Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38b36 ja Athenan tiiviste repesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza1
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 63

    #31
    Käytin kannen kuitenkin koneistamolla ja siitä otettiin 0,05mm pois. Läppäsin venttiilit ja kasasin athenan tiivisteellä. Kolmosen suuttimessa ei ollut mitään heittoja siihen nähden mitä tuotto oli uutena. Nyt on auto kasassa ja tuntuu toimivan ensimmäisen 50km jälkeen erittäin hyvin.

    Kiitos kaikille apua antaneille!
    Last edited by Antza1; 21-04-2017, 14:59.

    Comment

    • _kalzone
      Newbiemmer
      • Mar 2020
      • 10
      • Mikkeli

      #32
      Moi, mielenkiinnosta kyselen selvisikö tähän asiaan mitään tarkempaa syytä?
      Itsellä kävi samalla tavalla Athena tiivisteen kanssa. En ole vielä ottanut kantta ylös mutta tiiviste petti samalla tavalla kuitenkin.

      Comment

      • Antza1
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 63

        #33
        Originally posted by _kalzone View Post
        Moi, mielenkiinnosta kyselen selvisikö tähän asiaan mitään tarkempaa syytä?
        Itsellä kävi samalla tavalla Athena tiivisteen kanssa. En ole vielä ottanut kantta ylös mutta tiiviste petti samalla tavalla kuitenkin.
        Todennäköisin syy oli se, että seos pääsi laihalle. Männissä ei kylläkään ollut mitään jälkiä ja ovat edelleen paikallaan.

        Comment

        • _kalzone
          Newbiemmer
          • Mar 2020
          • 10
          • Mikkeli

          #34
          Originally posted by Antza1 View Post
          Todennäköisin syy oli se, että seos pääsi laihalle. Männissä ei kylläkään ollut mitään jälkiä ja ovat edelleen paikallaan.
          Itsellä sama homma, jäi mysteeriksi. Ei nakutusjälkiä, liekkirengas oli venynyt.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Nostetaampa vanhaa keskustelua. Omassa M30 turbo moottorissa kävi nyt samalla tavalla, että Athenan tiivisterenkaat pullistui imupuolelta ulos. Tämä huomattiin kun jäähdytysnestettä rupesi vuotamaan lohkon ja kannen välistä ulos.
            1 sylinterissä oli vielä pyöreä liekkirengas. 2-6 sylintereissä olikin sitten enempi ja vähempi soikeat liekkirenkaat. Kannenpultit oli minun kokoonpanossa uudet alkuperäiset jotka oli kiristetty vakio momenttiin: 60Nm, 20min odotus, 80Nm, 25min lämmityskäyttö, 35*.
            Tässä nyt ollaan kovasti mietitty syytä tapahtuneelle, ja mitä tehtäisiin seuraavaksi jotta sama ei toistu. Siksi en uskaltanut lähteä laittamaan arp kovia pinnapultteja kun kaikki pelotteli, että lohko halkeaa.
            Olisiko kuitenkin toimiva resepti uusi Athena + arp pultit hieman ohjearvoa pienempään monmenttiin kiinni?

            20220406_143019 by Bemu Expert, on Flickr

            20220406_143740 by Bemu Expert, on Flickr

            20220406_143727 by Bemu Expert, on Flickr
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1183
              • lahti

              #36
              Originally posted by Spetke View Post
              Nostetaampa vanhaa keskustelua. Omassa M30 turbo moottorissa kävi nyt samalla tavalla, että Athenan tiivisterenkaat pullistui imupuolelta ulos. Tämä huomattiin kun jäähdytysnestettä rupesi vuotamaan lohkon ja kannen välistä ulos.
              1 sylinterissä oli vielä pyöreä liekkirengas. 2-6 sylintereissä olikin sitten enempi ja vähempi soikeat liekkirenkaat. Kannenpultit oli minun kokoonpanossa uudet alkuperäiset jotka oli kiristetty vakio momenttiin: 60Nm, 20min odotus, 80Nm, 25min lämmityskäyttö, 35*.
              Tässä nyt ollaan kovasti mietitty syytä tapahtuneelle, ja mitä tehtäisiin seuraavaksi jotta sama ei toistu. Siksi en uskaltanut lähteä laittamaan arp kovia pinnapultteja kun kaikki pelotteli, että lohko halkeaa.
              Olisiko kuitenkin toimiva resepti uusi Athena + arp pultit hieman ohjearvoa pienempään monmenttiin kiinni?

              20220406_143019 by Bemu Expert, on Flickr

              20220406_143740 by Bemu Expert, on Flickr

              20220406_143727 by Bemu Expert, on Flickr
              Kaverin m50 turbossa kävi tää sama arp pulttienkanssa kun jäi jälkikiristys tekemättä, kansi nous täyskaasuvedossa ja pullautti liekkirenkaita, ongelma ei toistunut kun seuraavalla kerralla pultit jälkikiristettiin. Eli pultit antanuperiks syystä tai toisesta ?
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #37
                Originally posted by mige95 View Post
                Kaverin m50 turbossa kävi tää sama arp pulttienkanssa kun jäi jälkikiristys tekemättä, kansi nous täyskaasuvedossa ja pullautti liekkirenkaita, ongelma ei toistunut kun seuraavalla kerralla pultit jälkikiristettiin. Eli pultit antanuperiks syystä tai toisesta ?
                No tätä kanssa mietittiin syyksi, että onko kansi vaan noussut ylös. Tämä minun kokoonpano oli siis nimenomaan vakio uusilla alkuperäisillä kansipulteilla ja vakio momenteilla, niin kuin tuohoin ylös laitoin. Nyt tässä mietin, että tilaanko uuden athenan tiivisteen ja ne arpin pultin ja jännitän koska lohko pettää
                Ahtoja tuossa minulla oli maksimissaan 1.2 baaria ja tuli noin 520/700 normaalilla 98 bensiinillä.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11160
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Ahtoja tuossa minulla oli maksimissaan 1.2 baaria ja tuli noin 520/700 normaalilla 98 bensiinillä.
                  Vaiha viinalle, niin eiköhän se kestä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #39
                    Onko ihan satavarmaa että kone ei ole päässyt nakuttamaan? Ammattilaisella säädätetty?

                    Hattu nousee kyllä jos pääsee nakuttamaan

                    Moni auto missä on ollu tiivisteen keston kanssa ongelmia on alkanut kestää kun säädöt on tehty uudelleen oikean ammattimiehen toimesta
                    Last edited by Urpo_rotta; 07-04-2022, 11:26.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      #40
                      Laita kuva männistä noilta sylintereiltä.
                      Kannen tiiviste oli nyt sulake ennen isompaa katastrofia.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11160
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Onko ihan satavarmaa että kone ei ole päässyt nakuttamaan? Ammattilaisella säädätetty?
                        Niin tähän vähän viittasin tuolla et ajaa viinalla vaan. Vaikka se ois kuin hyvin bensalle säädetty, niin siinä on riski että se nakuttaa jos ei ole käytössä hyvin säädettyä aktiivista nakutustunnistusta. Se ei tarvi kuin vähän huonon bensaerän, kuumat imulämmöt yms. kun se saattaa ruveta nakuttaan ja lopputulos on tuo.

                        Ei se viinakaan toki instant resepti ole täysin toimivaan setuppiin, mut se antaa aika paljon enemmän anteeksi mitä perus 98 ja samalle enemmän vetojakin.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #42
                          Joo. Hommahan on niin alussa ettei tuolla ole siis keritty juuri edes ajamaan. Päivä on pyöritetty penkissä, ja sen vielä kesti. Sen jälkeen 15km siirtoaajoa, eikä ole leikitty mitään kuminpoltto suditus rajoitin ralleja.
                          Ja kyllä siinä ihan minun ymmärryksen mukaan on ammattimies ollut säätämässä. Itse en pysty nakutukseen mitään varmaa sanomaan kun en tiedä. Seurasin säätötyötä kauempaa.

                          Tarkoitus olikin ottaa re85 käyttöön, kaikki on kyllä suunniteltu ja tehty sitä varten valmiiksi. Nyt vain suoritettiin säädöt 98 bensiinillä.

                          Tuossa kuvat männistä, ei olla vielä puhdisteltu karstoja pois. Männät on CP Pistons, H profiili veiveillä.

                          20220407_125142 by Bemu Expert, on Flickr

                          20220407_125212 by Bemu Expert, on Flickr

                          DSC_2750 by Bemu Expert, on Flickr
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11160
                            • Oulu

                            #43
                            Ellei nyt ihan kuvat hämää ja jotain sontaa on, niin kyllä noissa kuvissa näyttäis männissä olevan pieniä nakutuksen aiheuttamia koloja.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • sierra4x4tbo
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 2098
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Ellei nyt ihan kuvat hämää ja jotain sontaa on, niin kyllä noissa kuvissa näyttäis männissä olevan pieniä nakutuksen aiheuttamia koloja.
                              Samaa mieltä..

                              -Timo
                              M535i BiTurbo -85
                              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                              --=MushroomMotorsport=--
                              --=MaxTuned.com=--

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3452
                                • Janakkala

                                #45
                                Onhan toi nakutus toki mahdollista en sitä kiistää voi. Itsellä ei valitettavasti löydy pelisilmää erottamaan millainen on nakutusjälki männässä, tai onko tuossa sellaista. :think
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎