Vanhempi remmi oli 110-hampainen (hampaita harvemmassa). Välimallin remmi oli 128-hampainen ja siinä erilainen kiristin, MUTTA...
myöhemmin tuli 127-hampainen remmi ja kiristimeksi sama mikä oli tuossa 110-hampaisessa. 128-hampainen remmi ja kiristin VOIDAAN korvata 127-hampaisella remmillä ja siihen sopivalla kiristimellä.
Joten jos tarkkoja ollaan, niin käytössä ei enää ole kuin tuota profiililtaan vanhempaa 110-hampaista hihnaa ja uudempaa 127-hampaista ja näissä sitten samaa kiristintä.
No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
Eipä siinä kummempaa mutta kampiakselin isoa keskipulttia ei irroiteta ellet tiennyt, 6 kpl. pienempiä sen ympäriltä kylläkin ja se iso limppu irtoaa kyllä vaikka saattaa olla tiukassa. Ja viskon kierteet vasenkätiset.
Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
Viskon ja vesipumpun välissä 32 mm. mutteri, vasenkätiset kierteet.
E: hidas...
No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.
tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
Kyllä siinä limpun keskiössä on (ainakin alunperin) kohdistustapi että saa vaan yhdessä asennossa paikalleen.
Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?
tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).
ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?
toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think
uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)
ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?
Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
Todellakin voi aiheuttaa ettei lähde käyntiin jos triggeri väärässä kohdassa, mulla ei kyllä omassa sitä edes saanut väärin.:think
Comment