Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #91
    Originally posted by jannmann View Post
    Eikös noita sussukin irrallisia (K1-K2) läppiksiä saa tyyliin 200e 8kpl.
    Ebay pullollaan noita. Halvimmat 70e/setti
    Noi on suosittuja kun ovat erillisiä ja jaon voi muuttaa kivasti.
    Eri kokoja, on sitten 600cc, 750cc, 1000cc ja 1300cc malleissa.




    http://www.puresimplicity.net/~hemi/...complete-2.jpg

    Noissakaan ei halkaisijaa ole mainittu.
    Mikähän olisi sopiva tuollaseen M52B28:iin??
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #92
      Originally posted by Remotion View Post
      Kyllä sinne vähän saa ohjelmoimalla, kandeis dynossa ohjelmoida eikä maksaa samaa summaa valmiista ohjelmasta mistä ei mitään takeita että sopiiko se edes autoosi. Mutta aika häviävän vähän kylläkin. M54B30 imunokka jeesaisi vähän.
      Joskus tuota meinannutkin, että m50 imusarja, jä käydä ohjelmoimassa dynossa. Mutta hyödyttääkö tuo imusarjamodi+dynö tuonne alakierroksille? Eikös pelkkä imusarjan vaihto vie vain potkua alhaalta? Kuiteskin monen sadan homma, joten taitaa olla paremi kun laittaa noikin rahat bensaan.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        #93
        Originally posted by janke View Post
        Joskus tuota meinannutkin, että m50 imusarja, jä käydä ohjelmoimassa dynossa. Mutta hyödyttääkö tuo imusarjamodi+dynö tuonne alakierroksille? Eikös pelkkä imusarjan vaihto vie vain potkua alhaalta? Kuiteskin monen sadan homma, joten taitaa olla paremi kun laittaa noikin rahat bensaan.
        Sinne voi nakata sisään tämän ns. "brittisoftan" millä saa alavääntöä takas. Mitään viimesiä nyyttöneita ja hevosia sillä ei saa koneesta pihalle, mut kyllä sen vaikutuksen m50 imusarjan kanssa huomaa. Käytännössä se lähinnä lisää alapäähän lisää ennakkoa, kun vakio kartat on aika konservatiiviset siellä.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #94
          Originally posted by makkis View Post
          Noissakaan ei halkaisijaa ole mainittu.
          Mikähän olisi sopiva tuollaseen M52B28:iin??
          Muistaakseni ovat luokkaa 38mm, 40mm, 42mm ja 44mm.
          Oikeasta koosta en osaa sanoa. Varmaan nää matematiikalla kaiken laskevat viritysmiehet osaa neuvoa koon suhteen.
          Ite kokeilisin ehkä 42mm kokoa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 822
            • Kuusjoki

            #95
            Tuolla jotain tietoa läppisten koosta ym.
            http://racehead.com.au/designing-per...-should-i-use/
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #96
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Sinne voi nakata sisään tämän ns. "brittisoftan" millä saa alavääntöä takas. Mitään viimesiä nyyttöneita ja hevosia sillä ei saa koneesta pihalle, mut kyllä sen vaikutuksen m50 imusarjan kanssa huomaa. Käytännössä se lähinnä lisää alapäähän lisää ennakkoa, kun vakio kartat on aika konservatiiviset siellä.
              Vaikuttaako toi softa päästöihin? Täytyy alkaa etsiä valmiiksi modattua m50-imusarjaa ja katsoa sen asennuksen jälkeen sitten tuota softausta.

              Tuossa autossani on kaikki mahdolliset tehoon vaikuttavat asiat käyty läpi/uusittu. Viimeksi lamdat uusiin ja jotenki nuo saivat tuonne alavääntöön lisää potkua, mutta ei tarpeeksi. Imm on vielä uusimatta, mutta nykyinenkin vielä toimii. Jännä kun aikasemmin add:t hyppäsi miinukselle tyhjäkäynnillä, mutta nykään pysyvät nollilla. Mutta kait tuo vedottomuus kuuluu auton ominaisuuteen, toki onhan autolla rullattu jo 300tkm.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11098
                • Oulu

                #97
                Originally posted by janke View Post
                Vaikuttaako toi softa päästöihin? Täytyy alkaa etsiä valmiiksi modattua m50-imusarjaa ja katsoa sen asennuksen jälkeen sitten tuota softausta.

                Tuossa autossani on kaikki mahdolliset tehoon vaikuttavat asiat käyty läpi/uusittu. Viimeksi lamdat uusiin ja jotenki nuo saivat tuonne alavääntöön lisää potkua, mutta ei tarpeeksi. Imm on vielä uusimatta, mutta nykyinenkin vielä toimii. Jännä kun aikasemmin add:t hyppäsi miinukselle tyhjäkäynnillä, mutta nykään pysyvät nollilla. Mutta kait tuo vedottomuus kuuluu auton ominaisuuteen, toki onhan autolla rullattu jo 300tkm.
                Ei vaikuta päästöihin siltä osalta miten katsastuksessa mitataan.

                MAF näistä väsyy kyllä ajan myötä. Lamdat kyllä korjaa seoksen aika pitkään kohdalleen, mutta kun MAF näyttää väärin, menee kuorman laskentakin väärin, jolloin kone alkaa ajan myötä käymään enemmän ja enemmän väärällä ennakolla.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #98
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Ei vaikuta päästöihin siltä osalta miten katsastuksessa mitataan.

                  MAF näistä väsyy kyllä ajan myötä. Lamdat kyllä korjaa seoksen aika pitkään kohdalleen, mutta kun MAF näyttää väärin, menee kuorman laskentakin väärin, jolloin kone alkaa ajan myötä käymään enemmän ja enemmän väärällä ennakolla.
                  Noi maffithan on kulutustavaraa, joten sen uusiminen ehkä kannattais vielä kokeilla. Mistä muuten löytyis uusi siemens/VDO edulisemmin tällä hetkellä?
                  Tuola on joku ihmemerkki ainakin esillä:http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c8_MAF-BMW.html
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15232
                    • Ajamisen Iloa

                    #99
                    Originally posted by janke View Post
                    Joskus tuota meinannutkin, että m50 imusarja, jä käydä ohjelmoimassa dynossa. Mutta hyödyttääkö tuo imusarjamodi+dynö tuonne alakierroksille? Eikös pelkkä imusarjan vaihto vie vain potkua alhaalta? Kuiteskin monen sadan homma, joten taitaa olla paremi kun laittaa noikin rahat bensaan.
                    Vakioimusarja on heittämällä paras alakierroksilla ja alakeskialueella. Et sä siitä paremmaksi pääse millään. 3-5000€ kun laittaa M50 imusarjan kanssa ni voit päästä samoihin kun vakio mutta ei oikeasti yli.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Juho_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2016
                      • 1064
                      • Suomi

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Ketäs ekana sovittaa näihin prätkän läppiksiä?
                      44mm Daytona 675 läppärungot täällä jo soviteltu ja paikoillaan.
                      Väärän merkkisessä moottorissa.. kuitenkin 6syl / n. 3000cc

                      Noissa pärrien läppärungoissa taitaa TPS toimia kaikissa väärin päin.. eli tyhjäkäynnillä = 5V signaali.
                      Vaihtaa vaan signaali ja virta johdot keskenään, niin toimii oikein päin.

                      Ja tyhjäkäynnin säätimen voi jättää pois jos sellainen on.
                      Triumphissa se vaan raottaa läppiä sen verran, että haluttu tyhjäkäynnin nopeus saavutetaan.

                      Eli ei päästä läppärunkojen ohi ilmaa, kuten yhdellä läppärungolla yleensä.
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • Electroid
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 992
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by janke View Post
                        Noi maffithan on kulutustavaraa, joten sen uusiminen ehkä kannattais vielä kokeilla. Mistä muuten löytyis uusi siemens/VDO edulisemmin tällä hetkellä?
                        Tuola on joku ihmemerkki ainakin esillä:http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c8_MAF-BMW.html
                        Autonosat24.fi tms. oli ainakin joku aika sitten siemens (=orggis) imm n.200e
                        - E36 328iA Touring 4/97 -
                        Myynissä:
                        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Vakioimusarja on heittämällä paras alakierroksilla ja alakeskialueella. Et sä siitä paremmaksi pääse millään. 3-5000€ kun laittaa M50 imusarjan kanssa ni voit päästä samoihin kun vakio mutta ei oikeasti yli.
                          Tehot tuossa on tallella. Tasaisesti vetää kuuteentonniin ja kiihtyy riittävästi. Tarkoitus ei ole saada mitään hevosia lisää, vaan ainoastaan tuo pieni lisäpotku tuonne matka ajo kierroksiin. Mitä täältä olen lukenut samanlaisista,kun tuo minun auto, niin tuo alarekisterin vääntö on jäänyt muillakin tehtaalle ja tämä on vain noissa singlevanos automaateissa. No, täytyy käyttää vakkaria.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Electroid View Post
                            Autonosat24.fi tms. oli ainakin joku aika sitten siemens (=orggis) imm n.200e
                            Kiitos. Tuola myös edullinen:https://spareto.fi/tuotteet/5wk9600z-ilmamassamittari
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15232
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by janke View Post
                              Tehot tuossa on tallella. Tasaisesti vetää kuuteentonniin ja kiihtyy riittävästi. Tarkoitus ei ole saada mitään hevosia lisää, vaan ainoastaan tuo pieni lisäpotku tuonne matka ajo kierroksiin. Mitä täältä olen lukenut samanlaisista,kun tuo minun auto, niin tuo alarekisterin vääntö on jäänyt muillakin tehtaalle ja tämä on vain noissa singlevanos automaateissa. No, täytyy käyttää vakkaria.
                              Vanoksen huollolla sä saat sinne sen puuttuvan alaväännön. Jos 300tkm ajettu niin vakiotiivisteet yms on ihan finaalissa.
                              Tehtaalta noissa kuitenkin se 100Nm/l jota ei ollut tuohon aikoihin kovin monella valmistajalla missään autossa, mutta E39 on iso ja painava auto ja automaatti haittaa vielä lisää. Eikä 250Nm mennä todellakaan kuuhun kun viereltä ampaisee nykydieseli 400-500Nm alaväännöllä. Varsinkaan jos huonon vanoksen takia sieltä puuttuu 20Nm vielä lisäksi. Tietysti jos 200 kiloa vaikka ottaa autosta painoa pois niin sittenhän se tuntuu jo joltain. Jos alaväännöstä tykkää niin E39 540 tai E60 dieseli alle ni ollaan jo ihan eri maailmoissa. Mutta tee nyt tuo vanosremppa ensin.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • ///JATKE
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2013
                                • 377
                                • Nokia

                                Originally posted by janke View Post
                                Tehot tuossa on tallella. Tasaisesti vetää kuuteentonniin ja kiihtyy riittävästi. Tarkoitus ei ole saada mitään hevosia lisää, vaan ainoastaan tuo pieni lisäpotku tuonne matka ajo kierroksiin. Mitä täältä olen lukenut samanlaisista,kun tuo minun auto, niin tuo alarekisterin vääntö on jäänyt muillakin tehtaalle ja tämä on vain noissa singlevanos automaateissa. No, täytyy käyttää vakkaria.
                                Paras asia mitä omaan E39siin tein oli lyhyempi perävälitys. Menestyksekkäästi mm.nimimerikki Jax_Kibezillä automaatti E39ssä lyhyempi perävälitys. E39 hiljaisuus yms ominaisuudet kyllä pitävät huolen matka-ajon huolettomuudest vaikka kierroksia onkin parisataa enemmän ja auton täysin eri luonne korvaa desin kasvaneen kulutuksen.
                                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎