Hei!
Kaikki lähti siitä, kun lähdin säätämään autoa hukkaportin jousen vaihdon jälkeen ja kesken vedon tuli nesteet putkesta. Lähdin tekemään vetoa nelosella pieniltä kierroksilta ja kierrosten ollessa jossain 6000rpm nurkilla oli koko suora täynnä savua. Ahtopaineet oli noin 1,1bar, ennakoita 17 astetta ja polttoaineena E85.
Auto säädettiin aikaisemmin penkissä eikä siellä ollut mitään ongelmia, kun kartat hierottiin 1,4 kiloon asti. Sen jälkeen kerkesin ajaa noin 500km tehden satunnaisia alipainealueen säätöjä.
Otin kannen pois ja kolmos pytyn kohdalta liekkirengas katki ja tiiviste revennyt kannen ulkopuolelle, lisäksi tulpan (NGK DCPR8EIX) kärki sulanut hieman.
Itse en ole keksinyt mikä moisen on aiheuttanut? Onko edelliselle asentajalle tullut virhe tiivisteen/kannen asennuksessa?? Onko seos mennyt laihalle? Juuri kyseistä lokia en saanut Hestecistä pihalle, eikä pysyvästä tiedonkeruusta mielestäni tullut se veto näkyviin missä tiiviste hajosi.
Männissä tai muuallakaan ei ole mitään ylimääräisiä jälkiä.
Olisi kiinnostavaa kuulla teidän mielipiteitä siitä mikä vian on aiheuttanut.
By the way, onko kenelläkään tietoa mikä on S38 kannen minimikorkeus? Onko kannessa olevat neljä pyöreää rosoisempaa kohtaa alamitat?
Kiitos kaikille auttaneille!
Kaikki lähti siitä, kun lähdin säätämään autoa hukkaportin jousen vaihdon jälkeen ja kesken vedon tuli nesteet putkesta. Lähdin tekemään vetoa nelosella pieniltä kierroksilta ja kierrosten ollessa jossain 6000rpm nurkilla oli koko suora täynnä savua. Ahtopaineet oli noin 1,1bar, ennakoita 17 astetta ja polttoaineena E85.
Auto säädettiin aikaisemmin penkissä eikä siellä ollut mitään ongelmia, kun kartat hierottiin 1,4 kiloon asti. Sen jälkeen kerkesin ajaa noin 500km tehden satunnaisia alipainealueen säätöjä.
Otin kannen pois ja kolmos pytyn kohdalta liekkirengas katki ja tiiviste revennyt kannen ulkopuolelle, lisäksi tulpan (NGK DCPR8EIX) kärki sulanut hieman.
Itse en ole keksinyt mikä moisen on aiheuttanut? Onko edelliselle asentajalle tullut virhe tiivisteen/kannen asennuksessa?? Onko seos mennyt laihalle? Juuri kyseistä lokia en saanut Hestecistä pihalle, eikä pysyvästä tiedonkeruusta mielestäni tullut se veto näkyviin missä tiiviste hajosi.
Männissä tai muuallakaan ei ole mitään ylimääräisiä jälkiä.
Olisi kiinnostavaa kuulla teidän mielipiteitä siitä mikä vian on aiheuttanut.
By the way, onko kenelläkään tietoa mikä on S38 kannen minimikorkeus? Onko kannessa olevat neljä pyöreää rosoisempaa kohtaa alamitat?
Kiitos kaikille auttaneille!
Comment