Originally posted by jukkae
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hiekkapuhallus
Collapse
X
-
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
-
-
Millaisia neliömääriä tuolla puhalluspallo systeemillä kannattaa alkaa puhaltaa? Suunnitelmissa olisi puhdistaa traktorin työvälineitä (mm.peräkärry ja muuta pientä) ja mietinkin olisiko tuosta puhalluspallosta apua esim. hankalien kulmien ja nurkkien puhditukseen? Niihin kun ei rälläkän laikalla tai teräsharjalla pääse..Kompurana on 360l/min tuottava malli..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostMillaisia neliömääriä tuolla puhalluspallo systeemillä kannattaa alkaa puhaltaa? Suunnitelmissa olisi puhdistaa traktorin työvälineitä (mm.peräkärry ja muuta pientä) ja mietinkin olisiko tuosta puhalluspallosta apua esim. hankalien kulmien ja nurkkien puhditukseen? Niihin kun ei rälläkän laikalla tai teräsharjalla pääse..Kompurana on 360l/min tuottava malli..en lähtis 360l tuottavalla kompuralla puhaltamaan rattorin kärryä... saa kai sillä kolot putsattua jos ei kauhee kiire ole.
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostPeräkärry ja muuta pientäen lähtis 360l tuottavalla kompuralla puhaltamaan rattorin kärryä... saa kai sillä kolot putsattua jos ei kauhee kiire ole.
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostTarkoitinkin juuri sitä, että suuremmat tasaiset pinnat puhdistan hiomalla ja ahtaat kolot ja kulmat puhaltamalla, mikäli tuo puhallus olisi tarpeeksi nopeaa. Eli ei tässä nyt puhuta neliön kokoisista aloista..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostKuulostaa kyllä melko isolta projektilta tehdä hiomalla ja puhalluspallolla:think. Jos paljon paksua ruostetta ja paskaa, niin kyllä aikaa ja hiekkaa saa kulumaan. En lähtis itse tekemään.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostNo joo, onhan siinä tietty hommaa. Toinen vaihtoehto olisi viedä puhallettavaksi jonnekin ammattilaisfirmaan. Rungossa ei kovin paljon ruostetta ole, telipalkkien lähellä eniten ja lavan pohjassa jonkin verran. Suurimman osan olisi varmaan saanut puhdistettua rälläkkään asennattavalla teräsharjalla ja lopuksi olisi pessyt höyryllä ja vetänyt uretaanimaalin pintaan. Ammattilaishommana olisi jokin aika sitten maksanut reilu parisataa koko homma, muistaakseni maalaus kuului tähän.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTommonen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/75190...i-22kW230V-50L
Riittää tuotto pidempiaikaiseenkin puhaltamiseen, mutta esim. jos paine letkussa on aluksi 6 bar, niin se jonkun ajan puhaltelun jälkeen laskee 4 bar tasoon ja kompura huutaa koko ajan. Riittää siis juuri ja juuri, mutta paremmalla tuotolla olevan ei olisi pahitteeksi.
Säkistä ottavalla olen aiemmin puhkunut ja nilsiän kvartsihiekkaa käyttänyt. Kvartsihiekka on hyvä, kun on terävämpisärmäistä niin syö paremmin.Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Ostin sittenkin 40 ltr version, kun niitäkin näytti sittenkin Puuilossa olevan. Pikaisten testin perusteella pelaa kohtalaisesti soodallakin.
Mut sit ois nuita huonompiakin vanteita (1-osasia) mitä pitäis puhallella ja ne vois ihan hyvin puhaltaa hiekalla. Mut hiekkakin sais olla mahdollisimman hienoa, eikä sais liikoja maksaa. Mimmosta hiekkaa lähen kyselee paikallisista liikkeistä?Last edited by ruupanen; 08-05-2014, 13:26.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Täällä Oulussa ainakin saa puhallushiekka nimellä k-raudasta 25kg pusseja. Ei montaa euroa maksa. Toki näin kesäisin tulee ihan hiekkamontulta haettua hiekkaa, niin ei maksa mitään.
Ja voi ihan hyvin puhaltaa alumiinivanteita hiekalla perus kotivälineillä. Ei siitä pinnasta tule liian karheeta, niinkuin jollain kunnon vehkeillä käy.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTäällä Oulussa ainakin saa puhallushiekka nimellä k-raudasta 25kg pusseja. Ei montaa euroa maksa. Toki näin kesäisin tulee ihan hiekkamontulta haettua hiekkaa, niin ei maksa mitään.
Ja voi ihan hyvin puhaltaa alumiinivanteita hiekalla perus kotivälineillä. Ei siitä pinnasta tule liian karheeta, niinkuin jollain kunnon vehkeillä käy.
Ne vanteet mitä itse olen nähnyt puhallettuna hiekan jäliltä, niin on olleet kyl omaan makun turhan karkeaa jälkeä ja siks oon nuita 3-osasia aina kunnostellut maalinpoistoaine / soodapuhallus taktiikalla. Se tahtoo vaan olla niin hemmetin hidasta ja kohtuu arvokasta, ettei nuihin 1-osasten kohalla ole jaksanut moiseen urakkaan rueta.
Mut siitähän tuon sit näkee minkänäköistä siitä tulee näin kotikonstein.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllä sitä hiekkaa tulee tuolla pallovehkeellä ihan eri malliin, mitä biltsun pistoolilla. Oon lopettanu sen pistoolin käytön kokonaan sen jälkeen, kun hommasin puhalluspallon. Ja onhan tuo pallo nyt siistimpi käyttääkkin.
Rattorin kärryn tai muun työkoneen puhaltaminen on aika turhaa hommaa varsinkin jos ite värkkää niitä puhtaaksi tunti tolkulla ja sit parin vuoden kuluttua ne on käytön jäljiltä kolhiintuneet melkein saman näköisiksi kuin ennen puhallusta. Jos hieman haluaa siistiä niin jollain lastalla pukkaa eniimmät paskat pois ja vetelee miranolia päälle. Mä puhalsin mönkkärin kärryn puhtaaksi ja maalasin vimpan päälle nätiksi. Ei menny kovin pitkään ku se oli joka paikasta ruosteessa. Kolhiintuu väkisinki käytössä ja ei tommosissa mikään maali pysy. Sit vetäsin siihen alusta massaa päälle. Ompahan hieman pidempään fiksumman näkönen ja helppo paikkailla pintaa sit joskus. Eipä nuo paksut lootut ihan heti puhki ruostu.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTarkoitat siis että sillä pönttö vehkeellä tulee enemmän hiekkaa kuin pelkällä pistoolilla? Ku eihän se puhallus teho ole kiinni siitä hiekan paljoudesta vaan sopivasta ilma hiekka suhteesta. Just kattelin ku isolla ruutalla puhallettiin rekan kärryä. Hirvee tohina kuulu ja pölyä oli ilmassa mutta sitä hiekkaa ei käytännössä kertyny maahan ollenkaan.
Siinähän on semmonen hyvin epämääräisesti toimiva hana pallon pohjassa, jolla voi vaikuttaa hiekan määrään suhteessa ilmaan. Jos sen vääntää täysin auki, niin hiekkaa tulee aivan liikaa. Ei mitään puhallustehoa siis. Noin puolessa välissä oleva säätö on ainakin itsellä ollu se toimivin, jolloin hiekka tulee suuttimesta kunnon voimalla, mutta määrällisesti myös tarpeeksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTarkoitat siis että sillä pönttö vehkeellä tulee enemmän hiekkaa kuin pelkällä pistoolilla? Ku eihän se puhallus teho ole kiinni siitä hiekan paljoudesta vaan sopivasta ilma hiekka suhteesta. Just kattelin ku isolla ruutalla puhallettiin rekan kärryä. Hirvee tohina kuulu ja pölyä oli ilmassa mutta sitä hiekkaa ei käytännössä kertyny maahan ollenkaan.
Rattorin kärryn tai muun työkoneen puhaltaminen on aika turhaa hommaa varsinkin jos ite värkkää niitä puhtaaksi tunti tolkulla ja sit parin vuoden kuluttua ne on käytön jäljiltä kolhiintuneet melkein saman näköisiksi kuin ennen puhallusta. Jos hieman haluaa siistiä niin jollain lastalla pukkaa eniimmät paskat pois ja vetelee miranolia päälle. Mä puhalsin mönkkärin kärryn puhtaaksi ja maalasin vimpan päälle nätiksi. Ei menny kovin pitkään ku se oli joka paikasta ruosteessa. Kolhiintuu väkisinki käytössä ja ei tommosissa mikään maali pysy. Sit vetäsin siihen alusta massaa päälle. Ompahan hieman pidempään fiksumman näkönen ja helppo paikkailla pintaa sit joskus. Eipä nuo paksut lootut ihan heti puhki ruostu.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostNo joo, onhan siinä tietty hommaa. Toinen vaihtoehto olisi viedä puhallettavaksi jonnekin ammattilaisfirmaan. Rungossa ei kovin paljon ruostetta ole, telipalkkien lähellä eniten ja lavan pohjassa jonkin verran. Suurimman osan olisi varmaan saanut puhdistettua rälläkkään asennattavalla teräsharjalla ja lopuksi olisi pessyt höyryllä ja vetänyt uretaanimaalin pintaan. Ammattilaishommana olisi jokin aika sitten maksanut reilu parisataa koko homma, muistaakseni maalaus kuului tähän.
Edelleenkin paras mitä rahalla saa ruostekukkien korjaukseen, mutta vähänkään isommat -> suosiolla hiekkapuhaltamoon. Vanteissa varsinkin yleensä sen verran kova tehdasmaali, että itse puhaltamalla ei juurikaan hyötyä.
Originally posted by ruupanen View Post
Mut hiekkakin sais olla mahdollisimman hienoa, eikä sais liikoja maksaa. Mimmosta hiekkaa lähen kyselee paikallisista liikkeistä?
Kotivehkeillä raekoko ei sinällään vaikuta muuten juuri jälkeen, mutta toimintaan kyllä.
Se hiekka ihan ehdottomasti suoraan jostain tukusta. Ei mitään ideaa ostaa ns. kaupasta. Hinta iso ja raekoot suppeita. Haen suoraan Weberin tukkupisteestä (josta saa kuluttajakin haettua) ja iso säkki maksaa nykyään ~3€:n pintaan. Aiemmin oli 2€ ja siitä vuosittain noussut.
Eli bongaa lähin hiekka - ja laastituotteita myyvä tukku. Voi jotkut Starkit yms. raksafirmatkin nykyään jo myydä laajemmin noita.
Originally posted by ruupanen View Post
Ne vanteet mitä itse olen nähnyt puhallettuna hiekan jäliltä, niin on olleet kyl omaan makun turhan karkeaa jälkeä ja siks oon nuita 3-osasia aina kunnostellut maalinpoistoaine / soodapuhallus taktiikalla. Se tahtoo vaan olla niin hemmetin hidasta ja kohtuu arvokasta, ettei nuihin 1-osasten kohalla ole jaksanut moiseen urakkaan rueta.Last edited by Rockford; 08-05-2014, 21:19.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment