Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #61
    muuttuuko homma m40 koneisessa paljonkin? itsellä olis uuteen tulokkaaseen vaihto kohdallaan.. viimeksi hihna vaihdettu 00
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • xtech
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 356
      • savonlinna

      #62
      mistä tiedän kumpi hihna omaan bemariin tulee? eikös noissa ole 1 hampaan ero? itsellä e30 325 motronic
      sigpic

      e30 2,7

      Comment

      • -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

        #63
        Originally posted by xtech View Post
        mistä tiedän kumpi hihna omaan bemariin tulee? eikös noissa ole 1 hampaan ero? itsellä e30 325 motronic

        Lainataanpa laihian viisautta:
        Originally posted by T3 View Post
        Vanhempi remmi oli 110-hampainen (hampaita harvemmassa). Välimallin remmi oli 128-hampainen ja siinä erilainen kiristin, MUTTA...
        myöhemmin tuli 127-hampainen remmi ja kiristimeksi sama mikä oli tuossa 110-hampaisessa. 128-hampainen remmi ja kiristin VOIDAAN korvata 127-hampaisella remmillä ja siihen sopivalla kiristimellä.
        Joten jos tarkkoja ollaan, niin käytössä ei enää ole kuin tuota profiililtaan vanhempaa 110-hampaista hihnaa ja uudempaa 127-hampaista ja näissä sitten samaa kiristintä.

        Comment

        • thermisol22
          Newbiemmer
          • May 2009
          • 10
          • bmw kuski

          #64
          bmw

          ei tartte ohjekirjaa sekottaa vaan purkamista/kasaamista
          Last edited by thermisol22; 13-05-2009, 01:55.

          Comment

          • Biimer_90
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 169

            #65
            No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
            E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
            E34 525i vm.89

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16429
              • Asikkala

              #66
              Originally posted by Biimer_90 View Post
              No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
              Eipä siinä kummempaa mutta kampiakselin isoa keskipulttia ei irroiteta ellet tiennyt, 6 kpl. pienempiä sen ympäriltä kylläkin ja se iso limppu irtoaa kyllä vaikka saattaa olla tiukassa. Ja viskon kierteet vasenkätiset.

              Comment

              • Biimer_90
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 169

                #67
                Jep, eipä siinä sitten muuta kuin toivoa että osaa tulkita merkit oikein
                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                E34 525i vm.89

                Comment

                • Biimer_90
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 169

                  #68
                  Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
                  E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                  E34 525i vm.89

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #69
                    Siinä on semmonen iso mutteri, ja se aukeaa väärinpäin, eli myötäpäivään.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16429
                      • Asikkala

                      #70
                      Originally posted by Biimer_90 View Post
                      Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
                      Viskon ja vesipumpun välissä 32 mm. mutteri, vasenkätiset kierteet.
                      E: hidas...

                      Comment

                      • Biimer_90
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 169

                        #71
                        No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.
                        E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                        E34 525i vm.89

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #72
                          Originally posted by Biimer_90 View Post
                          No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.
                          32mm lenkki ja vasaralla kopauttaa
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • JaHu85
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 607
                            • vaasa

                            #73
                            tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).

                            ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
                            jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
                            voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?

                            toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think

                            uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)

                            ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?


                            Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
                            E30 318i M43 -88

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #74
                              Originally posted by JaHu85 View Post
                              tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).

                              ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
                              jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
                              voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?

                              toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think

                              uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)

                              ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?


                              Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
                              Kyllä siinä limpun keskiössä on (ainakin alunperin) kohdistustapi että saa vaan yhdessä asennossa paikalleen.
                              Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
                              Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • jii.veivo
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 564
                                • Haapavesi

                                #75
                                Originally posted by JaHu85 View Post
                                tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).

                                ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
                                jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
                                voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?

                                toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think

                                uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)

                                ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?


                                Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
                                Todellakin voi aiheuttaa ettei lähde käyntiin jos triggeri väärässä kohdassa, mulla ei kyllä omassa sitä edes saanut väärin.:think
                                e38 750ial
                                Husaberg 650 fs -05
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎