Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIY - Maalipinnan myllytys thread

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

Originally posted by hoputi View Post
    Mulla on krafiitin hopea suom.tumman harmaa kiesi.Siin näkyy näitä rinkuloita plus muita hiuskraarei kun lähelt kattoo,mut ku ne on niinku
    lakan alla.Voiks niil tehä mitään?Mulle on sanottu,ettei voi.Juo kaljaa,niin ne ei näy.Mut en haluis uskoo,et se ois ainoo ratkasu.
    Onko autosi uudelleenmaalattu? Vai miten perustelet naarmut lakan alla?

- Antti -

Comment

• veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

rookie--tulokas

Ostin Tuurista sellaisen kiilloituskoneen ja kasan rättejä ko koneeseen.

Mitäs otetaan huomioon kun ei ole aiemmin ko hommaa tehnyt.

Mitä hiovaa vahaa suosittelette,autoglymin punaista ois hyllyssä oisko ok ?

Mites ajovalon plexit suuttuko ne jos koneella vähän pyyhkäisee..ovat nääs hiekkasuihkun saaneen näköiset .

Koekaniini on tuo E46 met.sininen alkuperäinen väri kaikkialla.
      Johon kesän aikana tulee M-sport puskin keulaan ja samalla maalautan konepellin ja toisen takakyljen kun siinä on lommoja\naarmuja..joten ois hyvä saada nuo muut pinnat kiiltään myös
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

Comment

• Mardraum
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 23
        • Tampere

Ammattimainen maalipinnan myllytys Pirkanmaalla..?

Olisiko jollakulla tiedossa, mistä ja minkä hintaluokan kustannuksilla saisi ns. ammattimaista maalipinnan myllytyspalvelua Pirkanmaan seudulla (periaatteella koko auto)? Omat ja kavereiden taidot ja tarvekalut eivät riitä tämän tason operaatioon

Lakkapinnasta löytyisi myös hassuja murtumia. Parin senttimetrin halkaisijaisella alueella on ikäänkuin lakkapinnan säröily-/murtumajälki, mutta itse maalipinta ei näytä olevan rikki, eikä pintakaan tunnu rikkonaiselta. Mitä moiselle voi tehdä...? Ei ole tullut vastaan aiemmin...
        sigpic
        Manifestation of the essence

Comment

• Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

Originally posted by Mardraum View Post
          Olisiko jollakulla tiedossa, mistä ja minkä hintaluokan kustannuksilla saisi ns. ammattimaista maalipinnan myllytyspalvelua Pirkanmaan seudulla (periaatteella koko auto)? Omat ja kavereiden taidot ja tarvekalut eivät riitä tämän tason operaatioon

Lakkapinnasta löytyisi myös hassuja murtumia. Parin senttimetrin halkaisijaisella alueella on ikäänkuin lakkapinnan säröily-/murtumajälki, mutta itse maalipinta ei näytä olevan rikki, eikä pintakaan tunnu rikkonaiselta. Mitä moiselle voi tehdä...? Ei ole tullut vastaan aiemmin...
          No jos se lakka on oikeesti halki niin uudelleenmaalaus/lakkaus auttaa ainostaan, jos vaan naarmuja niin saa korjattua todennäkösesti.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

Mulla on krafiitin hopea suom.tumman harmaa kiesi.Siin näkyy näitä rinkuloita plus muita hiuskraarei kun lähelt kattoo,mut ku ne on niinku
            lakan alla.Voiks niil tehä mitään?Mulle on sanottu,ettei voi.Juo kaljaa,niin ne ei näy.Mut en haluis uskoo,et se ois ainoo ratkasu.
            Eiköhän ne siinä pinnassa ole, kuullostaa aika oudolta. Ne on vaan niin pieniä ettei tunnu sormella.

Originally posted by veku View Post
            Ostin Tuurista sellaisen kiilloituskoneen ja kasan rättejä ko koneeseen.

Mitäs otetaan huomioon kun ei ole aiemmin ko hommaa tehnyt.

Mitä hiovaa vahaa suosittelette,autoglymin punaista ois hyllyssä oisko ok ?

Mites ajovalon plexit suuttuko ne jos koneella vähän pyyhkäisee..ovat nääs hiekkasuihkun saaneen näköiset .

Koekaniini on tuo E46 met.sininen alkuperäinen väri kaikkialla.
            Johon kesän aikana tulee M-sport puskin keulaan ja samalla maalautan konepellin ja toisen takakyljen kun siinä on lommoja\naarmuja..joten ois hyvä saada nuo muut pinnat kiiltään myös
            Pitäis tietää minkälainen kone. Eikä siihen rättejä laiteta vaan vaahtomuovi tai karvalaikka. Ajovalot ei suutu mutta voi tarvia vesihionnan ensin.

Laita kysymys tonne www.pesukinnas.com

Comment

• Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

Autoasi on siis todennäköisesti maalattu uudelleen ja värin alta on jätetty sulkeva 2K pohja/hiontamaalikerros pois, jolloin pikkuhiljaa värimassan painuessa lakan alla, hienotkin hiontanaarmut kertaantuvat ja alkavat näkymään lakan alla olevina hiontanaarmuina.
              Vain uudelleen maalaus/lakkaus pelastaa tilanteen.

Comment

• Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

Oman e34:n katossa on myös pari tuollaista kuvailemaasi murtuma rykelmää.
                Tätä on tullut ihmeteltyä, että mistä tuollaiset on tullu.

Todella outoja. En muista ennen nähneeni missään muussa autossa.
                E61 525xda -08

Comment

• sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

Originally posted by Hemi View Post
                  Autoasi on siis todennäköisesti maalattu uudelleen ja värin alta on jätetty sulkeva 2K pohja/hiontamaalikerros pois, jolloin pikkuhiljaa värimassan painuessa lakan alla, hienotkin hiontanaarmut kertaantuvat ja alkavat näkymään lakan alla olevina hiontanaarmuina.
                  Vain uudelleen maalaus/lakkaus pelastaa tilanteen.
                  Voi olla, mutta ehkä kannattaa kuitenkin kokeilla sitä myllytystä ennen kun maalaa yli koko auton.

Comment

• Tomson
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 251
                    • Finland

Jos lähtisi liikeeseen myllyttämään, niin mitä ottaa huomioon muuta kuin hinta tietysti :think?

Mitä paikkoja suosittelette? Paikat Lahdesta, Helsingistä ja kaikki siitä väliltä.

Comment

• Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

Originally posted by Tomson View Post
                      Jos lähtisi liikeeseen myllyttämään, niin mitä ottaa huomioon muuta kuin hinta tietysti :think?

Mitä paikkoja suosittelette? Paikat Lahdesta, Helsingistä ja kaikki siitä väliltä.
                      Kysele vaikka mielummin pesukintaasta myllyttäjiä, voin melkeen vannoa että parempaa jälkeä samaan hintaan, ellei jopa edullisemmin. Samalla keikalla saisit varmaan hieman "kädestä pitäen" opastusta myllyttämiseen
                      sigpic
                      E34 530iA

Comment

• Kal.ju
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 2883
                        • Akaa / Toijala

Originally posted by Purtsi123 View Post
                        Oman e34:n katossa on myös pari tuollaista kuvailemaasi murtuma rykelmää.
                        Tätä on tullut ihmeteltyä, että mistä tuollaiset on tullu.

Todella outoja. En muista ennen nähneeni missään muussa autossa.
                        Oma E34 sai samanlaiset jäljet viimekesän raekuurosta, joten varmaan samanaisen "käsittelyn" on sunki autos saan. Rakeet oli pienten kirsikkatomaattien kokoisia, joten ihan pikkurakeet ei jälkiä pitäs tehdä.

Comment

• juha77
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 749
                          • Vaasa

Olen nyt harjotusmielessä "myllyttänyt" tuota cabrion (techno violet) takaluukkua. Koneena on tommonen Minimanin Einhell merkkinen (rotary käsittääkseni) missä kierrokset on 1000-3000 välillä. Laikkana oon käyttänyt Flexipadsin sinistä (medium) ja aineena on ollut Mequiarsin ultimate compound.
                          Kävin luukun läpi kahteen kertaan josta molemmilla kerroilla muutaman kerran vaakaan ja pystyyn vedoin. Laikkaa painoin hyvin kevyesti maalipintaa vasten ja laikkaa olin hitusen kostuttanut vedellä ennen aineen laittoa. Kierrokset oli siinä 1500 paikkeilla. Kuitenkaan lopputulos ei ole mielestäni hyvä koska hienon hienoja pesunaarmuja näkyy valoa vasten tarkasteltaessa aina vaan. Tota ainetta on ainakin useampikin kehunut tommoseen pienten pesupyörteiden poistoon hyväksi, eli tekniikassa tai laikassa tai molemmissa on nyt ilmeisesti vikaa? Mainittakoon että ton ultimate compoundin jälkeen laitoin perään vielä autoglymin mustaa flexipadin punasella laikalla (kiillotus), mutta tostakaan mitään apua ollut. Mitenkäs tätä hommaa nyt kannattais jatkaa? Karkeampi laikka, painaa enempi, korkeammat kierrokset vai mitä?
                          e90 330ia
                          E36 328i touring
                          Ex:
                          e46 330i touring facelift
                          e46 318ci facelift
                          e36 320i cab M-Sport
                          e36 325i coupe
                          e30 318i

Comment

• Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

Originally posted by juha77 View Post
                            Olen nyt harjotusmielessä "myllyttänyt" tuota cabrion (techno violet) takaluukkua. Koneena on tommonen Minimanin Einhell merkkinen (rotary käsittääkseni) missä kierrokset on 1000-3000 välillä. Laikkana oon käyttänyt Flexipadsin sinistä (medium) ja aineena on ollut Mequiarsin ultimate compound.
                            Kävin luukun läpi kahteen kertaan josta molemmilla kerroilla muutaman kerran vaakaan ja pystyyn vedoin. Laikkaa painoin hyvin kevyesti maalipintaa vasten ja laikkaa olin hitusen kostuttanut vedellä ennen aineen laittoa. Kierrokset oli siinä 1500 paikkeilla. Kuitenkaan lopputulos ei ole mielestäni hyvä koska hienon hienoja pesunaarmuja näkyy valoa vasten tarkasteltaessa aina vaan. Tota ainetta on ainakin useampikin kehunut tommoseen pienten pesupyörteiden poistoon hyväksi, eli tekniikassa tai laikassa tai molemmissa on nyt ilmeisesti vikaa? Mainittakoon että ton ultimate compoundin jälkeen laitoin perään vielä autoglymin mustaa flexipadin punasella laikalla (kiillotus), mutta tostakaan mitään apua ollut. Mitenkäs tätä hommaa nyt kannattais jatkaa? Karkeampi laikka, painaa enempi, korkeammat kierrokset vai mitä?
                            Itse olen myös opetellut myllyttämään viimeisen vuoden aikana. Omat kokemukseni ovat kyllä olleet sen suuntaisia, että naarmuja saa kyllä poistettua, mutta saksalaisissa kovalakkaisissa autoissa se vaatii todella paljon kovaa työstämistä jopa Rotarylla. Tuo Ultimate Compound on käsittääkseni aika hento aine. Kovemmilla aineilla ja leikkaavammalla laikalla varmasti lähtee, mutta vaatii jonkin verran harjoittelua.

Itse olen myllyttellyt Carpro:n Fixerilla mikä on uuden tyyppinen aine. Idea tuossa on, että yhdellä aineella pääsee alusta loppuun. Myllytyksen tehoa on helppo säädellä vaihtamalla pelkästään laikkaa ja ainetta saa jatkaa vedellä, jolloin se on helppo ajaa loppuun eikä hologrammeja pääsee tulemaan.
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

Comment

• Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

Originally posted by juha77 View Post

Oranssi laikka vaan kehiin ja pitkään työstät pinnat, siihen asti että alkaa laikka jo tahmoamaan. Tuon jälkeen se toinen aine ja toinen laikka tai sitten vettä ja sama oranssi laikka liu-utellen vain pintoja läpi matalin kierroksin.

Mut kyllä se vähän leikkaavuutta vaatii jo laikalta että raamut lähtee.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Blizzard030
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 353
                                • Kouvola, Finland

Onkohan kukaan käyttänyt autoaa myllytyksessä tuolla Backmannilla kouvolassa? Ajattelin vaan, että onkohan hyvä kun harkitsen oman autoni vientiä sinne.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎