Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38b36 ja Athenan tiiviste repesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TinoTK
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 810
    • Kirkkonummi

    #46
    En mä tiedä näänkö ihan omiani vai onko tuossa lohkossa halkeamia pultinreikien ympärillä? Paha päätellä kun on kaikkea mömmöä pinnassa.
    ///BMW M550d LCI

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2727
      • .fi

      #47
      Originally posted by TinoTK View Post
      En mä tiedä näänkö ihan omiani vai onko tuossa lohkossa halkeamia pultinreikien ympärillä? Paha päätellä kun on kaikkea mömmöä pinnassa.
      yep. ekassa kuvassa vasemmalta ylhäällä, ja kaik kolme alhaalla näyttää häiritseviltä.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 630
        • Tampere

        #48
        Harmillisen paljon näistä on kirjoiteltu, vaikka prosentuaalisesti tuskin kovin iso luku on. Vielä kun selviäis perimmäinen syy mikä näitä aiheuttaa, mutta nakutus tappaa sen varmasti ja siinä sivussa paljon muutakin.
        Kansipulttiasiasta on muodostunut sellainen mielikuva, että vakiopultin rajat ei tule ihan ensimmäisenä vastaan, mutta pinnapultissa on tietysti omat hyödyt mm. asennuksen suhteen. ARP:eista oon joka kerta kirjoittanut huomatessani saman rimpsun, että niitä on käytetty menestyksekkäästi M30 vakio momentilla, eikä yhtään yli.

        Tiivisteellä asemoitava irtonainen liekkirengas ei itseä vakuuta, entä jos se sattuukin pullahtaan toiselta puolelta ja vetää vastapuolen sylinteriin tai muuten sattuu liikahtaan? PPF ainakin myy edelleen "pyramidring" tiipparia, jolle koneistetaan syvennys lohkoon, se ei liikahda pienestä.
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          #49
          Originally posted by Miuge View Post
          Harmillisen paljon näistä on kirjoiteltu, vaikka prosentuaalisesti tuskin kovin iso luku on. Vielä kun selviäis perimmäinen syy mikä näitä aiheuttaa, mutta nakutus tappaa sen varmasti ja siinä sivussa paljon muutakin.
          Kansipulttiasiasta on muodostunut sellainen mielikuva, että vakiopultin rajat ei tule ihan ensimmäisenä vastaan, mutta pinnapultissa on tietysti omat hyödyt mm. asennuksen suhteen. ARP:eista oon joka kerta kirjoittanut huomatessani saman rimpsun, että niitä on käytetty menestyksekkäästi M30 vakio momentilla, eikä yhtään yli.

          Tiivisteellä asemoitava irtonainen liekkirengas ei itseä vakuuta, entä jos se sattuukin pullahtaan toiselta puolelta ja vetää vastapuolen sylinteriin tai muuten sattuu liikahtaan? PPF ainakin myy edelleen "pyramidring" tiipparia, jolle koneistetaan syvennys lohkoon, se ei liikahda pienestä.
          Miksi näissä pitää käyttää näitä "pahvi"mallin tiivisteitä irtorenkailla? Nykyään kuitenkin tehdään melko kiukkuisia ahdettuja vekottimia niin tehtaiden kuin virittäjienkin toimesta missä toimii oikein kivasti moderni mls-tiiviste.
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • Miuge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 630
            • Tampere

            #50
            Sillon kun M30 viritys oli vielä enemmän muodissa tuntui kaikki järjestäen siirtyvän ongelmien takia MLS tiivisteestä joko irtorengaspahviin tai käyttävän mielummin jopa vakiopahvia, joka sekin tiettävästi toimii yllättävän hyvin. Johtuiko ongelmat sitten tasojen pinnanlaadusta, liiallisesta kiristyksestä vai onko näissä koneissa tai MLS pahveissa joku perustavanlainen "ominaisuus" ettei sovellu yhteen - mene ja tiedä.
            Webshop - MRT Engineering
            Facebook - MRT Engineering
            Instagram - mrtengineering
            YouTube - miugemrt

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11157
              • Oulu

              #51
              MLS pahvihan se taitaa olla "paras" mutta se pitää olla ohut että se toimii. Niinkuin ne on moottoreissa, missä MLS tiivistettä on käytetty alunperin. Mut se ohkasuus vähän huonosti toimii moottoreissa, missä on normaali paksu pahvi ollut alunperin.

              Toisekseen nuo MLS pahvit vaatii todella hyvän pinnanlaadun sekä kannessa että lohkossa toimiakseen. Ihan turha pistää partakoneen terällä puhtaammaksi raavitun patarautalohkon päälle sellaisenaan. Ja ainakaan itse en ole tämän seudun moottorikoneistamoilta saanut niin tasaista pintaa plaanauksen jäljiltä että siihen kärsis MLS tiivisteen pistää päälle. Kannen pintakin sais olla luokkaa että sateenkaaren värit näkyy.

              Tuo irtoliekkirengas athena on siitä hyvä että se ei ole ollenkaan kranttu pinnanlaaduille ja on ainakin itsellä ja monella muulla kestäny ja toiminu m5x myllyissä sen mitä tarvii.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #52
                Tuli tuossa nyt tutkittua tarkemin niin kyllä lohkossa on hiushalkeamia kansipulttien juuressa useassa kohtaa. Eli tuon moottorin tarina taisi sitten olla tuossa.
                Onko kenellekkään jäänyt ylimääräistä M30 lohkoa nurkkiin pyörimään minkä voisi lunasta pois?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #53
                  Lohko kuvissa halki ja männissä nakutusjälkeä. Siinä syy pahvin pettämiselle. Plaanaa uusi lohko ja jos arpeilla kasaat niin rasvan kanssa 90nm ja jälkikiristys jopa kaksikin kertaa. Eli yksi mutteri auki ja takas momenttiin ja kaikki läpi, samalla venttiilivälykset tarkistaa.
                  Re85 ja kunnolliseen jarrupenkkiin, mikä ecu tässä on?
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • sierra4x4tbo
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 2098
                    • Lappeenranta

                    #54
                    Jos ARPpeihin päädyt, niin laita edes laakerikuulat pultinreikiin pulttien alle.
                    Muuten kiristyy pultin kartio pultinreiän yläreunaan ja alkaa tunkkaamaan lohkoa halki..

                    Pultin pää kun pohjaa laakerikuulaan, niin voima siirtyy koko kierteen mitalle lohkon puolella.

                    -Timo
                    M535i BiTurbo -85
                    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                    --=MushroomMotorsport=--
                    --=MaxTuned.com=--

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      #55
                      Originally posted by MH motorsport View Post
                      Lohko kuvissa halki ja männissä nakutusjälkeä. Siinä syy pahvin pettämiselle. Plaanaa uusi lohko ja jos arpeilla kasaat niin rasvan kanssa 90nm ja jälkikiristys jopa kaksikin kertaa. Eli yksi mutteri auki ja takas momenttiin ja kaikki läpi, samalla venttiilivälykset tarkistaa.
                      Re85 ja kunnolliseen jarrupenkkiin, mikä ecu tässä on?
                      Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                      Jos ARPpeihin päädyt, niin laita edes laakerikuulat pultinreikiin pulttien alle.
                      Muuten kiristyy pultin kartio pultinreiän yläreunaan ja alkaa tunkkaamaan lohkoa halki..

                      Pultin pää kun pohjaa laakerikuulaan, niin voima siirtyy koko kierteen mitalle lohkon puolella.

                      -Timo
                      Pidetään vinkit mielessä Tarkoitatko siis, että tiputtaa laakerin kuulat lohkoon kansipulttien reikiin ennen pinnapulttien asennusta? Kyllä tämä olisi tarkoitus vielä ehjäksi parsia kun vaan löytyisi jostakin ehjä lohko.
                      Moottorinohjauksesta huolehtii Maxxecu

                      Tuolla on tämän projektin kuvia:


                      Ja löytyyhän tästä muutama projekti video myös YouTuben puolelta, tuossa alla kun klikkaa tuota YouTube linkkiä:
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        #56
                        Kannattaa jatkossa kysyä säätöpalveluja dynolabilta tai nimimerkiltä Exami.
                        Last edited by MH motorsport; 08-04-2022, 12:06.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • sierra4x4tbo
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 2098
                          • Lappeenranta

                          #57
                          Originally posted by Spetke View Post
                          Tarkoitatko siis, että tiputtaa laakerin kuulat lohkoon kansipulttien reikiin ennen pinnapulttien asennusta?
                          Juurikin näin, tällöin pultin pää pohjaa eikä kierteen loppu.
                          Pultin voima välittyy tasaisemmin lohkon kierteille noin.

                          -Timo
                          M535i BiTurbo -85
                          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                          --=MushroomMotorsport=--
                          --=MaxTuned.com=--

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            #58
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Toisekseen nuo MLS pahvit vaatii todella hyvän pinnanlaadun sekä kannessa että lohkossa toimiakseen. Ihan turha pistää partakoneen terällä puhtaammaksi raavitun patarautalohkon päälle sellaisenaan. Ja ainakaan itse en ole tämän seudun moottorikoneistamoilta saanut niin tasaista pintaa plaanauksen jäljiltä että siihen kärsis MLS tiivisteen pistää päälle. Kannen pintakin sais olla luokkaa että sateenkaaren värit näkyy.
                            Tätä minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt? Millä ne siellä päin sitten oikaisee tasot jos jälki on niin karkeaa, kivellä? Teetän vähän väliä moottorin koneistuksia täällä Vantaalla moderneihin moottoreihin mitkä ovat kaikki mls-tiivisteellä eikä ikinä ole ollut pinnan laatuongelmia koneistuksen jälkeen. Sylinterikannen tasopinnasta voi miltei katsoa kuvaansa.
                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11157
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by kimmon View Post
                              Tätä minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt? Millä ne siellä päin sitten oikaisee tasot jos jälki on niin karkeaa, kivellä? Teetän vähän väliä moottorin koneistuksia täällä Vantaalla moderneihin moottoreihin mitkä ovat kaikki mls-tiivisteellä eikä ikinä ole ollut pinnan laatuongelmia koneistuksen jälkeen. Sylinterikannen tasopinnasta voi miltei katsoa kuvaansa.
                              En minä tiiä Monesti semmonen pinta että toimii hyvin kynsiviilana Toki nyt edellisen kerran kun käytin rajaniemi motorsportilla lohkon, niin siinä oli hyvä pinta, mikä ois varmasti MLS:llekkin pelannu.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • kimmon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1461
                                • Tuusulantien päässä...

                                #60
                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                En minä tiiä Monesti semmonen pinta että toimii hyvin kynsiviilana Toki nyt edellisen kerran kun käytin rajaniemi motorsportilla lohkon, niin siinä oli hyvä pinta, mikä ois varmasti MLS:llekkin pelannu.
                                Minulla on nytkin koneistamolla yksi OM651-kansi niin voin ottaa näpsyn siitä, kun se on valmis
                                Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎