Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Nyt käyty penkissä, ja 188,4hp/266nm lähti
    Jotain tuossa on yläpäässä vikana, vetää alyttömän rikkaalle ja samaa tahtia teho katoaa 5500rpm->

    Ajoin "brittisoftan" sisään ja sit irtos 190,8hp/270nm ja vielä rikkaammalle.

    Tosin tuo ILPowerin Ilpo sanoi että tuo penkki näyttää aina jonkin verran vähemmän, et voi olla pelkästä penkistäkin tuo 10hp häviö.
    Mut kyllä nuo seokset näyttää siltä että jotain häikkää siellä on.

    Tässä näkyy AFR ja teho. Punainen on "brittisofta", vihreä on vakio


    Tässä teho ja vääntö, värit samat
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      Veikkauksia mikä tuota yläpäätä syö?

      MAF, Lambda, Vanos, Bensanpaineensäädin?

      Onko kenelläkään M50/M52 imusarjanlaipan cad-kuvaa?
      Last edited by makkis; 04-02-2017, 20:28.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        Ootko ottamu logia? Testolla tai romraiderin loggerilla loggaa kuormaa, ilmamäärää, ruiskutusaikaa, ennakkoa ja kierroslukua nyt ainakin. Siitä vois näkyä jos on jotain häikkää. Onko kone vakio?
        Last edited by Pazi88; 04-02-2017, 20:44.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ootko ottamu logia? Testolla tai romraiderin loggerilla loggaa kuormaa, ilmamäärää, ruiskutusaikaa, ennakkoa ja kierroslukua nyt ainakin. Siitä vois näkyä jos on jotain häikkää. Onko kone vakio?
          Kone on vakio, vain Simotan tai K&N vapaavirtaus paneelisuodin on "virityksenä"

          En oo logia ottanu ku ohjelmankin luin ja kirjottelin Kessillä.

          Pitäskö toi toimii suoraan inpa piuhalla?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11098
            • Oulu

            Pelaa kyllä inpa piuhalla. EI tuo käppyrä nyt hirveesti poikkea siitä mitä vakio koneelta voi oottaa, kun kyllä se aika hyvin alkaa puutumaan 6000 kohti. Mut toki tuo seoksen liika paksulle meno kummastuttaa, mikä vois viitata kuluneeseen maffiin, joka mittaa liikaa ilmaa. Romraiderin loggeri pelaa, kun katot ms41 säätötopiksta ne pari tuoretta viestiä multa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Axe27
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 143
              • Fin

              Originally posted by makkis View Post
              Kone on vakio, vain Simotan tai K&N vapaavirtaus paneelisuodin on "virityksenä"
              Oliks tämä moottori B25 vai B28 ?

              Täällä täysin vakio B25 moottori ja samassa penkissä 184hv, jos B25 niin kaikki hyvin.
              Vääntöjä sekä seoksia en nyt muista, kun penkkilappu varmaan heitetty takkaan... Tosiaan tuo penkki ei liioittele yhtään.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Pelaa kyllä inpa piuhalla. EI tuo käppyrä nyt hirveesti poikkea siitä mitä vakio koneelta voi oottaa, kun kyllä se aika hyvin alkaa puutumaan 6000 kohti. Mut toki tuo seoksen liika paksulle meno kummastuttaa, mikä vois viitata kuluneeseen maffiin, joka mittaa liikaa ilmaa. Romraiderin loggeri pelaa, kun katot ms41 säätötopiksta ne pari tuoretta viestiä multa.
                Ok, täytyy testata.
                Tuossa tuttu ilmottelikin jo että löytyy ylimääräinen S50 Maf, missä ei ollut mitään muutosta kun uuden vaihtoi, joten pitää se myöhemmin tuohon vaihdella kun sen imusarjan rakentelee ja kaasuläpän vaihtaa.

                Tiedätkö mistä ne kartat tuolle S50 maf löytyy?

                Originally posted by Axe27 View Post
                Oliks tämä moottori B25 vai B28 ?

                Täällä täysin vakio B25 moottori ja samassa penkissä 184hv, jos B25 niin kaikki hyvin.
                Vääntöjä sekä seoksia en nyt muista, kun penkkilappu varmaan heitetty takkaan... Tosiaan tuo penkki ei liioittele yhtään.
                B28
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by makkis View Post
                  Veikkauksia mikä tuota yläpäätä syö?

                  MAF, Lambda, Vanos, Bensanpaineensäädin?

                  Onko kenelläkään M50/M52 imusarjanlaipan cad-kuvaa?
                  Ei mikään, seossuhdekäyrä noudattaa just sitä mitä täyskaasurikastukseksi on softassa määritelty. MAF jos kuluu niin alkaa mittaamaan todellista pienempää ilmamäärää eli yläpään seossuhde laihenee.

                  MS41 purkkia jos haluat säätää niin täyskaasurikastukselle on oma prosenttisäätönsä eli siihen vain merkataan prosentit kuinka paljon 14,7:1 AFR:ään nähden rikkaampi seos halutaan ja vakiokäyrä on tuollainen kuin sulta on mitattukin.

                  Ja miksi alakierrosvääntö on hukassa niin näkyy tuosta käppyrästäkin, eli alle 4000rpm täyskaasurikastus on pois käytöstä ja sen mukana hävitään se ~10% vääntöä, liekö automaattiin tehty taloudellisuuden nimissä tuollainen seossuhdepäätös. Jos haluat ne alaväännöt takaisin niin purkin säädöllä onnistuu helposti.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    Kyllä minä oon nähnyt semmosia maffeja, jotka on alkanut vanhemmiten näyttämään liian suurta lukemaa näissä :think Ennakot alkaa tippumaan yläpäässä jolloin tehot on hukassa ja bensaa menee himona, kun maf mittaa liian isoja lukemia. Tuo täyskaasurikastuksen poissaolo alhaalla on ihan normaali toimintaa vakio softalla. Se WOT detection kartta on alakierroksilla niin isolla ettei rikastus mene päälle edes täyskaasulla. Liekkö bensataloudellisuus taikka päästömielessä tehty noin. Alavääntöjä saa ihan kivasti lisää kun laittaa detection kartan niin että tuota 4k alempaakin se menee päälle. Tuota vaan ei kannata ihan pienillä kaasuläpän avauksilla laittaa menemään päälle ettei mene closed loop säätö sekaisin. Tai jos laittaa niin ainakin pitää sen raja-arvoja muuttaa.

                    EDIT mutta siis sen seoksen pitäs pysyä aika hyvin 12,5 tuntumassa WOT asennossa eikä häröillä tuollain. Silsi aattelin ettälogi vois olla hyvä. Ja brittisofta vähän turhaankin ehkä rikastaa yläpäätä, kun se vakionakin on aika optimissa.

                    Ja makkikselle, niin se s50 maf kartta löytyy alpina b10 softasta, joka löytyy romraider foorumilta.
                    Last edited by Pazi88; 05-02-2017, 15:03.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by naukkis View Post
                      Ei mikään, seossuhdekäyrä noudattaa just sitä mitä täyskaasurikastukseksi on softassa määritelty. MAF jos kuluu niin alkaa mittaamaan todellista pienempää ilmamäärää eli yläpään seossuhde laihenee.

                      MS41 purkkia jos haluat säätää niin täyskaasurikastukselle on oma prosenttisäätönsä eli siihen vain merkataan prosentit kuinka paljon 14,7:1 AFR:ään nähden rikkaampi seos halutaan ja vakiokäyrä on tuollainen kuin sulta on mitattukin.

                      Ja miksi alakierrosvääntö on hukassa niin näkyy tuosta käppyrästäkin, eli alle 4000rpm täyskaasurikastus on pois käytöstä ja sen mukana hävitään se ~10% vääntöä, liekö automaattiin tehty taloudellisuuden nimissä tuollainen seossuhdepäätös. Jos haluat ne alaväännöt takaisin niin purkin säädöllä onnistuu helposti.
                      Tää on ainakin manuaalivaihteinen.

                      En edes ajatellu että alapää olisi puutunut, kun tuota yläpäätä vaan ihmettelin.

                      Onko tuo WOT detection se mitä pitää muuttaa et saa alavääntöä?
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11098
                        • Oulu

                        Originally posted by makkis View Post
                        .

                        Onko tuo WOT detection se mitä pitää muuttaa et saa alavääntöä?
                        Ei se alapaa puutunut ole. Se vaan nyt on vakiona tommonen

                        Joo sitä avautuma prosenttia pitää puottaa niiltä osin missä se on 120% sen verran että rikastaa alemmillakin kierroksilla kaasu pohjassa. Ja en muista millanen se fuel injection WOT kartta on nyt ulkoa, mut sitäkin voi joutua muokkaan jos alas ei oo laitettu rikastusta.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          EDIT mutta siis sen seoksen pitäs pysyä aika hyvin 12,5 tuntumassa WOT asennossa eikä häröillä tuollain.
                          Siis se seossuhde on miksi se on WOT-kartassa määritelty ja ainakin 41.1 softassa se on vakiona määritelty juuri tuollaiseksi käyräksi kuin tuosta on mitattukin. Jos haluaa seoksen pysyvän 12,5:1 AFR:ssä niin wot rikastus pitää määritellä koko alueelle olemaan sen ~15%.

                          Edit: Oli mulla 41.0 328 kartatkin ja mitatut arvot on just mitä kartassa on määritelty, syystä tai toisesta 1150-3600 rpm alueella WOT-rikastus on pois ja yläpään rikastus on tuon mitatun käyrästön mukainen. WOT-kartan rikastus tuolla poistetulla alueella on ~10% mikä on 41.1 softassa myös käytössä, 41.0 muokattu hiukan taloudellisemmaksi sen osalta.
                          Last edited by naukkis; 05-02-2017, 18:13.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by naukkis View Post
                            Siis se seossuhde on miksi se on WOT-kartassa määritelty ja ainakin 41.1 softassa se on vakiona määritelty juuri tuollaiseksi käyräksi kuin tuosta on mitattukin. Jos haluaa seoksen pysyvän 12,5:1 AFR:ssä niin wot rikastus pitää määritellä koko alueelle olemaan sen ~15%.
                            Niimpäs muuten onkin. Muistin tuon kartan ihan erinäköiseksi. Miksiköhän tuo menee noin tarpeettoman paksulle :think Pitää kyl omasta vähentää tuota rikastusta, ettei viina syö konetta paskaksi.
                            Last edited by Pazi88; 05-02-2017, 21:04.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Tuossa muuten kuvana nuo erot muillekkin:


                              1437806 on siis ms41.1 ja 1432401 on ms41.0

                              ms41.1 kartat näyttää paljon järkevimmiltä, mutta jostain syystä menee vielä paksummalle rajotinta kohti. Näköjään yläpäässä on ms41.1:ssä vähemmän ennakkoakin, että leikkö tuolla koitettu välttää nakutusta heikkolaatuisemmalla bensalla. Mutta en kyllä ymmärrä miksi tuo seos on tuolla laitettu heittelmään ms41.0 versiossa. Tuo WOT tilan puuttumien alakierroksilla on ihan selitettävissä alemmilla päästöillä/kulutuksella.

                              Ja näköjään closed loopin rajoissa ei ole eroa ms41.1 ja ms41.0 välillä että nuo ms41.1 WOT kartat voi huoletta swapata ms41.0 versioonkin pikku alavääntöjen piristykseksi.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Eli jos muuttaisi WOT detectionin tuohon 41.1 versioon ja enrichmentin laittais jostain vajaasta 2000 n. 15 ni olis täyskaasulla "aina" n. 12,6AFR ???
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎