Itellä heräsi kiinostus tilata jenkeistä Porter-Cablen epäkeskokone, tuntuu olevan erittäin toimiva ja yleinen tuolla jenkkilän puolella. Mutta homma tyssäs siihen että pitäisi löytää jostain tarpeeks tehokas muuntaja jolla saisi tuon toimimaan suomen sähköverkossa. Onko muilla kokemuksia mistä moinen muuntaja? Vai pitääkö vaan ostaa laite joka käy suoraan suomen verkkosähköllä?
Autogeekillä oli meinaan todella hyviä tarjouspaketteja missä oli kone, laikat ja kaikki tarpeellinen aika edullisesti...vaikka siihen laskee vielä rahdin ja mahdolliset tullimaksutkin :think
Itellä heräsi kiinostus tilata jenkeistä Porter-Cablen epäkeskokone, tuntuu olevan erittäin toimiva ja yleinen tuolla jenkkilän puolella. Mutta homma tyssäs siihen että pitäisi löytää jostain tarpeeks tehokas muuntaja jolla saisi tuon toimimaan suomen sähköverkossa. Onko muilla kokemuksia mistä moinen muuntaja? Vai pitääkö vaan ostaa laite joka käy suoraan suomen verkkosähköllä?
Autogeekillä oli meinaan todella hyviä tarjouspaketteja missä oli kone, laikat ja kaikki tarpeellinen aika edullisesti...vaikka siihen laskee vielä rahdin ja mahdolliset tullimaksutkin :think
Mikäs tuosta tekee triljoona kertaa paremman? Missä hinnoissa tuon kanssa pyöritään ja mitä kautta saa ostettua? Luulen kyllä että hinta on jotain aivan muuta kuin itse haen.
Mikäs tuosta tekee triljoona kertaa paremman? Missä hinnoissa tuon kanssa pyöritään ja mitä kautta saa ostettua? Luulen kyllä että hinta on jotain aivan muuta kuin itse haen.
Niin, enhän itse ole kyllä PC:a käyttänyt. Mutta ainakin jokaisen netistä löytyneen vertailun ja testin perusteella uskalsin laukoa. Googleta.
Tässä alkajaisiksi: http://uk.youtube.com/watch?v=Yht1uHJLNlQ
Hinta pyörii 450-500€ tuntumassa. Taisin itse googletella myös jälleenmyyjät kun vehkeen syksyllä ostin. En osaa nimetä nyt yhtään, mutta kyllä niitä on, sillä Flex on aika "iso" työkalumerkki.
edit: Ja omista kokemuksista sen verran, että helppo oppia ja näkyvää tulosta saa todella helposti.
En tiedä mitä PC maksaisi ja mitä maksaisi sitten se muunnin, mutta Flexiä uskallan kyllä varauksetta suositella.
Täältä olen oppinut paljon ja siellä myös Flexiä suositaan PC:n lisäksi www.autopia.com
Yksi vaihtoehto on myös bosch gex 150 turbo, siinä saa aika hyvän hiomakoneen kaupanpäälle ja takuutakin tulee 3 vuotta koneelle kun netissä rekisteröityy.
Car Ferrera. Käytin viime kesänä mutta en ollut ollenkaan tyytyväinen lopputulokseen. Pyörteitä jäi ja suoria pitkiä naarmuja oli tullut "käsittelyssä" vain lisää. Asiantuntevan oloinen heppu oli kyllä, mutta ei silti. Asiasta suivaantuneena aloitinkin itse kiillotusharrastuksen ja kovaa vauhtia oppia imetään ! Pari onnistunutta kiillotusta takana...
Ei siis varmaan ihme, että viime kesänä firma menikin konkkaan eli ei ole enää Car Ferreraa KPO:ssa.
Ei siis varmaan ihme, että viime kesänä firma menikin konkkaan eli ei ole enää Car Ferreraa KPO:ssa.
Joo, pyörähdin talleilla tossa talvella ja ihmettelin kun kovin pimeetä oli.. Onko muita paikkoja? Onkohan "Putsi Pum" lopettanut myös kun ei löydy mistään ? Tämmösen löysin ihan äskettäin http://www.juhakarppanen.fi/autopuhdistus.html , pitää huomenna soitella tekevätkö myllytyksiä, vai tarkoittaako tuo hionta sitten aivan jotain muuta..
Olen "jonkin" verran tehnyt työkseni fixailuja enkä suosittele glymin vahoja. Kiilloitukseen presta+lampaanvillalaikka on paras yhdistelmä. prestan hiomatahnoista 1500 tai jos on pahempia pinttymiä tai naarmuja niin sitten ultra cutting creme light. Laikanjäljet pois pehmyt laikalla ja prestan swirl removerilla. Tämän kaiken jälkeen päälle cartecin kovavaha joka on mailman helpoin työstää killoituksissa ei tule käyttää vettä. ehkä joskus ennen myös vettäkin on käytety mutta not anymore. kysymyksiä saa laittaa jos jokin askarruttaa niin vastailen parhaan kykyni mukaan
Joo, pyörähdin talleilla tossa talvella ja ihmettelin kun kovin pimeetä oli.. Onko muita paikkoja? Onkohan "Putsi Pum" lopettanut myös kun ei löydy mistään ? Tämmösen löysin ihan äskettäin http://www.juhakarppanen.fi/autopuhdistus.html , pitää huomenna soitella tekevätkö myllytyksiä, vai tarkoittaako tuo hionta sitten aivan jotain muuta..
Kerrohan tännekin hinnoista, Royal Fix haapaniemellä tekee kanssa mutta hinta oli aika suolainen kun kysyin.
Comment