Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Remotion View Post
    Vanoksen huollolla sä saat sinne sen puuttuvan alaväännön. Jos 300tkm ajettu niin vakiotiivisteet yms on ihan finaalissa.
    Tehtaalta noissa kuitenkin se 100Nm/l jota ei ollut tuohon aikoihin kovin monella valmistajalla missään autossa, mutta E39 on iso ja painava auto ja automaatti haittaa vielä lisää. Eikä 250Nm mennä todellakaan kuuhun kun viereltä ampaisee nykydieseli 400-500Nm alaväännöllä. Varsinkaan jos huonon vanoksen takia sieltä puuttuu 20Nm vielä lisäksi. Tietysti jos 200 kiloa vaikka ottaa autosta painoa pois niin sittenhän se tuntuu jo joltain. Jos alaväännöstä tykkää niin E39 540 tai E60 dieseli alle ni ollaan jo ihan eri maailmoissa. Mutta tee nyt tuo vanosremppa ensin.
    Vanoksen tiivisteet on vaihdettu beisalaisiin muistaakseni 270tkm kohdalla. Laitoin eilen vanhat orkkis 15" kitkat ja mitä kävin ajelemassa, niin homma näytti parantuvan. 85kmh kun ajoin, niin eipä tippunut vauhti tuttuun pitkään ylämäkeen kun noin kahdella ja automaattikaan ei vaihtanut pienempää pykälää.:think Toki adaptio nollasin ennen tätä. Oli noi 15" vanteet niin paljon keveämmät kun noi 17".
    Last edited by janke; 01-02-2017, 09:59.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by ///JATKE View Post
      Paras asia mitä omaan E39siin tein oli lyhyempi perävälitys. Menestyksekkäästi mm.nimimerikki Jax_Kibezillä automaatti E39ssä lyhyempi perävälitys. E39 hiljaisuus yms ominaisuudet kyllä pitävät huolen matka-ajon huolettomuudest vaikka kierroksia onkin parisataa enemmän ja auton täysin eri luonne korvaa desin kasvaneen kulutuksen.
      Oliko autossasi "matka-ajo" vääntö myöskin kateissa, ennen peränvaihtoa?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16437
        • Asikkala

        Originally posted by janke View Post
        Vanoksen tiivisteet on vaihdettu beisalaisiin muistaakseni 270tkm kohdalla. Laitoin eilen vanhat orkkis 15" kitkat ja mitä kävin ajelemassa, niin homma näytti parantuvan. 85kmh kun ajoin, niin eipä tippunut vauhti tuttuun pitkään ylämäkeen kun noin kahdella ja automaattikaan ei vaihtanut pienempää pykälää.:think Toki adaptio nollasin ennen tätä. Oli noi 15" vanteet niin paljon keveämmät kun noi 17".
        Ja renkaatko ei paina mitään ?

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Varasin penkkiajan lauantaille, katotaan mitä sieltä vakiona irtoaa ja katotaan sitten mitä koneelle tehdään.
          Tai onhan siellä Simotan tai K&N vapari paneelisuodin.

          Onpahan todellinen verrokki siihen mitä on tapahtunut.
          Mietin että pitäiskö tuohon väkertää se "brittisofta" ja kokeilis penkissä molemmilla:think

          Mitäs suurempia MAFfeja näihin on käytetty? Ja tarvii varmaan muutoksen softaan?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11098
            • Oulu

            S50 maf on helpoin laittaa, kun sille on valmiit kartat siemenssiin. Jos haluaa väsätä, niin vakio maffin voi laittaa isompaan putkeen ja skaalata kartat. Hienosäätöä vaan juotuu tekeen reilunlaisesti sit.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by jr66 View Post
              Ja renkaatko ei paina mitään ?
              Siis mitä tarkoitat?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by Pazi88 View Post
                S50 maf on helpoin laittaa, kun sille on valmiit kartat siemenssiin. Jos haluaa väsätä, niin vakio maffin voi laittaa isompaan putkeen ja skaalata kartat. Hienosäätöä vaan juotuu tekeen reilunlaisesti sit.
                Mihinkäs asti toi S50 maf riittää, vaikka sitten ahtamista ajatellen?
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  Originally posted by makkis View Post
                  Mihinkäs asti toi S50 maf riittää, vaikka sitten ahtamista ajatellen?
                  Ei oo kokemusta, mut veikkaisin ettei sillä hirveästi päälle 300 hepan mennä :think jos oikeasti meinaa ahtaa, niin sama hommata vaikka hpx:n blow through maffi tai joku vastaava.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1699
                    • vihti

                    niin tai sitten vaan vastusta signaalijohtoon jos mittausalue loppuukesken :think
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by naikou View Post
                      niin tai sitten vaan vastusta signaalijohtoon jos mittausalue loppuukesken :think
                      Mutta kuten tuolla aikaisemmin oli niin se taitaa vaan siirtää aluetta ylemmäs, ei jatka sitä.

                      Et melkein jos vaparina pysyy ni tuo S50 maf ja jos ahtaa ni sit esim. tuo hpx.

                      Löytyykö Hpx:lle karttoja?
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11098
                        • Oulu

                        Siinä pitäs mukana tulla. Ja sillä vastuksella ei älyttömiä sitä aluetta saa lisää. Joku 500hepan turbopeli, niin sitä ilmaa liikkuu jo pirusti enemmän, mitä vakio koneessa. Ei sitä enään vastuksella saa kikkailtua pelaamaan. Vaatii jo siemenssiinkin aika radikaalin softamuutoksen ettei tule rajat vastaan.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1699
                          • vihti

                          eikös noissa esim. ess remmiahdin seteissäkin tue mukana vastus joka pitää tinata sinne johtoon? kyllä ne ilmeisesti pelaa myös ala-alueella normaalisti? toki tehon lisäys ei ole noilla sarjoilla mikään älytön
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5258
                            • Pirkkala

                            Originally posted by naikou View Post
                            eikös noissa esim. ess remmiahdin seteissäkin tue mukana vastus joka pitää tinata sinne johtoon? kyllä ne ilmeisesti pelaa myös ala-alueella normaalisti? toki tehon lisäys ei ole noilla sarjoilla mikään älytön
                            Tulee. Ohjelmakin on sitten spesiaali sen mukaan tehty. Mutta käyttöalue todennäköisesti on saatu riittämään ylhäältä vastuksella ja alapää tehty sitten mahdollsesti muita arvoja muuttamalla.

                            Jutut siitä että esim ess seteissä on vakio ohjelma ja vastus maffin piuhassa ei kyllä pidä paikkaansa.
                            Last edited by Urpo_rotta; 03-02-2017, 20:08.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Eikä se mittausalue alapäästä mihinkään katoa vastuksella. Siinä vaan käy niin että kun tarpeeksi ison vastuksen pistää kiinni, niin ei enään ecu:n mittatarkkuus riitä alapäässä. ms41:ssä ei kun ei esim. tarkkuus ole kuin 8 bittiä. Mitä ite pyörittelin excelillä tuota, niin 2,2 k ohmin vastuksella esim. saa maffin riittämään reiluun 300 hepan tehoon, mutta tyhjäkäynnin ilmamäärälläkin mittatarkkuus riittää. Tuota isommilla vastuksilla aletaan mennä siihen että ei emään mittatarkkuus riitä ja varmaan alkaa tulla ongelmia pitää kone käynnissä. Noissa isommissa maffeissa käyrän muoto pysyy järkevänä, että mittatarkkuus riittää alhaallakin.

                              Mut itsellä jäi käytännön vastuskokeilut vielä tekemättä, kun ei ongelmat tosiaan johtunut maffin loppumisesta.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1699
                                • vihti

                                Eli vakio moottorinohjaimella saan harrastajahintaan ainakin katsastustehoille hyvin toimivan ahdetun pelin tehtyä, nimittäin toi kdfi 1.4 ei toimi e39 kopassa alkuunkaan(ei tue can väylää), yhdellä foorumilaisella kokemusta e39 528i ahdetun kanssa. Eli voi nekin rahat säästää hpx maffiin tai kunnon moottorinohjaimeen.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎