Myllytysvehkeiden hankintaa harkitsen. Mikähän kone tuolta listasta kannattaisi ostaa, ja mitkä roinat mukaan (padit ja aineet)? Tosiaan aloittelevalle harrastelijalle, eli mitään 500€ konetta ei ole tarkoitus ostaa. Olen ymmärtäny että tuo das-6 pro olis suht hyvä kampe, onko näin?
Achieve Automotive Perfection: Explore Our Professional Car Polishing Machines & Buffers
Welcome to the definitive collection of car polishing machines and buffers at Cleanyourcar.co.uk. This category is dedicated to providing you with the tools necessary to achieve a flawless, showroom-quali
"MURPHY'S LAW" "Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"
DAS6 Pro:ta käytän itekkin ja ihan hyvä kone se hintaisekseen on, turvallisempi käyttää kun rotary. Jossain välissä semmosen (rotaryn) kyllä hommaan. Kannattaa ottaa samantien joku kitti missä tulee aineet/laikat, esim Menzerna.
Tossa vielä esimerkkikuva että kyllä sillä DAS6 Pro:lla saa jotain aikaan:
Samaa luokkaa varmaankin Megun G220 koneen kanssa jota olen nyt ite käyttänyt.
Kokemukset reilun vuoden ajalta on sellaset että ihan ok kone, johdon olen joutunut kertaalleen katkasemaan ja kytkemään uudestaan kun on mennyt poikki kohdasta missä tulee koneesta ulos. Myös virtakytkin temppuilee joskus eikä suostu pysymään päällä. Ehkä maanantaiyksilö tai ominaisuus hintaisekseen, ei nyt niin haittaa tosin itseä.
Käy alottelijalle ihan loistavasti mutta itse alkaa kaipaamaan jo hieman tehokkaampaa laitetta, esim Flex.
Mulla on semmonen käsitys että perus-DAS6 ja G220 on aika lähellä toisiaan, Pro sitten jonkin verran tehokkaampi. Kyllähän esim Flexin pakotettu epäkesko on varmasti hyvä mutta hintaakin sitten se ~400e.
das-6 pro myös itsellä ja kyllähän tuolla ihan ok jälkeä tuntuis saavan aikaiseksi jha muutenkin ihan mielyttävän oloinen kone.laikoista ei ole kokemusta kuin hex-locig ja ne on mielestäni hyviä,aineina sitten menzerna
Hex logic pädit nyt itellä kanssa testissä. Menzernan aineita oon käyttänyt jo pitkään ja käytän jatkossakin.
Sealantteja/glazeja oon sensijaan kokeillut hieman erillaisia ja vielä on vähän auki mikä toimii itelle parhaiten.
Itse vahaksi on päätynyt Collinite 476S mitä tuun varmaan jatkossakin käyttämään loistavan keston takia.
Ei taida Suomesta saada valmista settiä, tilaa Shinearamasta tai Cleanyourcarista, tulee paljon halvemmaks. Pistokkeen joutuu vaihtamaan tai hommaamaan adapterin mutta pikkujuttu.
Tarkoituksena on paria,kolmea autoa duunailla. Kevyesti myllyttää naarmuja ja sitten vahailla. Nyt kyselenkin millaisia laikkoja,tyynyjä,sieniä ym. tarvitsen? Ja montako mitäkin?
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Ota jonkun valmistajan (3M, Lake Country, Chemical Guys, etc...) sarjasta leikkaava laikka ja viimeistelylaikka ja yksi siltä väliltä.
Eli pari eri karkeuksista leikkaavaa laikkaa erilaisille lakkapinnoille ja naarmumäärille ja sitten yksi viimeistelylaikka, jolla saa leikkaavien jäljet (hologrammit) pois.
Samanverran sitten yleensä hionta-aineita. Tosin parillakin purnukalla pärjää pitkälle.
Itse ja valtaosa taitaa sitten vahan levittää vahanlevitystyynyllä käsin. Koneella sekin tietty onnistuu.
Rälläkkämallin koneesta ei kokemusta mutta karvalaikka on kaikkein leikkaavin, sillä ei ehkä kannata alottaa. Menzernan aineet ainakin hyviä, esim 3.02. Laikoiksi esim Hex-Logic tai Lake Country CCS. Ainakin kahta eri leikkaavuutta kannattaa ottaa.
Mulla on krafiitin hopea suom.tumman harmaa kiesi.Siin näkyy näitä rinkuloita plus muita hiuskraarei kun lähelt kattoo,mut ku ne on niinku
lakan alla.Voiks niil tehä mitään?Mulle on sanottu,ettei voi.Juo kaljaa,niin ne ei näy.Mut en haluis uskoo,et se ois ainoo ratkasu.
Comment