Onko sillä nyt sitten väliä (annat vain päänumeron kaikille ja autossa on tuo "kakkosnumero"), kun molemmat kuitenkin SOI!!!!!???????????!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitä kiusaa siinä on????
Niin no... Minä myös SOITAN joskus puhelimella en ainoastaan vastaa. Siis jos autossa olisi se kakkosnumero siitä myös soitellaan, jolloin autosta soitettaessa näkyykin eri numero kun kännykästä. Nykyään aikas moni jättää vastaamatta jos näytöllä vilkkuu joku täysin outo numero (voipi olla joku lehti- tai sijoitusneuvojobbari yms..)
Eli pitäisi edelleenkin saada kaksi simmiä yhdelle numerolle.
Minulla tuo puhelin vaihtoi kieltään kun käytin siinä suomalaista SIM-korttia. Ei tarvinnut muuttaa mitään asetuksia. Niin ja kieleksi vaihtui Suomi. Otin ko. kortista ensin toisella puhelimella pin-kyselyn pois päältä.
Mitä vikaa on rinnakkaissoiton tilaamisessa? Mitä se haittaa jos autossa on eri numero? Soittaa kumpaan numeroon tahansa niin molemmat hälyttävät ja jos jompaan kumpaan vastaa niin toinee herkeää hälyttämästä.
Palvelun saa tietääkseni vain soneralta. Itsellä tämä systeemi käytössä ja en ymmärrä mitä lisähyötyä rinnakkaisnumerosta olisi.
No, soitin Soneralle ja eivät tienneet mitään koko rinnakkaissoitto-hässäkästä?
No, soitin Soneralle ja eivät tienneet mitään koko rinnakkaissoitto-hässäkästä?
just tänään kysäisin Soneran myyjiltä ja eivät tienneet koko systeemin olemassa olosta. Soittivat sitten tietävemmille ja löytyihän sitä tietoa. Systeemin voi vaikka konffata niin että känny soi ensin ja auto hälyttää sitten esim 20 sekunnin päästä. Systeemin voi myös laittaa toimimaan
myös vaikka ainoastaan arkisin klo 8-16. Maksu taisi olla 2,08e/kk.
Harmi että soneralla on puhelut ja kk-maksut kalliimpia kuin Sauniksella.
niin että entäpä jos puhelin ei sano mitään ja kumpaan korttipaikkaan
se kortti sitten pitäs laittaa( konttiin vaiko luurin alle )
puhelin ei pysy päällä jos kontissa ei korttia ja jos prepaid kortti kontissa niin pysyy jopa hetken päällä. Niin että jos jollain olis hyviä neuvoja kuin tän puhelimen sais pelaan (motorola) ja auto 728 E38 -96
Kai tätä foorumia nyt joku televerkkospesialisti lukee.
Voisit selittää meille, jos tuossa tuplasimmiijärjestelmässä on jotain teknisiä vaatimuksia, jota nämä suomen verkot eivät tue. Eli vaatii jotain isompia muutoksia esim. tietojärjestelmiin tms.
No kun nyt satuit kysymään..
Matkapuhelinbisneksestä puhuttaessa teleoperaattoreita on siis kahdenlaisia. Ensimmäinen laatu on verkko-operaattorit, jotka rakentavat radioverkkoa ja siihen puhelinkeskuksia sekä rajapinnan, jonka yli sitä verkkoa hallitaan. Näitä on Suomessa tällä hetkellä kolme: Soneran, Elisan ja Finnetin verkko-operaattorit. Nämä myyvät verkkoaan (vain ja ainoastaan) palveluoperaattoreille, joita on kai parikymmentä. Saunalahti (ja Eunet sen yrityspalvelupuolena) on lähtenyt etsimään uraansa näiden kahden välistä ostamalla kahdelta verkko-operaattorilta radioaikaa, mutta käyttämällä omaa keskustaan.
Sonera on ensimmäisenä suomalaisena teleoperaattorina päivittämässä ja osittain jo päivittänytkin verkkonsa tukemaan erilaisia "uuden sukupolven" älyverkkopalveluita, joiden avulla esim. tässäkin threadissa mainittu kaksi numeroa yhdellä sim-kortilla on mahdollinen toteuttaa. Tuo termi "uuden sukupolven" muuten tuntuu pulpahtavan pintaan säännöllisin väliajoin kun joku yrittää jotain uutta..
Jos tätä toivottua tilannetta lähtee lähestymään toiselta suunnalta, niin kuvio vaikuttaa todennäköisesti selvemmältä. Jokaisella SIM-kortilla on omat sarjanumeronsa, eli ICC (joka ei näy radioverkon suuntaan) ja IMSI (joka näkyy radioverkon suuntaan). Puhelinnumeron (MSISDN) ei tarvitse olla talletettu SIM-kortille. IMSIn perusteella liittymä ja sen palveluoperaattori tunnistetaan, tosin eräät verkko-operaattorit vuokraavat omaa IMSI-avaruuttaan palveluoperaattoreilleen pääasiassa sitouttamistarkoituksissa, mutta myös siksi, että noiden anominen ITU:lta (kansainvälinen telealan kattojärjestö) on iso prosessi.
Kun laitat siis puhelimen päälle, se kertoo tukiasemalle IMSI-koodinsa. Siten matkapuhelinkeskus tietää, minkä tukiaseman alueella olet ja mihin puhelu välitetään. Siellä on nimittäin (yleensä HLR:ssä, mutta jos olet vieraassa verkossa esim. ulkomailla, niin tieto on haettu kotiverkon HLR:stä sen hetkisen operaattorisi VLR:ään - unohdetaan roaming-tapaukset koska ne monimutkaistavat tätä tilannetta tarpeettomasti) 1:1 mäppäys puhelinnumeroiden ja IMSI-numeroiden välillä. Kyseessä on melko suuri rakenteellinen muutos, kun halutaankin muuttaa tätä mäppäystä siten, että yhteen numeroon tulevat puhelut ohjattaisiinkin kahteen tai useampaan paikkaan, jotka pahimmassa toivetilanteessa voivat sijaita eri verkoissakin. Vähimmilläänkin täytyy varautua siihen, että ne ovat eri keskuksissa.
Tämän verkkopäivityksen lisäksi täytyy muuttaa siis teleoperaattoreiden - niin verkko- kuin palveluoperaattoreidenkin - verkonhallintajärjestelmät, SIM-korttien ylläpitojärjestelmät, asiakaspalvelun ja laskutuksen järjestelmät sekä tietojenkeruujärjestelmät vastaamaan uutta tilannetta. Puhutaan isoista investoinneista ja sadoista miestyöpäivistä. Ulospäin soitettavien puheluiden muutto toiselle numerolle on taas hyvin yksinkertaista, koska verkon ei tarvitse muuttaa käyttäytymistään ja puhelun reititystään reaaliaikaisesti puhelinnumeron perusteella.
Mutta, kuten todettua, tämä on jo tehty ainakin Ruotsissa ja Saksassa.
Toivottavasti tämä selvensi vähän tilannetta, vaikka tässä en kovin selkeästi asiaa esittänytkään. Itsellänikin olisi kyllä tarvetta tuollaiselle järjestelmälle - autopuhelimessa on nyt eri numero kuin mukana aina kulkevalla. Toisin päinkin tuolle kyllä on kysyntää, saisi vaimokkeen numeron toimimaan autossa hänen ajaessaan ja oman numeron kun minä olen työmatkalla.
Mulla on sellainen ongelma etten saa integroitua puhelinta löytämään verkkoa?
Sim kortin se kyllä tunnistaa heti, DNA Prepaid, mutta ei verkkoa.
Auto on 330D vm. 2001.
osaisiko joku sanoa mistä vikaa voi etsiä tai mikä firma osaisi auttaa pääkaupunki seudulla!
Terve.
mulla ois 328 -96 mallin auto ja siinä on BMW GSM.
siinä puhelimen alla on paikka minne saa lykättyä ison kortin.
laitoin oman simmin kiinni sellaseen adapteriin ja lykkäsin sisälle, niin se ilmottelee jotain simgard prufen...
no tuolla aikasempaan joku sanos et pitäis sammuttaa puhelin. no mites se tapahtuu. mulla ei mitään manuskaa tullut auton mukana niin en oikeen löydä mitään sellasta nappia mistä se sammuis...
sit takapoksissakin on joku poksi. mikäs sen tarkotus on? meneeks sinnekkin joku kortti?
Mites saan nyt toin vehkeen pelittämään?
kiitos jo etukäteen.
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
Terve.
mulla ois 328 -96 mallin auto ja siinä on BMW GSM.
siinä puhelimen alla on paikka minne saa lykättyä ison kortin.
laitoin oman simmin kiinni sellaseen adapteriin ja lykkäsin sisälle, niin se ilmottelee jotain simgard prufen...
no tuolla aikasempaan joku sanos et pitäis sammuttaa puhelin. no mites se tapahtuu. mulla ei mitään manuskaa tullut auton mukana niin en oikeen löydä mitään sellasta nappia mistä se sammuis...
sit takapoksissakin on joku poksi. mikäs sen tarkotus on? meneeks sinnekkin joku kortti?
Mites saan nyt toin vehkeen pelittämään?
kiitos jo etukäteen.
Mulla alkoi pelaamaan kun pistin soneran kortin sinne peräkontissa olevaan paikkaan.
Auto on 728 -98 ja puhelin alkoi futaamaan heti ja selvällä suomen kielellä kun hain ärrältä PrePaidin, mutta mutta, koen ikävänä ongelmana sen kun puhelin pyytää aina uudestaan PIN-koodia kun moottorin on ollut sammutettuna, vaikka vain hetkenkin. Selailin valikoita mutta en löytänyt mitään sellaiseen viittaavaa, että puhelimen saisi pysymään päällä pidempään. Onko ongelmaan helppoa ratkaisua tiedossa?
Minä otin sim-kortilta pinnin kyselyn pois päältä toisella puhelimella ja sen jälkeen laitoin simmin auton puhelimeen. Tällälailla se ei kysellyt joutavia.
Auto on 728 -98 ja puhelin alkoi futaamaan heti ja selvällä suomen kielellä kun hain ärrältä PrePaidin, mutta mutta, koen ikävänä ongelmana sen kun puhelin pyytää aina uudestaan PIN-koodia kun moottorin on ollut sammutettuna, vaikka vain hetkenkin. Selailin valikoita mutta en löytänyt mitään sellaiseen viittaavaa, että puhelimen saisi pysymään päällä pidempään. Onko ongelmaan helppoa ratkaisua tiedossa?
Jaa mull on -98 750 ja siinä puhelin puhui suomea kunhan oltiin suomessa ja valikosta löytyi pin kyselyn poisto. Onko autosi facelift vai ei omani ei ole eli oisko puhelimessa sitten jotain eroa.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
soneralta tilasin pari vkoa sitten "multisim"in , eli tuon toisen sim-kortin samalle numerolle (tai siis eri numero kortissa, mutta "mäpätään" samaksi, niinkuin täällä aikaisemmin jo kerrottiin)
Toimitusajasta ei vaan ollut siellä täyttä varmuutta, vielä ei ole näkynyt..
hinnoittelu oli jotain 3 EUR/kk (??)
Onko joku jo saanut tälläisen käyttöön ja toimimaan?
Comment