Mites tuon nitromorssin käyttö. Sitä ei varmaan ole hyvä muovipinnalle laittaa että maalia poistaisi? Ajatus olisi siis uudelleen niitä muoviosia maalata.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Hynde View PostKerropas dumppi, että minkälaisilla paineilla itse lakkaat?
toki riippuu viuhkan leveydestä ja kohteesta mitä ruiskuttaa esim puskureissa sumuvalojen ja keskiaukkojen syvennyksiin pienennän painetta ja supistan viuhkaa että saa valuttamatta sinne lakan tasaisesti..
painetottumuksia tosin on niin monta kun on maalariakin ja joskus siitä muistaaakseni on ollu puhetta tällä foorumillakin:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostVanha käsitäristin pitää vaihtaa uuteen. Minkä merkkinen ja mallinen paineilmaepäkesko kannattaa ostaa noin 200 euron hintaluokassa?
halvemmallakin vois jostain saada mut on muuten hyvä kone!
huomattavasti kätevämpi kun paineilma epis ja ei tarvii koko ajan sen kompurankaan huutaa..
pitäiskin melkein kysäistä töistä että oliko meillä se yksi vähemmän käytössä ollut jo myyty vai vieläkö se löytyis:thinkLast edited by dumppi; 06-05-2012, 17:45.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postsijota vähän enemmän ja osta sähköepis
Onko normaali kiekko 125mm vai 150mm?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostMenee hieman kalliiksi. Jos ostan tästä tämän 3M laitteen niin välirahalla saan viel uuden paineensäätimen ja vedenerottimen.
nojoo tietty muille vehkeillehän nuo on hyvä olla kunnossa..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postjoita et tuon kanssa tarvitse enää
nojoo tietty muille vehkeillehän nuo on hyvä olla kunnossa..
Tästä jos sais ammattilaisilta vinkkejä, niin ei tarttisi kiivete taas perse edellä puuhun."My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostNoniin. Täytys ottaa seuraava asekel maalaustouhuissa ja opetella tekeemään kunnolla häivytys.
Tästä jos sais ammattilaisilta vinkkejä, niin ei tarttisi kiivete taas perse edellä puuhun.
ensisijaisestihan kannattaa vetää aina lakka yli koko osasta tai katsella olisiko mahdollista häivyttää johonkin sikkiin kääntöteipillä tai superloniteipillä ja sitten kiillottaa se raja.
esim. puskureista tälläiset yleensä löytyy ja aika hyvin myös nykyajan autojen takakyljistä. (ei kylläkään bemareista)
noh asiaan.
tapojahan on taas niin monta kun on tekijääkin muuta itse teen pääpiirteittäin näin:
tässä ohje siis miten maalaat esim. takakaaren ja häivytät lakkauksen c-pilariin
pohjatöistä alkaen en jaksa selittää mutta oletetaan että takakaaresta on esimerkiksi poistettu ruosteet ja nyt se takakylki sitten maalataan mutta lakkaa ei haluta vetää pilarin loppuun asti
1. hio mahdollisimman hienolla paperilla alue mihin aiot häivytyksen tehdä (esim. 2000 abralla vesissä) ja c-pilarissa n. 10-15cm alue kannattaa hioa tuolla hienommalla häivytystä varten. kannattaa myös katsella pilarista mahdollismman kapea kohta mihin häivytyksen tekee että kiillotettavaa jäisi mahd. vähän.
2. puhdista vielä hiomatahnalla tosiet 10-15cm hiotun alueen yli että häivytysohennin tarttuu varmasti eikä kiillottaessa häivytys lähde ns. rullaamaan. tässä vaiheessa ehdottomasti rasvanpoistoaineella hiomatahnan jämät pois ettei sitä varmasti sinne väliin jää!
3. suojaa normaalisti kaikki pilarin ympärillä olevat osat reilusti pidemmältä matkalta kuin olet hionut ettei sitten sitä maali/lakkasumua olisi lasit ym. täynnä.
4. sitten uudestaan rasvan ja pölynpoistot tottakai.
5. itse myös rakentelen yleensä aina paperista ns. "tunnelin" häivytettävän (hiotun) alueen loppupäähän että sinne menisi mahd. vähän lakkaa häivytysalueelle. värimassan kanssa ei tietenkään sitten mennä tuonne häivytettälle alueelle!
6. värimassaa normaalit kaksi kerrosta (+kontrolli, jos metalliväri) tarvittaville alueille. jos maalaus tehdään suorakiiltoisella maalilla niin unohda tämä.
7. normaalit kaksi kerrosta lakkaa/maalia koko takakylkeen ja sitten vaan "tunneli" varovasti irti ja häivytys ohenninta "sopivasti" lakkauksen/maalauksen rajakohtaan silleen että ohenninta tulee laitettua hieman sekä lakan päälle että sinne hiotulle/puhdistetulle alueellepinnasta kyllä näkee kun se alkaa olemaan sopiva ja kiillotettavissa.
8. ja olettaen että uunitus mahdollisuutta ei ole niin sittempä vaan odotellaan että pinta on varmasti kuiva ennenkuin mennään sen kiillotuskoneen kanssa lähellekkään sitä rajaa
ehkä vähän vaikea selittää ilman kuvia mutta jospa siitä apua olisi
tämä tyyli siis toimii sekä lakattaville väreille että suorakiiltoisille.
itse käytän aerosoli häivytysohenninta yleensä mutta lakan voi myös ohentaa suoraan kannuun melko ohueksi ja tehdä häivytys myös lakalla.. ehkä alkuun helpompaa ohentaa lakka/maali ja vetää häivytys ruiskulla niin voi säätää paineen ja viuhkan mieleisekseen. tuosta pullosta kun tulee just aina samalla paineella ja viuhkalla.
häivytys ohennin/ohennettu lakka/maali on sitten helvetin helppoa valuttaa joten opetteluttaa varmasti monta monituista kertaaEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by pope_ View PostOn tuosta omasta projektista tullut hitsailtua edestä lattioita. Nyt paikkojen päällä on epoksi. Onko tarpeen vetäistä vielä tuonne sisälle joku maali+lakka tuohon epoksin päälle vai meneekö se ihan noin?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Mielenkiinnosta kysyn että, onko teillä dumppi kentin häippärispray mitä käytätte? Ja muutenki minkä firman maalit? :think
Muuten menee itellä häivytys samalla prosedyyrillä, mutta mikäli pohjamaali vedetään niin sen ajaksi pistän pussia enemmän häippärialueen suojaksi ettei sitte piikkaile hirveästi häippäriä tehdessä.///MotorporotE34 ///M5 -91
E28 535iA projekti
ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Nikoh View PostMielenkiinnosta kysyn että, onko teillä dumppi kentin häippärispray mitä käytätte? Ja muutenki minkä firman maalit? :think
Muuten menee itellä häivytys samalla prosedyyrillä, mutta mikäli pohjamaali vedetään niin sen ajaksi pistän pussia enemmän häippärialueen suojaksi ettei sitte piikkaile hirveästi häippäriä tehdessä.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postsiinä on semmonen osa-alue mitä saa kyllä harjoitella ennenkun alkaa tulemaan kunnollista ja pienellä vaivalla kiillotettavissa oleva raja.
ensisijaisestihan kannattaa vetää aina lakka yli koko osasta tai katsella olisiko mahdollista häivyttää johonkin sikkiin kääntöteipillä tai superloniteipillä ja sitten kiillottaa se raja.
esim. puskureista tälläiset yleensä löytyy ja aika hyvin myös nykyajan autojen takakyljistä. (ei kylläkään bemareista)
noh asiaan.
tapojahan on taas niin monta kun on tekijääkin muuta itse teen pääpiirteittäin näin:
tässä ohje siis miten maalaat esim. takakaaren ja häivytät lakkauksen c-pilariin
pohjatöistä alkaen en jaksa selittää mutta oletetaan että takakaaresta on esimerkiksi poistettu ruosteet ja nyt se takakylki sitten maalataan mutta lakkaa ei haluta vetää pilarin loppuun asti
1. hio mahdollisimman hienolla paperilla alue mihin aiot häivytyksen tehdä (esim. 2000 abralla vesissä) ja c-pilarissa n. 10-15cm alue kannattaa hioa tuolla hienommalla häivytystä varten. kannattaa myös katsella pilarista mahdollismman kapea kohta mihin häivytyksen tekee että kiillotettavaa jäisi mahd. vähän.
2. puhdista vielä hiomatahnalla tosiet 10-15cm hiotun alueen yli että häivytysohennin tarttuu varmasti eikä kiillottaessa häivytys lähde ns. rullaamaan. tässä vaiheessa ehdottomasti rasvanpoistoaineella hiomatahnan jämät pois ettei sitä varmasti sinne väliin jää!
3. suojaa normaalisti kaikki pilarin ympärillä olevat osat reilusti pidemmältä matkalta kuin olet hionut ettei sitten sitä maali/lakkasumua olisi lasit ym. täynnä.
4. sitten uudestaan rasvan ja pölynpoistot tottakai.
5. itse myös rakentelen yleensä aina paperista ns. "tunnelin" häivytettävän (hiotun) alueen loppupäähän että sinne menisi mahd. vähän lakkaa häivytysalueelle. värimassan kanssa ei tietenkään sitten mennä tuonne häivytettälle alueelle!
6. värimassaa normaalit kaksi kerrosta (+kontrolli, jos metalliväri) tarvittaville alueille. jos maalaus tehdään suorakiiltoisella maalilla niin unohda tämä.
7. normaalit kaksi kerrosta lakkaa/maalia koko takakylkeen ja sitten vaan "tunneli" varovasti irti ja häivytys ohenninta "sopivasti" lakkauksen/maalauksen rajakohtaan silleen että ohenninta tulee laitettua hieman sekä lakan päälle että sinne hiotulle/puhdistetulle alueellepinnasta kyllä näkee kun se alkaa olemaan sopiva ja kiillotettavissa.
8. ja olettaen että uunitus mahdollisuutta ei ole niin sittempä vaan odotellaan että pinta on varmasti kuiva ennenkuin mennään sen kiillotuskoneen kanssa lähellekkään sitä rajaa
ehkä vähän vaikea selittää ilman kuvia mutta jospa siitä apua olisi
tämä tyyli siis toimii sekä lakattaville väreille että suorakiiltoisille.
itse käytän aerosoli häivytysohenninta yleensä mutta lakan voi myös ohentaa suoraan kannuun melko ohueksi ja tehdä häivytys myös lakalla.. ehkä alkuun helpompaa ohentaa lakka/maali ja vetää häivytys ruiskulla niin voi säätää paineen ja viuhkan mieleisekseen. tuosta pullosta kun tulee just aina samalla paineella ja viuhkalla.
häivytys ohennin/ohennettu lakka/maali on sitten helvetin helppoa valuttaa joten opetteluttaa varmasti monta monituista kertaa
Tuhannet kiitokset"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Tuli noista häivytyksistä mieleen kun vanhalle pinnalle vedetään.
Pari tapausta tässä, missä värimassa ei ole tarttunut kunnolla. Eli lähtenyt ihan isoina palasina vetämällä lakka ja värimassa irti pinnasta?
Näissä ei ole ollut alla kuin ehjä nelisatasella karhennettu 2k lakkapinta, mihin käsittääkseni massan nyt pitäisi tarttua? Tietysti ennen maalausta putsattu silikooninpoistoaineella.
Noh, empä ainakaan ite maalaa enään mitään ilman hinkkavärikerrosta
Comment
-
Comment