Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaHu85
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 607
    • vaasa

    #76
    Originally posted by JJT View Post
    Kyllä siinä limpun keskiössä on (ainakin alunperin) kohdistustapi että saa vaan yhdessä asennossa paikalleen.
    Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
    Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?
    Originally posted by jii.veivo View Post
    Todellakin voi aiheuttaa ettei lähde käyntiin jos triggeri väärässä kohdassa, mulla ei kyllä omassa sitä edes saanut väärin.:think
    tänään kävin katsomassa tuon pyörän asennon ja väärin se oli. Oli se kohdistus tappi poikki kampuran päästä niin sen takia oli tullu väärään asentoon.. heti lähti käyntiin kun sai palikat oikeeseen asentoon.
    E30 318i M43 -88

    Comment

    • Laksutin
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 16
      • Haapavesi

      #77
      Mitään ideoita miten tuon värinävaimentimen saa pois? Kokkeiltu vasaralla naputella ja semmosta mutta ei liikahdakkaan eli oisko hyviä ideoita?
      BMW 330d E46 -03 (ykkösajokki)
      BMW 316i E36 -96 500tkm (projekti)
      BMW 520i E34 -89 *ex*

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16429
        • Asikkala

        #78
        Originally posted by Laksutin View Post
        Mitään ideoita miten tuon värinävaimentimen saa pois? Kokkeiltu vasaralla naputella ja semmosta mutta ei liikahdakkaan eli oisko hyviä ideoita?
        Onko siis ne 6 M8-pulttia irti eikä se iso keskeltä ?

        Comment

        • Laksutin
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 16
          • Haapavesi

          #79
          kyllä. mitään muuta enää oo edessä ku värinävaimennin
          BMW 330d E46 -03 (ykkösajokki)
          BMW 316i E36 -96 500tkm (projekti)
          BMW 520i E34 -89 *ex*

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #80
            Se on tarttunut siihen kohdistintappiin ja keskisovitteeseen kiinni. Jos sul löytyy muovivasara, niin koita semmosella hiukan lyödä eri kohtiin reunoihin, niin pitäis irrota.

            Comment

            • 318is^^
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 38
              • suomi

              #81
              onkohan kuin vaarallista jos ei saa kuin 5 pultilla kiinni tuon alimmaisen pyörän kun normaalisti on kuudella? yhteen katkennu pultti....

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #82
                Originally posted by 318is^^ View Post
                onkohan kuin vaarallista jos ei saa kuin 5 pultilla kiinni tuon alimmaisen pyörän kun normaalisti on kuudella? yhteen katkennu pultti....
                Ei liene kovin vaarallista...

                Comment

                • 318is^^
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 38
                  • suomi

                  #83
                  Originally posted by Make H. View Post
                  Ei liene kovin vaarallista...
                  ok. tässä kansirempan yhteydessä jakopän osat uusin.. pääsi nasahtaa kansi halki Tarjoilla saa jos ylimääräisiä m20b25 kansia on??

                  Comment

                  • Pukara
                    Newbiemmer
                    • Jun 2011
                    • 14
                    • Suomi, Honkajoki

                    #84
                    Tuli tuossa kansi otettua pois, sen enempää ajoitusmerkkejä katsomatta/löytämättä. Joten, saako jaon niin kohdalleen, kun katsoo että mäntä on ekassa pytyssä ylhäällä (jakopäästä katsottuna) , kaikki venttiilit kiinni ja virranjakaja "ykköspyttyyn" päin? Tämähän ei niin tarkka taida olla... Kyseessähän siis m20b20 kone. Missäs siinä on ne ajotusmerkit, ei oikeen tahro hämäräs ruosteen ja öljypaskan alta näkyä...

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #85
                      Originally posted by Pukara View Post
                      Tuli tuossa kansi otettua pois, sen enempää ajoitusmerkkejä katsomatta/löytämättä. Joten, saako jaon niin kohdalleen, kun katsoo että mäntä on ekassa pytyssä ylhäällä (jakopäästä katsottuna) , kaikki venttiilit kiinni ja virranjakaja "ykköspyttyyn" päin? Tämähän ei niin tarkka taida olla... Kyseessähän siis m20b20 kone. Missäs siinä on ne ajotusmerkit, ei oikeen tahro hämäräs ruosteen ja öljypaskan alta näkyä...
                      Ihan yhtä tarkka tämä on jaon kohdallaanolosta, kuin muutkin 4-tahtikoneet. Kyllä siellä kampiakselilla/värinänvaimentimella on ihan selkeä merkki, samaten nokkapyörällä. Kaikki venttiilithän eivät voi olla yhtäaikaa kiinni.
                      Täällä kuitenkin jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=180640
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Pukara
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 14
                        • Suomi, Honkajoki

                        #86
                        No, pyörittelin konetta kyllä joo, mutta totesinhan pian etteihän se virranjakaja pyöri ku hihna ei oo paikallaan... Huomasin nyt vasta, kunnon valon kans, että tuos nokka-akselin hihnapyöräs on nuoli, mihinkä sen pitää osoottaa?
                        - Ja kyllä, en kauhiasti oo nelitahti koneitten kans leikkiny, 2tahrit ku on ollu lähempänä syräntä, ehkäpä tämän iänki takia, mutta eiköhän siihen saara muutos aikaan
                        Ja ihan täyrellisesti OT, mutta tuumailempas kumminki. Tuos lähellä olis tuollanen vanha volvon kuorma auto, sisältäen 5,5l kutosen koneen, turbolla. No ajattelin jos sen turbon kävis sieltä ottas parempaan käyttöön, olettaen että se ei olisi jumissa. Hiukkasen järkeelin jospa sen sieltä tuohon m20b20 koneeseen laittaas, hiukkasen se kumminki olis iso? Ja tietysti ahtojakaa ei uskaltaasi paljoo laittaa, mitää ku ei tarttis enempää hajota... Mutta tämä ny vain olis ihmettelyä, sais ton koneen ensi eres käyntiin

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16429
                          • Asikkala

                          #87
                          Originally posted by Pukara View Post
                          No, pyörittelin konetta kyllä joo, mutta totesinhan pian etteihän se virranjakaja pyöri ku hihna ei oo paikallaan... Huomasin nyt vasta, kunnon valon kans, että tuos nokka-akselin hihnapyöräs on nuoli, mihinkä sen pitää osoottaa?
                          - Ja kyllä, en kauhiasti oo nelitahti koneitten kans leikkiny, 2tahrit ku on ollu lähempänä syräntä, ehkäpä tämän iänki takia, mutta eiköhän siihen saara muutos aikaan
                          Ja ihan täyrellisesti OT, mutta tuumailempas kumminki. Tuos lähellä olis tuollanen vanha volvon kuorma auto, sisältäen 5,5l kutosen koneen, turbolla. No ajattelin jos sen turbon kävis sieltä ottas parempaan käyttöön, olettaen että se ei olisi jumissa. Hiukkasen järkeelin jospa sen sieltä tuohon m20b20 koneeseen laittaas, hiukkasen se kumminki olis iso? Ja tietysti ahtojakaa ei uskaltaasi paljoo laittaa, mitää ku ei tarttis enempää hajota... Mutta tämä ny vain olis ihmettelyä, sais ton koneen ensi eres käyntiin
                          Pyörikö nokka jos hihna ei ollut apuakselilla, löysällähän hihna silloin on ollut :think
                          Merkki näkyy 1. postauksen toisessa kuvassa jakopään kotelon ohjainholkin ja hihnapyörän välissä.
                          Unohda se 5,5 dieselin turbo.

                          Comment

                          • Pukara
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 14
                            • Suomi, Honkajoki

                            #88
                            Siis eeei kai nokka pyöriny nyt ole, kansi on vallan irti... Vai mitä mahdollisesti tarkootit tuolla ekalla lauseella ?
                            Ja jos nyt vähän vielä kertois mitä tuolle oikeen kävi. Ostin auton tuos talvella, olin ajamas sitä kaverin työ kun se hyyty tielle. Tulis pihalle autosta ja kattelin nesteet ja kyllähän niitä oli, menin takasi pukille , starttasin, kyllähän se käyntiin lähti. Ajoin kaverin pihaan muutama sata metriä, puhti oli vähä jo moottorista pois. Jatkettiin siitä radalle pellolle, noin 1km kun pellolle hyyty. Eikä enää startti jaksanut pyörittää moottoria. Kaikenlaisia "vesilukkoja" luultin että siellä olisi, vaan ei mitään löytynyt, eikä myöskään kannen poisoton jälkeen. Kone oli siis ihan jumissa, ei pyöriny vaikka traktorilla verettiin. Moottoriöljythän oli useamman vuoden vanhat - kondenssivettä, öljyn voitelu poissa - laakerit ollu jumis? Konehan lähti pyörimään kun pyöräytin sitä vahingossa väärään suuntaan aluksi...
                            Tällekkin olisi tietysti voinut jo oma topikin veistää mutta turhaan sitä tälläsellä täyttään...

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16429
                              • Asikkala

                              #89
                              Originally posted by Pukara View Post
                              Siis eeei kai nokka pyöriny nyt ole, kansi on vallan irti... Vai mitä mahdollisesti tarkootit tuolla ekalla lauseella ?
                              Ja jos nyt vähän vielä kertois mitä tuolle oikeen kävi. Ostin auton tuos talvella, olin ajamas sitä kaverin työ kun se hyyty tielle. Tulis pihalle autosta ja kattelin nesteet ja kyllähän niitä oli, menin takasi pukille , starttasin, kyllähän se käyntiin lähti. Ajoin kaverin pihaan muutama sata metriä, puhti oli vähä jo moottorista pois. Jatkettiin siitä radalle pellolle, noin 1km kun pellolle hyyty. Eikä enää startti jaksanut pyörittää moottoria. Kaikenlaisia "vesilukkoja" luultin että siellä olisi, vaan ei mitään löytynyt, eikä myöskään kannen poisoton jälkeen. Kone oli siis ihan jumissa, ei pyöriny vaikka traktorilla verettiin. Moottoriöljythän oli useamman vuoden vanhat - kondenssivettä, öljyn voitelu poissa - laakerit ollu jumis? Konehan lähti pyörimään kun pyöräytin sitä vahingossa väärään suuntaan aluksi...
                              Tällekkin olisi tietysti voinut jo oma topikin veistää mutta turhaan sitä tälläsellä täyttään...
                              Jaa, luulin että kansi on jo kiinni Ennuste vähän huono jos noin jumissa on ollu.

                              Comment

                              • Tikkunen85
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 892
                                • Paltamo

                                #90
                                jos alakerta niin jumissa ettei traktorilla vetämällä jaksa pyöriä nii ei kai siinä pelkkä kansiremppa paljon hyövää:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎