiko tuota jännitevahdin rajaa jotenkin muuttaa vai onko niin syvällä webaston syövereissä moinen? Kyseessä -02 525d tehtaan webastolla, lämmittimeksi webasto piti retrofitata.
                      Akun mittaus ensimmäisenä ja rajata akun "vanhuus" pois.
                      Toinen mahdollisuus weban vesipumppu... kone käynnissä nesteet kiertää ja ei keitä webassa nesteitä...
                      auto ei käynnissä vesi ei kierrä riittävästi... keittää...weba sammuttaa itsensä.

                      Webaston jänniteraja on webaston ohjainkorttiin "kovakoodattu" joten sen muuttaminen lienee hankalaa...
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • zeniitti
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 575
                        • 127.0.0.1

                        #56
                        Nyt on testattu kahdella akulla, mutta ei auttanut. Ajonaikana webasto pelaa lisälämmittimenä ok. Olisko sitten jotain polttoaineen saannin kanssa ongelmaa?

                        Comment

                        • BmwGt
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 95
                          • Kempele

                          #57
                          Mulla sama ongelma, käy aamulla se 3min ja sammuu.
                          Auto käynnisä toimii ja ajon jälkeen vaikka 3tunnin päästä lähtee käyntiin..
                          Toissapäivänä ostettu uusi akku ei muuta ero kun ekana aamuna kävi ehkä vaja 10min.

                          Autona e46 330d

                          tässä ei vissiin ole lisäakkua

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #58
                            Ei ole lisäakkua. Laturi paskana?

                            Comment

                            • BmwGt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 95
                              • Kempele

                              #59
                              Originally posted by MNi View Post
                              Ei ole lisäakkua. Laturi paskana?
                              Viime tammikuussa vaihdettu laturi.
                              yötä ylläpitolaturissa. ja tyhjäkäynnillä lataa 14.
                              miten tuo webaston irrotus kannattaa suorittaa jos koittas putsata.

                              Comment

                              • BmwGt
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 95
                                • Kempele

                                #60
                                Originally posted by MNi View Post
                                Ei ole lisäakkua. Laturi paskana?
                                Viime tammikuussa vaihdettu laturi.
                                yötä ylläpitolaturissa. ja tyhjäkäynnillä lataa 14.
                                miten tuo webaston irrotus kannattaa suorittaa jos koittas putsata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎