muuttuuko homma m40 koneisessa paljonkin? itsellä olis uuteen tulokkaaseen vaihto kohdallaan.. viimeksi hihna vaihdettu 00
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO
Collapse
X
-
Originally posted by xtech View Postmistä tiedän kumpi hihna omaan bemariin tulee? eikös noissa ole 1 hampaan ero? itsellä e30 325 motronic
Lainataanpa laihian viisautta:
Originally posted by T3 View PostVanhempi remmi oli 110-hampainen (hampaita harvemmassa). Välimallin remmi oli 128-hampainen ja siinä erilainen kiristin, MUTTA...
myöhemmin tuli 127-hampainen remmi ja kiristimeksi sama mikä oli tuossa 110-hampaisessa. 128-hampainen remmi ja kiristin VOIDAAN korvata 127-hampaisella remmillä ja siihen sopivalla kiristimellä.
Joten jos tarkkoja ollaan, niin käytössä ei enää ole kuin tuota profiililtaan vanhempaa 110-hampaista hihnaa ja uudempaa 127-hampaista ja näissä sitten samaa kiristintä.
Comment
-
-
bmw
ei tartte ohjekirjaa sekottaa vaan purkamista/kasaamistaLast edited by thermisol22; 13-05-2009, 01:55.
Comment
-
-
Originally posted by Biimer_90 View PostNo niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
Comment
-
-
Originally posted by Biimer_90 View PostMiten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
E: hidas...
Comment
-
-
Originally posted by Biimer_90 View PostNo joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.E30 318i M43 -88
Comment
-
-
Originally posted by JaHu85 View Posttuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JaHu85 View Posttuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
Comment
-
Comment