Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bone_
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 39

    #46
    Kuinkas tuo L-jetin kolmannen hihnapyörän joka pyörittää jakajaa ajoitusmerkit menevät? Ala ja ylämerkki on jo kohdallaan mutta tuo jakajan pyörä hieman askarruttaa....
    BMW e28 518i + Spax Suspension

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #47
      .....
      Last edited by T3; 08-01-2007, 21:16.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Tepijr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 653
        • Oulu

        #48
        ..

        Voe pojat... semmosta vaan että ku jakohihna on kiristetty ja vaik kuin pyörittelee ei se saisi löysty/venyä. koska silloinhan kysessä on viallinen hihna, ja ennakot meene V*tuiks jne..
        Parhaat pelaa

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by Tepijr View Post
          Voe pojat... semmosta vaan että ku jakohihna on kiristetty ja vaik kuin pyörittelee ei se saisi löysty/venyä. koska silloinhan kysessä on viallinen hihna, ja ennakot meene V*tuiks jne..
          ööh.. mites kiristit sen hihnan?.. jousi nojaa vesipumppuun ja sitten mutterilla kiristys?
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Tepijr
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 653
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Axum View Post
            ööh.. mites kiristit sen hihnan?.. jousi nojaa vesipumppuun ja sitten mutterilla kiristys?
            Aluksi laita nojaan hihna sitä kiristintä vasten, sitten paina vähän kiristintä hihnaa vasten et hihna kiristyy ja anna palautua, jos se palautuu ja sit kiristä. niin mä oon aina tehny ja muistaakseni jossaki niin neuvottiinki....
            Parhaat pelaa

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7051
              • Forssa

              #51
              Originally posted by e34savo View Post
              Ei ollut kukaan laittanut tätä, niin ajattelin laittaa sellaisen perusvinkin kampiakselin hihnapyörän pultin irroittamiseen... Bmw:stä löytyy sellainen kuin starttimoottori jossa on niin paljon voimaa että ei tartte tapella pultin kanssa... Lopun varmaan voi jokainen ajatella itse... Ja kannattaa sen viskon irroituksessa muistaan vääränkätiset kierteet(lähtee tod helposti auki kun napauttaa vaan oikeaan siis tässä tapuksessa väärään suuntaan)
              No vaikka on startti moottori niin ei sekän kaikkea tee. Iteltä on toi pultit niin kovaa kiinni tossa kampiakselin päässä että kun startilla yritti niin työkalun palaset lenteli ympäri hallia. En sitten tiedä että miten mä sen meinaan auki saada, mut tänään se on saatava. Tahtoo ton rotiskon ajoon tai menee nää lumiset kelit ihan hukkaan..
              Last edited by |foder|; 20-01-2007, 17:25.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #52
                Originally posted by |foder| View Post
                No vaikka on startti moottori niin ei sekän kaikkea tee. Iteltä on toi pultit niin kovaa kiinni tossa kampiakselin päässä että kun startilla yritti niin työkalun palaset lenteli ympäri hallia. En sitten tiedä että miten mä sen meinaan auki saada, mut tänään se on saatava. Tahtoo ton rotiskon ajoon tai menee nää lumiset kelit ihan hukkaan..
                Siis et kai sitä kampiakselin päässä olevaa pulttia auo hihnanvaihdon takia? Siinä on niitä pienempiä ympärillä, koita niitä. Jos taas puhutte oikeista pulteista, niin anteeksi häiriö.
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • BEMMU 520
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 3

                  #53
                  hajooko 520 m20 moottori jos remmi hyppää

                  moi vaan ostin 520 i bemarin vm on joku 88 89 siinä on kuulemma jako hypänny ja tiedustelisin asiaa tuntevilta että meneekö venttiilit solmuun kun jako remmi hyppää (hihna on vaihdettu 2 tkm sitten ) kai oli kuulemma mennyt kun oli antanu bemarille vähän liika happee... no kuitenkin auto ei käynnisty olen tutkinut sitä sen verran että kaikki tulpat kastuu lupaa lähtee käyntiin kun kuivaa tulpat mut siihen se sit jääkin missähän vika vai jako sekasin onko helppo tarkistaa onko jako paikallaa.....

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #54
                    Originally posted by BEMMU 520 View Post
                    moi vaan ostin 520 i bemarin vm on joku 88 89 siinä on kuulemma jako hypänny ja tiedustelisin asiaa tuntevilta että meneekö venttiilit solmuun kun jako remmi hyppää (hihna on vaihdettu 2 tkm sitten ) kai oli kuulemma mennyt kun oli antanu bemarille vähän liika happee... no kuitenkin auto ei käynnisty olen tutkinut sitä sen verran että kaikki tulpat kastuu lupaa lähtee käyntiin kun kuivaa tulpat mut siihen se sit jääkin missähän vika vai jako sekasin onko helppo tarkistaa onko jako paikallaa.....
                    Varmasti venttiileitä solmussa... kansi irti ja pajalle.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • turomu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 310
                      • Kuusamo

                      #55
                      524 TD:n hihnan vaihto

                      eroaako m21:n hihnan vaihto tästä ohjeesta mitenkään?
                      X3 30d M-sport
                      exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                      Comment

                      • turomu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 310
                        • Kuusamo

                        #56
                        M21...

                        niin, autoa on purettu jo osin. Mikä tuon kampiakselin värinänvaimentimen merkeistä on se TDC kohta.
                        Siinä on 4 koloa peräkkäin.
                        Kai joku nyt on diisseliinkin hihnan vaihtanut?
                        X3 30d M-sport
                        exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #57
                          Originally posted by turomu View Post
                          niin, autoa on purettu jo osin. Mikä tuon kampiakselin värinänvaimentimen merkeistä on se TDC kohta.
                          Siinä on 4 koloa peräkkäin.
                          Kai joku nyt on diisseliinkin hihnan vaihtanut?
                          Tuosta saattaa olla jotain apua
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • turomu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 310
                            • Kuusamo

                            #58
                            Kiitos, eiköhän tuosta jotakin irtoa.
                            Tosin tuossa ohjeessa värinänvaimennin on erinlainen, minulla ei tuollaista ajoitusmerkkiä löydy. Ei kai se haittaa vaikkei kone TDC-kohdassa olekkaan, jos vaan ajoitus ei pääse muuttumaan...
                            Samalla tilasin hihnan, kiristimen ja vesipumpun myös avoonkin. Ruvetaan vaihtamaan hihnoja oikein urakalla, olishan tuo perheessä vielä kolmaskin hihna bemari...
                            X3 30d M-sport
                            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                            Comment

                            • [Riku]
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 499
                              • Pirkkala

                              #59
                              Eli, huomenna tarkoitus alkaa vaihtaman hihna, kiristin, ja vesipumppu. Onko näissä ohjeissa kaikki oleellinen, ja esim sytytyksen ajoitus pysyy kohdallaan? Ajattelin samalla myös säätää venttiilin välykset, jos siihen liittyen asiaan löytyy vinkkiä niin kaikki on tervetullutta Autohan on m20b25 koneella varustettu e30. Motronicilla.

                              Comment

                              • -weikko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 305
                                • Kalajoki

                                #60
                                Originally posted by [Riku] View Post
                                Eli, huomenna tarkoitus alkaa vaihtaman hihna, kiristin, ja vesipumppu. Onko näissä ohjeissa kaikki oleellinen, ja esim sytytyksen ajoitus pysyy kohdallaan? Ajattelin samalla myös säätää venttiilin välykset, jos siihen liittyen asiaan löytyy vinkkiä niin kaikki on tervetullutta Autohan on m20b25 koneella varustettu e30. Motronicilla.
                                Sytytys kyllä pysyy kohdallaan jos nokan ja kampiakselin merkit on kohdallaan.
                                Ja tässä sitä venttiileiden säätöä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎