Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIY - Maalipinnan myllytys thread

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loyal
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1480
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Mr. Z
    Originally posted by JaniMotturi
    Autoglymiltä löytyy tuote 02B hieno hiomatahna (karkeampikin vaihtoehto on olemassa). Ko. tuotetta en ainakaan minä suosittele tummille pinnoille. Pienet naarmut ja hapettumut kyllä hävisivät ja pinta tulee tosi "pehmeäksi" eli hiekkapaperi efekti hävisi täysin. Omakohtaisia kokemuksia mustasta autosta... Kaikki kolot/naarmut tulevat "tyrkylle" koska tuote on valkoista ja se jää kuopan/naarmun pohjale joten ko. vamma suorastaan hyppää silmille. Tämän varmaankin pystyy jotenkin välttämään/poistamaan mutta miten? Pesu ennen vahausta? (Mitä tein väärin?) Itse ratkaisin ongelman värivahalla Kyseistä ongelmaa ei esiinny vaaleilla väreillä eikä 3M & turtlen vastaavilla tuotteilla. Jahka purkki on loppu palaan takaisin 3M:ään . Niin ja vettä en käyttänyt kuin auton pesuun . Tulos on mielestäni hyvä .

    Meidän kylällä ottavat myllytys + vaha 150€
    Myllytys + kestovaha(2-v takuu) 200
    Pesu myllytyksen jälkeen, on kai enemmän makuasia, mutta itse teen niin.
    Eli jos vahaa jää kiven iskuihin ja muihin koloihin, niin auto kannattaa pestä painepesurilla myllytyksen jälkeen. Usein jos käytetään muuta kuin värivahaa, jää auton kiven iskuihin ja muihin koloihin vaaleaa vahaa. Ne on tummassa autossa varsin ilkeän näköisiä.

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #17
      Täytyy nyt tässä mainostaa vähän, eli mä teen vahauksia, kiillotuksia, pinnotuksia
      ja autojen maalauksia ammatikseni. Pankaa rohkeasti vaan pm:ää, jos
      on kysymyksiä, tai tarvetta jollekkin edeltä mainituista operaatioista.
      Työtilat sijaitsevat jokivarressa Vantaalla.

      Shinetec
      Harri Rintala
      0504313539

      Comment

      • HKM
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 427
        • Sipoo

        #18
        Originally posted by loyal
        Originally posted by Mr. Z
        Originally posted by JaniMotturi
        Autoglymiltä löytyy tuote 02B hieno hiomatahna (karkeampikin vaihtoehto on olemassa). Ko. tuotetta en ainakaan minä suosittele tummille pinnoille. Pienet naarmut ja hapettumut kyllä hävisivät ja pinta tulee tosi "pehmeäksi" eli hiekkapaperi efekti hävisi täysin. Omakohtaisia kokemuksia mustasta autosta... Kaikki kolot/naarmut tulevat "tyrkylle" koska tuote on valkoista ja se jää kuopan/naarmun pohjale joten ko. vamma suorastaan hyppää silmille. Tämän varmaankin pystyy jotenkin välttämään/poistamaan mutta miten? Pesu ennen vahausta? (Mitä tein väärin?) Itse ratkaisin ongelman värivahalla Kyseistä ongelmaa ei esiinny vaaleilla väreillä eikä 3M & turtlen vastaavilla tuotteilla. Jahka purkki on loppu palaan takaisin 3M:ään . Niin ja vettä en käyttänyt kuin auton pesuun . Tulos on mielestäni hyvä .

        Meidän kylällä ottavat myllytys + vaha 150€
        Myllytys + kestovaha(2-v takuu) 200
        Pesu myllytyksen jälkeen, on kai enemmän makuasia, mutta itse teen niin.
        Eli jos vahaa jää kiven iskuihin ja muihin koloihin, niin auto kannattaa pestä painepesurilla myllytyksen jälkeen. Usein jos käytetään muuta kuin värivahaa, jää auton kiven iskuihin ja muihin koloihin vaaleaa vahaa. Ne on tummassa autossa varsin ilkeän näköisiä.
        Jep

        tuo Paint renovator on aika lailla "ohkasta" tavaraa naarmujen poistamiseen, eli jotain karkeampaa hiomatahnaa tarvitaan jos haluaa naarmut pois kohtuuajassa.

        Myllytyksen jälkeen auto kannattaa pestä kunnolla jotta valkoiset läikät saa irroitettua kiveniskeymien tekemistä koloista. Tosin ongelmaa tulee uudelleen vastaan siinä vaiheessa kun laittaa tuon Glymin yleisvahan. eli eli - joko kiveniskeymät pitää poistaa kokonaan/paikata tai sitten jotain värivahaa joka ei korosta koloja.

        HKM
        Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

        BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
        Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
        Ex. E30 318is
        Ex. Jaguar XJR
        Ex. E39

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #19
          hmm..en kyllä ainakaan teksteistä huomannu mutta pitääkö rälläkän olla sellanen kierossäädettävä?

          minkä hintasia nuo laikat yleensä on?

          mulla on tavoitteena oppia myllyttään ja oppia myllyttää hyvin..

          jääkö noista hommista hyvin katetta kun miinustaa aineet ja laikat jos hinnat on tuota +100e


          sitten tähän samaan voisin kysyä että millä värkeillä te ootte pessyt noita auton sisustoja?

          mulla on tuossa sellanen hyvä harjoitus kappale ku c mallin mersu, eihän ne muuhun kelpaakkaa ku myllytyksen harjoitteluun..
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • z3
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 273
            • Tre

            #20
            No ei kait myllytyksessä mene aineisiin kun muutamia euroja. Loput on sitten työn osuutta. Ite olen myllytelly Fareclalla(hiontatahna G10) ja Feston kulmurilaikalla laikka märkänä.

            Jos maalipinta on kuin aavikkomyrskyn jäliltä, niin G5 on poikaa ja päälle G10.
            - Parin Bemarin kokemuksella -

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #21
              semmoisia kokemuksia myllytyksestä.
              autoni väri on diamantswart metalic elikkä varmasti hankalimpia myllytyken kannalta vai voiko olla joku muu väri vielä pahempi?

              autohan mulla on maalattu tuossa 10kk sitten ja nyt ajattelin "pikku fipoja" myllytellä. koneena mulla on wurth myllykone ja hiomasienenä autoglym "pesusieni" se kovempi. tahnana käytän fareclan g3 ja alkuksi myös vähän karkeampaa g6 fareclaa.

              hioessa käytin vettä reilusti ja en nyt mitenkään hirveesti painanut konetta mutta silleen sopivasti.

              pinnasta tuli hieno kun auton pesi sen jälkeen, mutta tietyssä valossa näkyy nuo pyörrejäljet lähes koko autossa, sitten pyyhkäsin päälle autoglym punaista vahaa ja nyt ne jäljet hävisivät.
              elikkä nyt näyttää kiiltävän ja ei pyörteet näy enää.

              teenkö jotain väärin tuossa myllytys vaiheessa kun noita jälkiä tulee vain onko tuo normaalia että ne pyörteet pitää poistaa vahalla?

              voinko myllyttää myös tuulilasin g3 tahnalla(hieno) vai "sumeneeko" se?

              Comment

              • vaviah
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 632
                • Turku

                #22
                Onko kenelläkään kokemuksia Stratan tuotteista? Veneissä olen käyttänyt Strata Ultraa ja on todella hyvä aine. Näitä käytetään myös autoihin ja itsekin olen pieniä alueita kiillottanut, kunhan syvemmät naarmut on ensin poistanut karkeammalla tavaralla. Nyt on purkki tyhjä eikä tunnu löytyvän uutta mistään...
                X1 18d sDrive -18
                320i GT xDrive -13
                i3 BEV -13
                X1 18dA xDrive -16
                X5 3.0iA -00
                320d Touring -00
                528iA Touring -97
                325 CiA -93
                316i -94
                316 -88

                Comment

                • Dilletuning
                  lowrider
                  • Jul 2005
                  • 1148
                  • Nivala

                  #23
                  Originally posted by larmatin
                  semmoisia kokemuksia myllytyksestä.
                  autoni väri on diamantswart metalic elikkä varmasti hankalimpia myllytyken kannalta vai voiko olla joku muu väri vielä pahempi?

                  autohan mulla on maalattu tuossa 10kk sitten ja nyt ajattelin "pikku fipoja" myllytellä. koneena mulla on wurth myllykone ja hiomasienenä autoglym "pesusieni" se kovempi. tahnana käytän fareclan g3 ja alkuksi myös vähän karkeampaa g6 fareclaa.

                  hioessa käytin vettä reilusti ja en nyt mitenkään hirveesti painanut konetta mutta silleen sopivasti.

                  pinnasta tuli hieno kun auton pesi sen jälkeen, mutta tietyssä valossa näkyy nuo pyörrejäljet lähes koko autossa, sitten pyyhkäsin päälle autoglym punaista vahaa ja nyt ne jäljet hävisivät.
                  elikkä nyt näyttää kiiltävän ja ei pyörteet näy enää.

                  teenkö jotain väärin tuossa myllytys vaiheessa kun noita jälkiä tulee vain onko tuo normaalia että ne pyörteet pitää poistaa vahalla?

                  voinko myllyttää myös tuulilasin g3 tahnalla(hieno) vai "sumeneeko" se?
                  Itse ainakin sitten vasta voin sanoa et jäikö vyllin pyörteitä pintaan , kun olen vasta vahannut ja vienyt kunnon auringon paisteeseen. Siinä näkee peilaako pinta oikein. Pinta on monesti myllytyksen jälkeen niin rasvainen, että se sen takia peilaa pyörteinä. Vaha vie monesti ton rasvasuuden pois oikein käytettynä. Mut jos painat liikaa myllytyksessä, etkä hio ainetta kuivaksi asti niin pyörteet jäävät vahasit sitten paljon hyvänsä. Kaikki lasit nimenomaan kannattaa myllyttää juuri puhdistamisen takia ja kaikki valot kans--> tulee muuten makia kiilto niihinkin.
                  ///M3 cab. 3,0 supercharger
                  Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
                  E39 530d M-sport -00 -RIB-
                  VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
                  Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
                  VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #24
                    Originally posted by Dilletuning
                    Itse ainakin sitten vasta voin sanoa et jäikö vyllin pyörteitä pintaan , kun olen vasta vahannut ja vienyt kunnon auringon paisteeseen. Siinä näkee peilaako pinta oikein. Pinta on monesti myllytyksen jälkeen niin rasvainen, että se sen takia peilaa pyörteinä. Vaha vie monesti ton rasvasuuden pois oikein käytettynä. Mut jos painat liikaa myllytyksessä, etkä hio ainetta kuivaksi asti niin pyörteet jäävät vahasit sitten paljon hyvänsä. Kaikki lasit nimenomaan kannattaa myllyttää juuri puhdistamisen takia ja kaikki valot kans--> tulee muuten makia kiilto niihinkin.

                    siis pitääkö myllytystahna hioa kuivaksi asti?
                    eli missä vaiheessa lopetetaan veden sumutus?

                    elikkä tuulilasi kans myllyllä.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7394
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by iikka
                      paint renevator purkissa on liian hienoa tahnaa jos meinaa naarmuja saaha pois ja auton kiiltään, saa hioa koko loppu elämänsä..
                      Originally posted by JaniMotturi
                      Autoglymiltä löytyy tuote 02B hieno hiomatahna (karkeampikin vaihtoehto on olemassa).
                      Originally posted by HKM
                      tuo Paint renovator on aika lailla "ohkasta" tavaraa naarmujen poistamiseen, eli jotain karkeampaa hiomatahnaa tarvitaan jos haluaa naarmut pois kohtuuajassa.
                      Ostin juuri tuota AutoGlymin Paint Renovatoria (vaaleanpunainen) ajatuksena kokeilla poistaa kuljettajan ovesta pari mataksi hankautunutta alle kämmenenkokoista aluetta. Onko nyt niin että se tosiaan on auttamattomasti liian hienoa tähän eli olisi pitänyt saman tien ostaa jotain järeämpää ainetta?

                      Samassa kaupassa oli hyllyssä AutoGlymin BodyShop -sarjan 03B keskikarkea hiomatahna, mutta ei tuota 02B:tä.

                      Entä tekeekö tuolla Paint Renovatorilla sitten mitään yleisessä jo valmiiksi suhteellisen kiiltävän maalipinnan kiillotuksessa? Autohan on titansilber-hopea väriltään.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • PFloyd
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 517

                        #26
                        Kotkan suunnalla Acumenin kyljessä veloittavat useamman vuoden kestopinnoitteen kanssa ilm. ~270€ (160€ pelkällä vahalla). Vauhtivaunun kyljessä 350€ tuon pinnoitteen kanssa(vahalla 250€). Hieman arvelluttaa moinen hintaero.. viedäänkö tässä tyhmää. :think

                        80€ ei ole rahallisesti ongelma, mutta periaatteen puolesta en jakele ylimääräisiä rahoja muille.

                        EDIT: Jahas..tää olikin DIY topikki
                        Last edited by PFloyd; 23-06-2008, 14:38.

                        Comment

                        • Vertigo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 806
                          • Paska Kaupunni

                          #27
                          noista kiillotus räteistä sen verran että itse suosittelen milteipä minkä vaan kiillotukseen vauvan harsovaippoja ovat tarpeeksi pehmeitä muttei liian pehmeitä kuitenkaan ja halpoja ja helppo pestä eli voi käyttää uudelleen.
                          Tämäkin tuli testattua kiitos kummityttöni
                          I Don't Know! I Don't Like It!
                          Nykyiset:
                          E36 328i cöype
                          Exät:
                          Fiat Uno 60ies '93
                          E30 316i
                          E28 520ia
                          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                          Fiat 127
                          Saab 900

                          Comment

                          • zaci
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 459
                            • Kuopio

                            #28
                            Onko kellään tietoa/kokemusta auton myllytyspaikoista Kuopiossa tai lähialueilla?
                            BMW F20 120xDa 2016 140kW

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Itellä heräsi kiinostus tilata jenkeistä Porter-Cablen epäkeskokone, tuntuu olevan erittäin toimiva ja yleinen tuolla jenkkilän puolella. Mutta homma tyssäs siihen että pitäisi löytää jostain tarpeeks tehokas muuntaja jolla saisi tuon toimimaan suomen sähköverkossa. Onko muilla kokemuksia mistä moinen muuntaja? Vai pitääkö vaan ostaa laite joka käy suoraan suomen verkkosähköllä?

                              Autogeekillä oli meinaan todella hyviä tarjouspaketteja missä oli kone, laikat ja kaikki tarpeellinen aika edullisesti...vaikka siihen laskee vielä rahdin ja mahdolliset tullimaksutkin :think
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by zaci View Post
                                Onko kellään tietoa/kokemusta auton myllytyspaikoista Kuopiossa tai lähialueilla?
                                Car Ferrera. Käytin viime kesänä mutta en ollut ollenkaan tyytyväinen lopputulokseen. Pyörteitä jäi ja suoria pitkiä naarmuja oli tullut "käsittelyssä" vain lisää. Asiantuntevan oloinen heppu oli kyllä, mutta ei silti. Asiasta suivaantuneena aloitinkin itse kiillotusharrastuksen ja kovaa vauhtia oppia imetään ! Pari onnistunutta kiillotusta takana...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎