En mä tiedä näänkö ihan omiani vai onko tuossa lohkossa halkeamia pultinreikien ympärillä? Paha päätellä kun on kaikkea mömmöä pinnassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38b36 ja Athenan tiiviste repesi
Collapse
X
-
Originally posted by TinoTK View PostEn mä tiedä näänkö ihan omiani vai onko tuossa lohkossa halkeamia pultinreikien ympärillä? Paha päätellä kun on kaikkea mömmöä pinnassa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Harmillisen paljon näistä on kirjoiteltu, vaikka prosentuaalisesti tuskin kovin iso luku on. Vielä kun selviäis perimmäinen syy mikä näitä aiheuttaa, mutta nakutus tappaa sen varmasti ja siinä sivussa paljon muutakin.
Kansipulttiasiasta on muodostunut sellainen mielikuva, että vakiopultin rajat ei tule ihan ensimmäisenä vastaan, mutta pinnapultissa on tietysti omat hyödyt mm. asennuksen suhteen. ARP:eista oon joka kerta kirjoittanut huomatessani saman rimpsun, että niitä on käytetty menestyksekkäästi M30 vakio momentilla, eikä yhtään yli.
Tiivisteellä asemoitava irtonainen liekkirengas ei itseä vakuuta, entä jos se sattuukin pullahtaan toiselta puolelta ja vetää vastapuolen sylinteriin tai muuten sattuu liikahtaan? PPF ainakin myy edelleen "pyramidring" tiipparia, jolle koneistetaan syvennys lohkoon, se ei liikahda pienestä.
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostHarmillisen paljon näistä on kirjoiteltu, vaikka prosentuaalisesti tuskin kovin iso luku on. Vielä kun selviäis perimmäinen syy mikä näitä aiheuttaa, mutta nakutus tappaa sen varmasti ja siinä sivussa paljon muutakin.
Kansipulttiasiasta on muodostunut sellainen mielikuva, että vakiopultin rajat ei tule ihan ensimmäisenä vastaan, mutta pinnapultissa on tietysti omat hyödyt mm. asennuksen suhteen. ARP:eista oon joka kerta kirjoittanut huomatessani saman rimpsun, että niitä on käytetty menestyksekkäästi M30 vakio momentilla, eikä yhtään yli.
Tiivisteellä asemoitava irtonainen liekkirengas ei itseä vakuuta, entä jos se sattuukin pullahtaan toiselta puolelta ja vetää vastapuolen sylinteriin tai muuten sattuu liikahtaan? PPF ainakin myy edelleen "pyramidring" tiipparia, jolle koneistetaan syvennys lohkoon, se ei liikahda pienestä.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Sillon kun M30 viritys oli vielä enemmän muodissa tuntui kaikki järjestäen siirtyvän ongelmien takia MLS tiivisteestä joko irtorengaspahviin tai käyttävän mielummin jopa vakiopahvia, joka sekin tiettävästi toimii yllättävän hyvin. Johtuiko ongelmat sitten tasojen pinnanlaadusta, liiallisesta kiristyksestä vai onko näissä koneissa tai MLS pahveissa joku perustavanlainen "ominaisuus" ettei sovellu yhteen - mene ja tiedä.
Comment
-
-
MLS pahvihan se taitaa olla "paras" mutta se pitää olla ohut että se toimii. Niinkuin ne on moottoreissa, missä MLS tiivistettä on käytetty alunperin. Mut se ohkasuus vähän huonosti toimii moottoreissa, missä on normaali paksu pahvi ollut alunperin.
Toisekseen nuo MLS pahvit vaatii todella hyvän pinnanlaadun sekä kannessa että lohkossa toimiakseen. Ihan turha pistää partakoneen terällä puhtaammaksi raavitun patarautalohkon päälle sellaisenaan. Ja ainakaan itse en ole tämän seudun moottorikoneistamoilta saanut niin tasaista pintaa plaanauksen jäljiltä että siihen kärsis MLS tiivisteen pistää päälle. Kannen pintakin sais olla luokkaa että sateenkaaren värit näkyy.
Tuo irtoliekkirengas athena on siitä hyvä että se ei ole ollenkaan kranttu pinnanlaaduille ja on ainakin itsellä ja monella muulla kestäny ja toiminu m5x myllyissä sen mitä tarvii.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Lohko kuvissa halki ja männissä nakutusjälkeä. Siinä syy pahvin pettämiselle. Plaanaa uusi lohko ja jos arpeilla kasaat niin rasvan kanssa 90nm ja jälkikiristys jopa kaksikin kertaa. Eli yksi mutteri auki ja takas momenttiin ja kaikki läpi, samalla venttiilivälykset tarkistaa.
Re85 ja kunnolliseen jarrupenkkiin, mikä ecu tässä on?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostLohko kuvissa halki ja männissä nakutusjälkeä. Siinä syy pahvin pettämiselle. Plaanaa uusi lohko ja jos arpeilla kasaat niin rasvan kanssa 90nm ja jälkikiristys jopa kaksikin kertaa. Eli yksi mutteri auki ja takas momenttiin ja kaikki läpi, samalla venttiilivälykset tarkistaa.
Re85 ja kunnolliseen jarrupenkkiin, mikä ecu tässä on?Originally posted by sierra4x4tbo View PostJos ARPpeihin päädyt, niin laita edes laakerikuulat pultinreikiin pulttien alle.
Muuten kiristyy pultin kartio pultinreiän yläreunaan ja alkaa tunkkaamaan lohkoa halki..
Pultin pää kun pohjaa laakerikuulaan, niin voima siirtyy koko kierteen mitalle lohkon puolella.
-TimoTarkoitatko siis, että tiputtaa laakerin kuulat lohkoon kansipulttien reikiin ennen pinnapulttien asennusta? Kyllä tämä olisi tarkoitus vielä ehjäksi parsia kun vaan löytyisi jostakin ehjä lohko.
Moottorinohjauksesta huolehtii Maxxecu
Tuolla on tämän projektin kuvia:
Ja löytyyhän tästä muutama projekti video myös YouTuben puolelta, tuossa alla kun klikkaa tuota YouTube linkkiä:
Comment
-
-
Kannattaa jatkossa kysyä säätöpalveluja dynolabilta tai nimimerkiltä Exami.Last edited by MH motorsport; 08-04-2022, 12:06.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTarkoitatko siis, että tiputtaa laakerin kuulat lohkoon kansipulttien reikiin ennen pinnapulttien asennusta?
Pultin voima välittyy tasaisemmin lohkon kierteille noin.
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostToisekseen nuo MLS pahvit vaatii todella hyvän pinnanlaadun sekä kannessa että lohkossa toimiakseen. Ihan turha pistää partakoneen terällä puhtaammaksi raavitun patarautalohkon päälle sellaisenaan. Ja ainakaan itse en ole tämän seudun moottorikoneistamoilta saanut niin tasaista pintaa plaanauksen jäljiltä että siihen kärsis MLS tiivisteen pistää päälle. Kannen pintakin sais olla luokkaa että sateenkaaren värit näkyy.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostTätä minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt? Millä ne siellä päin sitten oikaisee tasot jos jälki on niin karkeaa, kivellä? Teetän vähän väliä moottorin koneistuksia täällä Vantaalla moderneihin moottoreihin mitkä ovat kaikki mls-tiivisteellä eikä ikinä ole ollut pinnan laatuongelmia koneistuksen jälkeen. Sylinterikannen tasopinnasta voi miltei katsoa kuvaansa.Monesti semmonen pinta että toimii hyvin kynsiviilana
Toki nyt edellisen kerran kun käytin rajaniemi motorsportilla lohkon, niin siinä oli hyvä pinta, mikä ois varmasti MLS:llekkin pelannu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn minä tiiäMonesti semmonen pinta että toimii hyvin kynsiviilana
Toki nyt edellisen kerran kun käytin rajaniemi motorsportilla lohkon, niin siinä oli hyvä pinta, mikä ois varmasti MLS:llekkin pelannu.
Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
Comment