Mulla on ollu vuoden käytössä pienempi versio, ja hyvin pelaa. Useita satoja kiloja on menny hiekkaa läpi siinä ajassa. Pikkusen semmonen halpa vaikutelmahan siinä on niinkuin kaikissa kiinan värkeissä, mutta ajaa asiansa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mulla on ollu vuoden käytössä pienempi versio, ja hyvin pelaa. Useita satoja kiloja on menny hiekkaa läpi siinä ajassa. Pikkusen semmonen halpa vaikutelmahan siinä on niinkuin kaikissa kiinan värkeissä, mutta ajaa asiansa.
Riittää tuotto pidempiaikaiseenkin puhaltamiseen, mutta esim. jos paine letkussa on aluksi 6 bar, niin se jonkun ajan puhaltelun jälkeen laskee 4 bar tasoon ja kompura huutaa koko ajan. Riittää siis juuri ja juuri, mutta paremmalla tuotolla olevan ei olisi pahitteeksi.
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mul on saman tapainen laitos,mutta pienempi ja yli 5v vanha. Toi puhalluskahva vaan näytti olevan erilainen. Useita satoja kiloja olen puhallellut ja olen ollut tyytyväinen. Hanoja, suuttimet ja letkun olen pariin kertaan vaihtanut, mutta nekin on ollut halpoja lvi-liikkeessä.
Huomattavasti paremmin tuo ruosteen poistaa kun ne perus parinmarkan puhalluspistoolit.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Näyttää aivan samalta vehkeeltä mitä BIltema ja/tai Motonet on joskus ainakin myyny. Itte koen kankeaksi ja herkäksi tukkeutumaan.
Motonetin säkistä imevä pistooli sen sijaan on oikein toimiva laite.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Piisaako pieniin puhalluksiin tommoselle säkistä imevälle tommonen normi 24l säiliöllä oleva kompura, kaikki halpismerkit taitaa olla pääosin samoja värkkejä niistä. Öljyllinen malli siis.
Piisaako pieniin puhalluksiin tommoselle säkistä imevälle tommonen normi 24l säiliöllä oleva kompura, kaikki halpismerkit taitaa olla pääosin samoja värkkejä niistä. Öljyllinen malli siis.
Siis puhallushommissa pitää muistaa, että ähkyä on löydyttävä. Ihan turha puhaltaa, jos ensimmäisellä liipasimen painalluksella on säiliö tyhjä ja kompura huutaa hoosiannaa. Paine on myös oltava kova ja hiekka hienoa, sekä kuivaa.
Mikä ton puhallus pöntön idea niinku on? Maksaa paljon, säilytys vie tilaa ja varmaan paljon hankalampi liikutella kuin pelkkä säkistä imevä pistooli.
Aikansa kun raahaa niitä säkkejä - varsinkin ulkona puhaltaessa - alkaa kummasti pyörillä kulkeva kannu kiinnostaa. Onhan se muutenkin siistimpi ja "helpompi".
Noh, olen pärjännyt säkistä imevällä toistakymmentävuotta ja joutuu ne säkit kuitenkin roudaamaan himaankin, joten eiköhän sillä jatkossakin pärjää. Silloin tällöin silti tulee katseltua ja lähes jopa sijoitettua säiliömalliin.
Mikä ton puhallus pöntön idea niinku on? Maksaa paljon, säilytys vie tilaa ja varmaan paljon hankalampi liikutella kuin pelkkä säkistä imevä pistooli.
Kyllä sitä hiekkaa tulee tuolla pallovehkeellä ihan eri malliin, mitä biltsun pistoolilla. Oon lopettanu sen pistoolin käytön kokonaan sen jälkeen, kun hommasin puhalluspallon. Ja onhan tuo pallo nyt siistimpi käyttääkkin.
Näyttää aivan samalta vehkeeltä mitä BIltema ja/tai Motonet on joskus ainakin myyny. Itte koen kankeaksi ja herkäksi tukkeutumaan.
Motonetin säkistä imevä pistooli sen sijaan on oikein toimiva laite.
Tukehtumisongelmaa oli itselläkin tossa. Pientä kikkailua ainakin ton oman laitteen käyttö vaatii, mutta kun sitä oppii käyttään niin ei hirveästi tee mieli säkistä imevää käyttää kun johonkin pieniin hommiin..
Mun mielestäni helpompi liikutella verrattuna säkistä imevään kun onhan tossa pyörät alla ja hiekka kulkee siinä samalla eikä se säilytystila ole itselleni ongelma. Puhallustehoa tossa mun omassa on ainakin paljon enemmän verrattuna pariin säkistäimevään malliin. En tiedä johtuuko sit siitä kun hiekka tulee pistoolille paineella eikä imettynä...:think
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Sitä mä just hain että onko se paljon tehokkaampi ja viekö se vähemmän ilmaa sun muuta.
Pitäähän siihen säiliöönkin se hiekka jotenkin kantaa ja laittaa. Ite haen soramontulta hiekan lapioimalla mönkiän kärryyn jossa se saa päivän kuivua jos on märkää. Sit lapioin sen verkon läpi 20 litran ämpäreihin josta sitä voi käyttää imevällä bilteman pistoolilla.
kompura tuottaa 1000l ja 5-7 kilon paineella puhallan. Säädän painetta isommaksi sitä mukaa kun suutin kuluu suuremmaksi. Sorvaan mustasta tangosta suuttimet 5mm reijällä. Kokeilin myös normi rosteria, ferriittistä ja mokkia (?). Eivät kestäneet kovin paljon mustaa paremmin.
Sorvaan mustasta tangosta suuttimet 5mm reijällä. Kokeilin myös normi rosteria, ferriittistä ja mokkia (?). Eivät kestäneet kovin paljon mustaa paremmin.
Mocciakin on montaa erilaista, yleensähän ovat vaan perkeleesti sitkeempiä ja joitain ei voi hitsata ollenkaan. Jostain jos löydät työkaluterästä niin luultavasti ois aika kestävää tommosessa käytössä.
Comment