Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2545
    • .

    Originally posted by Keme View Post
    Milläs tapaa euro S50 ja S54 nokat sitten eroaa M5x nokista? Nokkapyörän kiinnitys on erilainen? S54 lienee kovilla nostajilla, mutta sehän ei ole ongelma.
    S54:ssa ei ole varsinaisesti nostajia ollenkaan vaan sormikeinuvivut. Se ei ole mulla tiedossa, että onko nokan profiili paljonkin erilainen kuin hydraulista/mekaanista paininkuppia käytettävän nokan kanssa. Epäilisin että on.

    Mutta kannattaako asian kanssa sählätä, kun nokkia saa hiottua tai ostettua kaupasta uusina justiin sellaisena kuin tarttee? Katuvirityksessä pääsee melko hyviin tuloksiin niillä BMW:n orggis nokilla mitä muutkin käyttävät ja kovemmassa virityksessä koneessa on todennäköisesti jo niin paljon rahaa kiinni, että kannattaako sen elämää suuremmin riskeerata epävarmoilla osilla?
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Vibex
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2014
      • 1996
      • Lohja

      Originally posted by Vibex View Post
      Mistä voisi tällainen 6k rpm paikkeilla näkyvä notkahdus johtua ? m52b28tu kyseessä

      Edit: kiinnitetään tähän selvennystä: Supersprintin pakosarja ilman katteja kera supersprintin koko putkiston, ilmansuodatin on paremmin virtaava mallia paneeli. Vikakoodeja ei ole ollut, toki puolasta oli viimeksi jotain puhetta ettei ihan varmaa miten pelaavat, mutta voisiko tällainen johtua puolista?


      Käppyrän notkahdusasiaan palaten, noilla kierroksilla sulkeutuu disan läppä, johtuisiko notkahdus siitä, mitä jos tuon hoitaisi softalla pysymään auki hamaan tappiin? Pros and cons? :think:think

      edit: Ja tähän vielä liittyen netin syövereistä e46 328 vakio ja sitten m54b30 imusarjalla jossa disa pelaa ilmeiseti samallalailla, tutun näköinen notkahdus :think:
      Last edited by Vibex; 25-07-2018, 11:19.
      Husqvarna Svartpilen
      BMW e36 318iA

      Ex:

      BMW e85 Z4 3,0
      BMW e36 316ti
      MINI Cooper S
      BMW Z3 Coupé
      BMW e46 325iA
      BMW Z3 Roadster
      BMW e46 328ci
      BMW e36 316ti

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11098
        • Oulu

        Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.

        EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
        Attached Files
        Last edited by Pazi88; 25-07-2018, 12:09.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Vibex
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2014
          • 1996
          • Lohja

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Disa menee joo kiinni 6000 paikkeilla. Vakio koneella sitä ei ainakaan logeista huomaa meneekö se kiinni vai ei. Toki eri pakosarjoilla yms. voi ollakkin tommonen vaikutus :think Negatiivisia vaikutuksia sen muuttamisella ei ole.

          EDIT itseasiassa löysin toisenkin koneen käppyrät mihin on pakosarjat vaihdettu. Siinä sama notko, mutta disa kun oli pistetty ettei mene kiinni, niin notko oli kadonnu.
          Todennäköisesti tällä tiedolla yksi murhe vähemmän
          Husqvarna Svartpilen
          BMW e36 318iA

          Ex:

          BMW e85 Z4 3,0
          BMW e36 316ti
          MINI Cooper S
          BMW Z3 Coupé
          BMW e46 325iA
          BMW Z3 Roadster
          BMW e46 328ci
          BMW e36 316ti

          Comment

          • Keme
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 228
            • Rannikko

            Originally posted by Freak
            Mutta kannattaako asian kanssa sählätä, kun nokkia saa hiottua tai ostettua kaupasta uusina justiin sellaisena kuin tarttee? Katuvirityksessä pääsee melko hyviin tuloksiin niillä BMW:n orggis nokilla mitä muutkin käyttävät ja kovemmassa virityksessä koneessa on todennäköisesti jo niin paljon rahaa kiinni, että kannattaako sen elämää suuremmin riskeerata epävarmoilla osilla?
            Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.

            JEEE JEE!

            Comment

            • toppe
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 500
              • Vaasa

              Originally posted by Keme View Post
              Rahalla saa mitä vaan. Noi nokat on törkyhalpoja ja jos ne ois sopinu pienellä koneistuksella M50 hattuun, ni ihan no-brainer homma. Harmi kun näiden S54 nokkien laakerointi on erilainen kuin M50, niin ei niitä saa sovitettua.

              https://www.instagram.com/p/Bl0kZj3g...y=saabelgarage
              koko idea on aika huono kun s54 käyttää ihan eri ventiilimekanismi että nokkien profiili on ihan väärä m50 koneeseen.
              E30 M3 4WD

              VERKKOKAUPPA
              The DynoLab
              Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
              Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

              Comment

              • Keme
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 228
                • Rannikko

                Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.

                Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?
                JEEE JEE!

                Comment

                • Vibex
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2014
                  • 1996
                  • Lohja

                  Originally posted by Keme View Post
                  Aivan sama mikä profiili niissä on, kun niitä ei saa sovitettua tohon kanteen.

                  Ilmeisesti M50B25 imusarjalla saa lisää eloa yläkierroksille tuohon M52B28tu koneeseenkin. Onkos tommosesta modista jotain dynovertailuja jossain, kun en äkkiseltään sellaisia löytänyt?
                  En siitä tiedä mutta noita m54b30 imusarjoja noihin on kyllä vaihdettu.
                  Husqvarna Svartpilen
                  BMW e36 318iA

                  Ex:

                  BMW e85 Z4 3,0
                  BMW e36 316ti
                  MINI Cooper S
                  BMW Z3 Coupé
                  BMW e46 325iA
                  BMW Z3 Roadster
                  BMW e46 328ci
                  BMW e36 316ti

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Originally posted by Vibex View Post
                    En siitä tiedä mutta noita m54b30 imusarjoja noihin on kyllä vaihdettu.
                    Joo. M50 imusarja ei ole pukkumodi, koska kanavien muodot ym. on erilaiset.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11098
                      • Oulu

                      Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä

                      Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Vibex
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2014
                        • 1996
                        • Lohja

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Itseasiassa on ne rapakon takana laittanu m50 imareita ihan m54b30 koneisiinkin, kun se on kuulemma paras viritys m5x koneisiin mitä voi tehdä. Repii kuulemma yläpäässä ihan eri malliin sillä

                        Totuushan taitaa kummiskin olla että se m54b30 imusarja itsessään pesee sen m50 imusarjan 100-0. Voihan se tuntua yläpäässä pirteämmältä pers dynon mukaan, kun alhaalta puuttuu 50Nm..
                        Niin, on sekin tapa virittää, että poistaa elämän alakierroksilta, niin tuntuu sitten yläpää rajummalta..
                        Husqvarna Svartpilen
                        BMW e36 318iA

                        Ex:

                        BMW e85 Z4 3,0
                        BMW e36 316ti
                        MINI Cooper S
                        BMW Z3 Coupé
                        BMW e46 325iA
                        BMW Z3 Roadster
                        BMW e46 328ci
                        BMW e36 316ti

                        Comment

                        • Keme
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 228
                          • Rannikko

                          Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.
                          JEEE JEE!

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Keme View Post
                            Kysytään nyt vielä viimeinen ns. ilmainen oljenkorsi, vaikka se hieman pahalta näyttääkin; Sopiiko M50 pakosarjat M52B28tu koneen kylkeen E46 korissa? Noilla ainakin pääsisi eroon niistä ekoista katalysaattoreista, mutta toi asennusväli näyttää aika pirun ahtaalta.
                            Koneen kylkeen sopii kyllä kuten vanhemman m52 sarjatkin mutta niille ei taida olla olemassa sopivia jatkopätkiä valmiina.

                            Sarjat ovat samat kuin Z3:n kopassa.

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              GS6-37BZ tai GS6-37DZ -laatikon sovitus M5X-koneen perään. Kirjoittelin ylös, mitä itse asiasta tiedän:

                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Hyvin se vapariki räpisee, 7400rpm rajotin.

                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎