villiveikkaus = ohjainkortti/hehku vika
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto kyssäri
Collapse
X
-
e39 540: orkkiswebasto. Osaako joku kertoa miten osa nr.5 (SHUT-OFF VALVE) toimii? Eli onko milloin kiinni ja mikä tuota venttiiliä ohjailee? http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65e87
e36
Comment
-
-
Originally posted by JuhLa View Poste39 540: orkkiswebasto. Osaako joku kertoa miten osa nr.5 (SHUT-OFF VALVE) toimii? Eli onko milloin kiinni ja mikä tuota venttiiliä ohjailee? http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Näin vähän arvelinki.
Clavurion: Tiedät vissiin jonkun verran näintä webastoista? Lukasin noita vanhoja topiceja ja yhdessä käsittelittä 530d webaston moottorilämmitys ongelmaa. Noh sieltä hyppäs esiin sama venttiili, jonka joku toinen käyttäjä (en muista nickiä) oli korvannu putkella ja alko toimimaan.
Siinä muistaakseni puhuttiin että venttiili toimisi mekaanisesti? Tuossa minun tapauksessahan siihen tulee sähköliitin. Toimiskohan silti sama "suora putki" minullaki, vai aiheutuukohan tuosta jotain muuta ongelmaa? Lähinnä tuon sähköisenohjauksen johdosta?
Noh joka tapauksessa nyt on ogelma että tuon venttiilin jälkeen putki kylmä --> eipä moottori lämpee. En sitten tiiä onko tärkeää, mutta putket menee vähän erillälailla kun real:n kuvissa. Kuitenki merkkiliikeestä saadun kaavion mukaan.
Vielä yksi kysymys, tuo venttiili ilmeisesti liityy tähän webaston uudelleen koodaukseen jota merkkiliike ei tee?e87
e36
Comment
-
-
Itsellä kanssa samanlaisia murheita.
kyse on e39 -01 ja orkkis weba. Toimii hienosti kun ensin ajaa auton lämpöiseks.. tai on yön yli lämpöisessä tallissa.
Tuli kokeiltua tuon sähköisen (SHUT-OFF VALVE)n pakko ohjaamista ulkoisella virralla ja vaikutti siten että käynnistys yrityksiä tuli lisää. Aiemmin siis yritti yhden kerran tuloksena ainoastaan hirvittävä pössäkkä.. Tämä ilmiö siis kun auto on yön yli ulkona kylmässä..
En tiedä vaikuttaako kun lämmönsäätö ei toimi. Työntää siis vaan kuumaa vaikka namiska sinisellä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postnyt taas vähän valottui ongelma, kun tuli pakkasta lisää...
eli webasto toimii ihan normaalisti, jos on alle -10C, mutta vähäkään enemmän, niin ei inahda. tänäänkin polttoainepumppu naksutti muutaman kerran ja sitten kuului vinkaisu ja se sammui, jonka jälkeen lähti sammutus tuuletus käyntiin.
kellään arvauksia mikä voisi olla vikana? polttoainepumppu ei siis lähde kovemmalla pakkasella syöttämään, tai niin kun tänään pysähtyi keskekaiken ennen sytytystä.
lisää tutkimusta...
laitoin kylmänä yleismittarin akulle ja näytti 12.2V. webasto käyntiin, niin vännite laski n.11,7V pintaan ja eihän se taas startannut.
akkulaturi kiinni ja webasto käyntiin, niin n.12,5-13V pysyi jännite ja yllättäen starttasi...
pitääkö jännitteen todellakin pysyä yli 12V, että webasto käynnistyy, vai olisko webaston päässä jotain maadoitus/jotain muuta johto ongelmaa??
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postlisää tutkimusta...
laitoin kylmänä yleismittarin akulle ja näytti 12.2V. webasto käyntiin, niin vännite laski n.11,7V pintaan ja eihän se taas startannut.
akkulaturi kiinni ja webasto käyntiin, niin n.12,5-13V pysyi jännite ja yllättäen starttasi...
pitääkö jännitteen todellakin pysyä yli 12V, että webasto käynnistyy, vai olisko webaston päässä jotain maadoitus/jotain muuta johto ongelmaa??530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Taitaa olla selvä juttu. Ajossa webasto toimii, mutta jos kellolla MID:sta ajastaa, niin ei lähde käyntiin. Olisiko akun jänniten liian heikko. Kyseessä ei ole oma auto, joten en pääse jännitettä mittaamaan.
Voiko tuota jännitevahdin rajaa jotenkin muuttaa vai onko niin syvällä webaston syövereissä moinen? Kyseessä -02 525d tehtaan webastolla, lämmittimeksi webasto piti retrofitata.
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostTaitaa olla selvä juttu. Ajossa webasto toimii, mutta jos kellolla MID:sta ajastaa, niin ei lähde käyntiin. Olisiko akun jänniten liian heikko. Kyseessä ei ole oma auto, joten en pääse jännitettä mittaamaan.
Voiko tuota jännitevahdin rajaa jotenkin muuttaa vai onko niin syvällä webaston syövereissä moinen? Kyseessä -02 525d tehtaan webastolla, lämmittimeksi webasto piti retrofitata.
Toinen mahdollisuus weban vesipumppu... kone käynnissä nesteet kiertää ja ei keitä webassa nesteitä...
auto ei käynnissä vesi ei kierrä riittävästi... keittää...weba sammuttaa itsensä.
Webaston jänniteraja on webaston ohjainkorttiin "kovakoodattu" joten sen muuttaminen lienee hankalaa...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Comment