Ei vierintäkehän ilmoittaminen mielestäni kerro asiaa yhtä selkeästi kuin tuo sanomani esimerkki jonka voi suhteuttaa renkaan kulutuspintaan. Kesärenkaassa lienee yleensä 8mm, joissain talvirenkaissa voi olla jopa 9mm. Siis silestonesta huippuun. Mutta ei tavalla väliä lopen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xdrive korjausosaamista/tietoa Suomessa?
Collapse
X
-
Originally posted by Jarger View Post
Tuo ero sanomassasi ohjekirjan koossa on 1.09%, joka ei kuulosta radikaalilta. Tuo on renkaalle korkeuseroa akseleiden välillä 7,5mm, joka vastaa suunnilleen sitä jos yhdellä akselilla olisi sama koko, mutta loppuunkuluneena ja toisella akselilla uudet kumit.
Ostin E53:een 295/35/21 eteen ja 325/30/21 taakse. Joka tekee 1,58%. Ehkä vähän liikaa saattaa olla, mutta tuo on xDrivetön joten ei säre mitään kumminkaan. Sittenpä sen näkee jos joskus auton sais ajoon. Joka tapauksessa alustavasti talviauto, jos joskus sitten raaskisi talvella ajaa. Tuntuu kaikki autot menevän harrasteautoiksi ennemmin tai myöhemmin
Ei se 1% kuulosta paljolta mutta kyllä se tuollaisessa kytkin jakolaatikossa on käytännössä paljon kun mikään ei oikein jousta. Nyt kun tosiaan oli kehässä se 3,5cm ero niin veikkaan että tästä syystä etuperäkin kuumeni 20km matkalla öljyn vaihtoon melko kuumaksi. Toki se on lämpimässä paikassa muutenkin mutta sanoisin että se oli noin 60 asteinen.
Kyllähän tämä vanhojen autojen kanssa eläminen on aina harrastamista jonka aloitus vaatii aina muutaman tonnin alkuremontin. Nyt on tässä E83 joku 2keur mennyt ja vielä tarvitsee hankkia yksi avain, vetokoukku ja ne pari kesärengasta. Hyödyllistä ajoa 0 km
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Tuo ero sanomassasi ohjekirjan koossa on 1.09%, joka ei kuulosta radikaalilta. Tuo on renkaalle korkeuseroa akseleiden välillä 7,5mm, joka vastaa suunnilleen sitä jos yhdellä akselilla olisi sama koko, mutta loppuunkuluneena ja toisella akselilla uudet kumit.
Ostin E53:een 295/35/21 eteen ja 325/30/21 taakse. Joka tekee 1,58%. Ehkä vähän liikaa saattaa olla, mutta tuo on xDrivetön joten ei säre mitään kumminkaan. Sittenpä sen näkee jos joskus auton sais ajoon. Joka tapauksessa alustavasti talviauto, jos joskus sitten raaskisi talvella ajaa. Tuntuu kaikki autot menevän harrasteautoiksi ennemmin tai myöhemminE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEi kait siinä nyt tasauspyörästöä ole, eihän se toimisi yhtään.
https://awd.tech/apps/catalog/transm...DdpbPeszOMXcFC
Omaan vaihdoin ketjun joskus, oli selvästi 415 tonnissa jo löystynyt, mutta ei aiheuttanut mitään ongelmia tai hyppimisiä tms. Poorit oli kans etukardaanille jo menneet heikoiksi tuolloin.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Eikös nämä molemmat tavat ole ihan yhtä kelpoja, sillä jos halkaisija on eri, niin on silloin myös vierintäkehä.
Renkaiden vierintäkehät - BTCF ForumKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment