Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO
Collapse
X
-
Tuli tuossa kansi otettua pois, sen enempää ajoitusmerkkejä katsomatta/löytämättä. Joten, saako jaon niin kohdalleen, kun katsoo että mäntä on ekassa pytyssä ylhäällä (jakopäästä katsottuna) , kaikki venttiilit kiinni ja virranjakaja "ykköspyttyyn" päin? Tämähän ei niin tarkka taida olla... Kyseessähän siis m20b20 kone. Missäs siinä on ne ajotusmerkit, ei oikeen tahro hämäräs ruosteen ja öljypaskan alta näkyä...
Comment
-
-
Originally posted by Pukara View PostTuli tuossa kansi otettua pois, sen enempää ajoitusmerkkejä katsomatta/löytämättä. Joten, saako jaon niin kohdalleen, kun katsoo että mäntä on ekassa pytyssä ylhäällä (jakopäästä katsottuna) , kaikki venttiilit kiinni ja virranjakaja "ykköspyttyyn" päin? Tämähän ei niin tarkka taida olla... Kyseessähän siis m20b20 kone. Missäs siinä on ne ajotusmerkit, ei oikeen tahro hämäräs ruosteen ja öljypaskan alta näkyä...
Täällä kuitenkin jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=180640.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
No, pyörittelin konetta kyllä joo, mutta totesinhan pian etteihän se virranjakaja pyöri ku hihna ei oo paikallaan... Huomasin nyt vasta, kunnon valon kans, että tuos nokka-akselin hihnapyöräs on nuoli, mihinkä sen pitää osoottaa?
- Ja kyllä, en kauhiasti oo nelitahti koneitten kans leikkiny, 2tahrit ku on ollu lähempänä syräntä, ehkäpä tämän iänki takia, mutta eiköhän siihen saara muutos aikaan
Ja ihan täyrellisesti OT, mutta tuumailempas kumminki. Tuos lähellä olis tuollanen vanha volvon kuorma auto, sisältäen 5,5l kutosen koneen, turbolla. No ajattelin jos sen turbon kävis sieltä ottas parempaan käyttöön, olettaen että se ei olisi jumissa. Hiukkasen järkeelin jospa sen sieltä tuohon m20b20 koneeseen laittaas, hiukkasen se kumminki olis iso? Ja tietysti ahtojakaa ei uskaltaasi paljoo laittaa, mitää ku ei tarttis enempää hajota... Mutta tämä ny vain olis ihmettelyä, sais ton koneen ensi eres käyntiin
Comment
-
-
Originally posted by Pukara View PostNo, pyörittelin konetta kyllä joo, mutta totesinhan pian etteihän se virranjakaja pyöri ku hihna ei oo paikallaan... Huomasin nyt vasta, kunnon valon kans, että tuos nokka-akselin hihnapyöräs on nuoli, mihinkä sen pitää osoottaa?
- Ja kyllä, en kauhiasti oo nelitahti koneitten kans leikkiny, 2tahrit ku on ollu lähempänä syräntä, ehkäpä tämän iänki takia, mutta eiköhän siihen saara muutos aikaan
Ja ihan täyrellisesti OT, mutta tuumailempas kumminki. Tuos lähellä olis tuollanen vanha volvon kuorma auto, sisältäen 5,5l kutosen koneen, turbolla. No ajattelin jos sen turbon kävis sieltä ottas parempaan käyttöön, olettaen että se ei olisi jumissa. Hiukkasen järkeelin jospa sen sieltä tuohon m20b20 koneeseen laittaas, hiukkasen se kumminki olis iso? Ja tietysti ahtojakaa ei uskaltaasi paljoo laittaa, mitää ku ei tarttis enempää hajota... Mutta tämä ny vain olis ihmettelyä, sais ton koneen ensi eres käyntiin
Merkki näkyy 1. postauksen toisessa kuvassa jakopään kotelon ohjainholkin ja hihnapyörän välissä.
Unohda se 5,5 dieselin turbo.
Comment
-
-
Siis eeei kai nokka pyöriny nyt ole, kansi on vallan irti... Vai mitä mahdollisesti tarkootit tuolla ekalla lauseella ?
Ja jos nyt vähän vielä kertois mitä tuolle oikeen kävi. Ostin auton tuos talvella, olin ajamas sitä kaverin työ kun se hyyty tielle. Tulis pihalle autosta ja kattelin nesteet ja kyllähän niitä oli, menin takasi pukille , starttasin, kyllähän se käyntiin lähti. Ajoin kaverin pihaan muutama sata metriä, puhti oli vähä jo moottorista pois. Jatkettiin siitä radalle pellolle, noin 1km kun pellolle hyyty. Eikä enää startti jaksanut pyörittää moottoria. Kaikenlaisia "vesilukkoja" luultin että siellä olisi, vaan ei mitään löytynyt, eikä myöskään kannen poisoton jälkeen. Kone oli siis ihan jumissa, ei pyöriny vaikka traktorilla verettiin. Moottoriöljythän oli useamman vuoden vanhat - kondenssivettä, öljyn voitelu poissa - laakerit ollu jumis? Konehan lähti pyörimään kun pyöräytin sitä vahingossa väärään suuntaan aluksi...
Tällekkin olisi tietysti voinut jo oma topikin veistää mutta turhaan sitä tälläsellä täyttään...
Comment
-
-
Originally posted by Pukara View PostSiis eeei kai nokka pyöriny nyt ole, kansi on vallan irti... Vai mitä mahdollisesti tarkootit tuolla ekalla lauseella ?
Ja jos nyt vähän vielä kertois mitä tuolle oikeen kävi. Ostin auton tuos talvella, olin ajamas sitä kaverin työ kun se hyyty tielle. Tulis pihalle autosta ja kattelin nesteet ja kyllähän niitä oli, menin takasi pukille , starttasin, kyllähän se käyntiin lähti. Ajoin kaverin pihaan muutama sata metriä, puhti oli vähä jo moottorista pois. Jatkettiin siitä radalle pellolle, noin 1km kun pellolle hyyty. Eikä enää startti jaksanut pyörittää moottoria. Kaikenlaisia "vesilukkoja" luultin että siellä olisi, vaan ei mitään löytynyt, eikä myöskään kannen poisoton jälkeen. Kone oli siis ihan jumissa, ei pyöriny vaikka traktorilla verettiin. Moottoriöljythän oli useamman vuoden vanhat - kondenssivettä, öljyn voitelu poissa - laakerit ollu jumis? Konehan lähti pyörimään kun pyöräytin sitä vahingossa väärään suuntaan aluksi...
Tällekkin olisi tietysti voinut jo oma topikin veistää mutta turhaan sitä tälläsellä täyttään...
Comment
-
Comment