Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ogelmia navi mk4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw528
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 210
    • keskisuomi

    Ogelmia navi mk4

    Latasin autosta akun jonka jälkeen ei ole suostunut lukemaan levyä"akku oli autosta irti"..Ilmoittaa vain että ongelmia lukea levyä tarkista dvd/cd. levy poltettu uusix "2007 versio" ja ei auttanut.. Oisko vinkkejä?
    on löylyä!!!
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Oletko koitanut orkkis levyllä?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • bmw528
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 210
      • keskisuomi

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Oletko koitanut orkkis levyllä?
      en oo kokeillut mutta se oli mielessä..Vaikka pelaskin entiselläkin levyllä vuodenpäivät ..
      on löylyä!!!

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by bmw528 View Post
        en oo kokeillut mutta se oli mielessä..Vaikka pelaskin entiselläkin levyllä vuodenpäivät ..
        Minulla navi on pari kertaa seonnut niin ettei se tunnista poltettua levyä, ei vaikka kokeilee useita eri levyjä (DVD ja CD) tai vaikka ottaa navin sulakkeen irti.
        Mutta heti kun navissa käyttää alkuperäistä levyä, toimii se taas ihan normaalisti poltetuillakin levyillä. Tuo on aika mystinen juttu ja epäilenkin BMW:n salajuonta...
        E39 528iA

        Comment

        • bmw528
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 210
          • keskisuomi

          #5
          Originally posted by TJJ View Post
          Minulla navi on pari kertaa seonnut niin ettei se tunnista poltettua levyä, ei vaikka kokeilee useita eri levyjä (DVD ja CD) tai vaikka ottaa navin sulakkeen irti.
          Mutta heti kun navissa käyttää alkuperäistä levyä, toimii se taas ihan normaalisti poltetuillakin levyillä. Tuo on aika mystinen juttu ja epäilenkin BMW:n salajuonta...
          heh heh täytyy kokeilla kunhan löydän jostain alkuperäisen levyn..
          on löylyä!!!

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Varoituksen sana akun irrotuksesta navillisessa. Akkua ei saa irrottaa ennen kuin navin initialisointi-vaihe on loppunut. Navi saattaa tiltata lopullisesti, jos jännite alustaessa katkaistaan. Topikin keississä navi kuitenkin on vielä väylässä, joten toivoa sopii, että alkaa vörkkiä.

            Originally posted by TJJ View Post
            Tuo on aika mystinen juttu ja epäilenkin BMW:n salajuonta...
            Hyvinkin mahdollista!
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Varoituksen sana akun irrotuksesta navillisessa. Akkua ei saa irrottaa ennen kuin navin initialisointi-vaihe on loppunut. Navi saattaa tiltata lopullisesti, jos jännite alustaessa katkaistaan. Topikin keississä navi kuitenkin on vielä väylässä, joten toivoa sopii, että alkaa vörkkiä.
              Käsittääkseni MK4 ei tuosta sekoa mutta MK3 voi mennä lopullisesti jumiin.
              E39 528iA

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Olen irroittanut kaikkia mk2-4:sia niin että valo palaa enkä ole kertaakaan saanut niitä tuolla tavalla rikki(muilla konsteilla kyllä), olen kuitenkin muutaman kerran niitä irroittanut. Toki teoreettinen mahdollisuus siihen varmasti on.

                Eli todennäköisyys on häviävän pieni saada tuolla konstilla se rikki, nopeampi keino on rikkoa se astumalla vaikka joku aamu väärällä jalalla sängystä..

                Eli fakta on kuitenkin se että ehjä navi ei hajoa päivittäessä(aidolla levyllä)tai virtoja katkaistaessa, jos näin käy niin vika on kyllä ollut jo olemassa.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Ainakin yksi kaapeleilla virtaa annettaessa hajonnut Mk3 on tullut vastaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Eli fakta on kuitenkin se että ehjä navi ei hajoa päivittäessä(aidolla levyllä)tai virtoja katkaistaessa, jos näin käy niin vika on kyllä ollut jo olemassa.
                    Olen ollut siinä käsityksessä, että nimenomaan MK3 voi hajota jos sen virrat katkaisee. Muut mallit ei hajoa. Eli MK3:n softassa oli/on joku bugi joka aiheutti tuon, tiedä sitten oliko se navin softassa ja on korjattu päivityksellä vai onko se navin "bioksessa" eikä sitä bugia tavallinen päivitys ole voinut korjata.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Olen ollut siinä käsityksessä, että nimenomaan MK3 voi hajota jos sen virrat katkaisee. Muut mallit ei hajoa. Eli MK3:n softassa oli/on joku bugi joka aiheutti tuon, tiedä sitten oliko se navin softassa ja on korjattu päivityksellä vai onko se navin "bioksessa" eikä sitä bugia tavallinen päivitys ole voinut korjata.
                      Juu näinhän se oli ja siitä oli tiedotuskin ja oliko vielä jopa TISsissä varoitus mutta niin kuin kirjoitin niin en ole itse koskaan saanut sitä noin rikki.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ainakin yksi kaapeleilla virtaa annettaessa hajonnut Mk3 on tullut vastaan.
                        Vaikea varmaan tuotakaan on varmuudella sanoa että se meni juuri virtaa antaessa. Joskus niillä on aina tapana hajota ja jos joku muu ongelma on samaan aikaan niin usein saattaa syy turhaan mennä sen piikkiin vaikka todellisuudessa niillä ei olekaan tekemistä keskenään.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • bmw528
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 210
                          • keskisuomi

                          #13
                          täytyys

                          kokeilla vielä päivittää mylly uusis..eikös ne tiedostot pitänyt johonkin image muotoon polttaa levylle ennenkuin tökkää levyn myllyyn? nyt koneessa softa: sv 4-1/91
                          on löylyä!!!

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            #14
                            Moi!

                            Semmonen kyssäri teille elektroniikka asiantuntijoille, kuinkas helppo noita mk4sia on korjata?



                            Huusin tommosen ebaysta itelleni kun oli 20 sec aikaa ja en huomannu ollenkaa (saksaksi) että tuote on viallinen Tossahan lukee että jotain liitäntähäikkää, sammuilee itestään. Onkos kellään mitään kokemuksia tämmöisestä?

                            -Jyri
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by jyrbba69 View Post
                              Semmonen kyssäri teille elektroniikka asiantuntijoille, kuinkas helppo noita mk4sia on korjata?



                              Huusin tommosen ebaysta itelleni kun oli 20 sec aikaa ja en huomannu ollenkaa (saksaksi) että tuote on viallinen Tossahan lukee että jotain liitäntähäikkää, sammuilee itestään. Onkos kellään mitään kokemuksia tämmöisestä?
                              Tuolla ohjeistuksella pääset alkuun. KLIK

                              Myynti-ilmoituksessa laitteen päälle kirjoitettu italiaksi "a caldo monitor non va". Eli ilmeisesti lämpötilan mukaan saattaa pätkiä. Helpoimmillaan tuo on vain kylmäjuotoksesta kiinni. Kokeile nyt ensin, toimiiko se alkuunkaan. Laite osittain purettuna väylään ja kylmäsprayllä sitten käyt komponentteja/liitoksia läpi, jos ongelman saisi esiin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎