Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korikitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    Korikitti

    Jotkut käyttää korikittiä hitsisaumojen suojaukseen. Toiset jotain Sikaa ja jotkut siveltävää korikittiä. Kuka tietäisi minkä merkkistä tuo edellinen on kun en ole missään siihen törmännyt?

    Kerran ostin kokeilumielessä bilteman korikittiä, muuten hyvä mut ei se sieltä sisältä kuivunu ikinä... tai sit sitä meni liian paksu kerros.

    Tuossa bemun korissa (e21) on pohjan saumoja suojattu tehtaalla jollain massalla, jälki on niinkuin pensselillä saumaa pitkin pyyhkäisty, jotain tuon tapaista jos jostain saisi.
  • loyal
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1480
    • Vantaa

    #2
    Siis tarkoitatko korikitillä nyt ihan normaali kittiä?
    Sikaflex (sika), on mielestäni sama kun korikitti, eli saumakittiä yms...
    Kaikki aikalailla samaa tavaraa.
    Sitten on kitit, siis ihan kolhujen kittaus tavarat erikseen.
    Tuota sikaa tai mitään saumakamaa ei kannata laittaa hitsaus saumoihin,
    vaan sinne kannataa panna aina lasikuitukitti tai hiilikuitukitti,
    mutta kaikista paras on tinaus, jos sen hallitsee, tosin se ei kovin vaikeaa ole, jos on vehkeet.
    Last edited by loyal; 29-12-2004, 00:52.

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #3
      Tarkotan semmosta liima/tiivistys massaa, en tavan viimeistelykittejä.

      Lähinnä auton alle pohjiin hitsisaumojen tiivistykseen semmosta töhnää etsin. Tarkotat tuolla lasikuitukitin käytöllä varmaan näkyviä pintoja, tuskin laitat sitä lokasuojien sisälle

      Comment

      • mika.h
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 799
        • haukipudas

        #4
        auton pohjan hitsaussaumat tiivistetään hitsaussaumalla

        jos sinne jää niin isoja reikiä ettei pohjamaali ja massa niitä tuki niin ei sinne mitää sikakittejä kannata tukkia.


        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 757
          • -

          #5
          Mitäh....Liimamassalla ja korikitillä ei kyllä oo mitään yhteistä...Auton pohjaan en kyllä laittas pakkelia sitten millään ja kyllä sinne hitsisaumaan kannattaa se myrkkymaali sotkea ja massa päälle...
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Kyllähän ne auton pistehitsi saumat on alunperinkin vedetty korikitillä joka on sama ku liima/tiivistemassa.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • mika.h
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 799
              • haukipudas

              #7
              pistehitsi vaatii kyllä kittiä tai liimaa. mutta miksi sitä pitäisi tunkea saumoihin?

              vai laitetaanko täällä paikkoja pistehitsillä kiinni?


              Comment

              • jussituning
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 169
                • Ruukki

                #8
                Originally posted by loyal
                mutta kaikista paras on tinaus, jos sen hallitsee, tosin se ei kovin vaikeaa ole, jos on vehkeet.

                Ketokaapas vähän lisää tuosta tinauksesta...
                Chevy 2500 6,5td
                Chevy Astro 3.0 td

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Nyt täällä menee jo kaikki sekaisin...

                  Eli, väännetään nyt oikein kunnolla: Teen kahdesta pellistä puskusauman, jonka hitsaan umpeen. Sitten siihen päälle laitan suojauksen, esim. maali-massa, happomaali-epoksi-massa tms muita tapoja. Niitähän on yhtä paljon kuin tekijöitä.

                  Yksi tapa on pistää massan alle tuo töhnä, jota koko oman e21:n pohja on täynnä. Tuommoinen vaalea massa, joka lähtee muruina irti kun sitä hioo, hieman työläs hiottava mutta teräsharjalaikka puree. Sitä yritän nyt etsiä kaupoista, tulee hyvin vettäkestävä hitsi kun sitä rykäisee pintaan.

                  Tinauksesta:

                  Sivelet pensselillä saumaan ja sen ympäristöön tinapohjustetta, saa purkissa. Sitten lämmität sitä liekillä tai vaikka kuumailmapuhaltimella, jotta se menee mataksi ja pyyhkäiset pinnan nukkaamattomalla rätillä. Siihen tulee tasainen ja ohut tinapinta. Seuraavaksi otat tinatangon ja lämmität sen pään että pellin johonkin 280 asteeseen, jossa tina sulaa. Sitten koskettelet tangolla peltiä jolloin se sulaa siihen ja muodostaa "kauniin" ja kestävän suojan saumalle. Jossain vaiheessa lämmität peltiä liikaa ja se sinistyy ja vetelee. Sitä ennen kuitenkin kaikki tinat ovat tippuneet jo aikoja sitten lattialle, eli lämpötilan säätely on tarkkaa puuhaa. Itse teen sillai hetken lämpöä pellille ja äkkiä pois, ennen ku tipahtaa. Sen näkee siitä tinan väristä ja olomuodosta milloin ollaan lähellä tippumispistettä. Sit sitä vaan lastalla muotoillaan (samalla pidetään se siinä 280 tms asteessa lämmöllä) tai tinatangolla. SIt hiotaan, paklataan jos tarve ja maalataan. Avot, siinä se, siisti ja kestävä pinta!

                  Pystypinta on hankalampi tinata kuin vaakataso, tuon tinan tippumisen takia mutta väitän näin (omalla kokemuksella) että kun opettelet tinaamaan pystypinnalla, niin sen jälkeen tinauksessa ei ole mitään esteitä!

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    pitääpä katsoa kun pääsen tallille mitä ainetta se oli mitä sivelin saumoihin konehuoneessa... samanlaista mitä on esim. E30 etutolppien pönttöjen saumoissa todella hyvää tököttiä!
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by bemu2000
                      pitääpä katsoa kun pääsen tallille mitä ainetta se oli mitä sivelin saumoihin konehuoneessa... samanlaista mitä on esim. E30 etutolppien pönttöjen saumoissa todella hyvää tököttiä!
                      Nyt puhutaan samasto töhnästä. Se vaikuttaa olevan vielä aika tehokasta, ei päästä kovin herkkään vettä saumaan.

                      Comment

                      • BMWJuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 534
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Kyllähän sitä tekis noita kaikennäkösiä tinaustöitä sun muita mut
                        minkäs tekee ku ei oo kunnon vehkeitä ja isompia tiloja. Oli taas pakko
                        purkaa sydäntä
                        Eletään vaan vaikka piruuttaan

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by BMWJuge
                          Kyllähän sitä tekis noita kaikennäkösiä tinaustöitä sun muita mut
                          minkäs tekee ku ei oo kunnon vehkeitä ja isompia tiloja. Oli taas pakko
                          purkaa sydäntä
                          Tinaukseen ei tarvitse ainakaan kauheita vehkeitä: (Hinnat suurinpiirtein)

                          tinatanko noin 5-7€ kpl
                          pohjuste jotain alle 20€
                          pikku pensseli
                          nukkaamaton riepu
                          kuumailmapuhallin tai pieni kaasutoho (miula on semmonen kädessä pidettävä, käyttää yleistä retkikeitin-kaasupurkkia)

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by TheLoial
                            Nyt puhutaan samasto töhnästä. Se vaikuttaa olevan vielä aika tehokasta, ei päästä kovin herkkään vettä saumaan.
                            jahas tulihan se vihdoin katsottua eli mömmö on Dinitrol 401 eli siveltävä korikitti. ja on todella hyvää tavaraa! ei muuten ole myös ihan ilmaista.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #15
                              Jep, eikös siallakin ole jotain vastaavaa korikittiä? Siis juuri korikittiä ei sitä sika flexiä? Tuota bilteman tavaraa koitin kanssa kerran ja kävi juuri samanlailla eli ei kuivunut sitten millään. Harmitti kun olin saanut ihan alkuperäisen näköisen sauman ja sit se perhanan kitti oli ihan märkää kun siihen koski...
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎