Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten Bimmeri puhtaana? / BMW peseminen, pesu, vahaus, päivittäin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ileee
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1025
    • Espoo

    #31
    Originally posted by K70 View Post
    Ja tuo mikrokuituliina on myös aika murhaa paskaselle pinnalle.
    Omakohtaisena kokemuksena nenäliina, joka yksistään olisi aiheuttanut takapuskurin uudelleen maalauksen.
    No tässä tapauksessa puskurista löytyi vielä sen nenäliinan omistajan ajoneuvon rekisterikilven kuva painautuneena, eli maalaukseen meni muutenkin.
    Kun vaimo soitti tapahtuneesta peräänajosta ja sanoi, että heppu vähän pyyhki nenäliinalla puskuria ja totesivat, ettei siinä mitään näy. Sanoin vaimolle, että tuus himaan, niin pesen auton ja aivan satavarmasti ainakin nenäliinan jäljet löytyy...ja niin löytyi.

    Mutta jokainen tyylillään...
    Hehe, meitsi tykkää tästä tarinasta
    __________
    E92 BMW 335i M-Sport -12

    "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by tsbmw View Post
      Alkaa hermo pettää tän syksyn kaa!
      Miten pidätte Bimmerin ulkonäön siedettävänä?
      Periaatteessa helppo, pesu yli 300km päiväajon.
      Mutta miten nyt kun pelkkä 88km työmatka sottaa?
      Oma päivittäinen pikaresepti:
      - Silikonilastalla pysyy maali pesemättä puhtaana jos aamukasteen pyyhkii.
      - Nanospreyllä siis vahalla märäksi ja mikrolla pyyhintä joka ilta likaantuneet helmat.
      - Vanteet iltaisin nanolla mattapuhtaaksi, ei kiilloitusta - BBS:t vie aikasta paljon aikaa.

      Oikeesti miten jaksatte Suomen syksyn?
      Voi jeesus, olihan tuo läppä
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #33
        Nämä menetelmäerot taitaa johtua siitä, että kaikkien käsitys naarmuttomasta tai kiiltävästä autosta ei todellakaan kohtaa.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Originally posted by AlpinWeiss View Post
          Nämä menetelmäerot taitaa johtua siitä, että kaikkien käsitys naarmuttomasta tai kiiltävästä autosta ei todellakaan kohtaa.
          Niinpä, tuota hajontaa on todella paljon jo "ammattilaisissakin". Eikä siinä, pääasiahan näissä hommissa on että itse on tyytyväinen omaansa. Jälkikäteen voi sitten ehostaa tuoretta hankintaa, jos ei entisen omistajan jäljiltä pinta oikein napostele.

          Se mikä sitten taas vituttaa, on ostaa uusi auto ja saada niin karmea maalipinta ettei asian kanssa voi elää ilman että näyttää laikkaa pinnalle.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #35
            Joo uusien autojen maalipinnat tuntuu olevan aika kauheita pilveilyn suhteen, johtunee varmaan vesiväreistä
            No mutta vesihionta ja myllytys niin eiköhän se siitä
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by Supa View Post
              Joo uusien autojen maalipinnat tuntuu olevan aika kauheita pilveilyn suhteen, johtunee varmaan vesiväreistä
              No mutta vesihionta ja myllytys niin eiköhän se siitä
              Tai maahantuojan/autoliikkeen fiksarit tehnyt luovutusfiksin urakkamallilla
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by beemers View Post
                4 kertaa vuodessa katuharjalla
                Juuri näin, mulla riittää kylläkin 2 kertaa vuodessa..(syksyllä ja keväällä) Mitäpä tuota kotteroa jatkuvasti puunaamaan.Katuharjalla on helppo poistaa lumet samalla konstilla ja samoin hakata jäät irti laseista ja pelleistä. (yleensä puhdistan vain tuulilasin)

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1494
                  • Ilvola

                  #38
                  Tarkennus - metallimaali ja lakkapinta eli kirkas osa kuluu ja paksu lakka.
                  Olen pyyhkinyt 2v päivittäin märkänä mikrolla ensin kastellen jos on kuiva.
                  Vahannu 3kk välein raskaasti ja nonovahaa / mustaa päivittäin pyyhinässä.

                  Ajat muuttuvat - isän kanssa vahattiin joka viikonloppu Ford Custom 1951
                  Simoniz keltasella. Edelleen käytössä, hionta-aineeton Carnauba on paras!
                  Mulla ei naarmuunnu nopeesti - johtuuko Carnubasta, aina vesi helmeilee!
                  Last edited by tsbmw; 26-10-2011, 22:45.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Varmaan helpoin ja parhaan lopputuloksen antaisi huuhtelu joka ajon jälkeen, mutta ainakin itse olen todennut, että jos käytettävä vesi on hirveän kalkkipitoista, jää autoon hirveät pisarajäljet, jotka näyttävät vielä kamalammalta, kuin lievä kura kyljissä.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #40
                      Mieleen muistuu että naapurin papalla oli tapana jokaisen ajon päälle tapana pestä auto ämpärillä tai parilla vettä. Vieläkään oikein tiedä mistä se ne sangot kaivoi ja pesuvedet, liekkö mukana aina suljetussa astiassa muutama kymmentä litraa. Auto oli aina katseenkestävä, siihen aikaan kaikki muut nauroi vain papan touhuja.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #41
                        "kuivaus letkulla" Voisiko joku avata tämän mysteerin minulle?
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #42
                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          "kuivaus letkulla" Voisiko joku avata tämän mysteerin minulle?
                          Kun auton pinta on hyvin vahattu ei vesi jää seisomaan, vaan huuhdellessa suurin osa vedestä valuu itsestään pois maalipinnalta. Näin olen tämän itse ymmärtänyt/todennut.
                          M550d

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #43
                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            "kuivaus letkulla" Voisiko joku avata tämän mysteerin minulle?
                            Kun pinta on virheetön eli myllytetty ja vahattu ei siinä vesi enää pysy. Silloin vaan suoraan letkusta lasketaan hitaasti vettä että ei roiski niin lähes kaikki vedet valuu itsestään pois pinnalta. Eiköhän youtubesta löydy videoita aiheesta.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Tai maahantuojan/autoliikkeen fiksarit tehnyt luovutusfiksin urakkamallilla
                              En nyt muista mikä oli se liike joka satamassa fiksailee lähes kaikkien maahantuojien uudet autot. Sen firman käsittelemissä autoissa oli järkeään aivan järkyttävät "myllyn paras" jäljet yms. Muutama vuosi sitten ainakin vielä jälki oli ihan järkyttävää.

                              Eli syyllinen noihin on usein juurikin tuo maahantuontifiksaukset, jotka vissiin tehdään ala-asteen askartelukerhon voimin. Muutamat tutut on jättäneet ottamatta auton vastaan luovutuksessa, koska maalipinta on myllytysjälkiä sun muuta paskaa täynnä.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #45
                                Onneksi tsbmw ei naarmuta mitään arvokasta/harvinaista autoa, vaan aito alkuperäinen e28 m5!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎