Ja tuo mikrokuituliina on myös aika murhaa paskaselle pinnalle.
Omakohtaisena kokemuksena nenäliina, joka yksistään olisi aiheuttanut takapuskurin uudelleen maalauksen.
No tässä tapauksessa puskurista löytyi vielä sen nenäliinan omistajan ajoneuvon rekisterikilven kuva painautuneena, eli maalaukseen meni muutenkin.
Kun vaimo soitti tapahtuneesta peräänajosta ja sanoi, että heppu vähän pyyhki nenäliinalla puskuria ja totesivat, ettei siinä mitään näy. Sanoin vaimolle, että tuus himaan, niin pesen auton ja aivan satavarmasti ainakin nenäliinan jäljet löytyy...ja niin löytyi.
Mutta jokainen tyylillään...
Hehe, meitsi tykkää tästä tarinasta
__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Alkaa hermo pettää tän syksyn kaa!
Miten pidätte Bimmerin ulkonäön siedettävänä?
Periaatteessa helppo, pesu yli 300km päiväajon.
Mutta miten nyt kun pelkkä 88km työmatka sottaa?
Oma päivittäinen pikaresepti:
- Silikonilastalla pysyy maali pesemättä puhtaana jos aamukasteen pyyhkii.
- Nanospreyllä siis vahalla märäksi ja mikrolla pyyhintä joka ilta likaantuneet helmat.
- Vanteet iltaisin nanolla mattapuhtaaksi, ei kiilloitusta - BBS:t vie aikasta paljon aikaa.
Nämä menetelmäerot taitaa johtua siitä, että kaikkien käsitys naarmuttomasta tai kiiltävästä autosta ei todellakaan kohtaa.
Niinpä, tuota hajontaa on todella paljon jo "ammattilaisissakin". Eikä siinä, pääasiahan näissä hommissa on että itse on tyytyväinen omaansa. Jälkikäteen voi sitten ehostaa tuoretta hankintaa, jos ei entisen omistajan jäljiltä pinta oikein napostele.
Se mikä sitten taas vituttaa, on ostaa uusi auto ja saada niin karmea maalipinta ettei asian kanssa voi elää ilman että näyttää laikkaa pinnalle.
Joo uusien autojen maalipinnat tuntuu olevan aika kauheita pilveilyn suhteen, johtunee varmaan vesiväreistä
No mutta vesihionta ja myllytys niin eiköhän se siitä
Joo uusien autojen maalipinnat tuntuu olevan aika kauheita pilveilyn suhteen, johtunee varmaan vesiväreistä
No mutta vesihionta ja myllytys niin eiköhän se siitä
Tai maahantuojan/autoliikkeen fiksarit tehnyt luovutusfiksin urakkamallilla
Juuri näin, mulla riittää kylläkin 2 kertaa vuodessa..(syksyllä ja keväällä) Mitäpä tuota kotteroa jatkuvasti puunaamaan.Katuharjalla on helppo poistaa lumet samalla konstilla ja samoin hakata jäät irti laseista ja pelleistä. (yleensä puhdistan vain tuulilasin)
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Tarkennus - metallimaali ja lakkapinta eli kirkas osa kuluu ja paksu lakka.
Olen pyyhkinyt 2v päivittäin märkänä mikrolla ensin kastellen jos on kuiva.
Vahannu 3kk välein raskaasti ja nonovahaa / mustaa päivittäin pyyhinässä.
Ajat muuttuvat - isän kanssa vahattiin joka viikonloppu Ford Custom 1951
Simoniz keltasella. Edelleen käytössä, hionta-aineeton Carnauba on paras!
Mulla ei naarmuunnu nopeesti - johtuuko Carnubasta, aina vesi helmeilee!
Varmaan helpoin ja parhaan lopputuloksen antaisi huuhtelu joka ajon jälkeen, mutta ainakin itse olen todennut, että jos käytettävä vesi on hirveän kalkkipitoista, jää autoon hirveät pisarajäljet, jotka näyttävät vielä kamalammalta, kuin lievä kura kyljissä.
Mieleen muistuu että naapurin papalla oli tapana jokaisen ajon päälle tapana pestä auto ämpärillä tai parilla vettä. Vieläkään oikein tiedä mistä se ne sangot kaivoi ja pesuvedet, liekkö mukana aina suljetussa astiassa muutama kymmentä litraa. Auto oli aina katseenkestävä, siihen aikaan kaikki muut nauroi vain papan touhuja.
"kuivaus letkulla" Voisiko joku avata tämän mysteerin minulle?
Kun auton pinta on hyvin vahattu ei vesi jää seisomaan, vaan huuhdellessa suurin osa vedestä valuu itsestään pois maalipinnalta. Näin olen tämän itse ymmärtänyt/todennut.
"kuivaus letkulla" Voisiko joku avata tämän mysteerin minulle?
Kun pinta on virheetön eli myllytetty ja vahattu ei siinä vesi enää pysy. Silloin vaan suoraan letkusta lasketaan hitaasti vettä että ei roiski niin lähes kaikki vedet valuu itsestään pois pinnalta. Eiköhän youtubesta löydy videoita aiheesta.
Tai maahantuojan/autoliikkeen fiksarit tehnyt luovutusfiksin urakkamallilla
En nyt muista mikä oli se liike joka satamassa fiksailee lähes kaikkien maahantuojien uudet autot. Sen firman käsittelemissä autoissa oli järkeään aivan järkyttävät "myllyn paras" jäljet yms. Muutama vuosi sitten ainakin vielä jälki oli ihan järkyttävää.
Eli syyllinen noihin on usein juurikin tuo maahantuontifiksaukset, jotka vissiin tehdään ala-asteen askartelukerhon voimin. Muutamat tutut on jättäneet ottamatta auton vastaan luovutuksessa, koska maalipinta on myllytysjälkiä sun muuta paskaa täynnä.
Comment